Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: motorul moare in sarcina la turatii mici
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Paollo
Salutari, am mai cautat pe forum dar nu am gasit nimic concret la probl mea,

motorul moare in sarcina, abia reusesc sa o iau de pe loc cu 1-a, doar cu motoru f turat... dupa ce ii dau a 2-a, la fel, nu are forta la turatii mici, abia dupa ce iau un pic de viteza merge cat de cat acceptabil,
daca NU apas pe acceleratie foarte foarte foarte treptat (milimetric) am goluri si vrea sa se inece, si nu isi revine decat dupa ce iau picioru de pe acceleratie si ii dau putin cate putin.

mersi
Paollo
acum am verificat rezistentele de pe fise, astfel: pe 3 dintre ele am ~500 ohmi (0,5K) iar pe a patra am rezistenta infinit(intrerupta) mad.gif si pe cea centrala vreo 900 ohmi (0,9k).
O sa le schimb toate. Am pornit motorul pe vremea asta rece si sta bine la relanti, dar cand incerc sa o accelerez moare instantaneu. Sa fie si asta de la fise?
tibip
schimba fisele, inclusiv aia centrala. Verifica distanta platinilor (0.4 mm), si pompa de "sprit" din carburator. Experienta proprie, neplacuta...
mike2madalin
avansul cum e ? cand l`ai reglat ?
Paollo
Pus set de fise noi Urziceni, diferenta f mare, motorul merge acum foarte lin.

Dar problema cu acceleratia e la fel. Chiar si fara sa fie in sarcina, scos din viteza, cu motorul incalzit bine dupa 10 km de mers, las la relanti si cand accelerez mai brusc vrea sa moara, daca ridic piciorul de pe acceleratie isi revine, apas brusc iar vrea sa moara, doar daca apas acceleratia progresiv reusesc sa aduc motorul la turatii mari.

Avansul nu-l pot modifica, nu pot roti delcoul in nici un sens, e intepenit, sau ar trebui sa destrang ceva surub? blush.gif
La berlina ce o conduceam inainte il roteam usor delocul, oare la asta se misca mai greu? nu l-as forta.. unsure.gif
eellaa
Te-ai uitat la carburator sa vezi daca este in regula?Ma refer mai ales la pompa de sprit.E posibil sa ai carburatoru cam infundat sau sa nu mai iti mearga acea pompita(posibil si din jigloare ....ca unele dintre ele au niste bile ).Cauta pe forum despre carburator si o sa vezi ca este scris destul.
Si nu cumva masina iti merge infranata?
Si ar mai fi o treaba dupa cum ti s-a spus mai sus ..avansu cum il ai ?
EUROPE_
QUOTE(Paollo @ 14 Dec 2006, 01:00)
Avansul nu-l pot modifica, nu pot roti delcoul in nici un sens, e intepenit, sau ar trebui sa destrang ceva surub? blush.gif
La berlina ce o conduceam inainte il roteam usor delocul, oare la asta se misca mai greu? nu l-as forta.. unsure.gif
*


Sub delcou, e un șurub, are rolul de a înțepeni delcoul pentru a nu se deregla. Deșurubează-l, cred că-ți trebuie o cheie de 11.
Paollo
de la avans nu e, pompa de sprit pare sa fie ok, jicloarele nu sunt infundate.. nu stiu ce sa mai verific, singurul loc unde nu am verificat inca sunt platinile, dar nu prea mi se pare ca ar fi problema de acolo, motorul merge foarte bine la relanti, chiar prea bine, relantiul il pot lasa si sub 800 rot/min si tot merge fin(nu varsa paharul cu apa pus pe motor) dar il tin la 850. Pur si simplu cand motorul e in sarcina si apas brusc pedala vrea sa moara, cel mai tare ma deranjeaza la stopuri.

LE:
am mai citit pe forum, si mai am ceva idei:
in primul rand o sa schimb condensatorul de delco, apoi verific si platinele, si daca nici asa nu merge, verific si furtunul de vacuum (cum sa-l verific sa vad daca merge ok, parca il scot din carburator si trag aer din el si... ?)
st3fun
Cum stai cu, consumul ? Nu cumva iti papa prea multa benzina, si de aceea se inneaca ? Cand tragi socul iti moare de tot ? Ai vreo piulita pusa la jiclorul din partea filtrului de aer (sub gatu acela care vine de la filtru ). Daca nu ai, incearca sa pui una si vezi cum se comporta. Se poate ori sa itzi vina prea multa benzina si sa se innece motorul, ori sa vina prea putina benzina, si de asta pui piulita respectiva la jiclor si apoi il strangi.

dau si eu cu presupusul ....
valibb
Daca motorul merge bine la relanti si cand este in sarcina "moare" (adica cand misti masina de pe loc) ar putea sa fie blocat ceva pistonas de frana si sa iti infraneze masina uite si pe acolo
Paollo
QUOTE(st3fun @ 10 Jan 2007, 18:06)
Cum stai cu, consumul ? Nu cumva iti papa prea multa benzina, si de aceea se inneaca ? Cand tragi socul iti moare de tot ? Ai vreo piulita pusa la jiclorul din partea filtrului de aer (sub gatu acela care vine de la filtru ). Daca nu ai, incearca sa pui una si vezi cum se comporta. Se poate ori sa itzi vina prea multa benzina si sa se innece motorul, ori sa vina prea putina benzina, si de asta pui piulita respectiva la jiclor si apoi il strangi.

dau si eu cu presupusul ....
*



Nu moare cand trag socul dar papa cam multa benzina, dar ce mi-a sarit in ochi inca de mai demult e ca dupa functionare carburatorul e umed tot, vapori de benzina aproape pe toata zona unde e garnitura din carton sau ce o fi, dintre capacul carburatorului si corpul lui.
am incercat sa o schimb, tot la fel, se uda cu benzina carburatorul, am pus doua.. la fel, cred ca nu mai etanseaza bine capacul, ma gandesc sa-mi iau un carburator nou, macar stiu ca are toate reglajele facute si jicloare originale.
jiclorul de la filtru de aer nu stiu pe unde e, o sa ma uit maine si o sa pun si niste poze cu zona ce se umezeste la carburator.
axy89
porneste motorul.si cu el pornit,scoate furtunul care intra in carburator si baga-l intr-o sticla pentru a nu pierde bezina. verifica daca pe masura ce se consuma benzina din CNC iti creste turatia la motor. daca DA,ai probleme cu nivelul mare din CNC sau cuiul pontou,care nu inchide.
Paollo
QUOTE(axy89 @ 10 Jan 2007, 20:38)
porneste motorul.si cu el pornit,scoate furtunul care intra in carburator si baga-l intr-o sticla pentru a nu pierde bezina. verifica daca pe masura ce se consuma benzina din CNC iti creste turatia la motor. daca DA,ai probleme cu nivelul mare din CNC sau cuiul pontou,care nu inchide.
*



multumesc, maine fac testul. ca sa observ daca creste turatia la motor, il las la relanti, nu?

LE :

poza cu zona umeda de benzina
axy89
sigur.
Freelancer
Umezeala de benzina de langa carburator se poate datora garniturilor uzate de la axul acceleratiei.
ct03nut
desfa capacul carburatorului si vezi cum sprituieste jiglorul "cioc de papagal", miroase mai mult a carburator decat problema electrica
mihai0070
Ca sa te convingi ca nu trage aer fals ... lasa motorul al relanti si scoate gatul de lebada pune-i mana in cap si daca da sa moara sau chiar moare ... sigur nu trage aer fals ... daca merge constant ba chiar se tureaza atunci ai problema AER FALS ... la fel si cu avansul vacumatic ... la relanti scoate furtunasul din carburator si daca isi schimba mersul in mai prost atunci avansul vacumatic este bun ... daca nu se schimba inseamna ca acea capsula nu mai functioneaza bine ...
Paollo
QUOTE(mihai0070 @ 11 Jan 2007, 10:01)
Ca sa te convingi ca nu trage aer fals ... lasa motorul al relanti si scoate gatul de lebada  pune-i mana in cap si daca da sa moara sau chiar moare ... sigur nu trage aer fals ... daca merge constant ba chiar se tureaza atunci ai problema AER FALS ... la fel si cu avansul vacumatic ... la relanti scoate furtunasul din carburator si daca isi schimba mersul in mai prost atunci avansul vacumatic este bun ... daca nu se schimba inseamna ca acea capsula nu mai functioneaza bine ...
*



am facut testul pentru aer fals, motorul moare cand astup, chiar si daca e turat.

avansul vacuumatic, eu stiam ca nu influenteaza cu nimic la relanti, incepe sa functioneze doar la turatii mai mari sau in sarcina, nu? oricum am facut si testul asta mai demult si nu are nici un efect la relanti daca scot furtunasul.

@ ct03nut
ciocul de papagal cred ca sprituieste bine..



Poate are vreo legatura cu problema, am atasat o poza cu alta zona umeda biggrin.gif , de ulei, sub primele 2 bujii dinspre volan, desi bujiile sunt stranse; stiu ca era o explicatie pentru uleiul de sub bujii dar nu mai tin minte blush.gif
ct03nut
mai verifica si firul dintre bobina de inductie si condensatorul platinii, este de luat in calcul ..
mihai0070
Ulei la buzjie asa cum ai in poza chiar nu trebuie sa fie (ai pus garnituri noi)la bujii ... sterge bine cu o carpa pe acolo si mai mergi cu ea si vezi daca mai apare ... apropo ... masina scoate fum albastru ...
apollo
de obicei cand apare ulei acolo, ori nu sunt stranse bine bujiile, ori le-ai bagat stramb si ai stricat filetul(eu asa am patit)

cat despre plecarea ta grea...nu stiu ce sa zic.
cand aveam dublucorp, la mine era din carburator.se infunda mereu un traseu pe care circula aerul(nici decum jigleor sau altceva)

apoi mi-a mers bine.

nu stiu de cel monocorp daca are asa ceva.
apollo
Sfatul meu si cred ca e si cea mai buna solutie.

Desfa carburatorul, du-te si cumpara 2 litri de decarburol, i-a un bidon de 5 kg gol si taie-l in partea de sus, desfa carburatorul piesa cu piesa(atentie la membrana pompei de sprit ca o ataca) si pune-l in acel bidon.

Apoi toarna acea solutie si lasa-l la inmuiat o noapte intr-un loc aerisit bine.

A 2 a zi il iei la curatat cu o periuta de dinti, il sufli putin, pui totul la loc in carburator, il montezi pe masina, ii faci reglajele si Drum Bun smile.gif

Ar trebui sa nu mai ai probleme.

Apropo, verifica sita de pe carburator urgent.

E posibil ca atunci cand ramai fara nivel in CNC si plutitorul coboara si da drumul la cuiul pontou...se poate ca debitul de benzina care sa intre in CNC ca sa readuca nivelul, sa nu fie asa de mare din cauza sitei .

eu am patit asa, aveam "mamaliga" in acea sita.
am desfundat-o si a mers bine.

ea bagat benzina cat sa tina masina la relanti..dar cand sa plec era jale.
Paollo
-firul dintre bobina si delcou/condensator e OK, cond. l-am pus nou,
-nivelul CNC e ok, nu se modifica turatia fara furtunul de alimentare, am stat pana am umplut o sticla de 1l
-sita de la carb e ok, am curat-o recent,
-fum albastru am la turatie mai mare dar numai cand e motorul mai rece cred.. o sa ma uit maine dupa ce incalzesc motorul sa stiu exact (poate ca e si de la avans care e fff putin mai mare decat normal ca sa am demaraj cat de cat..)
-ma bate gandul sa cumpar un carburator nou, ca sa stiu sigur ca nu vine de acolo problema

-cand e motorul cald problema se diminueaza mult, dar inca exista putina intarziere dupa ce apas acceleratia, motorul o ia doar dupa 1,2 secunde, si nu mai da sa moara la apasere, pur si simplu am un "delay" acolo.
oviss2006
curata carburatorul, dar sigur ai probleme ori cu nuvelul in CNC sa fie prea mic ori mai mult ca sigur sa fie traseul pentru sarcina infundat daca sti care e. iti postez eu o poza imediat
traseul pleaca de deasupra jiclorului principal, trece prin jiclorul 11, apoi prin traseul 12 se amesteca cu aer prin orificiul 14, apoi prin jiclorul 16 si in final iese prin difuzorul mic. jiclerele sunt acelea dintre capacul si corpul carbului, sunt unul langa celalalt. baga pompa prin tot traseul acela, verifica si nivelul cu tigarea sa-ti intre intre capacul carbului si plutitor(sa ti capacul cu plutitorul in sus).sa-mi dai de veste.
valibb
Pompa de benzina ai verificato? incearca sa imprumti de la careva o pompa de benzina si vezi daca tot asa face
Paollo
QUOTE(valibb @ 12 Jan 2007, 12:46)
Pompa de benzina ai verificato? incearca sa imprumti de la careva o pompa de benzina si vezi daca tot asa face
*



nu cred ca e de la pompa de benzina, are un jet beton, si in plus, daca ar fi asta ar face figuri numai cateodata cand se goleste CNC, dar la mine da in nas de fiecare data cand apas mai brusc, oricand.. doar cand e mai cald motorul isi mai revine dar nu complet.

nivelul CNC l-am marit cu 1mm in urma cu cateva zile desi era ok si inainte si nu mai face chiar asa rau, dar nu stiu sigur daca e de la asta, tot atunci am marit
si avansul si am mai desurubat 1,5 ture si surubul de jos cu arc, de la reglaj aer/amestec.

incep sa cred ca benzina care ajunge pe carb e un efect al problemei, la garnitura dintre capac carb. in curand il schimb, ca m-am saturat. 18 ani i-au fost de ajuns.
danny_b
Pompa de sprit are un jiglor cu bila in CNC. Daca nu inchide acea bila, tot ce da pompa se intoarce in CNC .Verifica cu gura acel jiglor,eventual poti sa-l mai reglezi putin sa inchida mai repede.
Paollo
QUOTE(danny_b @ 12 Jan 2007, 22:13)
Pompa de sprit are un jiglor cu bila in CNC. Daca nu inchide acea bila, tot ce da pompa se intoarce in CNC .Verifica cu gura acel jiglor,eventual poti sa-l mai reglezi putin sa inchida mai repede.
*



a fost printre primele lucuri pe care le-am verificat.. deocamdata nu am timp sa desfac tot carbu, dar cand il schimb (si o sa-l schimb neaparat ca pierde vapori de benzina pe la garnitura aia, sunt sigur ca e indoit capacul si/sau corpul) o sa ma uit mai atent la el
bygy007
salut am si eu o sugestie verifica compresia daca ai posibilitatea mai uita-te la capsula de la avansul vacumatic undeva sub ea are o gaurica de 0,8-1 mm si vezi daca este infundata totodata verifica si delcoul sa nu aibe joc sau acurile si contragreutatile (sint sub platou)
oviss2006
QUOTE(Paollo @ 12 Jan 2007, 22:48)
a fost printre primele lucuri pe care le-am verificat.. deocamdata nu am timp sa desfac tot carbu, dar cand il schimb (si o sa-l schimb neaparat ca pierde vapori de benzina pe la garnitura aia, sunt sigur ca e indoit capacul si/sau corpul) o sa ma uit mai atent la el
*


nu te mai chinui degeaba sa mai verifici altceva ca verifici degeaba, daca zici ca ai capacul carbului stramb atunci schimba-l ca asa am avut si io si aceleasi simptome imi dadea. din aceasta cauza nu mai circula benzina prin canalul de suprasarcina si e normal sa nu-ti traga. daca chiar ai capacul stramb schimba-l (dar ai grija sa nu-l strambi si pe acela) si gata cu problemele tale. smile.gif
dyogenes
Ar mai fi un aspect, pe care l-am si experimentat pe propria-mi piele: bobina proasta. Exact asa face si cand bobina nu e in stare sa dea o scanteie suficient de puternica. Daca apesi brusc acceleratia, amestecul care intra in cilindrii va contine o cantitate mai mare de benzina, prost conducator de electricitate, iar scanteia slaba nu o poate aprinde, ca urmare motorul se hurduca din toate incheieturile.

2. carbul acela chiar arata infect. Eu nu m-as arunca insa la a-l schimba cu unul nou, mi se pare nejustificat de scump. Eu am luat din dezmembrari unul pe alese, am luat un kit de reparatie (vreo 40 RON in total) si am rezolvat-o. In plus, am luat un carb de 1300 in loc de cel de 1400 (32 IRM 2AM). Masina merge la fel. Consumul a scazut.

Sau, il poti curata. Dar, NU CU DECARBUROL, ci cu DECARBUSOLV, e un alt amestec de hidrocarburi si dizolva mult mai bine decat decarburolul.
Paollo
carbu il schimb cu totul, nu-i mai pun capac nou ca oricum e ud si pe la clapeta de acceleratie si e destul de uzat in general..

am cautat azi si m-am uitat peste tot sub capsula vacuumatica dar nu gasesc gaura de 1mm, sigur toate capsulele au gaura asta??? unde se afla exact?
OAP
Paollo ai rezolvat ceva? si mie imi face la fel de cateva zile si nu am nici o idee....
Paollo
QUOTE(OAP @ 24 Jan 2007, 23:35)
Paollo ai rezolvat ceva? si mie imi face la fel de cateva zile si nu am nici o idee....
*




masina a fost la mecanic cateva zile.. a reglat-o cat se putea, a curatat carbu.. a etc.. acum motorul merge mai lin, dar problema e tot acolo ba chiar tre sa o turez si mai mult ca sa plec de pe loc..(din cauza ca a pus avansul la pozitia de fabrica 0 grade) (inainte eu marisem avansul si problema s-a mai remediat atunci)
dar il las asa la 0 gr. ca acum am consum aproape de normal, desi imi da in nas ca naiba cand sa o turez in sarcina. Avansul vacuumatic functioneaza, se simte clar diferenta la relanti daca scot furtunasu.

problema la mine e cu atat mai nasoala ca in treapta 1 nu imi intra decat stationata, si cand masina e in mers dar are viteza mica, sunt in a 2-a si vreau sa o accelerez nu pot, decat daca o iau cu ambreiaj patinat... ca altfel se opreste motorul la accelerare.. in circulatie urbana e un calvar mad.gif

dar m-am invatat cu ea, o conduc foarte sportiv... adica plecari cu peste 3000 rpm ambreiaje patinate nonstop..(in curand cred ca se termina discul blush.gif ) schimbari viteze la peste 3300 rpm..
mihai0070
Pai asa este normal treapta 1 nu te lasa sa o bagi in mers ... si al nova face la fel ... dar pleci cu a 2 a mai patinat ...sau care este jena ...eu pun frana si bag a 1 a cel din spate ma injura si faruri si tot tacamul ... dar eu tin la masina mea nu la idiotenia lui de a se grabi ... il as sa ma depaseasca si sa imi taie fata ...
Paollo
azi a fost cald afara.. si surpriza!! dupa o juma de ora pe la semafoare.. motorul s-a incalzit probabil.. acul a fost putin mai sus de orizontala.. rar il vad asa, si merge ca nebuna!!! ma baga in scaun.. deci masina mea are probleme cu incalzirea motorului!

cand am ajuns acasa frigea si radiatoru din fata, de retinut ca am dus-o pana la 4000 ture, dar merge BINE!!
mihai0070
Deci ori pui carton la radiator cand mai este frig ...ori verifici si schimbi termostatul ... poate a ramas blocat pe deschis
vyper
Paollo lasa ca e mai bine ca schimbi la 3.300 ca nu o inveti puturoasa... tongue.gif sincer acum io cam asa schimb normal peste 3.000 cand merg cald asa cand o calc pe coada se apropie de 5.000 oricum daca schimbi pe la 3.500 esti si aproape de cuplu maxim deci cosum teoretic e mai bine! si app daca mergi cu masina subturata poate sa consuma mai mult wink.gif
vali vtk
QUOTE(Paollo @ 7 Feb 2007, 18:57)
azi a fost cald afara.. si surpriza!! dupa o juma de ora pe la semafoare.. motorul s-a incalzit probabil.. acul a fost putin mai sus de orizontala.. rar il vad asa, si merge ca nebuna!!! ma baga in scaun.. deci masina mea are probleme cu incalzirea motorului!

cand am ajuns acasa frigea si radiatoru din fata, de retinut ca am dus-o pana la 4000 ture, dar merge BINE!!
*


Schimba termostatul e posibil sa fi ramas blocat pe deschis(am fost patit)
ngrazvan
a mea face identic si la fel. cu o singura exceptie... pot sa si fierb motorul ca tot nu ii trece. m-am saturat sa o turez ca nebunu sa pot pleca de la semafor.
pana la urma care ar fi solutia?
a mai rezolvat cineva o astfel de problema?
Gheorghedracu
daca carburatorul e deformat, probabil ca e mai bine sa il schimbi. daca daca nu esti sigur, poate merita sa verifici garnitura de carton si circuitul de sarcina (si pompa de acceleratie). te-ai gindit sa incerci inainte de a cumpara altul nou sa incerci sa transplantezi un carburator imprumutat de la o masina care merge bine? Carburatorul nou s-ar putea sa nu fie reglat sau calibrat (adica sa nu aiba jiclerele potrivite) pentru motorul tau. Ceea ce spui tu seamana cu o masina pe un amestec sarac de tot. (incalzirea motorului) ceea ce e foarte daunator pentru motor. Pe de alta parte faptul ca merge bine cind e calda poate sa fie din cauza ca benzina se vaporizeaza mai rapid si o pierdere de benzina sub capacul suspect nu se mai aduna deasupra clapetei de acceleratie cum suspectez eu ca ti s-ar putea intimpla cind stai la relanti la stop. Ai incercat sa o tii la relanti pe loc, cu furtunul de la filtru scos sa te uiti prin carburator in jos sa vezi ce se intimpla inainte de a accelera?

Este un pic de confuzie in capul meu, cind ajungi in sarcina, la viteza normala merge bine? (adica sa zicem ca ai trecut de problema cu demarajul) daca da, atunci circuitul de sarcina e bun si ne intoarcem la pompa de acceleratie si neetanseitatea cartonului. Filtrul de aer infundat ar putea fi suspectat (merita verificat) dar sa zicem deocamdata ca e bun.

Daca mai ai problema si vrei sa verifici in continuare ar mai fi iste sugestii, dar trebuie sa stim exact ce simptom apare si cind, pentru ca eu parca suspectez doua simptome diferite cu surse diferite.

Daca toate sunt bune si frumoase si nu se vede nici o alta cauza, iti recomand sa verifici jiclerele (numerele scrise pe ele) si starea lor de sanatate cu un set de jiclere noi dintr-o masina care merge bine (poate chiar cea de la care ai imprumutat carburatorul daca ai urmat sfatul meu de mai sus). Ma gindesc ca s-ar putea sa ai jiclerele gresite, sau sa se fi decalibrat/umplut de jeg/apa si alte cine stie cite.
Paollo
QUOTE(Gheorghedracu @ 16 Feb 2007, 10:53)

Este un pic de confuzie in capul meu, cind ajungi in sarcina, la viteza normala merge bine? (adica sa zicem ca ai trecut de problema cu demarajul) daca da, atunci circuitul de sarcina e bun si ne intoarcem la pompa de acceleratie si neetanseitatea cartonului. Filtrul de aer infundat ar putea fi suspectat (merita verificat) dar sa zicem deocamdata ca e bun.

*


Da, in sarcina la viteza normala merge mult prea bine!
Filtrul de aer l-am schimbat prima data!, la fel face si cu filtrul scos, deci pica!

Am izolat oarecum problema, in sensul ca e clar doar la accelerare, daca nu apas pedala de acc merge..,
Si e clar amestec sarac! pt ca cu socul tras, oricat de rece ar fi mototrul pot sa ma bag in acceleratie cum vreau, ca nu da in nas, deci, clar ca-i vine prea mult aer si prea putin benzina! Inca o chestie: m-am saturat si am fost la mecanic sa-mi regleze tot la motor: carburatie(mi-a luat carbu jos si l-a curatat tot, se vedea ca a pus si silicon rosu acolo la imbinare cu garnitura aia de teflon).., tacheti etc.. delcou ,avans etc...ca sa mearga bine, problema nu a disparut, desi motorul merge acum mult mai bine.
ma bate gandul sa maresc iar avansul, acum e la 0 reglat de mecanic. dar cu avansul mare nu mai da asa in nas..
aly
QUOTE(Paollo @ 16 Feb 2007, 11:48)
Da, in sarcina la viteza normala merge mult prea bine!
Filtrul de aer l-am schimbat prima data!, la fel face si cu filtrul scos, deci pica!

Am izolat oarecum problema, in sensul ca e clar doar la accelerare, daca nu apas pedala de acc merge..,
Si e clar amestec sarac! pt ca cu socul tras, oricat de rece ar fi mototrul pot sa ma bag in acceleratie cum vreau, ca nu da in nas, deci, clar ca-i vine prea mult aer si prea putin benzina! Inca o chestie: m-am saturat si am fost la mecanic sa-mi regleze tot la motor: carburatie(mi-a luat carbu jos si l-a curatat tot, se vedea ca a pus si silicon rosu acolo la imbinare cu garnitura aia de teflon).., tacheti etc.. delcou ,avans etc...ca sa mearga bine, problema nu a disparut, desi motorul merge acum mult mai bine.
ma bate gandul sa maresc iar avansul, acum e la 0 reglat de mecanic. dar cu avansul mare nu mai da asa in nas..
*



Cred ca la tine progresiunea e vinovata.
Incearca asa: regleaza avansul static la 0 sau 2 grade, apoi da jos carburatorul si regleaza clapeta de acceleratie exact peste ultima(cea mai de jos) gaurica(sa o acopere cu muchia). Il pui inapoi incalzesti motorul si apoi reglezi ralantiul din surubul de amestec(la ala de la clapeta nu mai umbli).Daca ti se pare ca masina poate mai mult mai maresti avansul (atentie la rateuri-sa ai maxim unul la 4-5 secunde), si mai strangi putin amestecul.
Daca ai carburatorul bun si aprinderea pusa la punct iar motorul nu e pe duca aceasta metoda de reglaj da rezultate excelente.
Nu vreau sa ma iau de mecanicul tau dar majoritatea habar nu au ce-i ala un carburator si cum functioneaza, ei regleaza la ureche si merg pe principiul "las-o ba ca merge asa" sau "asa face toate ca e Dacii" radmasa.gif
Bafta.
Gheorghedracu
Ca ai fost la mecanic prinde bine in principiu dar tachetii, delcoul, toate celelalte fac motorul sa mearga prost si ineficient, nu sa dea in nas cum ai spus tu.

Devin din ce in ce mai curios despre acest defect. Cred ca mai departe trebuie neaparat sa faci experimentul de a lasa carburatorul descoperit (adica sa desfaci conducta de cauciuc de la filtru la capul carburatorului), te uiti la el la relanti un pic, si deodata brusc, accelerezi (cu mina, de la pirghia aia) si te uiti tot timpul pe deasupra. Astept sa ne povestesti.

dar independent de experimentul de mai sus, teoria sugereaza urmatoarele:
trebuie verifica dimensionarea jiclerelor. Un amestec sarac poate fi cauzat (in afara de niste cauze insondabil de absurde) de un jiclor principal (in fundul CNC) prea mic cuplat cu un compensator de aer prea mare sau ambele decalibrate (uzate) in sensul asta. Un emulsor cu gauri in partea de sus, da un amestec sarac la toate turatiile. Cu cit gaurile sunt mai sus mai largi si mai multe, cu atit mai extinsa e plaja de turatii la care amestecul e sarac. Si mai sunt si alte idei. Dar deocamdata trebuie pornit de undeva.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.