QUOTE(tomi87 @ 20 Dec 2006, 11:51)
Poate ca am ramas eu in urma cu ceva, dar ce cauta Debrecen pe rutele cu iesire prin Oradea? Este autostrada pe acolo? Pentru ca ruta clasica Oradea - Szolnok - Budapesta e un DN acceptabil la inceput si bun in continuare, fatza de care Debrecen e un ocol serios...
La sfarsitul anului trecut (mai precis 15-12-2006 ora 11:00) s-a finalizat un nou tronson de autostrada M35, Gorbehaza - Debrecen. Acest fapt a inclinat definitiv balanta in favoarea rutei Oradea - Budapesta pe la Debrecen din punctul de vedere al timpului, economia de timp fiind oriunde in intervalul 30 de minute - 1 ora.
Reversul medaliei este ca pe aceasta varianta se intra in Budapesta pe autostrada M3, neconectata inca la autostrada de centura M0. Tronsonul M0 intre M5 si M3 (inclusiv o autostrada de "scurtatura" intre M0 si M3, denumita M31) va fi finalizata la sfarsitul acestui an:
http://www.m0.hu/index_10300000.phpAutostrada M35 a ajuns astfel cea mai apropiata autostrada de granita romana. Restul de cca. 50 - 60 km de autostrada intre Debrecen si Bors vor fi construiti in perioada 2010 - 2012 (variabila in functie de progresul Romaniei cu Autostrada Bors - Brasov), si vor fi finantati din Fondul de Coeziune.
(vezi
http://www.gkm.gov.hu/data/557292/KozOP_Kozut.jpg )
[Editat pentru link prost-postat]
Si daca tot am editat, sa mai adaug...
De cealalta parte a frontierei, lucrurile sunt insa mai putin fericite. Autostrada Transilvania se misca mult prea incet, primele sectiuni urmand a fi finalizate in 2009, iar tot tronsonul Oradea - Cluj (care nu face sens decat unitar) abia in 2011, si Cluj - Brasov in 2013.
Ministrul Transporturilor declara ieri in 100% cu Robert Turcescu ca autostrada Brasov - Bucuresti va fi gata prin 2011 - 2012 (termenul era 2008 in martie anul trecut, 2009 in vara anului trecut... probabil prin vara asta va deveni 2013 si tot asa). Despre centura Bucuresti in profil de autostrada (am putea sa-i zicem A0) inca nu are rost sa vorbim, iar pe coridorul IV lucrurile... stau (prost).