Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema carburator
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
smith
Salut,

Am o mare problema cu nenorocirea de carburator:
- l-am dat jos, l-am curatat cu spray, l-am suflat pana mi-au sarit ochii, l-am pus la loc
- reglat nivel la 7 cu 13, reglat relanti (turatia 800 cu clapeta de acceleratie la prima gaura de progresiune, surubul de amestec strans astfel incat sa nu-mi scada sub 800)
- pornit la proba de drum, talpa 1-a pana la 5000, repriza buna, talpa a doua 5000, repriza buna, a treia de pe la 4000 incepe sa se ineaca si nu-si mai revine decat dupa ce-l las o vreme.

Am remarcat (dupa ce l-am mai desfacut o data si insurubat la loc) ca in momentul in care astup una din gaurile secundare pe unde intra aerul (una din cele neobturate de soc) imi scoate benzina prin "papagal".

Ca alta traznaie, azi in timp ce stateam la un semafor mi-a crescut brusc turatia la 2000; i-am dat un sprit din pedala, s-a turat, dupa care a cazut iar la relanti.

Ce sa fie, ce sa fie, ma tot intreb ca tembelul de azi de dimineata. AJUTOR!
diaconuliviu
"una din gaurile secundare pe unde intra aerul (una din cele neobturate de soc)"
Tradu asta, nu-mi dau seama de care gaura vorbesti.
LE: te referi la cele doua orificii separate cu un perete de restul corpului? Prin ele se face si aerisirea cnc si se ia si o cantitate de aer. Daca inchizi aerul, ce sa mai traga motorul? Ce poate, adica benzina.
L-ai curatat cu spray? Mai bine-l spalai sau il fierbeai.
Si cum se spune si mai jos, aprinderea in ce stare e?
tgg2k
dar filtrele in ce stare se afla?! avansul... nu mai stiu exact care, parca vacuumatic s-ar putea sa fie reglat prost.

PS. mi-am dat si eu cu parerea, daca am gresit nu sariti
smith
@Liviu:

In schema, cum te uiti de deasupra la gura de admisie a carbului: alea sunt cele doua gauri/canale neobturate de soc, dup ele vine gaura mare pe care o astupa clapeta de soc. Nu stiu cum se numesc, n-am scheme la indemana si nici pozele de pe forum nu le gasesc.

Daca astup una din gaurile alea se intampla fenomenul cu pricina (pe care nustu de ce dar l-as lega de intreruperile din sarcina).

LE: si schema smile.gif

@tgg22k: Neah....
diaconuliviu
Da, am editat mai sus.
smith
Curatarea am facut astfel: dat jos, am desfacut, scos jiglerele, curatat cu spray, suflat cu o pompa de bicicleta si "manual" cu gura, suflat si jiglerele, asamblat, montat la loc.

Am schimbat decat jiglorul de relanti ca-mi dadea un usor tremurat cel vechi (daca-l desurubam putin nu mai tremura).

Aprinderea: era bine inainte sa-l dau jos, am mai reglat o data platina si avansul (initial credeam ca e ori de la avans ori de la condensator - am schimbat si condensatorul), am schimbat si bujiile cu unele noi (bujiile vechi erau afumate - mers prin oras doar dimineata si seara - aglomeratie, soc tras).

Faza e ca am ramas in pana de idei (d-aia am si intrebat pe forum). Ce ma-sa are de-mi da reprize bune (cu 1a cel putin o calc la maxim fara probleme, la a doua foarte rar intrerupe, iar la a treia asa cum am zis si mai sus... intrerupe cam cand ating 3500-4000). Intreruperea e ca si cum as avea pedala calcata la maxim, turatia mare - peste 3000 si as trage socul: se gatuie, se ineaca.


os
Verifica pompa de benzina - si in general alimentarea cu benzina PINA la carburator (si "sita" sia mica de la intrarea in carburator).

Efecte asemanatoare cu ce descrii se ot produce daca pompa de benzina nu poate asigura un debit suficient (supape defecte, membrane, aspiratie neetansa, filtre colmatate).

Nu inchide nici un canal de aer. Cred ca cel la care te referi este cel prin care se alimenteaza cu aer tubul emulsor.
smith
@ os: Da, despre canalul ala e vorba, ca-mi scoate benzina si prin gaurica de emulsie daca-l astup. (eu credeam in mintea mea ca poate se intampla ceva in timpul mersului, se obtureaza canalul ala si brusc incepe sa-mi toarne benzina in exces; acuma cine sa-l obtureze...)

Acum referitor la pompa de benzina: am schimbat membrana, am suflat corpul superior, am schimbat sita. Din pacate nu am cum sa masor debitul benzinei. Asa la ochi curge ca la robinet, nu intrerupe jetul, nu face stropi (daca ar lua aer pe undeva, ar stropi, n-ar curge jet continuu).

argon
Ba ai cum sa masori debitul!


Cu motorul cald, scoti furtunul din carburator si-l bagi intr-o sticla, pornesti motorul la relanti, pana se opreste singur. Trebuie sa-ti scoata 4-600 ml.


Pentru problema ta, incearca cu alt set de fise, macar aia centrala schimb-o.
smith
Mersi argon, uite ca la metoda cu sticla nu ma gandisem. O sa schimb de florile marului si fisele, da nu cred ca e din ele.

LE: ca idee, cata benzina in ml tre sa fie in camera de nivel constant? (daca scot cu seringa de exemplu)
os
Nu e foarte relevant cita benzina ai sa gasesti la un moment dat. Pemtru ca:

In vreme ce motorul lucreaza, benzina este aspirata continuu din CNC (prin jicloare etc). Debitul aspirat este in functe de puterea ceruta de la motor (care la rindul ei depinde de turatie si de sarcina).

Pompa de benzina trebuie sa poata sa acopere cantitatea aspirata in toate regimurile. Altfel se intimpla urmatorul fenomen: la regimuri mici pompa reuseste sa mentina nivelul in CNC. La regimuri mari, debitul aspirat in motor creste - si daca acesta depaseste ceea ce poate sa furnizeze pompa, CNC se goleste partial sau total.

Dar motorul continua sa se roteasca (pentru ca e cuplat la transmisie). Orice conducator normal, atunci cind are de a face cu intreruperi majore - ce face? Ia piciorul de pe acceleratie si incearca sa vada cum poate frina in siguranta. In aceste momente debitul pompei de benzina devine mia mare decit cel asiprat (pentru ca, in situatia in care clapeta de acceleratie este inchisa, se absoarbe in motor o cantitate mult mia mica de benzina). Urmarea: nivelul in CNC se restabileste, motorul isi reia functionarea normala.
smith
Just, mersi de exlicatie. Ramane de vazut ce e cu pompa.
os
Nu e neaparat sa fie de la ce am spus eu, dar e o sansa.

Nu uita de filtre (inclusiv cel de la intrarea in carburator).
argon
@Os, daca la relanti iti da 500 de ml sa zicem pana se opreste motorul, sigur pompa aceea va asigura debitul necesar la orice regim de turatie.
Totusi o parte infima din debitul asigurat de pompa ajunge in carburator, restul se intoarce pe retur.
dyogenes
In camera de nivel constant, cu nivelul corect reglat, trebuie sa ai 23 - 25 ml.
wolffy
QUOTE(dyogenes @ 6 Dec 2006, 20:38)
In camera de nivel constant, cu nivelul corect reglat, trebuie sa ai 23 - 25 ml.
*


si cum poti masura cati ml ai acolo?
argon
cu o seringa de 30-40 si un ac.
wolffy
QUOTE(argon @ 6 Dec 2006, 21:36)
cu o seringa de 30-40 si un ac.
*


aha, vreau sa fac si eu operatiunea asta. Si daca totul e in jurul acelei valori de 23ml inseamna ca totul e ok din pct de vedere al reglajului carburatorului pentru un consum bun. Cum e mai bine sa procedez? pornesc motorul .. si apoi opresc si scot furtunu ce intra in carburator, si apoi scot capacul si masor? sau dau la cama manual si apoi scot capacul de la carb?
sefu_alx
vezi ca problema ta a avut-o si ct03nut..dai search ..ii dadea in nas intra 3-a pe la 90 si parca a rezolvat cumva..

na ca iti dau eu tongue.gif http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=48841&hl=
Hotice
Hello, hello. Am si eu o pb similara, oarecum. Mi se innegresc bujiile ff repede, si in general sunt simptome ca de motor care merge innecat...bag talpa in ea, si se inneaca. Dupa 1-2 Km se innegresc de zici ca au 10 ani de functionare. Si benzina se consuma ca la Hummer...

Am schimbat carburator, bobina de inductie, 5 seturi de bujii, condensator platina (germania), si nimic,,,face la fel.

Nu mai stiu ce sa ii fac... de reglat mi-a reglat-o un mecanic, la avans, etc...platina am pus-o singur, cred ca am respectat distantele...

Oare sa fie tot din amestec, sa nu isi faca carbu' treaba? Sau din supape, sa nu se deschida cum trebuie evacuarea (sau complet)

A. app. Dacia e din 77, 1300, are set motor nou.
smith
La tine e altceva la mijloc, bujiile afumate inseamna amestec bogat.

Vezi nivelul camerei de nivel constant, incearca cu alt set de jiglere (desi din ce ziceai tu carburatorul e nou). Poate ca mecanicul nu ti-a reglat-o chiar bine smile.gif

Daca mergi pe distante scurte in oras si motorul nu apuca sa se incalzeasca (folosesti socul mult) bujiile se afuma (tot din cauza amestecului bogat - aici n-ai ce-i face oricat de bine ar fi reglat). Daca dupa o proba de mers la drum lung bujiile au culoarea normala inseamna ca reglajele sunt bune.
Hotice
Nu folosesc deloc shocul, stiu ca le innegreste. O tin putin turata pana se incalzeste. Nu am verificat camera de nivel, o sa fac si asta. In schimb jiclorul de ralanti mi s-a parut a avea ceva ciudat..A intrat pana la capat, si stiam ca trebuie sa ramana cam de o saiba intre capatul surubului si carb. Nu stiu ce sa zic, mi se pare prea simplu sa fie ceva marunt..cum ar fi reglajele...de asta imi e frica. Carbu nu e nou, e SH, dar face EXACT la fel cu amndoua, si..nu or avea amandoua aceeasi buba (oare?)
EUROPE_
Ai verificat pompa de benzina? Și returul poate fi înfundat. Verifică dacă cuiul poantou închide bine. Carburatorul spui că e sh, este posibil, mai ales dacă nu l-ai verificat.
Hotice
Dap, am verificat returul in pompa, am scos furtunul in timpul mersului, si arunca benzina, destul de multa...cat despre cuiul poantou, habar nu am ce inseamna. E chestia aia din carb,de nivel constant? Legat de plutitor? Daca da, cum se verifica si se ajusteaza?
oviss2006
QUOTE(Hotice @ 7 Dec 2006, 21:32)
Dap, am verificat returul in pompa, am scos furtunul in timpul mersului, si arunca benzina, destul de multa...cat despre cuiul poantou, habar nu am ce inseamna. E chestia aia din carb,de nivel constant? Legat de plutitor? Daca da, cum se verifica si se ajusteaza?
*



ti capacul carbului cu plutitorul in sus si tre sa-ti intre intre plutitor si si capac(sa aiba si garnitura, sa nu o dai jos) exact o tigare si ai facut reglajul.se regleaza prin indoirea clemei de care e prins plutitorul(iti dai tu seama)
pt a-ti da seama daca cuiul poantou iti obtureaza cum trebe, ti capacul in aceeasi pozitie ca mai sus, cu furtunul de alimentare bagat si dai la cama. daca iese benzina inseamna ca nu tine.
inca ceva:pt verificarea returului scoti furtunul si dai la cama iar benzina va trebui sa fie aruncata la aproximativ 40-50cm ca sa spui ca nu e returul infundat si dupa aceea iei pompa de pneuri, pui pe cineva sa tina bine furtunul la teava returului ce duce catre rezervor si ii dai la pompa pana observi ca mere mai usor.
PS iti garantez 100% ca problema ta este una din cele de mai sus(mai ales returul)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.