Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Presiune ulei
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Alex_Z
Va salut!
Vin si eu cu urmatoarea problema: Dupa circa 1 minut de la pornirea motorului, in bord indicatorul de la presiune ulei atinge valoarea maxima. Asta in conditiile in care pe joja nivelul e cu jumatate de centimetru sub limita maxima. Am schimbat recent ulei+filtru+aditiv. Am folosit acelasi tip pe care il aveam si inainte, respectiv Valvoline SAE 20W50. Problema a aparut in momentul in care, inainte sa-i fac schimbul am completat din greseala peste limita maxima. (Masina era in panta si nu mi-am dat seama) dar vad ca persista si dupa ce am remediat situatia.

De mancat, mananca un pic de ulei, scoate si un pic de fum albastru cand e motorul rece, dar pana recent n-am avut probleme deosebite.

De asemenea, am vazut ca in busonul de la capacul culbutorilor a aparut un fel de "smantana", din ce cauza pot fi toate astea?

Si mai ales, voi ce ziceti, pot sa fac vreo 200km cu ea asa?
diaconuliviu
1. Si de fapt care e intrebarea ta?
Sau ce sa intelegem? Ca ti se pare anormal ca ABIA dupa un minut urca presiunea la maxim sau ca dupa acel minut urca la maxim si inainte nu se intimpla asta?
2. Dupa o cautare ai fi gasit ca acea smintina e o emulsie a uleiului cu vaporii de apa din aer, normala pe vreme rece daca nu e in cantitati mari. Daca si uleiul are consistenta aia/culoarea aia, e alta problema.
Alex 23
Mergi linistit! Nu e nici un fel de problema! Nu a avut nimic ca ai completata un pic peste! Daca zici ca mai si consuma ulei completeaza pana la maxim!
Pasta aia alba care o vezi la busonu de la capacu de tacheti nu e altceva decat condens! Asa se face la toate daciile si nu numai! Poti sa mai dai de ea si pe la furtunele de gaze de la carburator!
Alex_Z
QUOTE(diaconuliviu @ 19 Dec 2006, 15:17)
1. Si de fapt care e intrebarea ta?
Sau ce sa intelegem? Ca ti se pare anormal ca ABIA dupa un minut urca presiunea la maxim sau ca dupa acel minut urca la maxim si inainte nu se intimpla asta?
*



Intrebarea era din ce cauza am presiunea asa de mare. Nu mi se pare normal ca ea sa depaseasca valoarea maxima masurabila de instrumentele de la bord. Asta in conditiile in care nivelul uleiului este SUB cel recomandat.

EUROPE_
Te întreb ceva, are presiunea asta când motorul este rece? Sau și când motorul este cald?
diaconuliviu
1. Si daca ai ulei la minim, presiunea poate fi maxima la rece.
2. Uleiul pus peste cel existent a fost mai curat decit cel din motor si mai ales mai proaspat, care a "imbunatatit" caracteristicile a ce era prin motor.
3. Posibil si ca acea sonda sa se fi defectat/decalibrat.
OAP
Nu are a face nivelul uleiului cu presiunea atata timp cat sorbul pompei este scufundat in ulei....
Sa iti spun cum a fost la mine....cu vechea pompa cu debit normal abia aveam presiunea peste 1...apoi am pus pompa cu debit marit si am presiune mereu 6...doar vara pe caldura f mare mai scade la 4...daca reduc turatia foarte mult atunci acul incepe sa scada...erge bine, am peste 80000km mers asa...
Unii zic ca e posibil sa fie sistemul de ungere infundat in cazuri de astea...dar inclin sa cred ca e sonda decalibrata....
os
Nu cumva s-a racit vremea - ceea ce a dus la cresterea viscozitatii la rece?
SiloS
Mie dimineta imi urca presiunea la maxim in cateva secunde dupa pornire , iar cand e motorul cald imi sta la maxim . La relanti in ultimul timp presiunea de ulei scade putin , cred ca din cauza ca am innegrit uleiul si l-am papat pe tot , momentan am nivelul sub limita ( si nici nu mai merg cu masina pana nu fac schimbul ) .

Deci din partea mea daca presiunea e mare , e bine .

ps : ARAL 20W50 .
Alex_Z
Multumesc mult pt raspunsuri, sper ca problema sa nu fie asa de grava.

QUOTE(EUROPE_ @ 19 Dec 2006, 15:52)
Te întreb ceva, are presiunea asta când motorul este rece? Sau și când motorul este cald?
*



La relanti,cu motorul rece indicatorul imi arata un pic peste jumatate. Dar creste imediat daca o turez un pic sau las motorul sa se incalzeasca.

Iulik_21
Stai linistit ca nu e nici o problema ( pararea mea )! La mine tot asa sta treaba! Cand uleiul nu are multi km, Presiunea sta la maxim. Dupa ce se incalzeste motorul, la relanti mai scade, cam la jumate! Dar in mers urca imediat!
$$ilvviu
Ce n-as da si eu sa am "problema" asta........
La mine abia daca ajunge la 1.5.
Presiunea este mai mica la rece (0.5-0.7), iar cand se incalzeste putin creste pe la 1.5-2.
Sa fie pompa de vina sau sa se fi uzat cuzinetii?
mihai0070
Nu stiu cum sta treaba dar la mine cand motorul este rece la relanti (soc tras cam 1400 rpm ) presiunea la ulei este aproape de maxim cand motorul de incalzeste scade sub liniuta de relanti putin ( cam 1 mm max 2 mm ) dar in mers sta la jumate sau sta la liniuta de turatie ...
Nu stiu daca este bine sau nu relantiul il am setat la 1000 rpm ...
Specificatiile din carte sunt asa: relanti de 800 rpm presiune ulei 0.7 bari pa turatie 4000 rpm presiune 3.5 -4 bari .... acul de la bordul de nova are 4 liniute ... minim (rosu) doua linii apropiate de mijloc (mijlocul este intre cele doua linii) si maxim (hasurat) deci prima linie dupa rosu ar insemna 2 bari a doua 4 si asa mai departe .... deci daca acul se apropie de prima linie dupa rosu inseamna o presiune de 1.5 1.7 bari (fix pe linie consider ca inseamna 2 ) ceea ce inseamna ca este corect .... asa scrie si in manual ...atasez poza
Minel
Eu cand pornesc motorul in cateva secunde in bord(bord CN) indicatorul de bord indica maxim la fel si ceasul de ulei proaspat montat ,sa inteleg ca din spusele voastre este normal ,ulei,filtru si aditiv ,Moll Carrier ,cam 1000 km rulati si mie mi se pare ca merge brici , sa fie Ok asa ceva ?intreb si eu
unikat45
Alex_Z se intelege din ceea ce spui ca ai pus Aral 20W50+aditiv+filtru nou...
ok..luand in calcul vascozitatea uleiului care a crescut odata ce ai adaugat si aditiv e oarecum normal sa iti creasca si presiunea care are legatura directa cu vascozitatea fluidului, in cazul de fata fiind amestecul de ulei +aditiv...

Singurul lucru prost care ar putea sa se intample ar fi sa puste filtrul de ulei sau garnitura acestuia cum mi s-a intamplat mie (ulei 20W40+aditiv 2+2) dar asta tine si de calitatea filtrului folosit.
Daca se intampla la fel mai pot fi si alte cauze (canale infundate, probleme legate de supapa de refulare) dar, data viitoare tine cont si de faptul ca uleiurile mai bune sunt deja aditivate....Apropos ce filtru ai pus...si mai ales ce aditiv..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.