flat^^rabbit
6 Jul 2004, 11:13
salut!
am ceva probleme cu cutia de viteze.. cateodata nu intra nici de nebuna in treapta 1, altadata in a 2-a dar cel mai des in a 3 -a (chiar daca am ambreiajul calcat la blana tot caraie). in schimb a 4-a si a 5-a nu au probleme. am auzit tot felul de povesti si nu vreau sa bulesc cutia din cauza lipsei de ulei. logic ar fi ca daca nu este ulei sa am probleme in toate treptele, nu ? sau primele trei sunt mai uzate ? :shock:
ce ma sfatuiti sa fac ?
De regula cind nu prea mai exista oil in CV primul simtom este un inceput de fluierat, dupa ceva vreme se accentueaza si in final rulmenti blocati.
La tine alta este beleaua, mai intii verifica bieleta CV de sub masina bucsile din bronz ale bieletei ( numai cu bieleta demontata) verifica placuta selectoare prinsa pe caroserie in dreptul schimbatoruluii de viteze.
Ce vei gasi defect inlocuie sau repara sau regleaza, daca incidentul persista va trebui sa demontezi cutia si sa vrifici - inlocuiesti una sau mai multe din urmatoarele piese posibil defecte: craboti, simeringuri furca vit 1-2 sau 3-4 si deget cautator
flat^^rabbit
6 Jul 2004, 12:23
multumesc. cred ca ai dreptate. de fluierat nu fluiera...
dar ce se poate intampla daca mai merg cu ea asa cam 2 saptamani ?
din punct de vedere mecanic piesele defecte isi accentueaza uzura mai rapid si un posibil scenariu la o depasire sau un caz de urgenta unde iti trebuie o treapta inferioara de vit , sa nu o poti realiza si de aici posibil belele cu carul si cum in Bucuresti mesteci serios in CV incearca sa o tragi pe Dr rezolvind rapid defectul
Flat se pare ca aceleasi probleme am inceput sa le am si eu. Si asta dupa o fortare mai puterniac a cutiei. Adica am vrut musai sa bag I-a din mers. :mrgreen:
Ulei am incutiew ca l-am verificat chiar ieri.
Ramine sa verific ce e cu minunile alea pe dedesubt.
Asta inainte sa ma apuc de desfacut cutia si schimbat ce-o fi bulit pe acolo.
flat^^rabbit
6 Jul 2004, 14:08
la fel ? cu primele 3 trepte ? :shock:
hmmmm... tu te ocupi de ea singur sau mergi la cineva ?
La mine ciriie uneori in a 2-a si in a 4-a, si tot uneori nu nimereste din prima a 3-a.
As vrea sa ma ocup singur de ea, dar deja nevasta-mea m-a intrebat cit costa o cutie noua :mrgreen: asa ca acu sint in cautarea unui mester care chiar stie cum se umbla intr-o cutie de Nova si sa o mai si faca la loc :twisted:
flat^^rabbit
6 Jul 2004, 14:15
ti se intampla sa-i dai a 3-a si sa nimeresti a 5-a ? stiu ca suna cam prosteste, dar am masina asta de aproape 2 ani si NICIODATA nu mi s-a intamplat.. totul a inceput acum cateva zile.. abia rezolvi cu una si dai in alta :vmad:
Eu nu, dar nevasta-mea are un talent in asta
:twisted:
flat^^rabbit
6 Jul 2004, 14:28
:oops: e aiurea, macar de-as fi incepator
cred ca Dyda are dreptate cu degetul ala cautator si daca stau bine sa ma gandesc se aude ceva trosnind pe sub masina.
oricum, daca o rezolvi zilele astea te rog sa imi spui si mie ce a fost.
btw.. cum verifici uleiul din cutie ? :oops:
uleiul il verifici astfel.
in dreptul ciupercii alea de la cablu de ambreiaj o sa gasesti un surub cu cap patrat (se desface cu cheie fixa de 10). Il desurubezi si vezi daca curge ulei. Daca nu curge bagi putin degetul si pipai daca ajungi la ulei. Daca nu simti uleiul, trebe completat.
Eu am schimbat tot uleiul la 70K. Intra 4 litri.
Al Cap0nE
6 Jul 2004, 19:07
caraituri apar de obicei de la sincroane
mda, se pare ca asta si e.
M-am uitat in manualul de uzina de la Nova. Simptom clar - sincron. Rezolvare. Nasol. Jos motoru, jos cutia scos, trenu fix, schimbat sincroalene bulite. Operatiune delicata foarte. Costuri, o sa aflu in service ca nu se face asa ceva in fata blocului
:vmad:
flat^^rabbit
7 Jul 2004, 10:42
se pare ca la mine se intampla dupa ce se incalzeste motorul. de dimineatza am mers cam 5 km fara probleme, abia pe urma a inceput sa caraie si sa intre greu in viteza. :vmad: :vmad: :vmad:
Paul, nu gasesc ciuperca aia de care ziceai. cred ca nu as gasi-o nici daca ar fi una atomica :roll:
flat ciuperca aia e cea prin care trece cablu de ambreiaj.
Busonul de umplere e un pic mai in dreapta si mai jos putin cum privesti la motor.
Eu am pus un aditiv pentru cutie si se pare ca s-au mai estompat problemele.
Mai ciriie uneori, dar fac si eu ca TIR-istii, dublu-ambreiaj :mrgreen:
mie cand e motorul rece imi intra perfect, in schimb dupa ce se incalzeste bine la frecat prin oras, imi caraie de fiecare data cand bag in marsarier, dar nu cred ca e de la cutie sau ulei (am adapat-o cu elf), ci nu cred ca abreiaza bine, ca am un joc de 1-1,5 cm la furca, pe care mi-e LENE sa-l reglez. In fond, nu prea merg cu spatele :twisted:
As vrea si io sa fie asa de simplu si la mine.
Dar din pacate, marsarierul merge perfect, ca si vit 1 si 5.
Celelate 3 isi fac de cap :mrgreen: iar rezolvarea am citit-o aseara. JALEEE :vmad: ma rupe de vreo 2 bulioane pe putin. :evil:
flat^^rabbit
7 Jul 2004, 11:09
QUOTE |
ma rupe de vreo 2 bulioane pe putin. |
awwww :shock:
ma ia cu fiori cand ma gandesc ca toata treaba asta trebuie sa o fac la un service.. uf, nici nu am scapat bine de maimutele alea si iar trebuie sa merg la ei
NU E CORECT!!!!!!!!! :roll:
parerea mea e ca de la sincroane i se trage ca si la mine face la fel dar in a 2a
ma gandeam sa le schimb cu mana mea dar mi-e frica sa nu sric ceva tinand cont ca nu prea am treaba cu mecanica.
stie careva e greu sa schimbi sincroanele ???
QUOTE |
stie careva e greu sa schimbi sincroanele ???
|
Nu e greu! E EXTRAORDINAR DE GREU!
Si al nabii de migalos.
De asta nu sint multi care desfac CV. :mrgreen:
cristidb
7 Jul 2004, 16:35
Daca te pricepi putzin potzi sa o faci singur. Nu te apuca fara manualul de reparatzii. E o ordine in care trebuie demontata shi montata la loc. Evident ca nu o shtii daca nu ai mai umblat acolo. Eu am avut unul de SN. Cutia de nova nu e identica dar seamana destul de mult.
Pentru schimbarea unui sincron practic trebuie desfacuta tota cutia, mai putzin diferentzialul.
Itzi mai trebuie shi o cheie dinamometrica pentru piulitza din capatul trenului mobil (+ tubulara de 32) shi pentru shurubul din capatul trenului fix.
Daca te hotarashti sa o desfaci singur mai intreaba-ma ca te pot ajuta.
Mie mi-a luat o zi sa dau jos cutia shi sa o desfac, aproape o zi sa o asamblez shi inca o zi sa montez totul pe mashina.
Laurentiuu
7 Jul 2004, 17:02
QUOTE |
...am un joc de 1-1,5 cm la furca... |
Jocul la furca trebuie sa fie de 1-1,5mm iar jocul liber la pedala este de 20-25mm. Cuplarea ambreiajului ar trebui sa se faca cam la 1/3 din cursa totala a pedalei incepind de la podea.
E clar ca nu ma voi apuca singur de desfacut ca nu m-am dilit chiar de tot.
De asemenea, in fata blocului ar fi foarte distractiv sa vezi cum se stringe juma de Nicolina sa ma vada pe mine cum fac bucati masina :twisted:
O sa ma duc la cineva care chiar a mai facut asta si a mai mers dupa asta :wink:
eu am mai dat cutia jos o data dar nu am umblat in ea am schimbat discul de ambreaj si tot cam atat mi-a luat o zi sa o dau jos una sa o pun la loc.pote acu ar merge mai rpd dar e belea in interior.oricum daca ma hotarasc o sa deschid un topic inainte de asta ca sa iau ponturi de pe la fiecare dar daca am bani o sa o duc la un mecanic dar nu mi-ar strica aia un mil pe care ii dau lui.cred ca e bine un mil nu ???? :roll:
Al Cap0nE
7 Jul 2004, 20:22
paulp, desfa cutia si mergi in service doar cu trenul mobil. Sincroanele nu sunt f scumpe (cel putin la berlineza mea, e in jur de 100k unul) iar manopera (la service titulescu, ca sa iti schimbe sincroanele e vreo 200k-300k+o spaga mica). Asa ca ia vreo 2 pretini, da jos cutia si desfao ca nu e greu. Succes
pai omule si trenul mobil nu e greu de desfacut sau de pu la loc in cutie ca asa m-as apuca si eu sa il desfac si sa ma duc doar cu el la service ca decat sa dau 1 milion dau doar 300 cum zici tu si tot e ceva :roll:
Al, fii serios.
Am intrebat deja 3 mecanici de meserie si inca nici unu nu s-a hotarit sa desfaca cutia de Nova.
Toti spun ca e o distractie majora.
La berlina toata lumea o desface, dar la Nova e putin mai mult diferit.
Da, sincroanele sint la fel. Costa 100K ala de a 2-a si 89K ala de a 4-a, dar pe lina ele mai sint un milon de bile, arcuri, lamele, z-da-masii ce-o mai fi, de toti fug ca de dracu :evil: .
Azi i-am facut ceva ca sa stau si io putin linistit. I-am redus cursa ambreiajului si se pare ca momentan o pacalesc asa. Sper sa nu-mi f*t discul iar cu ocazia asta.
Dar poate asa stau si naibii mai linistit si n-oi mai calc la blana (desi Opelu ala de la semafor tare ma enerva asa ca nu m-am putut abtine si tot i-am dat ceata :twisted: ).
bine ca eu ma mai abtin cat de cat pt castiu ca nu prea ii face bine dar si pe mine can ma apuca o muncesc ra de tot.
p.s oricum discu de ambreaj nu e chiar asa de greu de schimbat nici la nova toata beleaua e ca tre sa dai jos cutia cu motor cu tot ca sa il schimbi si iti tre cativa tovarasi sa il ridici :mrgreen:
Spawn, la Nova ca sa schimbi discul nu dai jos cutia. Doar motorul.
In 2 oameni se rezolva.
Ca sa umbli in cutie insa tre sa dai jos atit motorul si cutia cit si jugul.
Practic dezmembrezi jumatea din fata a masinii.
da stiu ca am alegat si eu o nova a unu tovaras :mrgreen:
si dupa ce am ramas fara disc am tractato pana la un mecanic si am stat si eu acolo geana sa vad ce face.si aia au dat motoru jos in vreo 2-3 ore cred asa ca unuia care nu a mai facut asta ced ca o sa ii ia cam o zi si inca o zi sa il puna la loc
mai Baieti yo am alta pb. cand sunt in orice viteza la turati 1500 1900 se aude ca un rontzait usor pe la cutie. nu e continuu mai incepe se mai termina. si asta in orice viteza mai putin in punctul mort.
Ce credeti ca are??????
Completeaza uleiul
sau bucsa de ghidare in vilbrochel
bogdan_o
10 Jul 2004, 16:23
Si eu auzeam in cutie un zgomot de rontait care a fost suprimat cu ocazia schimbarii rulmentilor. Dar a trebuit desfacuta cutia pentru asta. Bine maca ca e Dacie normala, nu Nova.
da ca la nova e grav daca apae ceva ca nu prea s baga multi
cristidb
11 Jul 2004, 21:59
Fug totzi de cutia de nova ca sunt idiotzi shi nu au obiceiul sa mai citeasca cate o carte. Daca shtii sa faci cutii de berlina shtii sa faci shi de nova. E chiar mai simplu pentru ca nu se regleaza distantza conica a diferentzialului. Trebuie shtiute cateva shmecherii ca de ex ca trebuie sa fie in treapta 3 cand bagi carcasa la loc etc.
Prima data m-am speriat shi eu cand m-am dus pe la service shi mi-au zis totzi ca nu se baga. Mi-a facut-o un baiat deshtept, ocazie cu care am invatzat cum se face. Dupa aceea am facut-o singur.
Legat de desfacerea motorului pentru schimbat ambreiajul, cel mai simlu e sa se dea motorul jos cu tot cu cutie. Cu o macara iese foarte frumos. Urechile de prindere sunt amplasate foarte bine. Se inclina la 45 grade cand il ridici, motorul mai sus, shi iese foarte frumos.
da se scoate si cu mana daca ai cu cine dar e mai multa chinuiala si iti trebuie cel putin inca 3 prieteni pt ca e destul de greu de ridicat
flat^^rabbit
13 Jul 2004, 10:18
Paul, pana la urma ai schimbat sincroanele ?
mai baieti am completat uleiul la cutie si tot mai rontzaie.urmeaza o lista cu simptomele observate de mine:
La 1500 -1900 r/min se aude deobicei.
se aude chiar si cand sta pe loc si cu ambreiajul la podea
cand e frana de motor se aude mai tare
alte date: inainte sa inceapa sa rontzaie am schmbat toba mica (din mijloc) ar putea sa atinga asta noua de ceva si sa faca un asemenea zgomot??????
altfet totul merge normal intra furmas in viteze motorul toarce normal.
Rontzaitul se aude de sub masina din zona cutiei. pe sub ea nu m-am uitat sa vad ce si cu ce se mai ating. cand am completat uleiul am sperat sa fie asta de vina. dar nu a fost
daca zici ca iti intra bine in viteza si rontaie si cand e cu ambreaju calcat cred ca nu e de la cutie
prima data chiar ma speriasem. apoi am observat ca la o anumita turatie turometrul are o miscare care nu se coreleaza cu turatia motorului si am zis ca e vrun cablul de la vitejometru sau cinestie care altul. dar in final am ajuns la o rampa si m-am uitat pe sub ea. si surprizaaaaaaa: pe laga cutie trece teava de esapamanet. aceasta se prinde de caroserie de niste platbanda cu niste gauri mai alungite. ei bine "brida" asta era smulsa-rupta si vibra cu e normal ca la orice dacie si atingea cate ceva pe acolo si de aici toate problemele si firele de par cazute sau albite.
Oarecum avusesem dreptate si cu uleiul din cutie. a mai intrat cam 1/2 l
RALLYMAN
9 Aug 2004, 22:27
QUOTE |
paulp, desfa cutia si mergi in service doar cu trenul mobil. Sincroanele nu sunt f scumpe (cel putin la berlineza mea, e in jur de 100k unul) iar manopera (la service titulescu, ca sa iti schimbe sincroanele e vreo 200k-300k+o spaga mica). Asa ca ia vreo 2 pretini, da jos cutia si desfao ca nu e greu. Succes |
Dar vezi in care din cele doua jumatati de carcasa pui diferentialul sa nu iasa cu o viteza inainte si cinci inapoi ...
RALLYMAN
9 Aug 2004, 22:36
Sorry, ce masina ai ?
Cu motor transversal ?
Am vazut mai tarziu ...
:oops: :oops: :oops:
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.