Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Carburator acoperit de gheata ...
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
tinu19_19
Am si eu o problema destul de nasoala...

Ieri am bagat benzina si am facut un drum cam de 40 km, plecand din Tg Mures. Dupa aprox. 10 km, in care masina nu prea tragea, adica dadea mereu sa cada in nas, mi a murit motorul pur si simplu. Oprit pe dreapta, curat jiglorul de relanti, si a pornit. Pana am ajuns la destinatie mi a mai facut asta de inca 2 ori, cu specificarea ca ultima oara am scos furtunul care scoate gazele de carter, lasandu l liber, si am astupat gaura de la "T"-ul acela cu o bucata de cauciuc. Cumva am ajuns dar masina mergea fff rau. Azi am curatat din nou jiglor de ralanti, sita de la carburator, si jiglorul ala care sprituieste benzina in carb. Intorcandu ma acasa, am observat ca relantiul imi statea pe la 2000 de ture, si ridicand capota, stupoare, carburatorul era ALB, acoperit cu un strat de gheata de 2-3 mm.

Cumva s a topit, dar in continuare carburatorul e rece ca gheata.

Ce ar putea fi ? Apa in benzina ? Sau ce ?????

A mai patit cineva asa ceva ????

Astept pareri!!!
argon
Pune filtrul de aer pe pozitia galerie ! daca ai tip vechi, si nu se poate comuta, pune-ti tip nou, sau pune carton la radiator..
OAP
Asta se numeste jivraj...am patit-o si eu ...chiar si azi prin ceata...e datorita umezelii din aer...Vezi ce ti-a spus argon...
os
Cel putin unele carburatoare aveau "ceva" anti-givraj. La Dacia era (este?) asa-numita (mie denumirea nu-mi place caci sugereaza altceva) "flansa pata calda" - flansa de sub carburator prin care circula lichidul de racire. Deoarece au lumenul destul de mic (si circulatia lichidului nu prea vie) stuturile de pe aceasta flansa se infunda adesea.

Merita verificat.

Daca s-a modificat prinderea carburatorului pe galerie (alte flanse, alte garnituri etc) trebuie renuntat la ele si restabilita solutia "originala".
Muttley
Da, carburatoarele de Dacii au acea "flansa pata calda".
In plus, exista posibilitatea de a se comuta admisia de aer rece pe admisie de aer cald din zona galeriei de evacuare.
Cand nici aceste 2 masuri nu sunt suficiente, cartonul asezat in fata carburatorului elimina complet riscul aparitie jivrajului.

PS: de s-ar schimba odata vremea, ca parca tot azi s-a mai deschis un topic asemanator... happy.gif
mih95
Salut
Mi s-a intimplat si mie, fenomenul descris mai sus de tine(givraj).
Acum multi ani, pe autostrada , singur in masina... nu trecea nimeni, era ger combinat cu ceata si nu era masina mea...
Am saltat capota, am observat carburatorul alb... am curatat filtrul de benzina, am desfacut capacul de la carburator, am curatat ce se putea, apa, gheata, etc, am dat la cama sa se umple camera carburatorului , am pus un carton mai mic, ca suprafata, pe partea dinspre carburator, masina era modelul mai vechi, si nu avea prevazut dispozitivul de pe filtrul de aer, de obturare a inaintarii aerului rece cu cel de pe galeria de evacuare.
Am ajuns pina la urma de la Bucuresti la Craiova cu bine!
Bafta !
tinu19_19
Chestia e ca acel dispozitiv care este chiar in gatul (indreptat spre botul masinii), la filtrul de aer, e cazut intr o parte, adica nu inchide. Poate fii si asta un motiv ? Si se poate ca atunci cand mergeam sa se faca condens in carburator, sau sa ajunga cumva apa si de aia sa mi moara motorul ?


mih95
Da se poate intimpla acest fenomen din cauza descrisa de tine.
Trebuie sa le iei prin eliminare, repara sau adapteaza cumva admisia aerului rece.
De asemenea verifica sa nu fie facute modificari la prinderea carburatorului pe galeria de admisie, eventual inaltare suplimentara sau functionare defectuoasa "flansa pata calda", cum ti-au explicat citiva colegi forumisti...
diaconuliviu
QUOTE(os @ 4 Dec 2006, 15:52)
[...]asa-numita (mie denumirea nu-mi place caci sugereaza altceva) "flansa pata calda" - flansa de sub carburator prin care circula lichidul de racire. [...]

Nici mie, sincer. E denumire ad-hoc data pe forum, ea probabil are la producator alta. Eu i-as spune, in lipsa altei informatii, "flansa calda". Pata calda este o zona a galeriei de admisie cu contact intim (fara aluzii) cu cea de evacuare.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.