Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: lumini slabe, indicatorul bateriei pe rosu
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
EsTeTicu
Va salut.
Problema mea a aparut la 3 zile dupa ce am terminat de montat (cu succes) proiectoarele printr-un cablaj cumparat cu tot cu releu si siguranta. A mers perfect 3 zile, dar, dupa cum era de asteptat au aparut si problemele sad.gif
In prima zi mi s-au ars becurile care erau in proiectoare si am luat unele noi Philips, tot de 55W, si nu am avut probleme. Insa, in seara asta mi-am dat seama ca ceva nu e in regula: La relanti lumina din faruri, proiectoare, bord era f slaba si chiar si casetofonul paraia la bass; cand o accelerez intensitatea creste (deci alternatorul functioneaza...) dar indicatorul la baterie sta tot pe rosu.
De precizat ca daca opresc proiectoarele se vede o crestere in intensitate si la lumina din bord. De asemenea, daca nu aprind proiectoarele si turez motorul indicatorul ajunge un pic pe zona alba, insa coboara daca le aprind...
Ce sa ar putea sa fie?
Cineva mi-a spus ca ar fi un reglaj la releul de incarcare al masinii, pt ca acum cu proiectoarele este consumul mai mare si nu e timp destul sa se incarce bateria.
Eu mai am ceva probleme cu electrica, si nu stiu sigur daca au legatura, dar uneori cand ating caroseria sunt 'descarcari' sau 'scantei'... si mai am ceva probleme cu socul electric, uneori sta turata la 1000 ture (la relanti) si alteori coboara la 800 si nu isi revine pana nu o opresc si o pornesc iar.
Astept sugestiile voastre, eventual si sugestii in leg cu ce pot sa verific eu si daca trebuie sa consult un electrician auto.
Multumesc!
klaus
1. releul de incarcare
2. La treaba cu scanteile de caroserie, schimba hainele cu unele de bumbac
EsTeTicu
Merci de promtitudine.
Intrebari: releul de incarcare trebuie inlocuit sau reglat? Daca pot sa fac eu asta cum arata si unde il gasesc? smile.gif
Iar in legatura cu hainele, sunt de bumbac, eu ma refeream ca atunci cand ating cu mana, ori sunt eu incarcat pozitiv ori e vreun scurt pe undeva..
bygy007
dupa cum am inteles ai 4 becuri de 55 W cu proiectoarele aprinse deci aproximativ 19 A plus casetofonul pozitiile etc cam mult pentru 900 ture ce tip de alternator ai cu releu incorporat sau separat o solutie ar fi inlocuirea fuliei existente cu una de diametru mai mic sau chiar a alternatorului

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=496528
EsTeTicu
Da, becurile din faruri au 60/55W, iar cele de la proiectoare 55. De mentionat ca in seara asta aveam si aeroterma pornita, si stopul pentru ceata, si muzica data destul de tare (boxe sony) smile.gif Cat despre alternator, este cel care a fost pe masina, Dacia pe injectie din 2000, nu ma pricep sa spun daca are sau nu incorporat releul. Sa mai spun ca am legat proiectoarele la borna alternatorului..
OAP
Cred ca o solutie ar fi schimbarea bateriei cu una cu un amperaj mai mare...altfel nu o sa prea rezolvi...ai consumatori mari pe masina...probabil si bateria e mai veche...consulta totusi un electrician dar nu schimba degeaba relaul sau altceva fara sa fi sigur ca e din cauza lui...
bygy007
nu conteaza de unde le-ai legat dar cum am mai spus aveai destui consumatori si nu avea cum sa tina deci 4x55=220w proiectoare +2x21w ceata+14w pozitiile +3-4A aeroterma +3-4A casul +curentul de incarcare baterie 2-3A
Din calculele mele rezulta aproximativ30 A ceea ce este foarte mult iar alternatorul nu poate debita asa de mult la o turatie de 900-1000 ture console.gif
argon
@esteticu: e normal, incearca sa nu stai cu atatia consumatori la relanti, in mers nu ai nici o problema..gandeste-te la capacitatea maxima a alternatorului, care e 55 A(cred) la putere maxima, iar tu consumi 30 de W sa zicem cum au zis baietii, deci la un mers normal de 2-3 000 rpm nu ai probleme, dar la relanti numa' la putere maxima nu e alternatorul...
marius1307
QUOTE(klaus @ 7 Dec 2006, 00:35)
1. releul de incarcare
*



Cu siguranta este releul de incarcare. Aceesi problema avem si eu, dar inca nu aveam proiectoare ci doar farurile, aeroterma, dezaburizatorul si stergatoarele, deci consum la greu. Daca releul tau este original din fabrica, atunci este de tip electronic si iti recomand unul mecanic, la care poti sa reglezi tensiunea de intrare, astel incat indicatorul sa nu se mai duca pe rosu la relanti. Dar atentie sa nu depasesti limita maxima de curent pe care o suporta sistemul de injectie.
argon
Daca alternatorul nu debiteaza suficient poti sa pui si tata releelor, ca n-au de unde sa-ti bage curent...ar fi bine sa fie cum spui tu, dar e utopie.

NU pune releu mecanic, ce facem ne amintim de trecut? sunt niste relicve.
marius1307
QUOTE(argon @ 7 Dec 2006, 11:20)
NU pune releu mecanic, ce facem ne amintim de trecut? sunt niste relicve.
*



Ai dreptate cand spui ca sunt relicve, dar sunt cele mai rezistente in timp.
Atunci cand m-i sa ars releul electronic pe care il avea masina din fabrica, am cumparat 2 relee electronice ( diferenta era un fir care se lega la masa, parca ) si amandoua erau arse, fapt confirmat si de un electrician bazat, deci...
argon
Cand iti pica releul mecanic, distrugi si bateria, ca au obiceiul sa se blocheze si-ti baga 17 V, ala electronic cand pica, nu mai incarca, dar a meu tine de 10 ani, si nu am nici o problema, plus ca astea electronice incarca diferentiat functie de temperatura de afara ca sa protejeze bateria.
marius1307
QUOTE(argon @ 7 Dec 2006, 11:32)
Cand iti pica releul mecanic, distrugi si bateria, ca au obiceiul sa se blocheze si-ti baga 17 V, ala electronic cand pica, nu mai incarca, dar a meu tine de 10 ani, si nu am nici o problema, plus ca astea electronice incarca diferentiat functie de temperatura de afara ca sa protejeze bateria.
*



Cand releul electronic s-a ars, indicatorul sa dus pe rosu fara discutii. Cand mi-au masurat curentul la service aveam exact 16V deci releul tot incarca fara probleme. Eu zic ca sunt cazuri si cazuri dar diferenta de pret dintre cele 2 tipuri de relee spune cam tot.
EsTeTicu
Azi intentionez sa masor tensiunile de incarcare si la relanti..
Cum fac asta mai exact? adica la ce borne masor?
argon
La bornele bateriei, fara consumatori trebuie sa fie intre 14 si 14,4, cu consumatori, poate sa scada si la 13, important e sa nu creasca atunci cand ai consumatori si turezi , peste 14,4, ca aia inseamna o masa imperfecta.
EsTeTicu
Ok, merci de informatii
SI daca tensiunile sunt ok, cum pot sa rezolv 'problema asta' sa nu mai treaca pe rosu? Si eventual si fluctuatia intensitatii luminii la relanti?
argon
Daca releul se dovedeste OK, singura rezolvare e sa mai reduci din consumatori, mai poti sa pui alt alternator mai puternic, sau fulie mai mica la asta actual, dar nu rezolvi mare lucru cu ultima solutie.
EsTeTicu
Si ce tip de alternator ar putea fi adaptat usor la prinderea de pe dacie? Si cam de cati amperi sa fie? o marca ceva?
EsTeTicu
Dupa ce nu am gasit sa imprumut un aparat de masura am zis sa imi cumpar unul, ca e oricum folositor uneori. Atasez o poza cu el si cu pozitia pe care am masurat valorile, daca nu e bine radeti..daca e bine, astea sunt valorile:
motor oprit = 13,37
relanti fara consumatori = 14,24
turat fara consumatori = 14,30
relanti + proiectoare + faza s + aeroterma = 12,90 (in scadere)
turat + proiectoare + faza s + aeroterma = 13,33
relanti + faza + aeroterma 13,28
turat + proiectoare + aeroterma 14,19
relanti + proiectoare + aeroterma 13,25
Ce spuneti?
Ov
obisnuieste-te sa nu mai mergi cu atat de multi consumatori smile.gif
si io aveam berlina (tot pe injectie) si facea la fel. Acul din bord il ignoram (pt ca masurasem incarcarea si vazusem ca e o.k.) si incercam sa tin cat mai putin consumatori de-odata. Oricum daca ii lasam mult se topea blocul de sigurante biggrin.gif
EsTeTicu
Eu inteleg, dar tinand cont ca acum este frig, ceata si noapte, sunt obligat sa pun faza + proiectoare + aeroterma... si o muzica acolo, nu? Mie nu mi se pare mult, mai ales ca pana acum am mai mers asa si nu a avut nimic. Iar daca maine o sa faca iar figuri sa nu porneasca...trebuie sa fac ceva
argon
QUOTE(EsTeTicu @ 7 Dec 2006, 14:46)



turat + proiectoare + faza s + aeroterma = 13,33


relanti + proiectoare + aeroterma 13,25

*




Valorile astea sunt cam mici, restul e OK..acum depinde ce intelegi prin turat..presupun ca 3-4 000 rpm.
EsTeTicu
QUOTE(argon @ 7 Dec 2006, 17:07)
Valorile astea sunt cam mici, restul e OK..acum depinde ce intelegi prin turat..presupun ca 3-4 000 rpm.
*



turat la 2000 rpm.
A venit tata acasa si i-am povestit, si s-a uitat in baterie si nu mai avea pic de lichid, numai in unul mai era ceva..
Acum sunt in dilema, sa o duc la un centru dinasta de reconditionare sau sa iau una noua..
argon
Cum naiba sa iei noua cand poti completa in asta? Acidul e tot in ea, ca ala nu se evapora. Iei apa distilata si pui sa fie nivelul in toate cu 2 cm deasupra elementelor, aproximativ, uscata nu are cum sa fie, ca nu-ti mergea pana acum..dar poate ai d'aia uscata de la mama ei fara intretinere biggrin.gif

PS la 2000 nu-i turat, la 4000 e turat wink.gif
EsTeTicu
Eu nu o turez niciodata peste 3000 smile.gif nici in mers... mi se pare ca face prea urat..
Bateria nu e schimbata de 2 ani, ma gandesc ca si-a trait si ea viata...
E vreo diferenta daca mi-o formateaza astia la centru ala sau daca iau una noua?
Si o marca de baterie buna? Si un pret eventual?
bygy007
Daca pui apa distilata sa o pui la redresor cel putin 12h ca altfel dupa ce pui apa o sa ai probleme
Am baterie caranda durabila de 4 ani si inca merge bine releu electronic made bygy incarcare de 14,2 v cu farururi si aeroterma la relanti si 13,8 cu stergatoarele mergind la viteza mica, cu farururi si aeroterma la relanti bineinteles cu fulie mica si alternator triunghi


http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=496492
dr_mKe
O baterie tine ca ochiu' 3-4 ani. Si se verifica nivelul electrolitului periodic daca d-asta ai.
dyogenes

Wellcome to the club. Chestia cu incarcarea insuficienta se pare ca e tipica daciilor. Eu auzisem ca alternatorul la cele cu injectie e mult mai bun decat la celelalte. Se pare ca nu e asa. Si eu patesc absolut la fel. Am vazut in dezmembrari alternatoare de Passat diesel. toate au fulii mici, jumateta cat Dacia. Vroiau 800 mii pe bucata. Erau de 90 A, alea ar merge OK. Si sistemul de prindere e exact ca la Dacie. (passat-uri mai vechi, 2 - 3)
EsTeTicu
QUOTE(dyogenes @ 8 Dec 2006, 10:33)
Wellcome to the club. Chestia cu incarcarea insuficienta se pare ca e tipica daciilor. Eu auzisem ca alternatorul la cele cu injectie e mult mai bun decat la celelalte. Se pare ca nu e asa. Si eu patesc absolut la fel. Am vazut in dezmembrari alternatoare de Passat diesel. toate au fulii mici, jumateta cat Dacia. Vroiau 800 mii pe bucata. Erau de 90 A, alea ar merge OK. Si sistemul de prindere e exact ca la Dacie. (passat-uri mai vechi, 2 - 3)
*



Exact asta ma gandeam sa fac si eu.
Am luat astazi baterie noua Caranda de 62, mi-a dat garantie 1 an in loc de 2 ca am GPL (o tampenie mad.gif ) dar merge bine. Am fost la verificare la ei si mi-au masurat tensiunile de incarcare, sunt f bune. Nu am avut inca probleme, dar cu toti consumatorii la relanti tot coboara indicatorul spre rosu..dar nu asa de mult si cum o turez se incarca imediat. Am sa ma interesez de un alternator dinasta. Intrebare: daca iau asa ceva mai trebuie si alt releu de incarcare? sau alea il au integrat?
argon
QUOTE(dyogenes @ 8 Dec 2006, 10:33)
Eu auzisem ca alternatorul la cele cu injectie e mult mai bun decat la celelalte. Se pare ca nu e asa.
*



Cum sa fie mai bun, cand e acelasi?

@Esteticu:de ce ai mai cumparat baterie noua? blink.gif
EsTeTicu
QUOTE(argon @ 8 Dec 2006, 11:01)
Cum sa fie mai bun, cand e acelasi?

@Esteticu:de ce ai mai  cumparat baterie noua?  blink.gif
*



Pentru ca am fost intai la testare. Si mi-a masurat tensiunea la incarcare si era buna (cum masurasem si eu) si apoi mi-a facut un fel de scurt-circuit cu un apart si mi-a zis ca fierb 2 elementi, ceea ce nu e deloc bine. Plus de asta nici azi dimineata nu a pornit sad.gif Si aseara tata a pus apa plata in baterie smile.gif si a zis ala ca nu e bine, si ca trebuia sa nu pun imediat cum am venit cu masina, ca trebuia sa o las sa se "raceasca". Ma rog, probabil m-a aburit ala sa iau baterie (era centru rombat) dar tot am luat Caranda biggrin.gif
Acum vreau alternator sa stau fara grija la stop..deja am un tic, sa o turez smile.gif ca imi e frica ca moare iar...
roland
Poate se refera la amperaj... Parca eu aveam de 50A alternatorul, pe Dacie cu injectie din 2000. Si sa stiti ca mergeam fest cu faruri, proiectoare, muzica, aeroterma. Nu aveam probleme.
argon
@Esteticu, ti-au verificat puntea de diode din alternator? poate ar trebui..
EsTeTicu
QUOTE(argon @ 8 Dec 2006, 11:11)
@Esteticu, ti-au verificat puntea de diode din alternator? poate ar trebui..
*



Pai daca are tensiunea buna la incarcare? Nu e logic ca e bun?
Mi-a masurat si consumatorii cand e oprit totul si pusa alarma, era ceva de genul 0,02 sau 0,2.
argon
Cand e o dioda puscata, posibil ca fara consumatori sa-ti dea corect, inainte sa dai banii pe alt alternator, eu zic sa verifici si diodele, ca-i simplu, poti si singur, era un tutorial pe undeva.
roland
Apropo, EsTeTicu, ce scrie la tine pe alternator? Ma refer la amperaj... este ceva eticheta stantata pe el... scrie 30 sau 50 sau mai stiu eu ce versiuni au scos astia...
dyogenes
Ma gandeam ca odata cu incorporarea releului, au mai adaugat spire la stator.

Si la mine face la fel, la vecinii mai la toti face la fel, nu e puntea de diode, e alternatorul prea slab. Solutia e cel de la masini straine, cele de Passat mai vechi se potrivesc direct, fara modificari. De ce nu mi-am luat eu? simplu! vreau sa scap de Dacie.
EsTeTicu
QUOTE(roland @ 8 Dec 2006, 11:48)
Apropo, EsTeTicu, ce scrie la tine pe alternator? Ma refer la amperaj... este ceva eticheta stantata pe el... scrie 30 sau 50 sau mai stiu eu ce versiuni au scos astia...
*



Nu stiu, nu m-am uitat, dar este cel care a fost pe masina, iar releul de incarcare este electronic si nu este incorporat..este separat


QUOTE(argon @ 8 Dec 2006, 11:18)
Cand e o dioda puscata, posibil ca fara consumatori sa-ti dea corect, inainte sa dai banii pe alt alternator, eu zic sa verifici si diodele, ca-i simplu, poti si singur, era un tutorial pe undeva.
*



Mi-a masurat si fara consumatori si cu, si cu totul oprit sa vada daca am vreun consumator parazit, si nu e nimic...

QUOTE(dyogenes @ 8 Dec 2006, 14:01)
Ma gandeam ca odata cu incorporarea releului, au mai adaugat spire la stator.

Si la mine face la fel, la vecinii mai la toti face la fel, nu e puntea de diode, e alternatorul prea slab. Solutia e cel de la masini straine, cele de Passat mai vechi se potrivesc direct, fara modificari. De ce nu mi-am luat eu? simplu! vreau sa scap de Dacie.
*


Am fost si am intrebat de alternator, sub 200 RON nu sunt... second hand de la dezmembrari.. sad.gif
Am luat insa o fulie mai mica, iar electricianul mi-a zis ca nu o pune, pt ca in turatii mari va supra incarca bateria. Deci? cum sa fac? O pun sau nu? Plus de asta imi trebuie o curea mai scurta...
argon
QUOTE
iar electricianul mi-a zis ca nu o pune, pt ca in turatii mari va supra incarca bateria


Eu zic sa-ti schimb electricianu ca e plop, intreba-l din partea mea pentru ce crede ca e pus releul regulator de tensiune pe masina. wink.gif
EsTeTicu
QUOTE(argon @ 8 Dec 2006, 18:54)
Eu zic sa-ti schimb electricianu ca e plop, intreba-l din partea mea pentru ce crede ca e pus releul regulator de tensiune pe masina. wink.gif
*



Sa inteleg ca imi recomanzi sa schimb fulia? Releul il las pur si simplu asa? Nu va creste tensiunea ? In afara de alta curea ce mai trebuie? blink.gif
Daca da rezultate modificarea mai avea fulii destule la dezmembrari smile.gif) 10 RON una..
dyogenes
Pracctic schimband fulia, e ca si cum ai avea turatia de ralanti mai mare. Cu certitudine merita acea modificare. Daca la tine rezultatele vor fi bune, voi mai cauta si eu fulii mici. Am cautat prin magazine, dar nu aveau decat standard.
EsTeTicu
QUOTE(dyogenes @ 8 Dec 2006, 19:51)
Pracctic schimband fulia, e ca si cum ai avea turatia de ralanti mai mare. Cu certitudine merita acea modificare. Daca la tine rezultatele vor fi bune, voi mai cauta si eu fulii mici. Am cautat prin magazine, dar nu aveau decat standard.
*



Da, asta e in teorie, tocmai am venit de la masina...
Am pus-o pe asta, merge ok, am luat o curea de 1175, dar e prea mica, trebuie 1200, asta ca sa o pui trebuie sa dai jos alternatorul de tot. Insa.. intr-adevar acum urca mai repede indicatorul ala..dar la relanti tot scade intensitatea sad.gif
De precizat ca la masuratori am 14,6 in cap acum, si la relanti si turata (fara consumatori). Cu farurile nu scade mult, aeroterma la fel, le tine bine si la relanti acum, dar cand pun proiectoarele moare, scade sub 13 la relanti.
Nu stiu ce sa zic, poate consuma becurile astea prea mult?
Maine am sa reglez relanti-ul la un pic sub 1000 pt ca acum sta cam pe la 890, si cam dardaie masina. Oare sa fie asta cauza problemei mele? unsure.gif
argon
Si cum te-ai gandit ca reglezi relantiul? nu ai CLi? sau e din 2000 cu carburator?!
EsTeTicu
Am si GPL, si relanti-ul il reglez din cablu de acceleratie si din surubelul ala de la GPL smile.gif e o loterie...dar.. asta e. Burduful ala de la cablu de acolo din capat e cam stricat, poate iau altul..
EsTeTicu
News:
Am luat acum un alternator de golf de 65A cu releu incorporat.
Este exact acelasi sistem de prindere, releul este Motorola (oare e bun?) si este made in france parca.
Problema e ca nu stiu cum sa-l leg smile.gif
Fulia mai mica nu a dat rezultatele sperate, dupa cum am mai spus..
Atasez o poza poate puteti sa va dati seama..
Practic am un B+ mare si gros, pe piulitza si un patrazel care pare sa fie "D" +, care are un fir mai mic (asta sa fie de la releu?).
Astept raspunsurile voastre ca sa ma apuc de treaba..
Merci
rba
salut,

ia spune-mi mie te rog, unde ai conectat alimentarea de la proiectoare? cumva pe contact? sau pe + alternator? asa cum spunea argon aici:

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=740517

avand in vedere ca tensiunea de la alternator scade dramatic in momentul in care aprinzi proiectoarele si ramane destul de bine cand cuplezi ceilalti consumatori (aeroterma, faza scurta/lunga) cred ca e ceva legat gresit.

de exemplu: daca dai faza lunga vei avea o scadere a tensiunii la relanti. daca pornesti numai aeroterma (bord CN) pe viteza 4 vei observa alta scadere a tensiunii, scadere mai mare. daca pornesti numai dezaburizatorul, iarasi o scadere a tensiunii mai mare decat atunci cand ai faza lunga pornita.

consumul pe faza lunga este in jur de 13-14A pentru aeroterma cam 6-7A pentru dezaburire cam 5-7A (sper sa nu ma insel)

totusi consumul cel mai mare (Faza lunga) nu produce scaderea cea mai mare de tensiune in sistem cum era de asteptat.

explicatia este urmatoarea: aeroterma si dezaburirea sunt conectate pe contactul de cheie iar farurile nu.

tot din contactul de cheie, chiar daca de pe un al doilea contact electric, este alimentat si releul regulator de tensiune.

pornirea aerotermei si/sau a dezaburirii face ca tensiunea de dupa contactul de cheie sa scada si implicit tensiune de alimentare a releului regulator sa scada (personal am masurat si 2,5V cadere de tensiune pe contact la masina proprie)

acum apar in discutie cele 2 tipuri de relee regulatoare: cu fir de referinta si fara fir de referinta.

la turatia de relanti, alternatorul sustine la limita consumatorii, deci in mod normal excitatia alternat. este apropape maxima.

Regulator cu fir: scaderea tensiunii de alimentare a regulatorului duce la scaderea tensiunii si implicit a curentului de excitatie a alternatorului, de aici rezultand scaderea tensiunii in sistem. scaderea tensiunii in sistem este "vazuta" de regulator care incearca sa corecteze acest lucru, insa tensiunea de alimentare a regulatorului nu este suficienta (caz concret la mine tens sistem 13.6V, tensiune alimentare releu 11.5V, tensiune scoasa pe excitatie 10.3V - insuficienta pentru ridicarea tensiunii in sistem)

Regulator fara fir: scaderea cu putin a tensiunii de alimentare a regulatorului, are ca prim efect cresterea tensiunii in sistem cu valoarea caderii de tensiune pe contactul de cheie (caz concret la tatal meu: tens sistem 14.9V, tens alimentare regulator 14.2V, cadere de tensiune pe contact cheie 0.65V~0.7V).
scaderea in continuare a tensiunii de alimentare a releului duce la scaderea tensiunii in sistem la relanti, concomitent cu supraincarcarea bateriei in turatie.

o eventuala instalatie de GPL (cum am si eu de altfel) se alimenteaza la contact cheie si de acolo se alimenteaza mai departe electrovalvele de GPL si releul pentru deconectarea injectorului. curentii insumati fac 6-7A pe care instalatia de GPL ii trage din contactul cheii -> cadere de tensiune din start -> tensiune scazuta la relanti.

majoritatea acestor neajunsuri se datoreaza nedimensionarii corespunzatoare a sectiunii cablurilor si a celor 2 contacte din cheie, desi curentii in sistem au crescut mult de cand a fost proiectat initial.

pentru a elimina caderile de tensiune pe cabluri si contact cheie, am implementat cu succes la mine si la tatal meu alimentarea directa a releului disjunctor din borna + a alternatorului, prin intermediul unui releu (de far, ca d'asta am gasit) comandat de contactul cheie.

rezultatele sunt foarte multumitoare:

relanti 14.2V (regulatorul a fost modificat si facut reglabil)
cu pozitii 14.2V, cu faza scurta 14.2V cu faza scurta si aeroterma(tr1)+GPL 14.15 - 14.20V cu faza scurta aeroterma(tr1) si dezaburire sau becuri ceata + GPL 14.05 - 14.1V

in turatie (peste 1200 ) am 14.23V+/-0.02V cu orice combinatie de consumatori (pozitii, F.S. F.L, GPL, aeroterma, becuri ceata, dezaburire).

aceleasi valori le are si tatal meu la masina lui, dotata si aceasta cu alimentare directa a releului disjunctor.

toate acestea fara modificari ale diametrului fuliei standard si cu alternatorul de 54A.

revenind: daca in cazul tau proiectoarele sunt alimentate accidental din tensiunea de +12V de dupa contactul cheie, este normal ca tensiunea sa scada dramatic, in special la relanti, si nici proiectoarele nu au luminozitatea normala.

sper ca iti este de folos
cu stima,
rba
EsTeTicu
foarte detaliat, multumesc mult.
Cred ca am plictisit si eu lumea cu problema mea...insa si pe mine a inceput sa ma scoata din minti..
Sa revenim la subiect... Cablajul proiectoarelor este legat direct la alternator. Dupa cum spuneam am recurs la un alternator de golf de 65A. Diferente mari nu sunt, ba chiar tensiunea de incarcare este mai mica, dar nu mai scade la relanti cu toti consumatorii (in jur de 13,4-13,6). Fara consumatori sta linie la 14,02 si in turatie si la relanti.
Am gasit la magazin releu de incarcare mecanic (pe care cred ca tu il numesti 'releului disjunctor') la 27 RON. Nu mi se pare exagerat de mult..
Acum nu stiu ce sa fac, ori sa optez pentru un alternator de 90A (avea acolo dar am zis sa incerc mai intai cu asta) sau sa iau un releu dinasta mecanic si sa incerc ce spui tu..
Si mai exact cum se leaga releul ala de faruri de contact?
Merci
bygy007
verifica firele de la baterie bloc lumini bloc lumini alternaior sa nu se miste in papuci sau sa fie incinse firul subtire care vine la + bateie sa nu se miste masa care vine de la carcasa la alternator sa aibe cel putin 10mm patrati



http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=496492
gti98
Off-topic: Ce-mi place noua poza a lui Argon!! ("Be my friend!!")

Imi cer scuze oficial: la o verificare mai atenta am constatat ca Nova GTi leatul '98 are alternator "de Oltcit" (cu regulator electronic incorporat ) de 50 Amperi...
Imi ramane doar sa-i caut fulie mai mica. (Sau alternator de Passat, da' nu cred ca-i nevoie de fulie de diesel...)
Deocamata si eu stau cu ochii pe voltmetru ca pe butelie: la stopuri sting farurile daca imi merge ventilatia (cat stau pe loc nu simt nevoia sa-i chiorasc pe cei ce vin de pe contrasens); dezaburitorul de luneta are un papuc rupt (ar trebui sa-l dezlipesc, dar cum merge si nevasta cu masina sigur mi-ar descarca bateria...)
Da, daca-i dau 2000-3000rpm nu prea mai sunt probleme, dar cum se circula cu 3 km/h de la 8 la 17, unde sa o turez?
Ma cam tem ca faptul ca masina merge doar prin oras e un lucru negativ pentru "bugetul" energiei electrice...

Ia stai un pic ca teoria aia cu regulatorul cu fir nu e prea corecta: la regulatoarele cu referinta separata, firul care vine din contactul cu cheie nu e folosit pentru masurarea tensiunii in sistem, ci doar ca element e comanda logica a regulatorului (pentru a nu descarca bateria pe infasurarea de excitatie cand motorul sta) Oricum ar fi realizat, regulatorul are un element de referinta (ca e o dioda sau forta arcului pe care o invinge forta magnetica) care nu depinde e tensiunea debitata - care poate fi limitata de consumul mare. Sub valoarea nominala a curentului alternatorului, elementul necesar e TURATIA; daca alternatorul e suficient de turat, regulatorul va creste tensiunea debitata chiar daca excitatia "sufera" intr-o oarecare masura din cauza piederilor de pe contact (regulatorul cu referinta separata e facut tocmai pentru a depasi aceasta problema...)
Toate cele bune!!
EsTeTicu
Pai daca tot s-a reinviat topicul, sa spun ce am mai realizat, sa va faceti o parere.
Am dus inapoi alternatorul de golf (care tinea la 14,02 tensiunea si cu consumatori tot scadea chiar si in turatie...), am luat un releu de incarcare "cu fir", si am facut modificarea sugerata mai sus de rba, cu inca un releu pentru a mentine o tensiune stabila la intrarea in releul de incarcare chiar si atunci cand sunt caderi de tensiune pe contact.
Am fost cu alternatorul vechi la un electrician, mi l-a pus pe aparat, nu are nici o dioda dusa.. Am masurat cu consumatori la relanti, excitatia la alternator este maxima aproape, 12,36, insa curentul din sistem tot nu urca (undeva pe la 13,4 in turatie si 12,9 la relanti).
Eu unul sunt in pana de idei. Mor cand imi spune electricianul ca asa sunt daciile. Daca eu vreau sa stau la stop cu proiectoare, faruri, casetofon si aeroterma? (adesea e ceață). Ma bate gandul ca caut iar un alt alternator de 90A. Macar de as stii ca treaba e rezolvata...
PS: un alternator de dacie nou este 300 RON fara releu si 450 cu releu incorporat wacko.gif
Sfaturi de rezolvare rezonabila a problemei sunt bine venite..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.