Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema la instalatia electrica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ag02cws
Salut!

Am si eu o problema. Acul care imi indica bateria depaseste zona alba si trece pe rosu. Asta se intampla numai cand accelerez. Cand stau la stop, e ok. Dati-mi va rog cateva sugestii cu ce ar trebui sa fac, sa schimb. As vrea sa o rezolv azi daca se poate ca maine oricum o duc la un service ceva.
De asemenea, va rog sa-mi spuneti ce se poate intampla daca merg cu el pe rosu... Sare-n aer? biggrin.gif

Multumesc anticipat.
kalyyyyyy
Sunt 3 posibilitati:
1) Indicatorul este stricat.Verifici cu un ampermetru cat incarca in relanti si cat incarca turat.Nu trebuie sa depaseasca baloarea de 14.8.
2)Releul de incarcare esde dereglat(putin probabil ) sau stricat.daca ai reglabil incaearca sa il reglezi,daca nu ghinion,trebuie sa il schimbi.
3)cel mai probabil ,dar si cel mai grav,ai o dioda de la alternator arsa.Sunt 6 si daca nu ma insel se schimba.

Riscul ,daca mergi cu masina in starea asta,este sa iti fierbi bateria.Ce poti face pana rezolvi problema este sa mergi cu toti consumatorii mari deschisi(motor climatizare,faruri si ceata,luneta).
C a t a l i n
QUOTE(kalyyyyyy @ 17 Dec 2006, 15:38)
Sunt 3 posibilitati:
1) Verifici cu un ampermetru cat incarca in relanti si cat incarca turat.Nu trebuie sa depaseasca baloarea de 14.8.
*



Verifici cu un voltmetru, nu ampermetru...Iar indicatia ideala ar fi 14,2volti, si la ralanti si turat, fara consumatori...poate insa varia intre 13,8 si 14,6 maxim...
ag02cws
Multumesc frumos pt raspunsuri.
os
Am mai scris odata, dar cumva postarea sa pierdut in painjenisurile forumului.

DACA releul stabilizator e bun/bine reglat (ceea ce nu prea ai cum sa verifici decit pe masina) una din cauze la berlina este masa defectuoasa a contraaripii. Fenomenul se manifesta mai ales cind motorul este turat si farurile (sau alti consumatori cu masa la contraaripa) sunt pornite.

Verifica rezistenta intre contraaripa (de exemplu unul din suruburile de prindere a releului stabilizator) si blocul motor. Cel mai bine cu un ohmmetru capabil sa masoare zecimi de ohm: rezistenta trebuie sa fie cit mai aproape de 0 (zero).
bygy007
sau diferente intre + baterie si +releu de incarcare citeste cu atentie


http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=496492
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.