Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme cu motor nou(din fabrica)
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
catalin 22
[COLOR=blue]Am un break din 95 si am mers pana acum doar 26000 de km.Masina a fost tinuta intr-un garaj cativa ani si a fost doar pornita destul de rar.Acum de cand am inceput sa circul cu ea am observat ca bujia primului piston din dreapta se umple de calamina si are ulei pe ea.Nu ma asteptam la asta avand in vedere nr de km pe care ii are.Nici consumul de ulei nu este cred asa cum ar trebui.Este posibil sa existe uzura datorita anilor in care nu a functionat?Folosesc un ulei BP 20W50 la recomandarea unu mecanic auto.Este bun?Si inca ceva , se pot alinia segmentii astfel incat sa scape ulei pe acolo?
ag02cws
Masina mea e din 94. Cand avea cateva mii de km, tata i-a pus bp si l-a papat pe tot. De atunci, i-a pus numai ulei romanesc (ro3) si a mers cu acelasi set motor pana la 115000 km. Acu nu stiu daca mai sunt uleiuri pirat pe piata, dar eu bp n-am mai pus niciodata. Sugestia mea e sa schimbi uleiul.
catalin 22
Dar de faptul ca se incarca bujia desi am doar 26000km ce crezi.O fi datorita fapului ca masina nu a circulat atatia ani?
EUROPE_
Dacă motorul a fost conservat bine nu ar trebui să ai probleme. Uite cum se conservează motorul în cartea lui Mondiru:
''-se schimbă uleiul din motor, deoarece un ulei deja folosit, în condițiile de umiditate din interiorul motorului, dă naștere, în timp, unor elemente puternic corosive;
-se demontează bujiile și se injectează ulei, în capul pistoanelor, circa 10 cmc pentru fiecare cilindru;
-cu bujiile demontate, se rotește încet motorul de circa 10 ori; această operație se face în scopul unei ungeri abundente a pereților cilindrilor;
-se curăță bujiile de calamină, se ung electrozii cu ulei motor, apoi se remontează.
După aceste operații este interzisă pornirea motorului înaintea deconservării.''

Acum te întreb pe tine, ai făcut aceste operații?
Argon are dreptate, trebuia să schimbi uleiul din an în an.
argon
Daca masina nu a circulat, uleiul trebuie schimbat anual, daca a stat 2-3 ani cu un ulei, chiar daca a facut 2000 km in timpul asta, e ca si cum ai merge cu ulei de floarea soarelui, normal ca s-a facut motorul varza.
catalin 22
Din pacate nu s-a pus ulei in capul pistoanelor dar a mai fost pornita . Asta este singura bujie cu probleme .Celelalte bujii sunt uscate si au electrodul caramiziu.Iar in legatura cu uleiul,nu am mers cu acela vechi de cativa ani ,l-am schimbat ininte sa merg cu ea
EUROPE_
Cât a stat cel mai mult nepornită?
catalin 22
6 luni,nu mai mult
EUROPE_
Trebuia să faci ceea ce am scirs la al 4 -lea post.
Și din câte înțeleg, uleiul nu a fost schimbat cât timp a stat pe bară? Cât a stat pe bară ai făcut vre-un schimb de ulei?
catalin 22
nu, nu am facut nici un schimb.Si totusi e o problema asa de mare?In afara de faptul ca trebuie sa curat bujia mai des ,motorul merge bine.Are compresie destul de buna ca se infige atunci cand o calci.
ionutt daniel
Schimba uleiul, punand un ulei bun,demonteaza bujiile, pune si acolo cateva grame de ulei si invarte motorul de cateva ori cu bujiile demontate. Dupa aceea monteaza bujii noi si mergi in afara cam 10 km cu motorul mai turat constant , pe la 3500 rpm . Ar trebui sa isi revina. Metoda testata o singura data... Succes!
dani_devito
Apropo spunei mecanicului acela ca ti-a recomandat ulei 20w50 ca e putin cam prostutz, iarna cu uleiu ala motoru tau la pornire merge apx. 1-2 minute pe uscat ,pentru ca acel ulei e prea vascos mai ales pe timp de iarna. Si in timp se observa la uzura motorului.....in toate cartile tehnice de berlina, inafara de modelu frantuzoaica scrie ca se foloseste ulei 15w40 ...
EUROPE_
Greșești, pentru temperaturi exterioare de până la -10 grade se folosește M 20W40, iar M 10W30 pentru temperaturi exterioare sub -10 grade.
dani_devito
Consulta cartea tehnica si mai vorbim
dr_mKe
Sa ne informezi ce consum de ulei ai la 100 km cu 10W30 ! laugh.gif
Se foloseste 10W-40 cu succes tot anul. Eu nu vorbesc din auzite, ci din experienta proprie. OK ?
EUROPE_
Eu nu vorbesc din auzite cum probabil crezi tu, dacă nu crezi, pune mâna și citește cartea lui Mondiru, Automobile Dacia, ca să te convingi că nu vorbesc prostii. Deci ori eu nu văd bine ce scrie, ori tu arunci cu paru' degeaba.
Ce-i drept, nu am folosit niciodată ulei 10 w30, acum folosesc 10w40, dar ați vrut tehnic, tehnic am vorbit, mă rog... unsure.gif .
dr_mKe
Eu nu citez cartea lui X, eventual voi cita din cartea de tehnica de R12, prima masina a parintilor mei, carte pe care am pastrat-o ca suvenir. Plus, contine un minim manual de reglare a carburatiei, aprinderii, etc. Foarte util, cu poze si explicatii clare, ce-i drept in franceza tongue.gif (aucun probleme pour moi). Sfaturi pt alegerea presiunii in pneuri in functie de anotimp si calea de rulare, sfaturi legate de intretinere si multe alte chestii deosebit de utile.
Uleiurile cu vascozitate 30 la temperatura de lucru sunt destinate ultimelor generatii de motoare, care au tolerante foarte mici. Motorul de Dacie romanesc va consuma invariabil si inevitabil acest tip de ulei, presupunand ca nu-i vor curge toate simeringurile dupa ce vor fi degradate de acest tip de ulei dry.gif
Pana una alta eu spun ceea ce folosesc de multi ani si multi kilometri. Cine stie masina mea stie ce bine merge si cum arata (e tinuta in fata blocului). Nu e lauda de sine. E doar adevarul.
Asa ca daca dau un sfat sau sustin energic un punct de vedere o fac bazandu-ma pe experienta pe care o am si bruma de cunostinte tehnice acumulata, neavand o meserie care are vreo tangenta cu mecanica.
A propos, LA MULTI ANI tuturor ! Sic at mai multi kilometri fara probeleme cool.gif
dani_devito
dr_mKE ..... uita-te in cartea tehnica a masinii tale si vezi ce scrie , ce ulei trebuie sa pui ????
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.