Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Nu vrea sa porneasca:(
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
baru
Salut,
Acesta este primul meu post pe acest forum. De cele mai multe ori citeam pe aici cand mai aveam cate o problema dar acum problema e cam mare.
Am o Dacia Nova GTI care nu vrea sa imi porneasca.
De cateva luni imi tot face probleme:
problemele au aparut dupa ce i-am schimbat uleiul, filtrele, placutele de frana si bujiile (bujii am pus tot Bosch dar nu am gasit exact tipul pt Nova GTI asa ca am pus de berlina).
Prima problema a constat in faptul ca relanti-ul era tinut la o turatie de peste 1000rpm in loc de 700-800 ca de obicei. Am zis ca e totusi ok si am mers cu ea asa.
Problema nr 2 a fost ca a inceput sa imi moara motorul cand stateam la stop sau sa mi se aprinda becul de injectie.
O opream si o reporneam si mergea mai departe ok (cu relanti-ul mai sus si mai tremurata decat sunt obisnuit dar mergea).
Ultimele probleme au fost acum, cand dupa venirea iernii a inceput sa ii moara bateria (normal de altfel).
Am pornit-o de la alta baterie si a fost ok. (prima oara).
Acum am reincercat sa o pornesc de la alta baterie cu singura diferenta fata de cartea ei tehnica in faptul ca "-" nu l-am conectat la "-" ci la o "masa" asa cum scria in cartea tehnica a masinii de la care luam curent. De data asta nu a mai vrut...
Initial m-am gandit ca s-ar putea sa fie de la injectoare murdare asa ca am pus o solutie de curatat injectoarele in rezervor... nici o schimbare.
Can anyone help me?
Multumesc
C a t a l i n
Cred ca ai nevoie de o curatare mai "amanuntita" a injectorului, intr-un service specializat...Banuiesc ca este infundat partial si de aceea si ralantiul sta f sus, calculatorul comandand primirea cantitatii de benzina necesara, dar aceasta nu poate veni...din acelasi motiv tremura si moare usor...
Solutia aceea ce se toarna in rezervor si "curata" injectoarele nu prea face mare lucru...cauta ca era un topic exact pe aceasta tema...
PS: schimba si filtrul de benzina...
baru
ai idee ce fel de curatare trebuie sa fac? stii cumva unde si cam cat ma costa?
Aceasta ar putea fi cauza pentru care acum nu mai porneste de loc?
Multumesc
Sir_Alex
Salut. Eu am avut GTi pana azi. Greu de crezut ca de la injector doar infundat sa nu porneasca. Bujiile nu au asa mare importanta in ecuatia asta, desi este recomandat sa treci la niste bujii potrivite (nu neaparat Bosch). Te pricepi cat de cat la masini? Eu ti-as propune sa scoti toate mufele, bornele de la baterie, te uiti clapeta sa nu fie blocata si apoi mai vedem ce si cum. Te ajut cu placere daca vrei sa nu te duci cu ea la service pana una alta. Da-mi un pm sau un telefon (0722396429 daca ai nevoie de ajutor).

P.S. - Un curatat bun de injector se face cu ultrasunete si te duce cam la 200 lei. De altfel, banuiesc ca nu mergeai mereu cu rezervorul plin. Cu atat mai mult, nu mai folosi mizeriile alea de aditivi.
Ov
slabe sperante sa fie infundat injectorul. N-ati vazut ce gauroi are in el (trebuie sa asigure debit pt toti cei 4 cilindri) ?
baru
Salut,
Revin cu complatari.
Masina are o alarma MAAT cu imobilizator. S-ar putea ca motivul pentru care nu porneste sa fie pe parte electrica.
Nici eu nu cred ca este vorba despre injectoare deoarece masina are doar 27000 km, reali, facuti de mine in cei 6 ani de cand am cumparat-o.
Acum am tinut ceva mai mult bateria la incarcat, nu am mai conectat-o in paralel cu cealalta masina si am incercat din nou sa o pornesc.
Surpriza mare insa: primul soc a fost cand am vazut ca iese fum din alternator... Tipul care ma ajuta mi-a zis insa ca nu este asa de grav pe cat imi inchipui eu pentru ca probabil a iesit putin fum de la un condensator...
Al doilea mare soc pe care l-am avut a fost cand am intrat in masina si am incercat sa dau o cheie. In loc sa porneasca motorul asa cum a facut de fiecare data timp de 6 ani... au pornit stergatoarele...
Ma simteam ca la camera ascunsa si stiu ca nu e de ras dar cred ca nu va puteti imagina uimirea mea. Am scos cheia din contact dar stergatoarele au continuat sa "isi faca treaba" atata timp cat am tinut borna pe baterie. La a 3-a incercare, mi s-a aprins si martorul pentru dezaburirea lunetei...
Singura care nu a zis nimic desi era normal sa tipe de indata ce am conectat bateria a fost alarma. Nu a vrut nici sa inchida usile, nici sa tipe... nimic...
Mentionez ca de aceasta data, masina nu doar ca nu a plecat, dar nici macar nu i s-a mai stins martorul de la injectie ca sa "imi dea voie" sa o pornesc.
La cheie initial a facut zgomotul de invartit al electromotorului, dar doar o singura data...
PLS dati-mi o idee sau recomandati-mi un electrician care sa nu imi ia pielea de pe mine, care poate veni sa o vada seara sau in weekend in Drumul Taberei in Bucuresti.

Multumesc mult.
mihai0070
Frate ia o baterie noua de la cineva si inceraca cu ea ... in momentul asta eu sunt cu a mea pe redresor ca nu mai porneste ...si tot alarma MAAT (nici a mea nu mai tipa cand conectez bateria si nici centralizarea nu mai merge) am si eu si tot NOVA (dar GT)... beleaua este de la baterie ... nu mai are suficient amperaj sa mai alimenteze Electromotorul... cuprent poate ai in ea 12 V dar nu est suficient ...si ce baterie ai ...conteaza ca la Nova se recomanda una de minim 60 A
baru
Si totusi, nu am reusit sa o pornesc nici de la bateria altei masini, legata in paralel.
Iar acum ma ingrijoreaza si partea cu fumul din alternator...
ca sa nu mai vorbesc despre partea cu pornitul stergatoarelor si cu pornitul dezaburirii pe spate.
Mi-e frica sa nu se fi ars ceva sau sa nu am un scurt mai rau pe undeva.

10x.
Zaheiu
Am avut si eu belele la pornire iarna trecuta. Dupa ce am omorat bateria de t-ori si un mecanic tampit mi-a schimbat de 2 ori carbunii la electromotor, vinovate s-au dovedit a fi bucsile. Cand sunt uzate joaca rotorul si da in scurt, situatie in care bateria se termina in cateva secunde si datorita amperajului mare poate iesi fum din traseul de alimentare al electromotorului. Electromotorul se invarte incet, in suturi, chiar cu baterie incarcata.
Vios39
QUOTE(baru @ 3 Dec 2006, 11:52)
Salut,
Acesta este primul meu post pe acest forum. De cele mai multe ori citeam pe aici cand mai aveam cate o problema dar acum problema e cam mare.
Am o Dacia Nova GTI care nu vrea sa imi porneasca.
De cateva luni imi tot face probleme:
problemele au aparut dupa ce i-am schimbat uleiul, filtrele, placutele de frana si bujiile (bujii am pus tot Bosch dar nu am gasit exact tipul pt Nova GTI asa ca am pus de berlina).
Prima problema a constat in faptul ca relanti-ul era tinut la o turatie de peste 1000rpm in loc de 700-800 ca de obicei. Am zis ca e totusi ok si am mers cu ea asa.
Problema nr 2 a fost ca a inceput sa imi moara motorul cand stateam la stop sau sa mi se aprinda becul de injectie.
O opream si o reporneam si mergea mai departe ok (cu relanti-ul mai sus si mai tremurata decat sunt obisnuit dar mergea).
Ultimele probleme au fost acum, cand dupa venirea iernii a inceput sa ii moara bateria (normal de altfel).
Am pornit-o de la alta baterie si a fost ok. (prima oara).
Acum am reincercat sa o pornesc de la alta baterie cu singura diferenta fata de cartea ei tehnica in faptul ca "-" nu l-am conectat la "-" ci la o "masa" asa cum scria in cartea tehnica a masinii de la care luam curent. De data asta nu a mai vrut...
Initial m-am gandit ca s-ar putea sa fie de la injectoare murdare asa ca am pus o solutie de curatat injectoarele in rezervor... nici o schimbare.
Can anyone help me?
Multumesc
*


La “Nova” dupa aceste schimbãri trebuia sã setezi cakculatorul nu?
Ov
nu trebuie setat nici un calculator. daca e nevoie, se "seteaza" singurel.

La tine problema e de natura electrica. E nasol daca a dat cu fum si acum se mai si intampla chestii care n-ar trebui sa se intample. As zice ca ti s-au topit niscaiva fire si ai un scurt de toata frumusetea. Ai mare grija sa nu iei foc. Eu n-as mai pune bateria pe masina pana n-ar vedea-o cineva care se pricepe
baru
Fratilor si mie mi-e frica sa mai pun bateria pe masina.
Cineva mi-a zis ca electromotorul nu mai incarca deoarece i s-au ars niste condensatori...
In ce priveste stergatoarele mi-a zis ca e probabil de la un scurt pe undeva.
iar ca nu porneste masina... ca bateria nu are destul curent.
Totusi, omul nu a avut timp sa o vada asa ca mi-e cam frica sa incerc sa o pornesc.
La o adica, daca erau problemele enumerate de el, trebuia macar sa se stinga becul de la injectie atunci cand dadeam la cheie.
gti98
Desi e destul de greu, unii au reusit sa conecteze bateria "pe dos" adica sa inverseze polaritatea. La asta m-am gandit cand ai spus ca ti-a iesit fum din alternator (se "ard" diodele instant la figura asta!!) Cateodata diodele se "topec" nu se "ard" cu intrerupere si se poate arde si izolatia statorului.... Sper din toata inima sa nu fie cazul!
La GTi-ul meu, pe stergator exista un temporizator cu tiristor; nu stiu daca s-a intamplat asta dar e posibil sa se fi strapuns ceva si pe acolo, daca s-a inversat polaritatea. De asemenea sper sa nu ti se fi defectat "calculatorul" injectiei (sistemul acestuia e mai sofisticat si mai bine protejat la greseli)
Oricum, exista cel putin o problema serioasa in sistem. Nu vreau sa te descurajez, dar daca scapi cu cabluri cu izolatia arsa ai bafta cu carul.
(Ca o consolare, daca poate fi vorba e asa ceva: cu ceva ani in urma, socru-miu se duce IN SERVICE cu nu-s ce problema; aia ii demonteaza bateria si la remontare, reusesc sa o lege invers (berlina, e mai usor!); rezultat, puntea reresoare arsa. Daca nu s-a priceput ca e tufa la tehnica, a platit-o si pe aia! Dincolo de cine plateste piesa bulita, eu nu cred ca e normal sa se intample asa ceva in service!!!)
Bafta, ca ai nevoie!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.