marius1307
4 Dec 2006, 08:57
Salut.
De cand am dacia mea pe injectie, la 3000 rot aveam 100 Km/h. Insa de cateva zile situatia sa schimbat in rau adica la 3000 rot - 90 Km/h, deci rezulta o turare suplimentara a motorului. Ma gandesc la cauze, dar nu am gasit nici o explicatie:
1 - mi-am inlocuit toba mica : e posibil daca este noua, sa treaca gazele mai greu deci evacuarea sa nu se faca in parametri normali
2 - sistemul de injectie : din cauza frigului sa apara modificari in amestecul benzina-aer
3 - benzina cu apa
As dori sa stiu daca cineva a mai avut acesta problema.
Raportul turatie/viteza nu se modifica niciodata, cu exceptia cazului cand iti patineaza discul de ambreiaj. N-are treaba cu injectia, benzina, toba, etc...
Scrie pe forum o gramada despre acest lucru. Cauta.
Sau daca schimbi cauciucurile cu un diametru mai mare/mic
sefu_alx
4 Dec 2006, 09:17
ai probleme cu turometru/vitezometrul
parerea mea
marius1307
4 Dec 2006, 09:19
QUOTE(roland @ 4 Dec 2006, 11:02)
Raportul turatie/viteza nu se modifica niciodata, cu exceptia cazului cand iti patineaza discul de ambreiaj. N-are treaba cu injectia, benzina, toba, etc...
Scrie pe forum o gramada despre acest lucru. Cauta.
QUOTE(OAP @ 4 Dec 2006, 11:08)
Sau daca schimbi cauciucurile cu un diametru mai mare/mic
- nu stiu daca imi patineaza ambreiajul, dar atunci cand apas ambreiajul se aude un fluierat ( rulmentul de presiune cica ar fi. sa fie el de vina )
- nu am umblat la cauciucuri, doar le-am umflat mai mult peste limita lor...
Rulmentul de presiune nu are nici o legatura cu asta. E posibil sa fie de la suprapresiunea din pneuri...Nu cred ca ai probleme cu discul (patinare) deoarece la 3000 de ture ai sesiza cu siguranta ca patineaza...adica s-ar tura motorul foarte tare dar viteza masini ar creste foarte incet sau deloc
Verifici:
1. ambreiajul (pentru patinare)
2. Aparatele de masura (turometru/vitezometru) pentru indicatii false. Daca stii ce ai montat pe masina (rapoarte de transmisie) poti verifica si prin calcul.
3. propriile amintiri (poate e numai o impresie)
Presiunea in pneuri nu are nici legatura. La fel calitatea combustibilului.
Presiunea in pneuri are legatura...o masina cu rotile desumflate "fuge" altfel decat o masina cu rotile "supraumflate"
marius1307
4 Dec 2006, 10:19
QUOTE(OAP @ 4 Dec 2006, 12:09)
Presiunea in pneuri are legatura...o masina cu rotile desumflate "fuge" altfel decat o masina cu rotile "supraumflate"
Si eu cred la fel. Sapt. trecuta am deschis un topic legat de dimensiunea cauciucurilor din care am aflat ca daca ai alte dimensiuni decat cele din talon iti iei amenda. Asa ca am umflat cauciucurile ( 165/70 R13 ) pana la un contact minim cu solul ( vizibil, cred ca rotile au crescut in diametru cu aprox. 2 cm ). Si se simte, masina este mai sprintena, nu mai trag greu de volan la curbe, dar este cam turata....
RainHawk
4 Dec 2006, 11:08
Nu vreau sa va speriati dar daca umflati pneurile prea mult peste limita admisa, adica un contact minim cu solul puteti avea surpriza sa aveti un contact maxim cu alte obiecte in miscare sau stationare.
marius1307
4 Dec 2006, 11:11
QUOTE(RainHawk @ 4 Dec 2006, 13:08)
Nu vreau sa va speriati dar daca umflati pneurile prea mult peste limita admisa, adica un contact minim cu solul puteti avea surpriza sa aveti un contact maxim cu alte obiecte in miscare sau stationare.
Cred ca te referi la viteze mai mari, peste 130 Km/h... eu mai mult de 100 nu ma risc... cred ca este suficient pentru o dacie dar si pentru buzunar ...
Muttley
4 Dec 2006, 11:23
QUOTE(OAP @ 4 Dec 2006, 09:08)
Sau daca schimbi cauciucurile cu un diametru mai mare/mic
N-are treaba cu problema initiatorului
QUOTE(OAP @ 4 Dec 2006, 09:24)
E posibil sa fie de la suprapresiunea din pneuri...
N-are treaba cu problema initiatorului
SINGURELE chestii care ar avea treaba sunt patinarea ambreiajului sau indicatii incorecte ale turometrului sau (si) vitezometrului. Ori cum bine a zis os, poate-i doar o falsa impresie.
Si la ce presiune ai umflat cauciucurile? De curiozitate...
Apropo, indiferent de diametrul rotilor, viteza indicata, raportat la turatie, e aceeasi. Cablul de la vitezometru se leaga in cutie, nu la roti. Modificarea dimensiuni cauciucurilor atrage o viteza reala mai mare sau mai mica. Dar pe vitezometru ce crezi ca o sa indice din moment ce cablul intra in cutie... Stie cutia ce cauciucuri ai... Ei bine, nu stie, doar presupune ca-s alea de fabrica. Asa e calibrata.
[QUOTE] N-are treaba cu problema initiatorului
Uite de ce are treaba cu problema initiatorului....la turatia "x" vitezometrul citeste rotatia pinioanelor "y" din cutia de viteze si nu viteza de deplasare a masinii...pana in acest punct sunt de acord ca nu conteaza diametrul rotii sau presiunea in pneuri...DAR in momentul in care creste diametrul rotii prin schimbarea pneurilor sau suprapresiune motorul are nevoie de mai multa putere pentru a actiona asupra razei cercului rotii care de fapt este o parghie putere care este obtinuta prin o turatie mai mare a motorului...
Tot de curiozitate. Un cauciuc cu diametrul mai mare duce la scaderea turatiei pt. aceiasi viteza in treapta X. La mintea cocosului. De vina pt eroare e frigul de afara. Al meu vitezometru pana se incalzeste bordul are o eroare de cca 5-7 kmh in plus. Dupa 10-15 minute indica normal. Si e nou. Cel vechi s-a defectat.
QUOTE(OAP @ 4 Dec 2006, 11:43)
DAR in momentul in care creste diametrul rotii prin schimbarea pneurilor sau suprapresiune motorul are nevoie de mai multa putere pentru a actiona asupra razei cercului rotii care de fapt este o parghie putere care este obtinuta prin o turatie mai mare a motorului...
Dar indicatia data de vitezometrul din bord e aceeasi ca si inainte (la turatia respectiva). Nu?
diaconuliviu
4 Dec 2006, 12:23
Exact! Vitezometrul citeste de fapt O TURATIE, a arborelui secundar care e SOLIDAR si IN ACELASI RAPORT cu turatia motorului (daca ambreiajul nu patineaza). Deci indicatia la turatia x e viteza y, aceeasi in orice conditii. Ce se modifica este VITEZA REALA pe care o citeste radarul.
Atentie pentru cei ce umfla pneul ca cel de mai sus. Contactul pe o pata de contact mica, pe linga instabilitatea in mers va genera si uzura "pe creasta" a profilului. La cele umflate sub presiunea normala, uzura va fi pe flancuri.
Eu le-am umflat intotdeauna la 2.2-2.3 daca le las la indicatiile din manual(1.8/2), sunt "floscaite" consuma mai mult si trage mai greu. Orice mester ai intreba de presiunea la Dacii, iti zice 2.2, si asta e presiunea ideala. Supraumflate sunt de la 2.5 in sus.
marius1307
4 Dec 2006, 12:35
QUOTE(diaconuliviu @ 4 Dec 2006, 14:23)
Atentie pentru cei ce umfla pneul ca cel de mai sus. Contactul pe o pata de contact mica, pe linga instabilitatea in mers va genera si uzura "pe creasta" a profilului. La cele umflate sub presiunea normala, uzura va fi pe flancuri.
Ce ar fi fara acea presiune suplimentara...
- consum marit : motorul trage mai greu
- uzuri la sistemul de directie : tragi de volan de innebunesti
diaconuliviu
4 Dec 2006, 15:17
Din contra, tragi mai usor de volan, ca ai frecare mai mica intre pneu si sosea, dar o sa topai precum Bugs Bunny.
Pentru cine e curios, sa citeasca pe flanc inscriptia cu presiunea maxima.
La 2.2 bari pe fata, aderenta e mai slaba in toate conditiile. Cine doreste n-are decat sa ma contrazica. Eu il invit la o demonstratie practica.
La mine indica in jur de 110 la 3000 de ture pana s-a rupt cablul de kilometraj. S-a inlocuit cablul si surprize: la 3000 ture 90. (viteza 5 ambele cazuri)
diaconuliviu
6 Dec 2006, 08:30
Si in tr 4 ce indicatie aveai la 3000 si cit ai acum?
QUOTE(diaconuliviu @ 6 Dec 2006, 10:30)
Si in tr 4 ce indicatie aveai la 3000 si cit ai acum?
Din cate-mi aduc aminte in jur de 60-65. Nu este vorba despre masina de acum, era tot un break din 96 cu motor de 1.6.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.