Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ulei cutie...
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
bunoara
Se da 1 buc dacia break model 99 cutie in 5 trepte. Am schimbat acum 1 luna uleiu din cutie cu PRISTA OIL. Imediat dupa schimb mergea brici. Acum ca a dat friguletu am patit urmatoarea problema. Dimineata, 1 grad, apas ambreiaj dau la cheie motoru porneste la sfert. O las din soc la 2000 ture si ridic ambreiaju. ATENTIE, scoasa din viteze!!! verificat!! Masina se misca 2 cm dupa care motoru moare. Repornesc, iau mai lent picioru de pe ambreiaj, in momentul cuplarii (tot scoasa din viteza) se mai misca umpic si turatia scade... Parca ar fi marmelada in cutia aia nu ulei. Dupa ce se incalzeste (aprox 4 km ) nu mai are nici pa naiba, pana atunci parca imi tine de motor sa nu se invarta. blink.gif
Din ce ma gandesc eu: ulei de kko... cu ala vechi care avea vo 50.000 km (cu duralube de la 30.000) dadea un zvacnet scurt la rece dar pe urma revenea imediat. Ce ulei sa ii bag??? Ca daca la 1 grad face asa la tara la -15 -20 la Craciun mi-e ca se rupe cutia si adun pinioanele in plasa. mad.gif
alinakes
Evita pe viitor uleiurile Prista.

Incearca un Mol 80W90 , asta e un ulei bunicel la un pret accesibil , parerea mea.

Dar poti incerca si uleiuri mai scumpe avand in vedere ca la cutie faci schimbul (sau completezi dupa parerea unora) foarte rar daca ai cutia buna si nu iti curge.
Muttley
Asa e "normal" sa-i zic.
Cu uleiul vechi se comporta altfel pt ca ala era uzat si prea subtiat.
La mine face la fel si am BP T80W90.

Ideal ar fi sa-i pui un ulei mai subtire iarna, un T70 sau T80.
Mai comod (dar nu si mai ieftin), cauta un sintetic, un T75W90.

Cel mai normal, obisnuieste-te cu situatia.
dani_devito
Nu neaparat sa fie de la ulei, apropo, ambreaju iti prinde chiar sus ??????? Daca da incearca sa lasi mai jos, si vei vedea ca nu mai face fitze!!!
Muttley
P-asta de unde ai mai scos-o? huh.gif

Hai sa te completez: propui sa regleze ambreiajul "mai jos", adica sa-i mareasca jocul liber al pedalei.

Cu ce-l ajuta??? wacko.gif
vi_escu
Daca misti maneta schimbatorului inainte de pornire sti la ce sa te astepti. Eu am in cutie ELF 75W90 si sunt foarte multumit.
wader
Aceeasi problema am avut si eu. Rezolvare:
-golire completa (sau ma rog, cat se poate) ulei vechi
-introducere ulei nou si cat mai de calitate - de ex. eu am bagat MOBIL1 80W90 dar cred ca la temperaturi scazute se comporta mai bine ceva de genul 70Wxx sau 75Wxx.
tgg2k
@ muttley si dani_devito adevarul e undeva la mijloc... adica: pedala cupleaza prea sus => riscul sa nu cupleze bine ambreiajul, joc liber prea mare la pedala => risc sa nu decupleze bine ambreiajul.

ontopic... omu zicea ca dupa schimbarea uleiului a inceput sa-i faca figuri, solutie e simpla: schimba-l cu unul de calitate!

PS. cred ca 90% din colegi utilizeaza 70w90 sau 75w90 sau 80w90.

LE MACAR de te uitai si tu pe pagina 2 a forumului... ia link direct la topicu (virgula) cu pricina
argon
QUOTE(Muttley @ 5 Dec 2006, 16:31)
Asa e "normal" sa-i zic.
*




Mie nu mi se pare normal deloc, daca asa face acum, nu vreau sa ma gandesc cum o sa faca la -20 de grade..nici nu mai trebuie sa o bagi in viteza ca sa circuli blink.gif
Muttley
Mda... sa zicem.

Dar mai e un aspect: uleiul pana se "rodeaza" putin face asa. Si eu am completat recent cam 1 litru. Spun asta pt ca iarna trecuta tot uleiul asta-l aveam si parca mergea mai usor.

In plus, la BP-ul de cutie care-l am eu e cam aceeasi treaba ca la cel de motor - e mai vascos decat altele. La urmatorul schimb voi incerca Elf de vreme ce la motor a dat semne c-ar fi mai bun.
bunoara
Am sunat la reprezentanta Ford (o sa va cracanati de ras dar la motor de acolo am bagat uleiul "FORD FORMULA GR+", parca asa ii zice 10W40).90ron / 5l. Cei de acolo mi-au confirmat ca in cazul acesta imi trebuie ceva mai fluid pt iarna dar din pacate nu au cu ce sa ma ajute si pt cutie. Am sunat la Dacia Pitesti si de acolo mi s-a recomandat un ulei tip gl4 0w90. Sa ma interesez acum ce ulei e si cine il face. Oricum Ford-ul mi-a spus ca recomanda un ELF sau MOBILE. Ma gandesc ca si in cazul uleiului d ecutie ce einainte de W e vascozitatea la rece...
tgg2k
poate putin post-336-1110552475.gif dar aici puteti citi mai multe despre uleiuri si numerotarea lor
bunoara
Aproape un an de la ultimul post... Uleiul meu din cutie are tot comportament de marmelada... In vara cat a fost canicula a fost ok, cum a dat umpic de friguletz gataaa iar e vascos. Oricum, am inceput pregatirea de iarna. Reglat sa dea caldurica (inspectie pe la nenorocitele alea de supape vacuumatice), urmeaza schimb ulei (are aproape 10000km - aral 20w50), ulei cutie (am sa caut ceva fluid), bujii (desi merg inca au peste 12000km - sunt eyequem), bagat antigel si chestiuni dastea. Asa ca, revenind la topic, abia astept sa dotez cutie cu un ulei mai fluid. Si daca ma ajuta finantele sa bag si la motor si la cutie duralube ca sunt 40000km d ela ultimul tratament
vi_escu
Vezi cu duralube ala prin cutie, ca mai sunt si rulmenti pe acolo. Cauta un produs cu bisulfura de molibden pentru cutie (Liqui Molly de exemplu) desi cu un ulei bun n-ai treaba.
bunoara
Poti sa-mi recomanzi un ulei bun si fluid? Desi multi mi-au zis ca sunt tacanit ca bag asa chestii tari in dacie (ulei ford, aral etc) e dacia mea, merge ok si vreau sa ma mai tina. Mai ales ca uleiul d ecutie se schimba mai rar, mai bine unul calumea si durabil...
autom
Eu am bagat ulei de petrom, Ro3, 80W90.

Rezultatul e ok........zic eu......
PaulT
Nu esti "tacanit "deloc daca bagi ulei de calitate in cutie(sau motor) la Dacie.Dimpotriva.Orice masina "tratata"cu uleiuri proaste se uzeaza mult mai repede decat una la care se folosesc lubrifianti de calitate.Din cauza"folclorului"de genul asta a capatat dacia renumele de masina lipsita de fiabilitate.Toti "meseriasii"o leaga cu sarme si baga Floriol in motor(ca doar e dacie),dupa care se plang de problemele care apar si injura masina.Ptr cutie recomand Elf.Nu am probleme cu el la nici o temperatura. biggrin.gif
Bullix
Si totusi, oricat de prost ar fi uleiul de cutie... cum e posibil ca masina sa plece de pe loc scoasa din viteza? blink.gif
floryyn
Eu tocmai am pus in cutie ulei Lukoil T90. Mi-au schimbat aia si bucsa de la timonerie. Rezultatul: parca am alta cutie, intra foarte frumos in viteze si nici nu mai fluiera in treapta a 4-a. Deci, cel putin deocamdata, e ok. Voi vedea cand va veni frigul cum se va comporta...
bygy007
am o intrebare ati vazut ulei T90 in sticla la o temperatura de citeva grade ei aflati ca este mai gros ca mierea iar cind este sccoasa din viteza la temperaturi mici lucreaza ca un ambreiaj hidraulic (ca la locomotivele disel) uleiul fiind gros si invirtit de trenul fix din cutie formeaza o presiune care incearca sa ivirta trenul mobil si la rindul lui rotile

la fel ca la uleiurile de motor primele cifre se refera la viscozitatea la rece
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.