cefera_4
18 Dec 2006, 12:47
Care este varianta cea mai buna e alimentare pentru 1310: 92 sau totusi 95,
Unde mai bine de amplasat filtru de bezina
1. pina la pompa
2. sau dupa?
tatabobu
18 Dec 2006, 12:52
1. 98
2. dupa pompa
95, altfel trebuie sa surubaresti avansul sa nu apara detonatii
filtrul de benzina se monteaza inainte de pompa din 2 motive:
1. sa nu ajunga in supapele din pompa toate mizeriile
2. daca Doamne fereste se sparge filtrul, sa nu iti arunce benzina pana iei foc
tatabobu
18 Dec 2006, 12:55
Ov, tu la ce fel de filtru te referi? La cel cu pahar decantor?
si la ala de plastic obosit
tatabobu
18 Dec 2006, 13:03
Intrebam, pentru ca n-am auzit pana acum de un filtru de plastic spart.
Filtru se pune inainte de pompa, daca il pui dupa nu ai facut nimic, pentru ca toate mizeriile din rezervor se recircula la nesfarsit pe retur, daca il pui inainte de pompa se curata cu timpul si rezervorul, si se mentine curat(se filtreaza in permanenta prin retur)
Daca il pui dupa se protejeaza carburatorul, daca il pui inainte protejezi carburatorul, pompa si circuitul de benzina, inclusiv rezervorul.
PS in rep Moldova se mai gaseste benzina de 92?
cefera_4
18 Dec 2006, 13:52
Da' de dolar ai auzit ceva? Se poate sa se gaseasca di tăte, dar tu sa nu pui doar >95.
cefera_4
18 Dec 2006, 14:14
eu ii bag 95 si dau bataie,
sumi_nos
18 Dec 2006, 14:16
eu zic ca cel mai bine e dupa pompa asa au majoritatea
cefera_4
18 Dec 2006, 14:26
referitor la filtru sunt de acord cu ARGON
hop si eu cu parerea... ce ati zice de un filtru inainte si unul dupa ca sa fie si capra impacata?
cefera_4
18 Dec 2006, 14:30
pai decare bezina ii bagti la ale voastre?
Asadar, in Romania, se gaseste benzina de minim 95, sub nu gasesti de vro' 10 ani de zile, dar eu ii bag de 98 si 100(da mai rar) si merge perfect..masina..exact ca a ta, inclusiv anul.
QUOTE(sumi_nos @ 18 Dec 2006, 14:16)
eu zic ca cel mai bine e dupa pompa asa au majoritatea
si daca sar toti in fantana trebuie sa sari si tu?
vi_escu
18 Dec 2006, 14:39
Cu 98 poti merge cu un avans la aprindere mai mare fara riscul detonatiei.
OVIDIUS
18 Dec 2006, 14:40
De 92 si 76? Waw...
cefera_4
18 Dec 2006, 15:27
ok am inteles,
unel modele rusesti se alimenteaza cu 76, 92 si respectiv 95
95 euro
95 premium
1L de 95 costa 2.44ron.
tatabobu
18 Dec 2006, 16:00
Scum, dom'le, scump! In Egipt este mai ieftin
cefera_4
18 Dec 2006, 16:11
OK!
Muttley
18 Dec 2006, 16:20
Pt 1400 cmc benzina recomandata e CO98. Poti merge si cu 95.
Exista 2 tipuri de filtre:
- decantor cu sita metalica (s.n. si filtru grosier) care se monteaza inaintea pompei;
- cu element filtrant de hartie (filtru fin) care se pune dupa pompa.
Ideal se folosesc ambele
Ce compresie are motorul asta de se recomanda 98?
Muttley
18 Dec 2006, 16:23
Parca 9 daca-mi amintesc bine. Sau mai mult.
Edit: poate vei spune ca sunt masini moderne care cu r.c. de 11 necesita CO95.
Nu le compara cu motorul de Dacie cu avans mecanic, fara senzori de detonatie samd.
Pai atunci 95 e o alegere buna, nu are rost sa arunci banii pe cea de 98.
Dupa pompa dar inainte de retur...asta daca returul nu e pe corpul pompei...e vorba de filtrul de plastic...nu am auzit pana acum sa crape filtrul....
diaconuliviu
19 Dec 2006, 09:29
Eu le am pe ambele (decantor cu iesire verticala si filtru fin de unica folosinta) montate inainte de pompa. N-am mai desfacut jiclorul de relanti de luni bune.
Eu nu l-am desfacut de vro' 2 ani
De curand am verificat sita de la intrare in carburator si era luna..folosesc doar un filtru de plastic inainte de pompa, marca Filtron modelul mic, ca mai sunt si altele, in special cele de Conex Iasi facute in bataie de joc care se dezintegreaza in cateva zile.
Iulik_21
19 Dec 2006, 10:07
Argon, dar unde gasesti tu benzna de 100? stiu ca peste 98 nu se gaseste si nu se fabrica!
benzina de 100 este la OMV iar la Petrom ii zice 99+
desi din cate am vazut in alte topicuri, e tot de 98 dar cu aditivi foarte scumpi care compenseaza.
PS. sper sa nu se considere reclama
Omv carrera 100 si Mol evo, da asta din urma mi se pare ca-i de 99..ei zic CO >99.
Dar nu pun constant, doar cand nu platesc eu, cand platesc eu bag mai nou Carrera 95 FP ca are putin sulf, acum iarna nu bag eco premium ca m-am saturat sa schimb tobele anual din cauza sulfului prezent in abundenta in eco...si sulf+condens=acid sulfuric=tobe gaurite.
Iulik_21
19 Dec 2006, 10:24
Carrera100 este benzina de 98! in acte este super 98 fp! Dar la noi a mers reclama si lumea crede ca are CO 100. Cea de la Petrom nici gand sa aiba macar 98. Cred ca e un 95 aditivat mai tare!
In care acte?
http://www.petrom.com/romana/produsepdfro/...rrera%20100.pdfMa indoiesc ca au falsificat stasul Iso 5164, poate pui un act d'ala de unde reiese ca-i de 98 sa vada si ochii mei.
Iulik_21
19 Dec 2006, 10:40
Carrera 100 este adusa din Austria! Cand trece granita, in actele care insotesc transportul este benzina de 98! Intelegi? Nu te lua dupa minciunile oficiale! E pura reclama! Dar benzina e f buna, probabil daca era facuta la noi nu era asa buna!
Muttley
19 Dec 2006, 10:41
QUOTE(Iulik_21 @ 19 Dec 2006, 10:24)
Cea de la Petrom nici gand sa aiba macar 98.
Perfect de acord.
Teoretic ar trebui sa fie superioara fostului MOL de 98. Ca dor scrie 99.
Nici gand!
Asa sa fie, sincer nu am remarcat o performanta sporita de la ea, nici nu avea de unde, dar imi place ca merge mai rotund motorul la rece..de tras nu se simte absolut nimic in bine.
@ muttley, superioara dpdv al CO, ori eu te intreb acum, cate detonatii ai avut in drum spre servici cu una si cu cealalta, ca sa-ti formezi o parere?
Iulik_21
19 Dec 2006, 10:57
Argon, te referi la carrera 100?
Pai despre asta vorbeam..
QUOTE(Iulik_21 @ 19 Dec 2006, 10:24)
Carrera100 este benzina de 98! in acte este super 98 fp! Dar la noi a mers reclama si lumea crede ca are CO 100.
In cazul muttley ma refeream la cele amintite de el.
Iulik_21
19 Dec 2006, 11:02
Nu am putut face comparatie intre toate peco-urile din tara, dar cred ca OMVare cea mai buna benzina! Dovada este faptul ca este pe primul loc la noi in tara! :-))
diaconuliviu
19 Dec 2006, 11:47
QUOTE(Muttley @ 19 Dec 2006, 10:41)
Perfect de acord.
Teoretic ar trebui sa fie superioara fostului MOL de 98. Ca dor scrie 99.
Nici gand!
Pai la ce faci testul? la Dacia pe carburatie?
Am mai scris, benzina cu TEP era benzina pura (deci putere calorica mare) de 90-92-95 aditivata incit sa creasca rezistenta la detonatii.
Cea 99+ fara plumb e benzina ceva mai purificata dar cu adaos destul de important de alcooli pentru absorbtie apa si crestere rezistenta la detonatie (COR). Alcoolii aia au putere calorica mult mai mica, deci degeaba reusesti sa cresti avansul mai mult fara a detona, prin ardere va rezulta mai putin lucru mecanic.
Adica da, e mai puturoasa.
Cea de 95 FP, are alcooli mai putini, apropiindu-se de cea 95 premium ca si putere calorica, de aia nu se simte prea tare diferenta.
Muttley
19 Dec 2006, 12:29
QUOTE(argon @ 19 Dec 2006, 10:42)
cate detonatii ai avut in drum spre servici cu una si cu cealalta, ca sa-ti formezi o parere?
N-am stat sa le numar, fii convins de asta.
Am reglat avansu' pentru 98 de la MOL la limita detonatiei.
Din varii motive am fost nevoit sa iau de la Petrom. AM pus 99+ d-aia si batea avansu'.
Pt mine e clar...
Liviu, nici o clipa n-am tinut cont de diferentele de demaraj. Comparatiile le fac strict dpdv al rezistentei la detonatie.
Din punctu' meu de vedere, o influenta mai mare asupra demarajului decat benzina o au conditiile atmosferice. D-aia nici nu-mi bat capu'.
vi_escu
19 Dec 2006, 13:40
A mea s-a invatat cu premium de la Lukoil si merge brici (atat cat poate merge o batranica din '83). Am incercat si diverse delicatesuri dar diferenta de pret nu se justifica, cel putin la mine.
Iulik_21
19 Dec 2006, 14:24
Fp de la omv cred ca e destul de buna! Petrom e pe ultimul loc la calitate! Depinde acum de fiecare statie Peco!
vi_escu
19 Dec 2006, 14:34
Locuiesc intr-o zona de unde se extrage titei si sunt multe statii de dezbenzinare. De la singurul peco al Petromului si de la unii benzinari particulari risti sa cumperi diverse chestii cu miros de benzina, unele nici macar nu ard
Noroc ca s-a inchis rafinaria Darmanesti
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.