Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Buton Dezaburire
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Sudsemnatu
Nu mai imi functioneaza dezaburirea.Adica..: mergea fara nici o problema dar acum cand apas pe buton nu mai mi se aprinde nici becul in bord si nici dezaburirea nu merge.Dar cand il apas se aude in stanga la bord un tacanit( probabil stiti despre ce e vorba).
Ce sa fac.? poate ma indrumati si voi unde sa ma uit? poate s-a ars o siguranta sau de la gropi s-o fi dezlipit vreun fir.sau altceva...

daca mai era vreun topic deschis ..imi cer scuze
B31AYZ
Salut ,

Tacanitul e de la releu .Cauta-l si incearca sa-l schimbi . Poate se rezolva .

Bafta
Sudsemnatu
da..dar tacanitul ala il facea si inainte.! adica de cand am inceput sa il folosesc.nu e ceva deranjant doar ca il face..

in fine..releul unde il gasesc daca el e vinovat? si care stiu eu care releu e pt butonul de dezaburire?

Termina cu IRC!
B31AYZ
Salut ,

Ca sa gasesti releul , trebuie sa te iei dupa firele care vin la buton sau sa-l identifici vizual dupa zgomot . E imposibil sa nu-l gasesti .Releul are 2 circuite :
1 - pt alimentarea lunetei
2 - pt armarea releului

De regula ,firele care vin la buton , sunt pt armarea releului . Schimba releul si verifica daca ai tensiune pe firul de + care ajunge la luneta dupa ce apesi butonul .

Bafta!
GL-05-AUY
La mine merge butonul... se aprinde becul ... dar nu da nici un rezultat ... nu se dezabureste
ATM
Poate ca ai intreruperi pe traseul metalic de pe luneta. Teoretic chestia asta se rezolva cu o solutie speciala (asa numita "putza de sticla") dar economic vorbind, e mai rentabil sa iei luneta noua.
Sau poate ca pur si simplu un papuc dintre cei 2 care sunt lipiti de luneta atarna flururand in aer...
Da un search dupa denumirea de mai sus si poate te lamuresti.
Vios39
QUOTE(GL-05-AUY @ 1 Dec 2006, 10:54)
La mine merge butonul... se aprinde becul ... dar nu da nici un rezultat ... nu se dezabureste
*


Înseamnã cã luneta are întreruperi. Cineva a șters greșit luneta prin mișcãri de sus în joss au circuitul s-a interrupt.
Sudsemnatu
salut...

cateodata merge..cateodata nu merge..nici nu mai stiu ce sa inteleg!
m-am uitat acolo jos pe casta de comandata..am gasit "siguranta" de la dezaburire..e galbena..
sa o schimb pe aia? dar unde gasesc asa ceva noua?
estendir
QUOTE(GL-05-AUY @ 1 Dec 2006, 11:54)
La mine merge butonul... se aprinde becul ... dar nu da nici un rezultat ... nu se dezabureste
*



Salut !

Si eu am exact aceeasi problema. Am masurat si tensiunea dintre bornele de la luneta si este cat trebuie (12 v) . Circuitul de pe geam nu este intrerupt deloc .
Aveti vreo idee ?

Merci !
estendir
QUOTE(estendir @ 27 Mar 2007, 12:51)
Salut !

Si eu am exact aceeasi problema. Am masurat si tensiunea dintre bornele de la luneta si este cat trebuie (12 v) . Circuitul de pe geam nu este intrerupt deloc .
Aveti vreo idee ?

Merci !
*




am gasit raspunsul tot in forum : http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dezaburire&st=0

Mai pe scurt (acolo sunt multe reply-uri si explicatia e pe la mijloc):
-se foloseste ohmetru - sa nu fie intrerupte liniile
- tot ohmetrul sau ampermetrul pentru a vedea exact unde este intreruperea

Numai bine !
bygy007
se pune contactul si se porneste motorul se porneste dezaburirea apoi se masoara cu un voltmetru pe scala de 20V sau mai mare de 15V daca este tensiune si nu se dezabureste atuncieste intrerupta rezistenta de pe geam daca nu este tensiune se pune o tasta de masura la carcasa masinii (masa)si pe rind pe cele doua fire care se duc la geam daca exesta pe ambele capete atunci legatura la masa nu exista se reface legatura daca nu exisa atunci prolema este la releu buton sau siguranta
se depisteaza care este (actionind intrerupatoru se asculta care cupleaza) apoi se masoara daca exista tensiune pe doi din cei patru pini de obicei pe carcasa releului este o schema a pinilor daca exista pe amindoi atunci este releul defect daca este numai pe unul atinci se actioneaza butonul daca dispare tensiunea cind se decupleaza dezaburirea atunci este problema la sigurante alimentarea citcuitului principal daca eista permanent pe unul iar pe celalalt nu este indiferent de pozitia butonului atunci este butonul defect
Bullix
Nu pot intelege logica acelui releu de dezaburire. Adica butonul imi armeaza o bobina care imi armeaza - de altfel - alt buton? ASTA IN CONDITIA IN CARE avem aceeasi tensiune de 12V si pe rezistenta lunetei... releu se foloseste, de exemplu, cand vreau sa actionez printr-o tensiune mica un circuit alimentat la tensiune mai mare. Sa zicem, 12V trec prin bobina si actionez un circuit de 220V etc. Ceea ce la masina nu e cazul. Deci?...
brigada_diverse
poate ca dezaburirea consuma un curent prea mare care nu il poate sustine butonul si rigleta de sub bord

ia ca exemplu electromotorul, nu este actionat direct de contacte..ci printr-un releu....
tot un exemplu bun este si faza lunga
bygy007
QUOTE(Bullix @ 27 Oct 2007, 14:17)
Nu pot intelege logica acelui releu de dezaburire. Adica butonul imi armeaza o bobina care imi armeaza - de altfel - alt buton? ASTA IN CONDITIA IN CARE avem aceeasi tensiune de 12V si pe rezistenta lunetei... releu se foloseste, de exemplu, cand vreau sa actionez printr-o tensiune mica un circuit alimentat la tensiune mai mare. Sa zicem, 12V trec prin bobina si actionez un circuit de 220V etc. Ceea ce la masina nu e cazul. Deci?...
*


cu ajutorul unor curenti de intensitate mica se comanda curenti de intensitate mare chiar daca tensiunea este aceeasi
curentul absorbit de rezistenta cate este de ordinul citorva amperi este preluat de releu iar prin buton nu mai trece un curent mare ci unul de maxim 0,1A plus ca cuplarea si decuplarea se face mult mai rapid decit butonul (nu mai face arc electric la inchidere si deschiderea circuitului si in plus arcul electric la cc se stinge mai greu decit cel de ca) adica acea scinteie care se face la conectarea sau deconectarea circuitului
Bullix
Am inteles. Dar butoanele in general suporta curenti/tensiuni cu mult peste 16-25A/220-380V, la dimensiuni nu neaparat imense. Intrerupatorul de la veioza mea de birou (cu bec de 60, ce-i drept tongue.gif ) e mai mic decat cel de dezaburire.
Cat despre scanteie, aici te aprob. Exemplu: scanteia pantografului de pe locomotivele electrice la cuplare/decuplare. Sunt "doar" 25kV CC, da' zici ca tuna si fulgera...
bygy007

"Sunt "doar" 25kV CC, da' zici ca tuna si fulgera" tensiunea este de 25-27 KV curent alternativ

ceea ce auzi este incarcarea electrostatoca bufnitura aia este de la itreuptorul cu aer comprimat pentru a stinge arcul creat la deschiderea circuitului

secventa de coborire este astfel :decupleaza alimentarea cu ajutirul intreruptorului , se deschide un separator , coboara pantograful , dupa care intreruptorul se inchide , la ridicare secventa fiind inversa
CriSTI68
in legatura cu dezaburirea stie cineva de ce nu se mai aprinde martorul in bord ?
bygy007
butonul l-ai verificat??
CriSTI68
este nou
bygy007
verifica becul poate este nasol ai o schema a butonului masa becului se ia din instalatie sau de la carcasa
CriSTI68
ok o sa verific daca tot vorbeam de martori bord

becul de la martor soc nu se aprinde mereu... schimb cablul ?
bygy007
becul de la soc functioneaza asa : el are + tot timpul cit ai contactul pus (daca acel fir il pui la masa becul trebuie sa se aprinda) minusul il ia prin cablul de soc de la carburator esre posibil sa nu se faca contact intre partea unde intra papucul (nu stiu cum este acolo) si cablul de soc
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.