Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Amperaj intre baterie si caroserie...
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
C a t a l i n
Masina: dacia nova gti
Bateria: caranda maxima 61Ah vechime 3-4ani
Simptome: se descarca in 2-3 zile, daca masina sta

Inainte de a da banii pe alta baterie ( e veche, stiu ca ar trebui schimbata), am verificat si se pare ca in mers, se incarca normal (voltaj corect)...
Apoi am vrut sa verific consumul de curent cu motorul oprit...
Am eliminat din circuit alarma, inchiderea centralizata, casetofonul, toti consumatorii opriti...
Am scos borna de minus (-) de la baterie, ramanand doar cea pozitiva conectata...apoi am masurat cu un multimetru (model rusesc f vechi, analogic, nu am mare baza in el tongue.gif ) intensitatea curentului intre borna negativa si caroserie...
Aparatul are domeniul maxim 500mA, si daca masor intre cele 2 puncte, acul tinde sa iasa din scara...
Am scos apoi pe rand fiecare siguranta din cutia cu sigurante, si am masurat, aceleasi rezultate..aparent am un consum cu mult mai mare de 500mA...
Va intreb: am procedat corect?
Probabil sambata cumpar un aparat mai "de incredere" si retestez...
Ce parere aveti?
os
E bine cum ai masurat, rezultatul nu e in regula.

Daca presupunem 0,5 A internsitate (500mA), in 3 zile (=72 ore) ai 36Ah - ceea ce iti omoara bateria biisor, fara sa mai vorbim de posibilitatea producerii unui incendiu.

Cum identifici scurgerea, e mai delicat. Eu as incepe cu demarorul.
kalyyyyyy
Si eu am avut aceeasi problema,la mine erau 2 lucruri cu problema.Unul este casetofonul,mi-a explicat un electrician si avea dreptate,daca e cu memorie(pt posturi radio,setari si cod) cu trecera timpului tinde sa consume mai mult,mie imi lua 0,4.A doua problema era ca aveam o alarma tip vechi ,artizanala care consuma 0,2 A,nefiind folosita.Totusi vezi si cu bateria ca e cam veche.
C a t a l i n
Tot ce nu a fost "din fabrica" pus pe masina, am montat eu pe un fir separat ce se leaga de borna + la baterie...cand am masurat, am scos intai acel fir, deci, cum am spus, se exclud din start alarma, casetofon si IC...
Bateria o voi schimba pana la urma...dar vreau sa ma asigur ca nu e alta problema...

@os: Demarorul e schimbat acum 6 luni...daca ar ramane in scurt, ma gandesc ca ori se descarca mai repede de 3zile, ori lua foc/scoate fum/ nu mai functiona, ca de invartit invarte fara probleme cand bateria e incarcata....

andrei2005
Incearca sa desfaci borna + si cea de excitatie de la alternator; poate o dioda (sau mai multe) e in strapungere iminenta.
A propos, dupa cca o jumatate de ora de mers, alternatorul frige?
C a t a l i n
Desfac bornele de + si de excitatie de la alternator SI.........?
Nu stiu daca frige sau nu, o sa testez...
Voi verifica si diodele, desi daca ar fi fost impuscate, cred ca nu ar mai fi avut 14,2v tensiunea de incarcare la ralanti...
andrei2005
E simplu: principiul e sa izolezi cat mai multi posibili consumatori, iar alternatorul poate fi unul; daca nu mai papa curent (normal, ar trebui sa ai maxim cativa miliamperi consum intre baterie si restul circuitului), inseamna ca aceasta este cauza - alternatorul sau releul. Ce fel de releu ai - exterior, banuiesc. Scoate-i si legaturile (in prealabil e suficient sa masori cu voltmetrul daca ai tensiune pe vreo borna a lui cu contactul taiat), apoi scoti acea borna
tibip
vezi de condensatorii de deparazitare de pe alternator (cazul meu), si vezi de firul regulatorului de tensiune care merge la plusul alternatorului. Daca intrerupi acest fir si consumul de curent iti dispare, e problema cu regulatorul de tensiune (cazul unui amic de-al meu).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.