Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Carburatie+aprindere
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ionniculae
Salut tuturor celor care isi iubesc masinile si vor sa le vada mergend asa cum doresc ei. Ma numesc Ion si sunt subinginer auto si am ales sa scriu acest topic in dorinta de a ajuta pe cat posibil persoanele interesate ce au probleme de carburatie si aprindere, oferind solutii imbunatatite si probate practic ce se pot verifica. Am placerea sa va anunt faptul ca va stau la dispozitie cu raspunsuri la intrebarile dumneavoastra si ca dorinta mea cea mai mare este sa va ajut practic prin reparatia si imbunatatirea automobilelor dumneavoastra. Cei interesati sunt invitati sa participe la acest topic (loc de discutie). Succes tuturor!
eellaa
Eu am urmatoarea problema:
Cand accelerez la turatii mai mari imi detoneaza (face flama+poc) in carburator.Eu ma gandesc ca este de la aprindere sau de la reglajul cuibutorilor da nu stiu care din ele.Este posibil sa se intample acest lucru si daca nu este reglat bine delcoul(nu ma refer la platina si nici la avansul static ci la arculete si rotita dintata de la avansul vacumatic)? sau nu am reglat eu bine jocul cuibutorilor(desi l-am verificat de 2 ori).
Si inca un lucru :
Este posibil ca din cauza ca motorul este abia facut si nu are mai mult de 100km parcursi sa faca cele de mai sus pana se rodeaza?
Alex 23
Am un carburator Solex Eisa 32 cel cu care au fost echipate primele dacii 1300 cele de prin anii 69-70.Imi poti da mai multe detalii de felul cum l-as putea regla perfect. Tin sa spun ca l-am montat o data pe masina si l-am reglat destul de bine dar tot mai avea cate o scapare. Merita sa-l inlocuiesc pe cel Carfil, desi e nou?
iordache32
am ceva ce se poate sa te ajute...vezi prin ce-ti trimit eu si sa-mi spui daca te-au ajutat cu ceva...
iordache32
si mai vezi aici
iordache32
si mai vezi aici...daca mai vrei ceva ...despre dacie... ma refer la documentatie ...exprima-ti dorinta fata de mine
Alex 23
Iordache32 iti multumesc mult pentru informatii!Am sa ma apuc sa le citesc din scoarta in scoarta! Daca voi avea vreo nelamurire la tine am sa apelez! Inca o data mersi mult! worship.gif
Rappaman
Aoleu Iordacheeeee, ce avatar ai tu de-ti vineeeee..... mmm ..... da hai sa trecem postul mai intai... Nu care cumva din greseala ai scanata toata carticica aia cu depanare auto? Ca tare ar prinde bine la casa omului... ( daca ai vreun link ceva inbox me!) . Oricum, ca informatie oferita, nota 10!
Domnu' subinginer, multumim pt intentie! Oricand se mai gaseste ceva de reparat in domeniu, asa ca sprijinul tau e binevenit! Se poate explica pas cu pas cum se regleaza aprinderea prin metoda aceea simpla cu un bec de 12v ( ma rog, bec auto) ? Pare-mi-se ca este cea mai simpla si cea mai corecta, in lipsa de cele de tehnologie inalta ce nu avem noi prin case... wacko.gif
iordache32
QUOTE(Rappaman @ 9 Dec 2006, 17:49)
Aoleu Iordacheeeee, ce avatar ai tu de-ti vineeeee..... mmm ..... da hai sa trecem postul mai intai... Nu care cumva din greseala ai scanata toata carticica aia cu depanare auto? Ca tare ar prinde bine la casa omului... ( daca ai vreun link ceva inbox me!) .  Oricum, ca informatie oferita, nota 10!
Domnu' subinginer, multumim pt intentie! Oricand se mai gaseste ceva de reparat in domeniu, asa ca sprijinul tau e binevenit! Se poate explica pas cu pas cum se regleaza aprinderea prin metoda aceea simpla cu un bec de 12v ( ma rog, bec auto) ? Pare-mi-se ca este cea mai simpla si cea mai corecta, in lipsa de cele de tehnologie inalta ce nu avem noi prin case...  wacko.gif
*


pai daca vrei ceva anume poti sa-mi spui iar eu scanez si rezolvam.....cand am timp mai scanez cate ceva si tot asa....cartile au fost prima mea invatatura...urmate de practica..pe masina mea, desigur
tuns_alex2000
Salutare! Iordache ai din gresala si o carte despre carburatoare solex dublucorp?Poti sa ma ajuti? Am f probleme mari cu consumul! masina mea e un renault 21 cu motor de 1721cmc. Cu Carbu original acum consuma peste 22%. Am pus un carb de dacia nova dublucorp de 1600. si asta consuma mult! nu stiu ce sa mai fac ca ma usuca de bani!! pls help
ionniculae
Stimati colegi de trafic si posesori de autovehicule cu motoare varianta clasica. Pentru rezultate cat mai bune de la un motor clasic trebuiesc puse la punct pas cu pas: aprinderea, carburatia, distributia, conditionat de o stare de uzura a motorului nu prea avansata. Pentru aceasta se recurge la verificarea si remedierea defectelor sau anomaliilor la sistemul de aprindere: jocul intre ax-delco si bucsi, mobiliate contragreutati, tensionarea arcurilor av. centrifugal, functionare corespunzatoare av. vacuumatic, etanseitatea acestuia, tensionarea corespunzatoare a arcului prin sectorul dintat, orificiul de fuga al aerului la dimensiunea corespunzatoare si desfundat, mobilitatea platoului portplatina, deschiderea platinei care da si unghiul Dwell (timpul de acumulare a energiei de catre bobina), starea condensatorului - varianta clasica, iar cand se foloseste aprinderea tranzistorizata, aceasta trebuie sa fie corespunzatoare.
Se impune folosirea unor bujii corespunzatoare tipului de motor (cifra termica indicata de producator care este conditionata si de uzura motorului) si nu neaparat produse de o firma cu renume. Un distribuitor (lulea) mai lat, gen potcoava, este mai potrivit. Capacul delco sa fie in stare buna si bine intretinut (curat si uscat).
Set de fise cu impedante mici, in jurul a 10 kiloohmi.
De asemeni, este foarte important a se recurge la verificarea si remedierea oricarui defect si anomalie a carburatorului, precum si tararea corespunzatoare a acestuia (jigloare potrivite ca sectiune, asa cum cere motorul, nu cum sunt puse in punga la vanzare). Nu jocuri intre ax clapeta acceleratie si tirant pompa acceleratie. Clapeta de acceleratie fara uzuri si centrata corespunzator. Jocuri corespunzatoare intre ax acceleratie si corp carburator (radial si axial). Reglaj si functionare corecta a socului. Orificiul diuzei de aer de marime corespunzatoare si desfundata. Nu aer fals prin neetanseitate membrana servofrana. Un reglaj corespunzator al jocului supapa culbutor este important.
Si alte lucruri ce se impun la fata locului.
"TEORIA CA TEORIA, DAR PRACTICA NE TINE IN VIATA!!!" (daca stii ceva care este bun si il aplici, ai rezultatele dorite).
Varianta optima la care am ajuns pana acum si o folosesc pe autoturismul meu, cat si in interventiile solicitate pe diverse marci de autoturisme cu motor clasic, care sunt in circulatie, poate fi cunoscuta printr-o discutie fata in fata.
Informatii suplimentare vor fi introduse pe un viitor site personal, de care veti lua cunostinta.

09.12.2006 ora:22:34 Niculae Ion
iordache32
in atentia lui rappamann...reglarea aprinderii metoda statica
iordache32
QUOTE(tuns_alex2000 @ 9 Dec 2006, 23:04)
Salutare! Iordache ai din gresala si o carte despre carburatoare solex dublucorp?Poti sa ma ajuti? Am f probleme mari cu consumul! masina mea e un renault 21 cu motor de 1721cmc. Cu Carbu original acum consuma peste 22%. Am pus un carb de dacia nova dublucorp de 1600. si asta consuma mult! nu stiu ce sa mai fac ca ma usuca de bani!! pls help
*


salut....o sa caut maine ceva legat despre solex dublu corp..am sigur dar acum e cam tarziu .. parerea mea e ca nu trebuie sa-ti bagi tu mana in el ..astea dublu corp sunt cam f....e si risti sa nu-l brodesti la consum...daca vrei am un telefon al unui nene care regleaza carburatoare...si-l poti gasi la s.c. master s.a. in militari mai exact de la pacii cu o statie de ratb mai inainte ...spre liceul auto.la pret cred ca e bunicel...incepe de la 650.000 si adaugi piesele..la mine (carburator dublu corp dacia nova)a ajuns la 850.000 si nu prea a schimbat mare lucru in el dar merge brici acum . FANE UDUBASA-0724128574
iordache32
QUOTE(tuns_alex2000 @ 9 Dec 2006, 23:04)
Salutare! Iordache ai din gresala si o carte despre carburatoare solex dublucorp?Poti sa ma ajuti? Am f probleme mari cu consumul! masina mea e un renault 21 cu motor de 1721cmc. Cu Carbu original acum consuma peste 22%. Am pus un carb de dacia nova dublucorp de 1600. si asta consuma mult! nu stiu ce sa mai fac ca ma usuca de bani!! pls help
*


am incurcat posturile...citeste ce am scris mai sus referitor la carburator si pana una alta vezi daca seamana la simptome ce-ti dau aici ..dar NU e solex ci carfil vezi poate te ajuta cu ceva.. o sa-ti caut si ceva despre solex dar nu azi ..maine
mike2madalin
poti sa`mi dai mai multe informati despre un SOLEX dublu corp as vrea sa inchid un carburat sa`l obturez se poate ?!
cmres80
Am si eu niste probleme la contactele platinate care se "consuma" destul de repede. Condensatorul este schimbat si distanta corect reglata, ideea este ca atunci cand sunt nou schimbate masina trage foarte bine dar dupa un timp relativ scurt(pana in 1000km) se innegresc/murdaresc si de unde si porniri mai grele si intreruperi in mers (mai trec de 3000rot/min).
Desi le-am schimbat de curand, acum am urmatoarea problema in tr. a 3-a de viteza am intreruperi deranjante in jurul a 4500-5000rot/min.

In mod normal nu cred ca este vorba despre alimentare(lipsa benzina) pentru ca pana sa le schimb mergea impecabil.

S-a mai confruntat careva cu asa ceva!?
argon
Vezi fisele, incearca cu alt set, eventual masoara-le rezistenta.
iordache32
QUOTE(cmres80 @ 10 Dec 2006, 12:55)
Am si eu niste probleme la contactele platinate care se "consuma" destul de repede. Condensatorul este schimbat si distanta corect reglata, ideea este ca atunci cand sunt nou schimbate masina trage foarte bine dar dupa un timp relativ scurt(pana in 1000km) se innegresc/murdaresc si de unde si porniri mai grele si intreruperi in mers (mai trec de 3000rot/min).
Desi le-am schimbat de curand, acum am urmatoarea problema in tr. a 3-a de viteza am intreruperi deranjante in jurul  a 4500-5000rot/min.

In mod normal nu cred ca este vorba despre alimentare(lipsa benzina) pentru ca pana sa le schimb mergea impecabil.

S-a mai confruntat careva cu asa ceva!?
*


rezistenta fiselor trebuie sa fie intre 4 si 7 kiloohmi...mai precis 5..despre platina....incearca sa o degresezi inainte de montare si sa ramana curata...si daca spui ca ai condensator nou cred eu ca e ceva legat bobina de inductie ...parerea mea...si vroiam sa te intreb.....nu crezi ca mergi cu ea supraturata?e doar o intrebare
iordache32
QUOTE(cmres80 @ 10 Dec 2006, 12:55)
Am si eu niste probleme la contactele platinate care se "consuma" destul de repede. Condensatorul este schimbat si distanta corect reglata, ideea este ca atunci cand sunt nou schimbate masina trage foarte bine dar dupa un timp relativ scurt(pana in 1000km) se innegresc/murdaresc si de unde si porniri mai grele si intreruperi in mers (mai trec de 3000rot/min).
Desi le-am schimbat de curand, acum am urmatoarea problema in tr. a 3-a de viteza am intreruperi deranjante in jurul  a 4500-5000rot/min.

In mod normal nu cred ca este vorba despre alimentare(lipsa benzina) pentru ca pana sa le schimb mergea impecabil.

S-a mai confruntat careva cu asa ceva!?
*


cam asta e..
Hotice
Pt dl Neculae Ion, sau pt cei ce au mai mult habar decat mine. Nu sunt de mult timp p forum, asa ca va rog sa imi scuzati eventualele greseli. Sunt si eu posesorul unei dacii 1300 din 77, dar am o problema pe care nimeni nu a fost in stare sa o rezolve pana acum

Mi se innegresc bujiile extrem de repede, si sunt simptome clare ca masina merge innecata (lipsa puterii la demaraj, cand apas pedala repejor se inneaca, si se opreste, fum negricios pe esapament, miros de benzina nearsa, bujii negre dupa doar 2-3Km.) Cum curatz bujiile, merge putin, si dupa o ia de la capat

Am apelat la serviciile unui mecanic, amic de familie, dar nu am rezolvat mare lucru. Am schimbat carburatorul, tot cu un 1.3, si mare parte din aprindere (bobina, o galagie de bujii, platina (germania), condensator.Ar mai ramane fisele, alea sunt luate acum 8-9 luni), si nici o schimbare

Acum 5 luni a sarit fulia de la axul cotit, si a trebuit sa resincronizez distributia, lucru pe care l-am facut corect (masina nu merge in suturi), merge chiar ff frumos la ralanti.

Nu mai stiu ce sa ii fac, am incercat ceva reglaje, dar nimic...Nu am verificat camera de niv constant, dar sa se manifeste la fel, cu 2 carburi diferite??


HEEEEEELP
iordache32
QUOTE(Hotice @ 10 Dec 2006, 21:30)
Pt dl Neculae Ion, sau pt cei ce au mai mult habar decat mine. Nu sunt de mult timp p forum, asa ca va rog sa imi scuzati eventualele greseli. Sunt si eu posesorul unei dacii 1300 din 77, dar am o problema pe care nimeni nu a fost in stare sa o rezolve pana acum

Mi se innegresc bujiile extrem de repede, si sunt simptome clare ca masina merge innecata (lipsa puterii la demaraj, cand apas pedala repejor se inneaca, si se opreste, fum negricios pe esapament, miros de benzina nearsa, bujii negre dupa doar 2-3Km.) Cum curatz bujiile, merge putin, si dupa o ia de la capat

Am apelat la serviciile unui mecanic, amic de familie, dar nu am rezolvat mare lucru. Am schimbat carburatorul, tot cu un 1.3, si mare parte din aprindere (bobina, o galagie de bujii, platina (germania), condensator.Ar mai ramane fisele, alea sunt luate acum 8-9 luni), si nici o schimbare

Acum 5 luni a sarit fulia de la axul cotit, si a trebuit sa resincronizez distributia, lucru pe care l-am facut corect (masina nu merge in suturi), merge chiar ff frumos la ralanti. 

Nu mai stiu ce sa ii fac, am incercat ceva reglaje, dar nimic...Nu am verificat camera de niv constant, dar sa se manifeste la fel, cu 2 carburi diferite?? 
HEEEEEELP
*


parerea mea este ca nu prea ai ales tipul de bujii potrivite....cred ca trebuia sa alegi niste bujii"calde" ceva gen 14np18 sau 14np21 de la sinterom deoarece lucreaza la temperaturi mai joase si se poate face o ardere mai buna la temperatura mai mica... ia sa incerci si vezi ce obtii..oricum nu ai de pierdut nimic...salve si revino cu un raspuns..lucian.
iordache32
QUOTE(tuns_alex2000 @ 9 Dec 2006, 23:04)
Salutare! Iordache ai din gresala si o carte despre carburatoare solex dublucorp?Poti sa ma ajuti? Am f probleme mari cu consumul! masina mea e un renault 21 cu motor de 1721cmc. Cu Carbu original acum consuma peste 22%. Am pus un carb de dacia nova dublucorp de 1600. si asta consuma mult! nu stiu ce sa mai fac ca ma usuca de bani!! pls help
*


am cautat dar nu am gasit nimic despre solex dublu corp....scuze dar ..asta e .inceareca sa-l reglezi pe asta ...vezi ca mai sus am pus eu ceva referitor la un nene si un nr de tel.
Hotice
Multumesc de ajutor. am incercat sinterom, de care ziceai. Am avut brisk, ceva frantuzesc, 2 seturi de sinterom, acum am montat bujii de 6Ron bucata sa vad daca ceva scump e bun...Azi am luat niste porcarii din carrefour, la 10 ron setul, si sa vad cum merg. parerea mea e ca problema e mai serioasa...avand in vedere ca am facut multe reglaje, si schimbat 5 seturi de bujii...Sambata sper sa ma duc la un alt mecanic, sa vad ce imi zice...App, motorul are setul relativ nou, de cam 6-8 luni:)
ionniculae
QUOTE(Hotice @ 10 Dec 2006, 21:30)
Pt dl Neculae Ion, sau pt cei ce au mai mult habar decat mine. Nu sunt de mult timp p forum, asa ca va rog sa imi scuzati eventualele greseli. Sunt si eu posesorul unei dacii 1300 din 77, dar am o problema pe care nimeni nu a fost in stare sa o rezolve pana acum

Mi se innegresc bujiile extrem de repede, si sunt simptome clare ca masina merge innecata (lipsa puterii la demaraj, cand apas pedala repejor se inneaca, si se opreste, fum negricios pe esapament, miros de benzina nearsa, bujii negre dupa doar 2-3Km.) Cum curatz bujiile, merge putin, si dupa o ia de la capat

Am apelat la serviciile unui mecanic, amic de familie, dar nu am rezolvat mare lucru. Am schimbat carburatorul, tot cu un 1.3, si mare parte din aprindere (bobina, o galagie de bujii, platina (germania), condensator.Ar mai ramane fisele, alea sunt luate acum 8-9 luni), si nici o schimbare

Acum 5 luni a sarit fulia de la axul cotit, si a trebuit sa resincronizez distributia, lucru pe care l-am facut corect (masina nu merge in suturi), merge chiar ff frumos la ralanti. 

Nu mai stiu ce sa ii fac, am incercat ceva reglaje, dar nimic...Nu am verificat camera de niv constant, dar sa se manifeste la fel, cu 2 carburi diferite?? 
HEEEEEELP
*




Cel mai bine se rezolva la fata locului. Telefonul meu este: 0745xxxxxx. Atunci veti cunoaste si varianta optima despre care nu am spus inca nimic din motive strict subiective.

10.12.2006 ora: 22:20 Niculae Ion
argon
Domnu' Niculae, in primul rand numerele de telefon nu se dau public , in al doilea rand daca aveti sfaturi de dat , o faceti in scris, ca de aia se numeste forum, sa vada lumea si sa invete cate ceva.

In al treilea rand , eu sincer ma indoiesc ca sunteti asa chiar asa bun samaritean si va alocati din timpu liber pentru a ajuta niste oameni pe care practic nu-i cunoasteti, asa ca, sa stabilim o chestie, faceti treaba asta benevol, sau pe bani?
Hotice
Imi pare rau ca problema mea naste dispute, nu asta a fost intentia mea. Domnule Niculae, va multumesc de oferta, dar eu am nevoie de un sfat, o deplasare la fata locului implica timp si bani, si vroiam sa stiu ce se poate face inainte de a trece la a cheltui bani in stanga si in dreapta. Stiu ca e greu de a spune ce are (sau ce poate avea) fara o confruntare directa cu motorul, dar de aceea am apelat la forum.
ionniculae
QUOTE(Hotice @ 11 Dec 2006, 19:07)
Imi pare rau ca problema mea naste dispute, nu asta a fost intentia mea. Domnule Niculae, va multumesc de oferta, dar eu am nevoie de un sfat, o deplasare la fata locului implica timp si bani, si vroiam sa stiu ce se poate face inainte de a trece la a cheltui bani in stanga si in dreapta. Stiu ca e greu de a spune ce are (sau ce poate avea) fara o confruntare directa cu motorul, dar de aceea am apelat la forum.
*



Pentru domnul "Hotice", posesor Dacia din 1977, si ceilalti, toata stima!
Domnul Hotice, intrucat ati apelat si la alta persoana sau mai multe, calificate in domeniu, si problema nu s-a rezolvat, folosind o zocala veche: "corb la corb nu isi scoate ochii", dorind personal sa ma conformez acestei zicale, dispozitia mea este de a va ajuta in mod benevol si nu publicitar, de aceea, va rog sa imi comunicati dumneavoastra modul de a intra in contact.
Cu scuzele de rigoare, prea multe vorbe nu au rost, si ar putea deranja pe tertze persoane. Tin sa va spun ca nu fac experiente pe altii, deja le-am facut pe mine, asa ca metoda pe care as putea sa o aplic in cazul dumneavoastra, bineinteles, daca sunteti deacord, este garantata. In urma interventiei, tot ce doresc este sa faceti dumneavoastra publice rezultatele, daca si dumneavoastra sunteti dispus sa faceti acest lucru. Aceasta este hotararea mea.
Doresc din partea Domnului Moderator "argon" sa ne propuna si dansul modul de rezolvare (nu solutia tehnica) pe care il considera cel mai avantajos si care sa nu deranjeze pe nimeni.

11.12.2006 ora: 21:38 Niculae Ion
razv_an9
am si eu o problema.. moare motorul la relanti. inclusiv in mers, cand o las pe liber ( sau echivalent, apas ambreiajul pentru a da prioritate ) dupa cateva secunde moare motorul .. de la ce poate fi ? aveti vreo idee ? mentionez ca platina e noua, la fel si condensatorul. jiclorul de relanti e curatat ..
a umblat un tip in carburatorul meu, l-a reglat, l-a curatat, a mers 2 zile si .. a luat-o de la cap.

aveti vreo idee .. ce poate fi ? sa stiu si eu cam ce bani tre sa pregatesc.. sau mai bine.daca reusesc sa remediez eu treaba
eellaa
Razv_an9 nu cred ca la tine este aceeasi problema pe care am avut-o eu adica imi picase unul dintre cele doua seminee axiale(sunt 2 placute in forma de semiluna) in baia de ulei si in momentul in care apasam ambreiaju imi murea motoru(doar la ralanti) deoarece imi freca in blocul motor.Sper sa nu fie asta dar dupa ce incerci tot ce se poate ...te uiti si acolo....ca nu ai de ales.

Sry da abia acum am vazut tot ce ai scris.Pai daca ti-a umblat la carburator si a mers 2 zile bine eu zic ca ce ti-a desfundat atunci s-a infundat iar..deci vezi filtru cum arata si spala iar carburatoru.
argon

@ionniculae : ideea era ca aici e un forum de discutie, un loc unde se expun probleme si rezolvari in scris, nu un loc de racolare a clientilor cum suspectam eu. Daca dvs faceti lucrari benevol, e alta problema, dar totusi mi se pare ciudat...a si schimbul de numere de telefon se facepe mesageria privata(PM).
razv_an9
@eellaa pe unde sunt localizate acele doua seminee axiale ? presupun ca.. daca m-as uita atent, as observa lipsa lor, nu ? :-?

problema e una..ciudata. de exemplu, aseara a umblat tata la amestec si masina a mers bine vreo 5 km. nu am mai avut probleme. insa, la 1km de a ajunge acasa, a inceput sa isi dea iarasi in petec. azi, cand am iesit sa o mut ( aseara o lasesem undeva pe langa parcare, neavand altundeva unde ), a mers fara probleme, ce-i drept vreo 4 minute, cu socul tras.

a mai intalnit cineva problema asta ? mentionez ca a inceput sa faca asa de cand am montat cu tata acum vreo saptamana acel " economizor " din comert, din care luasem 4 ( din 8 ) palete pentru a nu imi restrictiona amestecul, si o foloseam doar pentru a avea un amestec mai omogen. dupa ce am montat-o a inceput sa aiba probleme, nu din cauza ei, pentru ca am dat-o jos acum cateva zile si nu am observat nici o imbunatatire. posibil sa fi incurcat cu tata ceva pe acolo ? eu sunt de parere ca nu, intrucat nu am facut decat sa desfacem cele doua piulite, sa punem "economizorul", si sa montam totul la loc. si in plus, daca era ceva in neregula, observa tipul care mi-a curatat si reglat carburatorul, nu ? :-?
OAP
apropo de inelele semiaxiale...ai vedea lipsa lor daca ai da baia de ulei jos sau mai exact daca ai da arborele cotit jos...si daca sti unde sa le cauti...asta daca nu le gasesti in baie si atunci lucrurile sunt clare...oricum daca lipsesc acele inele sau sunt foarte uzate se percepe uz zgomot metalic ascutit la decelerare...
andrei2005
Ah, argon, mi-ai luat-o inainte! Chiar dupa ce citisem primele 2 posturi ale lui ionniculae am apasat butonul de quote, pentru ca m-am enervat.
Teoria o ofera "bulk" din carti, iar practica, care ne omoara, ne va omora si la buzunar, daca ne vom intalni "face to face". Sincer, destul de brutala metoda de a-si face publicitate. Macar daca o spunea din primul post, fara acea "nada" cu "va ascult...)
(scuze Klaus, si colegii de pe forum, este off topic, imi asum penalizarea, dar cred ca asemenea practici trebuie taiate din fasa)
P.S. Frumoasa intentia de a invita pe unul din membrii forumului sa ii rezolve problema tehnica, ca apoi acesta sa ii faca reclama.
andrei2005
QUOTE(cmres80 @ 10 Dec 2006, 11:55)
Am si eu niste probleme la contactele platinate care se "consuma" destul de repede. Condensatorul este schimbat si distanta corect reglata, ideea este ca atunci cand sunt nou schimbate masina trage foarte bine dar dupa un timp relativ scurt(pana in 1000km) se innegresc/murdaresc si de unde si porniri mai grele si intreruperi in mers (mai trec de 3000rot/min).
Desi le-am schimbat de curand, acum am urmatoarea problema in tr. a 3-a de viteza am intreruperi deranjante in jurul  a 4500-5000rot/min.

In mod normal nu cred ca este vorba despre alimentare(lipsa benzina) pentru ca pana sa le schimb mergea impecabil.

S-a mai confruntat careva cu asa ceva!?
*


Defecte posibile:
- bobina de inductie scurtcircuitata partial, ceea ce duce la un curent prea mare prin platini; in acelasi timp, tensiunea in secundar la turatii mari nu mai urca destul, si de aici rateuri la turatii mari
o alta cauza de intreruperi la turatii mari poate fi si arc de la platine "muiat" - decalit partial. Aceasta duce la vibratii la inchiderea platinelor la turatii mari.
Incearca cu alte platine, impreuna cu o alta bobina.
ionniculae
QUOTE(razv_an9 @ 12 Dec 2006, 16:33)
@eellaa pe unde sunt localizate acele doua seminee axiale ? presupun ca.. daca m-as uita atent, as observa lipsa lor, nu ? :-?

problema e  una..ciudata. de exemplu, aseara a umblat tata la amestec si masina a mers bine vreo 5 km. nu am mai avut probleme. insa, la 1km de a ajunge acasa, a inceput sa isi dea iarasi in petec. azi, cand am iesit sa o mut ( aseara o lasesem undeva pe langa parcare, neavand altundeva unde ), a mers fara probleme, ce-i drept vreo 4 minute, cu socul tras.

a mai intalnit cineva problema asta ? mentionez ca a inceput sa faca asa de cand am montat cu tata acum vreo saptamana acel " economizor " din comert, din care luasem 4 ( din 8 ) palete pentru a nu imi restrictiona amestecul, si o foloseam doar pentru a avea un amestec mai omogen. dupa ce am montat-o a inceput sa aiba probleme, nu din cauza ei, pentru ca am dat-o jos acum cateva zile si nu am observat nici o imbunatatire. posibil sa fi incurcat cu tata ceva pe acolo ? eu sunt de parere ca nu, intrucat nu am facut decat sa desfacem cele doua piulite, sa punem "economizorul", si sa montam totul la loc.  si in plus, daca era ceva in neregula, observa tipul care mi-a curatat si reglat carburatorul, nu ? :-?
*



Am montat 25 de bucati pe masini si le-am dat jos, intrucat apar probleme la umplerea cilindrilor, in special la turatii medii si mari, prin pierderile gazodinamice care apar. La turatii si sarcini mici, dispozitivul si-ar face treaba.
Trebuie sa aveti in vedere daca, in momentul in care ati dat carburatorul jos de pe galeria de admisie, nu cumva s-a facut si vreo manevra sau interventie gresita, cum ar fi nivel prea mic de benzina, pipa de la shpritz sa fi ramas infundata, sa fi luat gunoaie la jiglorul de relanti, vreun reglaj necorespunzator la aprindere (avans prea mic), daca motorul era prea rece, trebuia ajutat putin cu socul (nu tras la maxim), si alte lucruri de genul acestora.
Personal folosesc dispozitive care sparg picatura de benzina pe traseul unde umbla aceasta (shpritz, relanti), am incercat si pe sarcina (in difuzor), dar acesta alimenteaza la sarcini medii si mari, iar viteza aer-benzina este destul de mare prin orificiul creat intre clapeta de acceleratie si corpul carburatorului, ceea ce genereaza automat o pulverizare in picaturi fine a benzinei.
Dispozitivele folosite de mine nu afecteaza umplerea gazodinamica a cilindrilor.
Mentionez ca acestea sunt creatie personala, aplicata la masina mea si a altora, persoane care nu s-au plans niciodata, ba chiar au fost multumite, cu exceptia a doua dintre ele, care au avut probleme in momentul in care alti mecanici le-au dat jos pe motiv ca "asa ceva Dacia nu are si nu trebuie sa aiba". In final aceste doua persoane au revenit pentru a monta din nou dispozitivele (Dacia 1400cc si Renault 18 - motor 1800cc).

13.12.2006 ora: 20:28 Niculae Ion
Betian
Salut...mi-am demontat delcoul cu intentia de ai unge axurile(ciripea smile.gif )..
Am vazut ca unul din arcusoarele din poza, este pus cam de forma,adica atunci cand ar trebui sa se tensioneze,acesta nu o face,deoarece este mai lung..acest lucru este normal??
La ce altceva mai trebuie sa fiu atent la remontarea pieselor...ce reglaje trebuie sa fac?


http://img143.imageshack.us/my.php?image=p1019063ph7.jpg


Multumesc anticipat
eellaa
Tot ce pot sa iti spun este ca e normal sa fie asa arcurile.Dar cum se regleaza ...e mai greu...te poate ajuta mai mult Diaconu Liviu...sau cineva care se mai pricepe sau are un stroboscop mai destept un pic.
Arcurile alea impreuna cu acele contragreutati se ocupa de avans.Cu cat turatia este mai mare cu atat arcurile se intind mai mult si iti roteste axul din delco(parca asa tin eu minte) si iti da scanteie mai devreme.
La fel daca tin minte exista un grafic in care este reprezentata curba dupa care trebuiesc reglate acestea.
aly
QUOTE(ionniculae @ 13 Dec 2006, 20:29)
  Personal folosesc dispozitive care sparg picatura de benzina pe traseul unde umbla aceasta (shpritz, relanti), am incercat si pe sarcina (in difuzor), dar acesta alimenteaza la sarcini medii si mari, iar viteza aer-benzina este destul de mare prin orificiul creat intre clapeta de acceleratie si corpul carburatorului, ceea ce genereaza automat o pulverizare in picaturi fine a benzinei.
  Dispozitivele folosite de mine nu afecteaza umplerea gazodinamica a cilindrilor.
  Mentionez ca acestea sunt creatie personala, aplicata la masina mea si a altora, persoane care nu s-au plans niciodata, ba chiar au fost multumite, cu exceptia a doua dintre ele, care au avut probleme in momentul in care alti mecanici le-au dat jos pe motiv ca "asa ceva Dacia nu are si nu trebuie sa aiba". In final aceste doua persoane au revenit pentru a monta din nou dispozitivele (Dacia 1400cc si Renault 18 - motor 1800cc).

13.12.2006  ora: 20:28 Niculae Ion
*



Daca sunteti asa altruist si doriti sa ajutati posesorii de Dacia expuneti aici modul de constructie si utilizare a acestor dispozitive la fel cum au facut si altii colegi (dodobird,diaconuliviu,b-34-sgm,ceacu-etc); daca aveti alte scopuri nu cred ca v-ati gasit locul potrivit. Sa scanam din carti cred ca stim majoritatea.
Imi cer scuzele de rigoare daca am deranjat.
Bafta la toata lumea.
andrei2005
Domnule Ion Niculae,
Ma raliez propunerii din postul anterior de a prezenta dispozitivele pe forum. Sau va este frica de "preluarea brevetului"? Daca sunt intr-adevar brevetate, dispozitivele concepute de Dumneavoastrasunt protejate. Daca nu, si asa, oricine poate sa vina sa achite un dispozitiv (+ montare, reglare), si apoi sa le faca el.
Pana acum, tot ce am vazut pe forum au fost "baloane de sapun", teorie, teorie. Rolul unui forum este, in primul rand, de dialog, adica SCHIMB (ca e vorba de experienta, solutii tehnice etc.). In mai toate posturile Dumneavoastra, a fost un monolog, deoarece nu ati impartasit nimic concret din experienta Dumneavoastra niciunui membru al forumului, decat ceva teorie si generalitati. Nici macar performantele obtinute gratie acelor dispozitive (cand vorbesc de performante, ma refer si la curba de cuplu, putere maxima eventual, posibilitatea de a merge fara soc la temperaturi mai joase etc.) nu le-ati prezentat. Pacat. Poate si Dumneavoastra ati fi avut de castigat daca purtati un dialog cu forumistii - vreo idee, sugestie, intrebari care aduc posibile rezolvari tehnice sau inovatii...
cmres80
Stie careva care e treaba cu platinile ventilate!? Sunt bune de ceva sau e doar o noua forma de marketing?
Am folosit asa ceva si am remarcat ca nu calca cum trebuie partea mobila peste cea fixa(mai exact nu inteleg rolul ventilatiei).
Trebuiesc montate altfel !?
ionniculae
Domnule andrie2005, tot respectul dumneavoastra si celorlalti formisti!
Din cele observate de mine in dialogurile si exprimrile celorlalti, am constatat ca anumite persoane nu au rabdare sa citeasca cap-coada posturile. Se cam fac afirmatii gratuite, si in acelasi timp, deranjante, anumite lucruri sunt puse pe seama mea, cu toate ca nu eu sunt autorul. Tin sa fac o paralela cu realitatea, si anume, o persoana care are probleme cu dantura, nu o sa reuseasca sa si-o puna prin telefon. Ceea ce are indemana este o periuta de dinti si o pasta preferata, si sfaturile producatorilor acestora de a le folosi.
Inaintea unei discutii viitoare, va rog sa accesati si "olcit forum" si poate gasiti si alte idei constructive si concrete de rezolvare ale problemelor Dacia.
Intrucat o cauza poate genera mai multe efecte, dar si un efect poate fi generat de mai multe cauze, anumite probleme ar genera discutii la nesfarsit, prin urmare, solutia defectelor si problemelor mai complexe, este rezolvarea practica (la fata locului) a problemei, nu o simpla teorie pe un forum, care il poate face pe un cititor sa umble in motorul sau, dupa sfatul cuiva, si sa realizeze ca il strica mai rau decat era.
Daca am deranjat cu ceva, imi asum raspunderea si va rog sa imi comunicati unde am gresit.

17.12.2006 ora: 12.28 Niculae Ion
Alex 23
Domnule Niculae aveti perfecta dreptate! O problema tehnica, sau un reglaj nu se poate face pe vorbe! Niciodata socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ! Nu cred ca o masina, mai ales cum este dacia nu i se pot face reglaje exact dupa cum spune cartea si cred ca dumneavoastra o stiti cel mai bine!
O intrebare: Vreau sa-mi spuneti daca merita sa inlocuiesc Carfilu cu Solex 32 Eisa 3si daca va pricepeti la un eventual reglaj al acestui carburator! Va multumesc!
andrei2005
Domnule ionniculae,
Nu cred ca acea comparatie intre "do it yourself" la o Dacie, pana la urma urmei, si facutul danturii proprii "in oglinda" de catre posesorul cariilor este cea mai fericita comparatie. Dar poate ca da.
Din cate am inteles eu, acest forum este o sursa de inspiratie pentru cei ce au diverse defecte la masini, in care cei competenti (sau care au avut acest tip de defecte) relateaza din experienta proprie, pentru a-i pune pe pista (expresie cam fortata din limba franceza...). Evident, daca esti complet atehnic sau nu te intereseaza sa inveti nimic, sau nu-ti pasa de bani si ai la dispozitie timp de pierdut prin service-uri, te duci la "Domnul Doctor in salopeta". dar nu toti sunt asa. In plus, probabil stiti ca, daca respecti tehnologia, si ai putin spirit tehnic si scule -SDV-uri, poti rezolva destule probleme singur. Majoritatea celor ce isi rezolva singuri sunt si hobbysti, si vor avea o multumire in plus.
Astfel se petrec lucrurile si pe forumuri din strainatate (Renault, Opel), si nu am vazut niciodata o invitatie de genul "vino la mine, ca sunt mecanic, si rezolv eu in atelierul meu".
Referitor la solutiile aplicabile la Dacia ce ar putea fi preluate de pe forumul Oltcit, (am avut si eu Oltcit RL), nu stiu cate din ele sunt chiar aplicabile: carburatorul este un "black box" pe care, daca nu il reglezi pe stand, cu debitmetre, ai toate sansele sa il dereglezi, motorul si regimul termic al motorului este complet diferit de cel al daciei - racire cu aer, 2 axe cu came etc. -, innecatul frecvent la pornire daca nu esti atent este tipic pentru oltcit. Pacat ca solutia tehnica a motorizarii nu a fost prea fericit aleasa, in conditiile climatice de la noi. caroseria si tinuta de drum au fost un mare progres.
Revenind la forum, repet, este parerea mea personala, acest forum nu este reprezentat de 2 grupe de oameni: pacientii cu masini "bolnave" si mecanicii-doctori, care, atunci cand un pacient se plange ca îi troncane o roata la masina, il invita la consult.
Acesta este ultimul meu post pe aceasta tema, pentru ca suntem "off-topic" de multa vreme.
Cu stima,
AM
ionniculae
Domnule Andrei2oo5, toata stima.
Invitatia mea de a accesa "Oltcit forum" a fost constatarea ca cei ce folosesc acel spatiu de discutie isi fac (unii) cunoscute si numerele de telefon.
Personal am intrat in contact prin telefon cu doua persoane din Arad, cu una din Slatina si una din Bucuresti. Tin sa mentionez ca a fost deschidere in discutii chiar si-au permis sa ma sune dumnealor (doua persoane) si am discutat diverse probleme, de la cele tehnice pina la cele cu privire la organizarea unui club al detinatorilor de Oltcit. Am aflat ca exista un club in Bucuresti, intilnirea este saptaminala si are un statut serios si constructiv.
Daca exista un asemenea club si in cazul posesorilor de DACIA sau exista o propunere de infiintare, va rog sa ne faceti cunoscut.
Cu privire la suspiciunile ivite si legate de interventiile anterioare tin sa va asigur ca atunci cind voi avea posibilitatea de a realiza un filmulet de prezentare a interventiilor mele si a ceea ce folosec implicit a lucrurilor noi o voi face fara intirziere. Prezentarea imi doresc a fi gen ECOTEK.GB pe intelesul tuturor.


17.12.2006 ora23:26 Niculae Ion
Alex 23
Domnule ionniculae decat sa intram in polemici mai bine am vorbi de lucruri mai serioase care starneste interesul tuturor!
V-am intrebat si eu ceva si v-as ruga sa-mi dati un raspuns! Si v-as ruga sa urmariti mai des topicul deschis de dumneavoastra si sa ne raspundeti tuturor! Va multumesc!
ionniculae
QUOTE(Alex 23 @ 17 Dec 2006, 15:50)
Domnule Niculae aveti perfecta dreptate! O problema tehnica, sau un reglaj nu se poate face pe vorbe! Niciodata socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ! Nu cred ca o masina, mai ales cum este dacia nu i se pot face reglaje exact dupa cum spune cartea si cred ca dumneavoastra o stiti cel mai bine!
O intrebare: Vreau sa-mi spuneti daca merita sa inlocuiesc Carfilu cu Solex 32 Eisa 3si daca va pricepeti la un eventual reglaj al acestui carburator! Va multumesc!
*



Domnule Alex23, toata stima.
Din experienta va pot asigura ca inlocuirea carburatorului Solex 32 EISA cu un carburator Carfil 32 IRMA este indicata si benefica. Uzina din Brasov a construit aceste carburatoare cu difuzoare de 23; 25,5; 27 de mm.
Carburatoarele cu dif. de 23mm au echipat motoarele de 1200cc.
Carburatoarele cu dif. de 25,5mm au echipat motoarele de 1300cc.
Carburatoarele cu dif. de 27mm au echipat motoarele de 14oocc.
In adaptarile facute pe Oltcit, Lada 1200, Moskvici 408, Skoda 120, Opel Ascona (1180cc) si VW Goll (pina la 1300cc), carburatorul cu dif.de 25,5mm a dat rezultate foarte bune cu conditia ca starea lui sa fie corespunzatoare si sa se foloseasca un avans vacuumatic care sa se potriveasca cu acest tip de carburator avindin vede ca depresiunea se face sub clapeta de acceleratie si nu progresiv ca la alte tipuri de carburatoare.
Deasemeni, in adaptarile facute pe motoarele Dacia de 1600cc (inclusiv pe Nova montate longitudinal si nu transversal),Lada 1500, Moskvici 1500, VW 1600, VW LT (pina la 2000cc), Renault 18 (1700cc) si Aro 243 (mot. benzina cca 2500cc), carburatorul cu dif. de 27cc a dat rezultate foarte bune in conditiile mentionate la carburatorul cu dif. de 25,5mm.
Daca aveti sau daca va permiteti sa achizitionati un carburator Carfil 32 IRMA cu difuzorul de dimensiune corespunzatoare ptr. capacitatea motorului dumneavoastra va sfatuiesc sa il montati in locul Solexului. Ca sa fiti sigur de reusita pentru inceput v-as sugera sa puneti experimental un carburator imprumutat dar pus la punct si daca va satisface si cred ca veti fi multumit, atunci veti face si investitia. Personal va stau la dispozitie(daca doriti aceasta schimbare).
Tin sa va spun ca pe piata romaneasca sunt in magazine carburatoare "Carfil 32 IRMA" facute in alte tari(China, Turcia sau nu stiu unde ca nu scrie pe ambalaj), ceea ce arata ca acest tip de carburator inca se mai cauta.
Daca schimbarea ar fi in locul Carfilului sa puneti Solex nu v-as sfatui, intrucit Solexul este un carburator relativ neeconomic ca si consum iar piese de schimb aproape ca nu se mai gasesc si sunt scumpe(daca doriti o astfel de schimbare).
18.12.2006 ora 00:34 Niculae Ion
Alex 23
Domnule ionniculae la intrebarea mea nu mi-ati raspuns decat 2 randuri in partea de jos!Pe masina este montat carfil 32 irma achizitionat acum 2 ani din magazin! Am montat solexu pe masina si l-am probat pe loc, neputand sa merg cu ea deoarece gaura in care intra butoiasul care tine cablul de acceeratie este mai mica si trebuiesc facute niste mici modificari! Problema este in felul urmator: socu merge perfect, pot regla motoru sa fie mult mai silentios, functionand la un relanti mic exceptional de bine, iar in momentul cand acceleram ziceai ca zboara motoru, atat de bine percuteaza, fata de celelat! Parca era alta masina!
Reglajul l-am facut noptea pe la 11 si l-am reglat destul de bine, insa din cand in cand mai are o scapare! Consumul nu m-ar deranja daca ar fi un pic mai mare, dar nu exagerat! Pe mine m-ar interesa sa-l reglez perfect si sa-l pot monta, pentru ca trage altfel masina, e mai nervoasa!
Stiti cumva mici reglaje sau imbunatatariri pe care i le pot aduce motorului pentru a fi mai nervos? M-ar interesa mai mult partea de aprindere carburatie!
diaconuliviu
1. Alex23, aveai un alt topic in care expuneai aceeasi problema; domnul ionnicolae daca urmareste cu interes forumul poate raspunde ca toata lumea.
2. Acuma, ma uit si ce facem? Ne deschidem fiecare "firma" lui pe CLT (a se citi TOPICUL LUI), in care ne expunem reclama "ajut pe oricine cu probleme", lumea o sa-mi scrie mie, lui dl. ionnicolae, lui dyda, argon, sgm, si cei [mai] in tema, etc pe "firma" lui, apoi cind fiecare va da un rezultat, functie de modul de expunere a problemei, o sa aratam cu degetul si vom spune "alalalt mi-a spus altceva". Iar ceilalti va trebui sa se uite pe "firma" x si sa citeasca alte n pagini (in fond aceeasi problema expusa de z ori, cite "firme" vor fi deschise. Spatiu inutil, redundant.
Cine vrea raspunde in modul de pina acum, raspunsurile diverse vor fi in acelasi loc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.