Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Multiproblema la motor
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
NSR
Buna!

E primul meu post pe acest forum si deja vin cu o problema destul de urata pentru mine!
E un post lung dar e o problema complicata!
Intai prezentarea problemei:
Am o Dacia 1310 din '87 cu care am mers cam 2 ani fara probleme majore, fara batai la motor si cu presiune ulei 4 -6. Desi motorul consuma ceva ulei ( RO3 ) mergea bine pentru stilul meu de condus. Acum 3 luni am inceput sa aud o bataie la motor. Duc masina la service si meseriasul ma rezolva cu o schimbare de lant distributie+intinzator+ulei+filtru. Totul a fost OK pentru 2 saptamani cand bataia a reaparut. Duc masina la mester si omul imi recomanda sa schimb setul motor ca acolo e problema. Daca tot consuma ulei am zis OK. Acum motorul mergea deja cu o bataie destul de urata dar a zis ca nu e problema ca dupa 800 km regleaza el tachetii. Dupa 800 km duc masina la mecanic mai descopera baiatul ca bataia vine de la ceva " pana " de la distributie care zice el era foarte uzata. Dupa noua reparatie motorul tot nu e in regula ( acea bataie ) si meseriasul schimba setul motor inca odata ( de data asta pe banii lui ) . In acest moment nu mai aveam presiune la ulei decat atunci cand turam motorul. Urmeaza o schimbare de " bulb " iar apoi si o noua pompa de ulei. Presiune la ulei pauza. Decizia mesterului: schimbare " arbore cotit ", cuzineti si tot ce mai trebuie pe acolo + curatare carburator, schimb bujii, platini, fise si ce a mai zis meseriasul. Acum am presiune la ulei cam 2 si cand e turata 4 ( dimineata la rece ajung si la 6 ). Motorul nu mai trage decat in reluare( presupun ca de la curatarea carburatorului), se opreste cand e cald ( niciodata cand e rece ) si apas pedala de ambreiaj, si bineinteles BATAIA la motor nu a disparut ( meseriasul: reglam tachetii dupa 2000 km cand schimbam si uleiul ) .
Am bagat 20 de milioane de lei in motor si o gramada de piese pe care au venit odata cu masina . Cam 80-90% din motor e nou.
Acum astept sa fac kilometrii si sa o duc din nou la meserias sa vedem ce urmeaza.

Si acum prima intrebare:
De ce se opreste motorul cand apas pedala de ambreiaj????

Va multumesc ca ati avut rabdarea sa cititi acest post si sper ca macar aici sa gasesc explicatii cat de cat reale.





argon
Nu-i neaparat o rezolvare, dar sa iei in calcul si posibilitatea de a consulta alt meserias..
kasanova11141
poi ma nene.. daca tot se opreste motorul daca apesi pedala de ambreiaj.. nu te-ai gandit ca bataia ar putea fi de la ambreiaj?discul de ambreiaj, placa de presiune si rulmentul in ce stare sunt?
EUROPE_
Și la mine, prima dată când am pornit motorul, după 30 minute am apăsat ambreiajul, și motorul s-a oprit. Cred că motorul e prea strâns, jocuri mici, etc...

Deci să-nțeleg că arborele e nou, setul e nou, pompa de ulei e nouă, lanț etc...
Unde se aude bătaia? În ce parte a motorului apare bătaia? Cum se aude această bătaie? Bătaia aceasta se atenuează la cald?

Dacă spui că arborele e nou, cuzineții noi, nu cred că ar fi exclus o bătaie de lagăr.
Bătaia aceasta ar putea fi și de la montarea incorectă a setului, pistoane puse invers, joc între bolț și bielă, montare incorectă.
ATM
Oprirea motorului la calcarea ambreiajului (adica nu tine relantiul) poate fi si din reglajul prea bogat de combustibil din carb.
Cu bataia... bizar...
eellaa
Dupa cum au spus si colegii de forum bataia poate fi din mai multe locuri.Eu unu sunt sigur ca trebuie sa iti schimbi meseriasul.Am mai scris pe undeva pe forum ce am patit eu..."am gasit unul din cele 2 seminee axiale in baia de ulei" si in momentul cand apasam ambreiaju (la relanti) imi murea motoru deoarece arborele cotit imi freca in blocu motor.
Am fost nevoit sa imi refac motorul (inclusiv arbore cotit si bloc motor nou) tot din cauza unui "meserias" care nu a fost in stare sa puna semineele cum trebuie(pentru cine stie le-a pus cu santurile spre bloc si de cota mai mica).
Asa ca m-am suparat mi-am luat piesele si mi-am facut singur motoru.

Si ca sa sti in afara de cateva mici detalii e foarte usor.
kalyyyyyy
La mecanica nu ma pricep prea bine,dar singurul motiv pt care ti se opreste motorul cand apesi pe ambreaj este montarea acestuia gresita sau poate chiar a cutiei de viteze.oricum consultarea unui alt meserias este cel putin necesara dupa cum s-a mai spus,incearca sa intrebi prietenii de mecanici pe care ii stiu ei si au incredere,poate ajungi la unul caruia sa ii pese,majoritatea lucreaza in dorulenii si deaia schimba piesele care nu trebuiau schimbate.
einstein1984
Bucsa de bronz din volant pe care sta arborele ambreiajului a vazut-o cineva?
Schimba si meseriasul!
gti98
Greu cu meseria asta!....
NSR
Problema este partial rezolvata!

Am fost deja la alt meserias care a reglat pe la motor 3 ore iar la final pot spune ca sunt relativ multumit: bataia despre care v-am spus se aude mult mai putin si se pare ca e de la tacheti ( urmeaza a fi reglati dupa cei 2000 km ) si accelereaza aproape ca inainte de inceperea reparatiilor. Reglajele au fost facute la carburator ( schimbat toate jigleoarele ), platini, bujii si cam atat. Partea cu oprirea motorului ( la cald ) la apasarea pedalei de ambreiaj o sa o testez luni cand am un drum mai lung de facut. Ciudat este ca acest al doilea meserias nu are deschis vreun service si nici nu cred ca lucreaza legal fata de primul care are un service !

Multumesc de sfaturi !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.