Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme cu capsula vacuumatica de la delcou
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
kasanova11141
Mai intai salutare la toti cei de pe acest forum.. am si eu o problema cu capsula vacuumatica de la delcou.. de la o vreme a inceput sa suiere enervant, am dat eu de rozeta aia de reglaj.. o vreme nu mai suiera dar dupa acaeea incepe iar scandalul..intrebarea mea este.. ce as putea sa-i fac sa nu mai suiere avand in vedere ca ea functioneaza perfect, si in al doilea rand explicatimi si mie care este treaba cu rozeta aia de acolo ... ce rol are ea. Va multumesc anticipat
FLP
schimb-o, e ieftina, 12 lei
kasanova11141
icon_mrgreen.gif problema este ca acum astept salariul peste vo saptamana.. si nu amai am nici un franc.. si vroiam sa-i ifac o reparatie temporara pana o sa o schimb
Muttley
QUOTE(kasanova11141 @ 30 Nov 2006, 09:24)
explicatimi si mie care este treaba cu rozeta aia de acolo ... ce rol are ea.
*



QUOTE(Muttley @ 25 Oct 2006, 12:20)
... pentru a micsora avansul vacuumatic trebuie sa micsorezi deplasarea platanului datorata deformarii membranei din capsula. Pt asta, rezistenta arcului trebuie sa creasca. Ca urmare, trebuie comprimat partial. Asta se face asezandu-l pe o raza mai mare a rozetei. Datorita geometriei rozetei, aceasta trebuie rotita in sens orar.
*


diaconuliviu
NU se repara, n-ai cum. E sparta membrana.
kasanova11141
salutare.. revin cu problema mea veche.. cea cu capsula mea vacuumatica defecta...am inlocuit-o.. si acu tre sa o reglez cumva.. imi poate zice cineva cum tre sa stea arcul de la capsula?sa fie strans sau mai lejer?. va multumesc
CDC71
Salut! N-asi vrea sa deschid alt topic, deoarece intrebarea mea se refera tot la rozeta de reglaj a avansului vaccumatic. Pe forum am citit ca atunci cand tragi aer pe furtunul de la capsula, trebuie sa se vada o usoara miscare a platinii. Ideea este ca la mine, daca las arcul de pe tija membranei, chiar si pe primul dinte al rozetei, nu se vede nimic la platina! Doar o usoara miscare a arcului, fara ca miscarea sa fie transmisa mai departe. Daca o las la liber (dincolo de primul dinte de pe rozeta), se vede destul de clar miscarea la platina. Cum naiba sa o las ? Cum e mai bine din punctul de al functionarii corecte a motorului?
Kiraly
in primul rand se regleaza avansul in felul urmator:blochezi acceleratia la 3000de ture si misti de delcou stanga-dreapta pana obtii turatia cea mai mare DAR fara detonatii, rateuri in toba...capsula vacuumatica are rol la ralanti si in ture mici..o lasi in ralanti si vezi cum e avansul mai trebuie corectat?daca e mic pui rozeta in primele dinti.daca e mare arcul trebuie comprimat mai mult deci pui cu cateva dinte mai departe..ideea este sa nu fie diferenta in avans atunci cand e turat si cand e la ralanti.sper ca ai inteles
bygy007
dar voi siati de gaura aia mica de la capsula?
Kiraly
da trebuie si aiba o gaura mica in partea de jos a capsulei
CDC71
Imi cer scuze ca am mai postat de mult ,dar m-am luat cu alte treburi.Poate n-am fost destul de clar cand am pus intrebarea, dar nelamurirea mea era legata de miscarea care trebuie sa se vada la platina. Am cam inteles cum sta treaba cu avansul . Chestia este ca daca reglez avansul (intaresc arcul), la proba cu trasul aerului pe furtunul de la capsula nu se mai vede sa miste platina (chestie destul de importanta, dupa cum se spune pe aici pe forum). Sa fie defecta capsula? Cat despre gaurica,da este acolo, dar e prea mica pentru mine.
bygy007
trebuie sa reglezi capsula in asa fel incit cind tragi pe furtun sa se miste platina 2-3mm , se simte si la mers
PH-06-BOA
Poate nu are plamani sau obraji tari, sa traga. Dar la ce te ajuta sa vezi daca se misca la gura, cand poti face proba in mers? Cum a zis Chirali, daca ai inteles, regleaza avansul la 3000 de ture, asezand delcoul la varf de turatie, dai semn pe bloc, lasi la relanti, dar cu clapeta total inchisa, deci reglezi relantiul din combustie, nu din clapeta, ca daca ti clapeta deschisa, n-are cine mai face vaacum, si rotind iar de delcou, vezi daca turatia maxima e in acelasi loc. Daca e (si la tine nu cred), e bine reglat. Daca nu, reglezi din cama dintata, pana ajungi ca cele doua turatii sa fie in acelasi loc al delcoului fata de bloc. Fa-l logic, nu la intamplare, stiind ca la absorbtie, capsula mareste avansul. Deci, daca-i prea mare la relanti, si se balbaie (detonatii, pauze la aprindere), arcul e prea slab, si mai presezi din cama dintata. Daca il presezi la maxim si nu se reuseste reglarea, treci la centrifuge si intareste din pintenii de care sunt prinse arcurile la centrifuge, facand sa mareasca mai putin avansul la turatie mare, asa schimband pozitia delcoului la turatie, dupa care iar refaci vaacumul.
Informativ, cu un delcou asa reglat, cu care merg de doi ani, consum in afara 7si ceva, cu motor de 1,6 la peste suta mers, si greutate, iar cu unul stas (aiurea), consumul e de aproape 10%.

3 Nov 2011, 21:08:
E vorba de GPL. NU cunoaste altceva.
CDC71
@PH-06-BOA ai dreptate la toate capitolele! Ma pricep muuult mai bine la trasul din butoi,decat din capsula! Si da (din nou !) nu corespund cele doua repere (relanti si turatie 3000). N-am reusit sa le aduc la un numitor comun, asa ca m-am gandit sa o las pe una din cele doua pozitii, de asta am intrebat care ar fi mai importanta. Oricum trebuie sa o iau din nou de la zero, inclusiv cu reglajul static, la semnul de la volanta, ca la cat am bazait la ea, am bagat de seama ca nici relantiul nu-mi mai sta stabil, iar uneori in mers am caderi de turatie destul de evidente (atat pe turometru cat si la mersul masinii-- smucituri--) care apar si la mersul cu viteza constanta cat si la sprint (accelerare brusca). Mersi pentru sfaturi. Sper sa nimeresc pana la urma punctul G.
PH-06-BOA
Depinde cum folosesti masina. Daca sta pe loc in proportie de 98%, regleaza-l pe relanti. Daca mergi la 3000 de ture pe drum in proportie de 98% din timp, regleaza-l pe 3000. Tu ce zici? La ce ajuta relantiul, dar mersul la 3000? Cine misca masina, relantiul sau cele 3000?
Nu te astepta sa fie simplu, dar nu renunta. Seara, dupa ultimul numar, mai mediteaza putin, ca nu e indicat s-adormi imediat! Dai un semn pe bloc, o linie. Dai trei pe delcou. Cea din mijloc sa fie pe cea de pe bloc. Asa ai la jumatate pus delcoul, asa cum merge acum. Turezi la 3000 (in jur de 3000, 2500, atat cu cat mergi pe drum), blochezi cu o surubelnita la carburator, sa nu se miste acceleratia, si cauti din delcou, maximul. Reti pozitia la liniutele trasate pe delcou, si cauti maximul si la relanti. Daca trebuie sa reduci din avans pentru relanti, arcul de la vaacum e moale si mareste usor avansul, adica la un vaacum slab, mareste prea mult. Trebuie intarit. Si invers, daca trebuie sa maresti avansul din delcou, pentru a avea mers bun la relanti, ori arcul e tare, ori clapeta nu e destul de inchisa (asta o vezi, scotand furtunul si , trebuie sa se schimbe mersul). Am repetat, in ideea de a se retine, si poate explicatia e altfel. Daca ceva ma contrazice, corectati.
CDC71
Mai, se pare ca totusi am reusit ceva. Mai intai am adus volanta la semn, si i-am reglat avansul static. Pe urma am luat-o babeste, adica am lasat arcul tijei membranei la liber ( sa nu stea pe nici un dinte al rozetei excentrice -aici lucreaza platina daca trag aer pe furtun). Am adus turatia la 3000, semn ,miscat delcou, semn, adusa la relanti, semn, miscat delcou, semn, cenzurat. Si tot asa cu arcul pe primul dinte al rozetei cu acelasi rezultat. Trecut pe al doilea dinte, apoi pe al treilea si la al patrulea m-am oprit pentru ca parca devenea tot mai nasol. M-am intors pe al doilea dinte ca acolo parca erau rezultatele cele mai bune. Nefiind Enescu, ( sunt putin chinez la muzica si/sau ureche muzicala) m-am dus cu hartia la toba. Credeam ca ma insel dar nu a fost asa. Motorul toarce rotund, dar din cand in cand mai baga cate o tusa, doua (moment in care trage hartia pe toba). N-am reusit sa o rezolv. Hai s-o iau la talpa! In mers pe ansamblu, merge bine, dar exista momente cand apar caderi usoare pe turometru si usoare smucituri. Am dat carburatorul jos sa-l verific. Nimic infundat, nimic anormal (verificat inclusiv nivelul CNC care este fix la jumatatea planului inclinat, verificat orificiul vaccumului si cele trei orificii suplimentare pentru repriza). Platina, fisele si bujiile le-am schimbat de curand, preventiv ca vine iarna. Sa am acele caderi de turatie din cuaza reglajului prost la culbutori sau sa fie ceva de natura electrica (tinand cont de faptul ca turometrul numara scanteile). La culbutori ma duce gandul deoarece meseriasul meu este atat de expert incat i-a reglat fara lera, doar la mana! Intotdeauna am fost de-a dreptul fascinat de oamenii care care pot simti tolerante sa zicem de 0,20! Adevarul este ca sculele sunt pentru amatori! Pe moment a mers bine dar se pare ca s-au dereglat, desi n-a trecut nici o luna de cand cu mana lui maiastra a facut ce a stiut el.
CDC71
N-am reusit sa scap de acele intreruperi sacaitoare! Am rugat pe cineva care lucreaza la dezmembrari sa-mi aduc un delcou care arata cat de cat mai bine, sa ma edific daca problema este din delcou. Fata de ce jocuri are delcoul meu, despre asta pot spune ca este aproape teapan. Ce ma nedumireste pe mine este ca pe asta de la dezmembrari, scrie un alt tip si anume 3230 12v, iar din ce am mai citit eu pe forum cele consacrate sunt Tip 3039 12v. Asadar, se merita sa incerc sa fac proba cu el? Sau este diferit din p.d.v. al valorilor si testul va fi fara rost.
Costy2000
te salut
aceias problema o am si eu cu intreruperile alea poate fii multe cauze si cum ai zis culbutori poate nu sunt reglat sau o supapa care nu inchide o bujie chiar daca este noua referitor la delcou(3230) acela este pentru motorul de 1.3 si are alte curbe de avans iar al ta banuiesc ca ai motor 1.4 este 3239 acuma merita sa inceri sa vezi ce rezulat daca merge mai bine ca asta il lasi asa daca nu il pui pe al ta chiar daca este praf, si eu sunt tot la problema asta in relanti merge bine 5-7 secunde si dupa buf iar merge si iar buf
CDC71
Azi am facut rost de alt delcou tip 3239 12v. Pe celalalt, de curios l-am desfacut si bine am facut ca am scos din el o plasa de saibe, sigurante de pe axul platinii mobile si ceva sarme. Ca sa nu am surprize si cu asta, l-am desfacut sa vad daca nu cumva adun si din el ceva ptr. dus la fier vechi. Ma dau sa-l sterg si sa-l curat putin si ce sa vezi?! Pe maselote sau cum naiba se cheama ele, este stantat cat se poate de clar 3230! WTF? Pe carcasa lui scrie la fel de clar "Electroprecizia Tip 3239 12V XII 98''. Se merita sa-l incerc, sau trebuie sa cuat altul.
Costy2000
nu te speria asa e si al meu tot 3239(pe din afara radmasa.gif )si in interior este stantat 3230 de cand am masina de noua axul din el nu a fost schimbat nicodata acuma depinde daca al ta a fost schimbat punel pe masina si fai reglajele cum au zis colegi mai sus....


la masina mea incerc sa fac reglajele cum a spus ph-06-boa si incet incet ma apropri de adevara acuma mai poate fii si de la o bujie sau din delco.....

si am si eu o intrebare pentru cine poate sa ma ajute de ce la mine cand incerc sa ii inchid calpete da acceleratie da sa se opresca si merge si urat si intr-un final se opreste,combustia am reglato pana ajunge la cea mai mare turatie blink.gif astetpt si eu o lamurire blush.gif
krapcarasu
mareste putin gaura din diuza de pe furtun sau din uis
CDC71
@Costy2000 nu cred ca este ceva schimbat la el. Ar fi trebuit sa se vada cred diferente de uzura. Oricum o sa-l probez pe asta. De luat, l-am luat chiar eu de pe masina dusa la remat si era cu siguranta motor de 1.4. Si cel putin vizual arata destul de bine, fata de cele pe care le-am mai vazut azi. Nu are jocuri la ax (decat cele permise de arcurile de la maselote). Maine nu am timp, dar sper sa pot face o proba cu el poimaine. Te tin la curent continuu.
Costy2000
QUOTE(krapcarasu @ 16 Nov 2011, 20:14)
mareste putin gaura din diuza de pe furtun sau din uis
*


poti detalia mai mult ca nu stiu ce diuza sau uis
krapcarasu
in t-ul de plastic un furtun coboara sub talpa carbului , daca intra in galerie direct ai diuza in el, maresti putin diametrul diuzei cu un vf de foarfec de ex
CDC71
Cred ca am rezolvat problema! Am pus delcoul si se pare ca am scapat de acele intreruperi sacaitoare. N-am facut decat 30 de km. cu ea, dar daca era sa apara ceva trebuia sa se simta cu varf si indesat in astia 30 km. N-am facut nici un reglaj suplimentar la delcou. Am pus volanta la semn, cu lampa am verificat sa fie pe pozitie si l-am strans acolo. Se comporta bine si la turatiii inalte si la relanti, cu mentiunea ca l-a relanti parca totusi oscileaza putin, in sensul ca urca foate putin peste 900 de ture fara a ajunge insa la 1000, si apoi coboara la fel de finut la 900 (fara sa faca lucrul asta brusc, ca o intrerupere). Cred ca nu este o mare problema, deoarece aceasta oscilatie nu cred ca are mai mult de 50 de ture (din ce observ pe turometru). Se impune insa un reglaj la culbutori ca parca se aude ceva galagie de acolo ( un fel de tacanit) Asi face treaba asta singur ( mi-e groaza sa ma duc la mecanicul meu sa vad cum face iar reglajul la mana, fara lere), dar n-am cheia aia speciala si de ce sa nu recunosc mi-e si putin teama ca n-am mai facut niciodata.

A! Sa nu uit! Ca o paranteza, fie spus, nici la delcoul asta nu se misca platina cand trag aer pe furtun!!! Dar nu ma deranjaza, atat timp cat merge bine. Am lasat rozeta asa cum era ea reglata (se mai vede pe ea vopseaua rosie). Asta e, n-am eu plamani buni!
ORIJINAL21
QUOTE(PH-06-BOA @ 3 Nov 2011, 22:05)
Poate nu are plamani sau obraji tari, sa traga. Dar la ce te ajuta sa vezi daca se misca la gura, cand poti face proba in mers? Cum a zis Chirali, daca ai inteles, regleaza avansul la 3000 de ture, asezand delcoul la varf de turatie, dai semn pe bloc, lasi la relanti, dar cu clapeta total inchisa, deci reglezi relantiul din combustie, nu din clapeta, ca daca ti clapeta deschisa, n-are cine mai face vaacum, si rotind iar de delcou, vezi daca turatia maxima e in acelasi loc. Daca e (si la tine nu cred), e bine reglat. Daca nu, reglezi din cama dintata, pana ajungi ca cele doua turatii sa fie in acelasi loc al delcoului fata de bloc. Fa-l logic, nu la intamplare, stiind ca la absorbtie, capsula mareste avansul. Deci, daca-i prea mare la relanti, si se balbaie (detonatii, pauze la aprindere), arcul e prea slab, si mai presezi din cama dintata. Daca il presezi la maxim si nu se reuseste reglarea, treci la centrifuge si intareste din pintenii de care sunt prinse arcurile la centrifuge, facand sa mareasca mai putin avansul la turatie mare, asa schimband pozitia delcoului la turatie, dupa care iar refaci vaacumul.
Informativ, cu un delcou asa reglat, cu care merg de doi ani, consum in afara 7si ceva, cu motor de 1,6 la peste suta mers, si greutate, iar cu unul stas (aiurea), consumul e de aproape 10%.

<span class='edit'>3 Nov 2011, 21:08:</span>
E vorba de GPL. NU cunoaste altceva.
*




Salut. stiu ca aici nu s-a mai discutat demult ..dar, am si eu o problema asemanatoare..

mai exact din 2 delcouri, am vrut sa fac unul bun (delcoul 3030 si al meu 3039)
Al meu avea umerii tociti(unde calca platina) si nu erau egali toti (3039 )
Si celalalt (donatorul 3030 avea umerii mai carnosi unde calca platina)

Pune te rog un tutorial cu montarea/ demontare / curatare delcou si reglajele acestuia...
Multumesc.


9 Jul 2013, 12:02:
IDEI /PARERI???

http://www.daciaclub.ro/CLT-Curatare-delco...ml#entry3845638
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.