Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cum se repara blocul de lumini?!
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
argon
Mergeam eu linistit si dintr-o data am ramas fara faza scurta, pozitiile, si lunga mergeau normal, sigurante Ok, curent ajunge la blocul de lumini, dar nu pleaca mai departe spre sigurante, si implicit faruri.

Deductia mea este ca blocul e defect, mentionez ca nu am relee pe faruri din fabrica, si tot timpul la mers cu farurile aprinse se incalzea putin blocul de lumini, nu am dat importanta, dar am de gand sa-mi pun relee dupa ce repar/schimb blocul.

M-am uitat eu la el, si e capsat, si ma intreb daca se poate repara, daca a mai desfacut cineva unul, sa-mi zica si mie, e reparabil? si nu in ultimul rand cat costa unul nou din magazin?

Multumesc anticipat, si un Carciun Fericit tuturor !
autom
Pt argon:

Daca modifici instalatia electrica cu relee poti sa faci o imbunatatire: unul din firele de la comanda releelor ( ,,-,,-ul) il treci printr-un contact normal deschis de la un releu . Acest releu il alimantezi de la +-ul de pe bobina de inductie, In acest fel , cand opresti motorul se sting si faruurile ( faza lunga si scurta) ........te protejeaza de uitarea lor aprinsa si se mai si automatizeaza masina. Acum o sa imi spuna colegii forumisti ca se pot monta buzere de atentionare........este alta modalitate de imbunatatire.

Alta imbunatatire: se mai poate monta un releu care comanda tot relele de faturi , cu contact normal inchis, si care la se leaga la firul bobinei de comanda al electromotorului........cand pornesti motorul se sting farurile.........ca la masinile straine.


Si ......asa cum am facut eu la ,,cotetul,, meu........am lasat si vechea instalatie in functiune.......ma refer la mufele de la instalatia existenta. In caz ca apare vre-o problema la noua instalatie, pana la garaj, se poate conecta vechiul montaj.La tine argoane poti schimba usor mufele la faruri caci ai contraaripa cu degajare.

Am mai montat un tablou de sigurant cu 6 circuite la compartimentul motor care protejeaza faza lunga/scurta/cetata......cate un circuit pentru fiecare.

E mult mai bine dacat sa treaca prin taboul de sub bord.

Comanda releelor o iei direct da la blocu de lumini.

Va salut cu spor si ,

La multi ani!!!!

Cu respect,
gabi1
Se poate repara doar inlocuind toate niturile cu suruburi,atat cele care tin blocul sa nu se dezmembreze cat si cele de la contacte.Pretul la unul nou e aproape 100 ron.

Sarbatori fericite!
ATM
Si daca e sa te iei dupa carte, blocul de lumini nu se repara. Da' totusi se gasesc plastice pentru el de vanzare...
Cost: cu 75 Ron bloc lumini nou (bine, eu l-am vazut in targ Vitan Bucuresti ...) .
OAP
Da se poate repara...s-a aspus mai sus ...inlocuiesti niturile cu suruburi...verifica cu atentie contactele in interiorul blocului...de acolo e problema...am patit exact la fel cand schimbam pe scurta ramaneam fara lumini...
dizzy
E munca de chinez batran.
Am facut asta cu un bloc de NOVA si nu l-am mai facut bine la loc si sa mai si mearga!
SiloS
Argoane , ma uimesti ! Si mie mi-au picat farurile ! Nu imi merg decat flashurile !

Am desfacut blocul , se poate umbla in el , dar nu stiu cat de mult se poate repara ! sad.gif mi s-a mai stricat o data cand am luat masina si din 2 stricate am facut unul bun , dar acum nu am mai reusit !

Un bloc de lumini nou de fabrica este 95 ROn iar de Connex este 45 RON . Trebuia sa deschizi topicul ieri si acum aveai poze cu un bloc de lumini desfacut tongue.gif .
cc_silviu
Salut
Aceeasi problema am avut'o si io (dupa ce am avut un scrt sub bord de la un casetofon conectat aiurea si mi'au luat foc cateva fire excl.gif ..). Daca te iei dupa manual cica blocu de lumini nu a'r fi reparabil, plus ca e o gramada de bani.
Tot ce trebuie sa faci e sa iei o pila sa ii pilesti niturile, sa le scoti, il desfaci, iei toate contactele alea de cupru si cu un smirghel deala de "rectificat platina" zgarii un pic contactele in locul unde se pupa ele, dupaia daca e cazul le indoi un pic sa faca contact mai bine (sa nu ai un contact imperfect) si dupaia il inchizi si ii pui 3 suruburi care sa vina la fix in locul niturilor.
Si in juma de ora ai salvat minim 45 lei
Mie dupa operatia asta imi merge perfect. cool.gif
Amedeus
Problema poate fii si cama de plastic (actioneaza un contact care are un arc sub el) aflata pe parghia care se roteste, o lamela care se supraâncălzeste topeste aceasta cama care nu mai are inaltimea suficienta. In acest caz pe cama trebuie adaugat material (eventual Poxipol). Atentie de asemenea si la niturile dintre contactele interne si firele exterioare: se topeste plasticul din jurul lor si acestea se misca, contactul fiind prost. Imi pare rau ca nu am ceva poze, dar la vremea aia nu aveam aparat digital sad.gif

@dizzy blocul de Nova e mult mai complicat. Cel de 1310 e mai simplu.
EUROPE_
Am avut și eu probleme ieri cu luminiile pe la țară sad.gif .
Seara am plecat la disco, totul ok, la întoarcere mergeam cu fază scurtă, am oprit și am stins luminile, dar nu s-au stins toate, eu am 4 becuri, cele din interior pentru fază lungă au rămas aprinse, ciudată problema, e prima dată când se întâmplă. Am mers așa încă un kilometru după care și-au revenit. Aveți idee ce s-a întâmplat?
argon
Ok, l-am desfacut, niturile le-am desfacut simplu cu bormasina si un burghiu, problema nu era in bloc, ci in exterior, contactul aferent fazei scurte, venea la exterior printr-un nit de cupru, se vede in pozele de mai jos, la faza lunga, tot sistemul ala, si papucul, in atata timp cum s-a tot incins a topit putin plasticul pe care sta, si s-a deplasat in jos, nemaifacand contact cu nitul(care ii dadea curent). Am inlocuit nitul cu un surub, am mai facut o gaura langa si am mai scos un surub, sa se imparta sarcina la amandoua(contact fac si la interior, si la exterior prin improzitia ce se vede), asa se evita incalzirea/topirea/etc.
URSUS
Eu mi-am luat un KIT de reparare (8ron), care contine piesele de plastic, cel de ghidare al tijei manetei, cu arc cu tot, un plastic pentru faza lunga si scurta, un plastic pentru pozitie si unul pe capatul tijei pentru claxon ca un capac, si 3 suruburi de strangere in locul niturilor. Atentie la DEMONTARE ca sa-l puteti monta corect. E bine sa se spele cu alcool tehnic tot sistemul de lamele, si ca se unga cu vaselina arcurile.
Blocul de lumini, cand il cereti la magazin ,tineti cont de modelul masinii, ca sunt doua tipuri de mufe de conectare.Eu am gasit la 76 ron, pt. modelul din '87.
URSUS
Si cateva poze, se vad piesele cu expunere la uzura, alea mici din plastic, si tipul de mufa de conectare......la Dacia din '87
argon
Mi-am pus releu pe faza scurta doar, am lucrat strict sub bord, acolo se pune nu? adica comanda o ia de la blocul de lumini, si pe circuitul principal am bagat firul aferent fazei scurte ce iese in mod normal din bloc , si + ul de pe surub.
URSUS
Ue am crezut ca releele de faza scurta si faza lunga se afla in compartimentul motorului la toate daciile, chiar langa releul de incarcare. E vital sa ai releu pe faruri(ambele pozitii), ca si pe proiectoare, nu?
argon
Ca sa-l pun sub capota trebuia sa desfact tot cablajul, sa identific firele..etc, treaba complicata, sau sa pun cate un releu pe fiecare far... eu am pus releul pe firul ce pleaca in mod normal din blocul de lumini, inainte sa ajunga la panoul cu sigurante...contactul se face in releu, blocul de lumini doar face comanda acum..

Cat de vital e sa ai releu nustiu , blocul meu a mers 10 ani fara nici un releu pana acum..
URSUS
Dar totusi ai comanda prin releu doar la faza scurta, asa ai spus, si-ti trebuie pe ambele faze. Firele se identifica f. usor, iti trebuie un aparat de masura, il pui pe continuitate si faci punti din blocul de lumini in relee, asa aflii care-s firele de comanda si cele de forta, care din releu se-ntorc in sigurante si apoi la faruri.
Corpul releului de lumini trebuie sa aiba contact cit mai bun la masa, se pun saibe striate si se strang cat mai bine.
Fiind sub bord vei auzi tic-uri cind schimbi faza, exact ca la releul de semnalizare, oare-ti convine??
URSUS
Nu exista Dacie fara relee de lumini radmasa.gif
Ti-am spus, se afla sub capota intre borcanul cu solutia de parbriz si releul de incarcare.
argon
Nu exista zici? ba exista , si multe...depinde de anul fabricatiei. A mea nu a avut din fabrica, am mai vazut o gramada din 95, 96, 97, 98 fara nici urma de releu.
tic-urile sunt foarte discrete, daca esti atent le auzi..si pe loc, in mers nici sa vrei nu se aude nimic.

Pe lunga nu pun, pentru ca , contactele blocului de lumini aferente fazei lungi nu aveau nici cea mai mica urma de topire, probabil ca se foloseste mai rar...si daca cumva ramai in drum noaptea fara lunga te descurci excelent, dar fara scurta stai pana vine dimineata...sau te injura toti de pe contrasens daca folosesti lunga.
URSUS
Vezi nu cumva din cauza ca n-ai relee de incrucisare ti s-au topit plasticurile din blocul de lumini????
Te sfatuiesc sa-ti montezi, sau ai stingator in masina smile.gif
Sper ca tii la glume!! wink.gif

Iata unde se afla montate releele de incrucisare......
Sper sa te ajute imaginile smile.gif

Un an nou fericit, si La Multi Ani!
argon
Mda, stiu ca am vazut si la altele, problema mea e identificarea firelor, la mine sunt cablate si infasurate sanatos, adica e un singur manunchi infasurat in vro' 2 straturi...deocamdata las releul sub bord, ca tot aia face...poate pun unul si pe lunga.
FLP
A mea din '98 nu are relee
ATM
Nici a mea, din 94.
Sau or fi sub bord si nu le-om vedea noi...
argon
Nu au deloc stati linistiti, aia ziceam si eu mai sus, grija totusi sa nu patiti ca mine, mai ales ca acum e obligatoriu sa se circule cu faza scurta 24/7.
gabi1
Nu va mai chinuiti atat sa cautati relee.Din fabrica au venit numai modelele cu 4 faruri,iar releul(releele) pus pe faza lunga(ca se aprind toate 4 si curentul prin circuit este dublu fata de modelul cu doua faruri).
gaby-cta-ro
"Art. 44. - (1) În circulația pe drumurile publice conducătorii de vehicule pot folosi, în condițiile prevăzute de regulament, mijloacele de avertizare sonoră și luminoasă aflate în dotare și omologate.
(2) În circulația pe AUTOSTRAZI, pe drumurile EXPRES și pe cele naționale EUROPENE (E) conducătorii de autovehicule sunt obligați să folosească și în timpul zilei luminile de întâlnire.
(3) Conducătorii motocicletelor și mopedelor sunt obligați să folosească luminile de întâlnire pe toată durata deplasării acestora pe drumurile publice."

-2 puncte de penalizare pentru săvârșirea următoarelor fapte
1. folosirea incorectă a luminilor de drum la întâlnirea cu un autovehicul care circulă din sens opus;
2. folosirea telefoanelor mobile în timpul conducerii, cu excepția celor prevăzute cu dispozitive de tip ®mâini libere¯;
3. nerespectarea obligației de a purta, în timpul circulației pe drumurile publice, centura de siguranță ori căștile de protecție omologate, după caz;
4. depășirea cu 10-20 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatată, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate și verificate metrologic;
5. circulația pe un sector de drum pe care accesul este interzis;
6. nerespectarea regulilor privind manevra de întoarcere, mersul înapoi, schimbarea benzii de circulație sau a direcției de mers;
7. nerespectarea obligației de a folosi luminile de întâlnire și pe timpul zilei, pe autostrăzi, drumuri expres și pe drumuri naționale europene (E);


Art. 143. - (1) Conducatorii de vehicule sunt obligati ca de la lasarea serii si pana in zorii zilei, ziua cand ploua torential, ninge abundent sau este ceata densa, ori in alte conditii care reduc vizibilitatea pe drumul public, precum si in tuneluri, sa foloseasca instalatia de iluminare a vehiculului astfel:
cool.gif luminile de intalnire sau de drum, in mers, atat in localitati, cat si in afara acestora, dupa gradul de iluminare a drumului public, iar cand ploua torential, ninge abundent sau este ceata densa, ori in alte conditii care reduc vizibilitatea pe drum, si luminile de ceata

Deci nu chiar 24/7
bygy007
se pot pune sub volan iar iesirile trc prin sigurante si astfel este protejata si instalatia de eventualele scurturi
floryyn
QUOTE(URSUS @ 27 Dec 2006, 21:55)
Eu mi-am luat un KIT de reparare (8ron), care contine piesele de plastic, cel de ghidare al tijei manetei, cu arc cu tot, un plastic pentru faza lunga si scurta, un plastic pentru pozitie si unul pe capatul tijei pentru claxon ca un capac, si 3 suruburi de strangere in locul niturilor. Atentie la DEMONTARE ca sa-l puteti monta corect. E bine sa se spele cu alcool tehnic tot sistemul de lamele, si ca se unga cu vaselina arcurile.
Blocul de lumini, cand il cereti la magazin ,tineti cont de modelul masinii, ca sunt doua tipuri de mufe de conectare.Eu am gasit la 76 ron, pt. modelul din '87.
*



sad.gif Si eu am probleme cu blocul de lumini, am cautat kit de reparare aici in Targu Jiu de am capiat si nu au astia, iar "jucaria" noua pentru 1300 ma costa 1 milion si ceva...Cand ai gasit tu kitul asta si unde? In Cluj? Intreb pentru ca am drum pe-acolo intr-o saptamana doua asa ca daca poti sa-mi dai vreo indicatie in sensul asta, dau si niste beri, Ursus sau ce vrei tu biggrin.gif
C a t a l i n
Am gasit in Ploiesti acel kit reparatie bloc lumini pt 1300/1310 cu 6ron, la magazin piese auto...
URSUS
floryyn:

Am luat KIT-ul cu 8 ron dintr-un magazin de piese auto de pe strada Oasului (spre zona industriala, pe linia de tranvai)
Mai zi-mi ce-ai facut, poate te ajut cumva, ca al meu (cel reparat) merge "DOXA"
argon
Eu am vazut in targ bloc nou cu 30 de lei, model nou, pentru 1300 numai SH sunt, la 5-15 ron.
floryyn
QUOTE(URSUS @ 9 Jan 2007, 01:01)
floryyn:

Am luat KIT-ul cu 8 ron dintr-un magazin de piese auto de pe strada Oasului (spre zona industriala, pe linia de tranvai)
Mai zi-mi ce-ai facut, poate te ajut cumva, ca al meu (cel reparat) merge "DOXA"
*


Dupa lupte seculare am gasit si eu kit-ul de reparatii aici in zona. Acum, ramane sa-mi fac curaj, sa dau jos blocu de lumini de pe masina si sa-l "operez". Sper sa-mi iasa, cu banii economisiti vreau sa-mi iau un bendix nou, ca-mi caraie de numa cand pornesc. Oricum, mersi, cand vin in Cluj, dau o bere! smile.gif
valentin_carlan
problema enervanta care tine de pozitia manetei de lumini pozitii/faza scurta/faza lunga si anume ca mi s-a rupt plasticul care o tine ferma in pozitia care trebue, drept urmare daca merg noaptea pe un drum mai accidentat o mana trebuie sa stea pe manetuta, care cade din faza lunga pe pozitii, sau faza lunga pe faza scurta...s.a.m.d. e chiar enervanta!intrebare: se poate inlocui asa ceva? se gasesc in magazine? ce ar trebuie sa caut/intreb?( plastic de culoare alb in poze) [attachmentid=43872][attachmentid=43873][attachmentid=43874]
CriSTI68
berlina ?? daca e berlina renunta la kkt ala de bloc de lumini din plastic si pune unu de la o frantuzoaica, dala din metal ca este mult mai bun decat tampeniile alea din plastic care se fabrica acum. am rupt si eu vreo 5 blocuri de lumini pana am pus din metal
floryyn
Aceeasi problema am avut-o si eu. Si eram pe punctul sa scot 1 milion din buzunar pentru un bloc de lumini nou, noroc ca am aflat de kitul de reparatii pe care am dat 20 de mii (2 RON). Chestia contine piesa aia din plastic alba , un arc, niste suruburi. Se scoate blocul de pe masina, notandu-se pozitia firelor, se desface blocul de lumini cu grija, se pune piesa aia si arculetul, se monteaza la loc folosindu-se suruburile din kit, se pune pe masina si e ok.
Asta daca ai berlina.
valentin_carlan
dap, berlina din semnatura! multumesc! inca o intrebare: se gaseste la orice magazin de piese auto dacia acest kit?
GYCONE
QUOTE(valentin_carlan @ 30 Jan 2007, 09:48)
dap, berlina din semnatura! multumesc! inca o intrebare: se gaseste la orice magazin de piese auto dacia acest kit?
*


Daca cauti sigur gasesti...si eu am avut aceeasi problema si am cumparat rahatu` ala asta acu ceva ani. Trebuia sa postezi la Probleme tehnice - CLT.
$$ilvviu
O intrebare: Daciile nu au relee pe faruri? Dar Novele? Am un coleg cu Nova care si-a pus de curand halogene de 55W si ma intreaba daca masina lui are relee pe faruri, acum ca a pus becuri cava mai mari sa nu fie vre-o problema.
argon
Ce-ar fi sa se uite colegul tau sub capota si sa nu mai intrebe pe nimeni, ca nu avem de unde sa stim daca are sau nu.

Daciile vechi dinainte de 1994 mai au relee pe faruri, cele de dupa nu mai au nici urma de releu, probabil cresteau cheltuielile de productie. La Nova nu stiu.
C a t a l i n
Nu are nici Nuva releu/e pentru faruri sad.gif
$$ilvviu
Eu m-am uitat la Nova colegului, nu am gasit nimic (am aprins farurile ascultant click-ul facut de cuplarea releelor, dar...nimic) insa nu mi-a venit sa cred ca nu au pus ei relee, am zis ca sunt eu prost si nu le gasesc.
Citind acest topic am vazut ca si voi ridicati problema releelor pe dacii, de aia am intrebat daca masinile din fabrica vin asa sau are asta o modificare la instalatia electrica.
ydaniel
QUOTE(argon @ 24 Dec 2006, 15:48)
Mergeam eu linistit si dintr-o data am ramas fara faza scurta, pozitiile, si lunga mergeau normal, sigurante Ok,
*


asa am patit si eu sleep.gif
79lei bloc nou de lumini luat de aici din mangalia.
baranga
blocurile de lumini sec repara;nu mai dati bani pe ele;se desfac cele 2 nituri iar la reasamblare se pun suruburi de 4 cu piulita;mie asa mi l-a reparat e;ectricianul meu;nu mai imi mergea faza scurta si era pe acolo topit,etc
ydaniel
am cautat bre pe aici as numitu kit de reparatie si nu am gasit.
oricum banii nu i-am dat eu...asa ca rolleyes.gif wink.gif cool.gif
Markus200
Am un papuc din '88 la care schimb blocurile de lumini ca pe chiloti. am relee dar tot se toperste ceva in bloc de la ce sa fie??? Pana la urma am taiat mufa si am pus unu de 1300 merge ff bine dar nu am cum sal prind la volan sus mer cu el atarnat:D si nu stiu sa leg pozitiile la el.
Florin_d_1300
Mi s-a ars blocul de lumini. Azi am umblat prin oras si am gasit asa: Bloc de lumini de Dacia 1300 fabricat de ASAM - 35 lei
Bloc de lumini din import, 41 de lei
Bloc de lumini de uzina, de Dacia 1310 - 81 de lei.
Ce parere aveti, ce alegere sa fac in conditiile in care vreau sa ma tina blocul 3-4 ani, fara sa iau foc? Becuri am de 55W la faruri.
Merced
Ia de uzina. Kituri de reparatie am cautat si eu acum ceva vreme, cred ca se face un an curand, si n-am gasit neam. Vorba aia, la doi pasi de uzina. Am luat 20 de magazine la rand. Doar vreo doi mi-au zis ca au mai avut cu ceva vreme in urma asa ceva, multi habar n-aveau despre ce e vorba, si o femeie mi-a zis sincer ca nu vindea deloc blocuri cand avea kit-uri de reparatie. M-a trimis sa caut la Mioveni, dar pana la urma am facut rost de un bloc model 1310 de la cineva, tinut de rezerva si doar vag folosit, cu vreo 40 de lei parca. Ala momentan nu pare sa ma lase, merge ok.
Lupul
Tre să mă apuc și eu fie de investit fie de șurubărit blocul de lumini pentru o problemă care se manifestă așa:

Faza lungă chioară pe stânga.
Poziții aprinse încerc sa dau flash - se aprinde faza scurtă. huh.gif huh.gif
Poziții stinse încerc să dau flash - se aprinde faza lungă (inclusiv martor bord) la fel de chioară pe stânga.

Becurile sunt noi și testate.

Chestia asta s-a întâmplat din senin... seara am parcat și mersese; dimineață am făcut probe înainte de drum și hop surpriză.
Mr_Devil83
ia de la un remat blocu de lumini de pe 1300 si pune relee pe faza scurta, lunga, pozitii, claxon.

nu merita sa mai repari blocul de lumini la masina ta care mai mult ca sigur ca e praf iar cel de 1300 n-are moarte.
ydaniel
ia bloc nou de iame si 2 relee-pt faza scurta si lunga;)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.