Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Nu porneste
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Aldor
Ieri am "reparat" aprinderea la masina in sensul ca am schimbat tot ce se putea, mai putin bujii si am reusit sa pornesc masina dupa ce mi-a dat curent cineva. Azi cand am incercat s-o pornesc la prima cheie a luat-o, dar dupa o jumatate de secunda a si murit si de atunci nu mai misca. Invarte electromotorul, dar ori nu da scanteie, ori nu vine benzina.
Aprinderea o fi in regula, ma gandesc. Avansul probabil nu e reglat optim, si de aceea am tot facut incercari rotind cate un mm delcoul si da-i cheie, si iar roteam un mm delcoul si iar da-i cheie.. Poate veni si de aici? Ce mai pot sa verific? N-am cum s-o duc la servis asa deci ar cam trebui sa-l pornesc cumva.
ilikecheese
Pai daca zici ca aprinderea ai rezolvat-o, cred ca de vina ar fi alimentarea. Daca a pornit ieri cu avansul care il avea trebuia sa porneasca si azi tot cu ala, nu cred ca este de la avans. Electromotorul invarte repede sau se cam chinuie?
Aldor
Invartea repede pana nu am consumat curentul din baterie. Adica dupa vreo 25-30 de chei. Cum sa verific alimentarea? Pe furtunul care vine de la pompa de benzina la carburator, daca ii dau la clapeta vine benzina. Altceva nu am stiu ce sa mai verific.

Apropo, mai face o chestie ciudata, care se manifesta cam in felul urmator: ii dau contact, invarte electromotorul dar nu porneste, las inapoi cheia si cand s-o iau de pe contact parca sughita una motorul. Adica se simtea o smucitura, sau cum sa zic.
ilikecheese
Daca zici ca pe furtunul ala vine benzina atunci benzina intra in carburator si daca spui ca nu ai umblat la carburator ieri atunci alimentarea e in regula. Chestia cu smucitura o mai patesc si eu cand nu porneste dimineata e de la aprindere. Te-ai gandit ca ai inecat-o? adica ai dai multe pedale la pornire?
Se poate ca electromotorul sa fure curent si la aprindere nu ami ajunge mai nimic. Scoate fisa centrala si roaga pe cineva sa dea putin la automat, in timpul asta tu pui fisa pe o caroserie sau ceva metalic si vezi daca face scanteie, pui la o distanta mai mica. Daca nu da semne sau scanteia e slaba atunci aici este buba.
Aldor
In carburator nu am umblat niciodata.
Nu stiu daca am inecat-o, dar nu i-am dat decat vreo 2-3 pedale la pornire. Dupa aceea dupa cateva zeci de minute dupa ce m-am tot jucat cu delcoul, reglat bujii, etc. iar i-am mai dat cateva pedale. Dar am verificat bujiile la final si nu erau ude deloc.

QUOTE
Scoate fisa centrala si roaga pe cineva sa dea putin la automat, in timpul asta tu pui fisa pe o caroserie sau ceva metalic si vezi daca face scanteie, pui la o distanta mai mica.


Asta azi nu am incercat-o.
ilikecheese
Atunci nu da scanteie. Ai un condensator de rezerva pentru delcou? Daca ai inlocuieste-l si vezi daca porneste. Daca nu merge nici asa, schimbi bobina cu cea veche(daca ai inlocuit-o si pe ea). Daca nici asa nu porneste, roaga pe cineva sa te traga pana la un service.
Aldor
Am aprindere tranzistorizata, deci condensatorul prea multe nu face. Oricum am incercat pornirea si fara condensator, sa nu faca scurt, dar nimic.
Am inlocuit si bobina ieri, pot sa incerc cu bobina veche monatat inapoi, dar nu cred ca de acolo sa vina buba.

As avea pe cine sa rog sa ma traga pana la servis dar problema este ca nu avem cu ce sa legam masina. De asta ma chinui sa-l pornesc.
senatoru_alex
verifica dc iti merg bujiile in sensul ca le scoti pe toate le pui pe fisa centrala ce vine in delcou si vezi dc da scanteie la automat dc da le pui la loc si dai la o parte la carburator filtru de aer chestia aia neagra ce vine in carburator de la filtru si accelerezi fara sa o pornesti si vezi dc baga jiglerul de acceleratie dc da benzina e bine dc nu desfal si pe cel de mers in gol e undeva sub chestia aia neagra de vine aerul din filtru in carburator si suflal si pe ala si ar trebui sa porneasca pana la urma.dc nu vrea si nu vrea dupa toate astea scoate bujiile si la automat 3 -5 secunde ca poate ai innecato.s i la urma le pui la loc si trebuie sa o ia.
ilikecheese
Treaba asta imi aduce aminte de mine ca nu imi pornea masina pe Gpl si nici pe benzina si nu stiam ce sa ii mai fac ca verificasem tot. E un fel de de benzinit benzineste, de scanteit scanteieste, dar...nu porneste. Zic totusi sa pui bobina veche,mai stii?
Aldor
QUOTE
vezi dc baga jiglerul de acceleratie
am incercat asa ceva dar degeaba ma chioream in carburator ca nu vedeam nimic, era bezna. Ceva se auzea cand trageam de cablul de acceleratie, dar nu vedeam nimic.

QUOTE
dc nu desfal si pe cel de mers in gol e undeva sub chestia aia neagra de vine aerul din filtru in carburator si suflal si pe ala
N-a fost suflat niciodata pentru ca nu am reusit s-o gasesc pe unde e. Sa nu radeti de mine, dar carbul asta e diferit de ce aveam pe dacia veche. Si am tot vrut s-o suflu ca aveam intotdeauna un mers neregulat la relanti si ma gandeam ca poate fi si de acolo, ca oricum reglam aprinderea, nu reuseam nicicum s-o fac sa mearga rotund.

O sa incerc aia cu bujiile dimineata, daca nu gasesc pe nimeni care sa vina jos acu cu mine.
ilikecheese
Ai dublucorp nu? Adica eu stiu ca Dacia Nova vine cu un carburator dublucorp.
Aldor
Da, e Nova GT cu carb dublucorp.
bygy007
o sugestie incearca circuiitul clasic de aprindere si vezi daca da scinteie eu am avut probleme cu o aprindere electronica la care am avut condesatorul defect
verificarea aprinderii se face punind fisa centrala la o distanta de aproximativ 10 -15 mm fata de masa scinteia trebuie sa fie albastra si groasa nu subtire si rosiatica
dyogenes
Eu as face asa:

1. Scos "gatul de lebada" care aduce aer de la filtru (cred ca si Nova are asa ceva) si tras de acceleratie. Daca pe "ciocul de papagal" improasca benzina, probabil carbul e OK. (nu este totusi exclus sa fie infundat traseul de ralanti, dar putin probabil)

2. Pus sistemul clasic de aprindere, cu condensator.
3. Reglaj avans static. Cel mai simplu: se aduce volanta la semn si se roteste delcoul pana da scanteie pe fisa centreala a bobinei. Sau, cu un bec de pozitii legat intre masa si borna delcoului, pana se aprinde becul.
4. Bujiile, daca sunt ancrasate, se curata cau diluant, apoi cu peria de sarma, apoi din nou cu diluant. Dupa curatare, se incalzesc cat mai bine posibil (totusi nu la rosu!) la flacara aragazului, astfel incat sa ramana perfect uscate. Apoi se monteaza la loc.
5. Se scoate fisa centrala din capacul delcoului si se fixeaza la vreo 1cm de un surub al sasiului. Se da scurt la demaror, ar trebui sa se vada scantei ferme, groase, albastru-rosiatic. (ioni de metal smulsi de arcul electric si adusi la incandescenta). Daca apar astfel de scantei, aprinderea e OK.

6. Se incearca pornirea masinii, ar trebui sa mearga (evident ca in prealabil fisa centrala s-a repus in capacul delcoului)
Aldor
Merci de sfaturi, problema s-a rezolvat, cel putin temporar, sa vad dimineata cum o sa porneasca. Ar mai trebui totusi reglat avansul, pentru ca nu merge chiar perfect rotund, dar nu vad nici un semn pe volanta.

Rezolvarea a fost una banala... era un fir care facea scurt la masa in delco. De fapt era o lita (la ruptor? parca asa ii zice) care atingea carcasa delcoului. Dupa ce am indepartat lita si am pus inapoi capacul delcoului, a pornit la o jumatate de cheie, cu socul tras. Cand am schimbat platina, probabil atunci nu am fost atent la firele alea. Asa o chestie marunta si mi-a dat atatea batai de cap si am pierdut atatea ore aplecat sub capota..

Acum merge, dar maine dimineata cine stie, poate iar o sa am o surpriza neplacuta.
Aldor
Problema a revenit. Se pare ca imi mananca ceva curentul cand ii dau contact. Azi cu doi mecanici plus subsemnatul nu am reusit sa gasim nicicum problema. Continuam maine.

Ce e mai ciudat ca problema apare numai la rece. Ieri de ex. am umblat foarte mult cu ea si a mers perfect. Azi dimineata n-a mai miscat.
fnp
QUOTE(Aldor @ 18 Dec 2006, 20:04)

Apropo, mai face o chestie ciudata, care se manifesta cam in felul urmator: ii dau contact, invarte electromotorul dar nu porneste, las inapoi cheia si cand s-o iau de pe contact parca sughita una motorul. Adica se simtea o smucitura, sau cum sa zic.
*



E posibil să ai o problemă la partea electrică a contactului (cel cu cheia de contact). Poti verifica trăgând un fir direct de la + baterie pe + bobină apoi dai la automat și vezi dacă pornește. Dacă pornește nu o să se oprească din cheie, trebuie să iei firul de pe bobină.

Nu știu cum e la Nova, la 1310 se găsesște de schimb numai partea de contacte electrice a contactului (nu trebuie să schimbi și cheia de contact).
wader
Verifica daca pe altenator ai un condensator. Daca da, da-l jos. Este posibil sa fie in scurt si da tensiunea la masa. Oricum, pana gasesti altul merge si fara.
andrei2005
Evident ca merge si fara condensator, deoarece condensatorul e pus pentru deparazitare, intre + si - alternator, adica pe acelasi circuit cu acumulatorul. Nu condensatorul poate fi cauza. Incearca ce ti-a sugerat fnp.
Esti sigur ca benzineste in carburator? Se pare ca jicloarele de ralenti sunt cam pacatoase la nove. Am un vecin care s-a chinuit vreo 3 zile; Daca il vad, il intreb ce a avut. Dadea la cheie, facea scanteie, dar nici nu stranuta motorul.
wader
Stiu ca e pentru deparazitare dar daca da la masa tensiunea, adio surent in bujii, mai ales la pormire !! bla bla bla.gif
diaconuliviu
Daca el e in scurt, descarca bateria peste noapte. Si atunci n-ai mai avea curent deloc, nici pentru demaror, poate nici pentru un claxon.

Aldor, platina mobila este "plantata" pe un ax. Intre ea si siguranta aia ar trebui sa existe o saiba izolatoare din textolit. La tine exista? E intreaga?
Apoi, lamela arcuita nu e cumva mai lunga si exista posibilitatea de a atinge in corpul delco?
Aldor
QUOTE
Esti sigur ca benzineste in carburator? Se pare ca jicloarele de ralenti sunt cam pacatoase la nove.


Unde anume este asta? Ca nu am reusit s-o gasesc. mad.gif

QUOTE
E posibil să ai o problemă la partea electrică a contactului (cel cu cheia de contact). Poti verifica trăgând un fir direct de la + baterie pe + bobină apoi dai la automat și vezi dacă pornește.


Am incercat-o si pe asta, dar degeaba.

QUOTE
Aldor, platina mobila este "plantata" pe un ax. Intre ea si siguranta aia ar trebui sa existe o saiba izolatoare din textolit. La tine exista? E intreaga?


Am verificat-o, este intreaga. Am incercat si cu condensatorul dat jos, si tot degeaba.

Dar am gasit altceva. Am pus-o pe semnul de pe volanta si am vazut cu stupoare in capacul de delco (e transparent) ca nu da scanteie pe bujia 1, asa cum ar trebui. Oricum intorceam dalcoul, nicicum nu ajungea sa dea scanteie pe bujia 1, ba era pe 2, ba pe 3 sau 4. Dar nici pe departe pe 1. S-ar putea ca asta sa-mi cauzeze toate problemele? Si tot de aici sa vina acel mers neregulat al motorului la relanti care l-am avut mereu? Deci sa fie ceva la cureaua de distributie, s-o fi largit, sau stiu eu...

Oricum, daca pun deoparte toti nervii pe care mi i-am facut, zic ca este o problema foarte interesanta si sunt foarte curios care o sa fie rezolvarea si o sa putem invata toti din ea smile.gif
diaconuliviu
Deci, calarea aprinderii se face punind volanta la semn, punind contactul, rotind delco in sens orar apoi antiorar pina iti apare scinteie intre fisa centrala si masa (o scoti din capac delco si o apropii la 3-5 mm de masa).

Daca dupa asta tu vezi scintei in capac dar nu si la plotul 1, vezi starea fisei, a capacului la plotul 1, a bujiei. Sau, vezi daca nu cumva lama "lulelei" nu atinge plotul, caz in care axul e descentrat sau ceva e defect. Acele scintei in capac in zona ploturilor sint normale, intre lama "lulelei" si ploturi existind un joc de 0,5-1 mm.
Aldor
S-a rezolvat deocamdata, sa vedem dimineata cum o sa se comporte la rece. Lista de probleme e foarte lunga, aprox. 7 ore mi-au lucrat la ea 2 mecanici.

Deci in primul rand avansul era reglat complet aiurea. Apoi bobina noua care am luat-o acum cateva zile era crapata! La o bujie era filetat stramb locasul (eu am vazut ca sta stramb dar nu i-am at prea mare importanta).
Carburatorul era plin de mizerie. Niste garnituri erau varza. Plutiroul reglat aiurea. Lipsea ceva piesa dar nu mai tin minte care au zis. Plus lipsea un surub. Si a mai fost ceva dar nu mai tin minte.

Asa o lista lunga de probleme la asa masina mica. Sa vedem dimineata cum o sa se comporte si daca au rezolvat toate problemele.
Aldor
A pornit dimineata, dar foarte greu, dupa vreo 6-7 chei. Tot pornea un pic, se invartea de vreo 2 ori motorul si murea. Apoi cand am reusit s-o pornesc, chiar si cu motorul cald avea a oscilatie de vreo 100 ture la relanti ca si inainte, deci nu mergea deloc rotund cum ar trebui.
gabi1
Singura chestie care te mai poate incurca acum la pornire este clapeta de soc care la dublucorp se deformeaza foarte usor in comparatie cu cea de la carb monocorp.Verifica daca atunci cand tragi socul la maxim clapeta inchide perfect(nu trebuie sa agate in peretii laterali,pentru asta desfaci numai capacul de la filtru).Urmatorul test pe care il poti face este sa scoti furtunul de la capsula de dezanecare si sa bagi in gaura furtunasului un surub(surubul sa intre putin fortat,iar toata treaba se face inainte de orice incercare de pornire...adica motor rece dimineata).In felul acesta,dupa pornirea motorului,capsula nu mai deschide clapeta de soc,care daca nu este reglata corect duce la saracirea amestecului.
Atentie insa:imediat dupa pornirea motorului impingem usor de soc pt a nu inneca motorul.Daca se constata o pornire mult imbunatatita atunci problema este de la reglajul clapetei de soc(clapeta nu inchide bine sau tija capsulei de dezanecare e prea stransa).[attachmentid=41296]
Aldor
Serialul continue, azi dimineata iar n-am reusit s-o pornesc. La prima cheie a pornit putin cat s-a invartit motorul de vreo 3-4 ori si a murit. Se comporta exact la fel ca inainte, deci toate care l-au facut la el mecanicii a fost intr-un fel degeaba, adica in sensul ca tot n-au gasit problema principala.

Merci Gabi, care e functia acelui furtunas? Ca am vazut acum cateva zile ca e cam veche, s-a intarit, si nu etanseaza prea bine acolo. Nu l-am schimbat pentru ca am zis ca inainte se repar masina. Apoi nu stiu daca mecanicii l-au schimbat, dar nu cred, ca nu mi-au zis.
andrei2005
Problema cu socul la nova a avut-o si vecinul meu. La el, era sarit un nit (asa mi-a spus...), si degeaba tragea de soc, ca nu se inchidea clapeta
Aldor
La mine de inchis se inchide, dar nu stiu daca se inchide perfect.

Poate sa-mi arate cineva pe imaginea de mai sus care (unde) e jiclorul de relanti? As vrea sa vad daca nu s-a infundat iar ca mecanicii care mi-au 'reparat' masina acum cateva zile ziceau ca de trei ori au trebuit s-o curete in ziua respectiva ca tot se infunda cu mizeria pe care o tragea din rezervor.
Am mai facut o incercare intre timp si iar acelasi simptom: porneste, se invarte de cateva ori motorul, apoi moare si nu mai misca.
dan_cosmin_min
Aceasi problema o am si io de o saptamana, bateria e ok. Chestia e ca nu vine benzina in carburator. Pe furtun vine da nu intra in carburator. Ieri ( joi 28 dec 2006) dupa ce am curat bujiile , si m-am chinuit sa le scot m-am gandit sa ma uit in carburator pentru prima data si i-am dat la cama am vazut ca nu intra benzina in carburator. Am desfacut carburatorul si am suflat in el dupa care o venit benzina.
Am umblat cu masina tota ziua de ieri, astazi la 8 cand sa plec aceasi problema, nu vine benzina in carburator. Daca stie cineva cum trebuie curatat carburatorul ca la carte sa-mi spuna. Sau sa fie alceva problema, daca n-am avut probleme la mers, tata marti o facut 80 km si i se oprea masina in drum din 10 in 5 km din aceasi cauza probabil, da nici el nu o stiut. Sa fie mizerie la benzina? Cum poate sa mearga cu o zi inainte perfect si a doua zi nu. Din cauza frigului ingheata ceva in carburator? Jiglerul e ok daca are vreo importanta.
Aldor
Mie iar mi-au tras mecanicii masina la garajul lor (sunt ceva cunostinte). Azi au adus-o inapoi si cica toata problema vine de la carburator, care ramane fara benzina dupa ce masina sta cateva ore.

Membrana din pompa de spritz e varza si aia trebuie schimbata, asa mi-au zis. Au vrut s-o schimbe dar n-au gasit nicaieri in oras pentru acest tip de carburator. Au cumparat din ala pt Dacie normala si aia e nu e buna ca e de 10 si nu de 8 (nu stiu ce inseamna cifrele astea). Plus ca nici pompa de benzina nu e prea grozava. Cu pompa de benzina am mai avut probleme.

Solutia temporara pana nu gaseste membrana: cica dimineata inainte sa dau la cheie, sa dau de cateva ori la clapeta de la pompa de benzina. Dupa aia sa-i dau mai multe sprituri, sa trag socul si sa-i dau la cheie iar intre timp sa-i mai tot dau sprituri si cica o sa porneasca.

Mie nu-mi place deloc 'solutia' asta, sunt convins ca o sa inec motorul. Dar pana nu gasesc o membrana s-o schimbe pe aia veche, n-am ce face.

Plus ca sunt deja destul de reticent, poate sa-mi vina toate problemele numai de la membrana aia? As schimba si pompa de benzina cu una noua, daca nu costa prea mult. Acu masina da putin in nas cand apas brusc acceleratia si cica tot membrana e de vina si pt. asta. Inainte sa-mi duca masina (2 zile a stat la ei), nu facea din astea, adica nu dadea in nas cand acceleram brusc. Sarea fara probleme.
Aldor
Imi poate spune cineva cat e pompa de benzina, noua, si de care merita sa-mi iau ca ma gandeam s-o schimb cu totul pe aia veche. Am citit pe aici de unele din plastic, care cica sunt mai bune.
dyogenes
Nu stiu preturile la Nova, eu am dat anul trecut 350 000 pe o pompa noua de dacia 1310. Acuma, e tare ciudat ceea ce descrii tu, acolo la delcou e un ansamblu mecanic destul de "fix" in sensul ca nu poate da aleator scantei, cand la o bujie, cand la alta. Vezi sa nu te pacalesti! SEMNUL DE PE VOLANTA COINCIDE CU SCANTEIA PE CILINDRUL 1 SAU 4, volanta face 2 rotatii in timp ce axul delcoului face una singura. In ceea ce priveste carburatorul, am auzit pe multi ca si-au montat carburi monocorp de 1400 (32 IRM 2 AM) pe nova cu rezultate foarte bune si cu scaderea serioasa a consumului. In plus, carbul monocorp e foarte simplu, nu ai ce deregla la el. E drept insa, ca s-ar putea sa pierzi un pic din demaraj. Banuiesca insa ca nu esti dintre acei "jmenari" care nu stiu sa plece de la semafor fara polizari tongue.gif

P.S. si offtopic: am fost a doua zi de rev la Balea Cascada si erau acolo niste chinezi cu Toyota Corolla, jmenari, muzica tare, etc. La un moment dat nu au mai putut pleca de pe loc, turau ca idiotii si invarteau rotile pe loc. Noi, 5 insi in Dacie, am bagat frumusel a 2-a, cu lasat lin ambreiajul am plecat pe langa ei fara taine. Sa vezi la aia nervi! radmasa.gif
Aldor
Merci, presupun ca pompa de nova o fi la fel ca pompa clasica de Dacie. Acu trebuie s-o schimb neaparat, nu mai pot astepta ca m-a lasat ieri in drum cand mi-a fost lumea mai draga. Am reparat la ea intr-un vant subtire la zero grade cu o singura bluza pe mine.
Cazuse iar afara una din supape. Am pus-o la loc, dar probabil ca o sa cada iar afara in cateva zile. Nu inteleg, cand o montez la loc sta fix, si totusi cum poate sa cada afara in cateva zile cu totul???

Sa nu mai povestesc am scapat pe jos acel arc mic de sub supapa si am crezut ca turbez de nervi, ca era seara si abia am mai gasit-o sub masina.
mihai0070
La nova eu am pus pompa normala de 1310 si carburator de 1400 dar i-am scos pata calda pentru ca mergea prost (de stiu dece mergea prost dar am zis sa o scot ca nici cel de 1600 nu avea asa ceva ) masina merge perfect din punctul asta de vedere dar apar mici probeleme la pornire la fel ca si la tine pe benzina porneste la a x a cheie pe GPL la prima (indiferent de conditiile admosferice) singura problema care ar putea fi este ca pompa de benzina nu sta amorsata daca insisti (fara sa dai la coada) va porni dar greu...si un sfat eu asa am facut si vad ca de ceteva luni bune nu mai am probleme ... scoate corpul superior al pompei (daca ai pompa de 1310) astupa stutul care duce la carb si returul si pune degetele in dreptul celor 2 supape din capac si sufla cu putere pe stutul de tur ... daca nu pot sa sufli este ok inseamna ca , capacul pompei (cel cu surubul pe mijloc este bun si etans) daca poti sa sufli atunci capacul este beleaua trebuie sa mai strangi surubul sau altul nou (ai grije cum il strangi este destul de sensibil)...la carburatorul de nova cel de 1600 trebuie verificat jiclorul de relanti care este situat sub capacul carburatorului (destul de greu accesibil) si ala influenteaza mersul la relanti + verificati intodeauna sa nu traga aer fals ..... pe la talpa sau prin alte locuri ...
Aldor
Pana la urma am schimbat pompa de benzina cu totul. La uscat s-a amorsat mult mai repede decat aia veche, la care trebuia sa-i dau vreo 5-10 minute la coada. Asta s-a amorsat in 5 secunde.
Acum ar mai trebui sa schimb membrana la pompa de spritz, dar asta n-am mai facut-o niciodata deci nu stiu cum se face. Nici nu stiu unde este. Cum nu stiu unde este nici jiclorul de relanti.
Ce ma mira ca am gresit tare greu o membrana din asta pt. Nova. Am fost in vreo 10 magazine si am gasit chiar in ultimul, a costat 6 lei. Pompa de benzina a costat 50 lei.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.