Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dezaburire parbriz
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
PopiX
Deci ...mare problema ..va rog nu imi spuneti da un search sincer caut de vro 3 ore si nu gasesc ce vreau desi stiu ca am vazut odata pe undeva dar nu mai stiu exact unde, problema mea este urmatoarea, nu primesc prin grila de langa parbriz nici o urma de aer, resemnat azi am desfacut grila de langa capota, am ajuns la calorifer ...am scos copacul de acolo, initial nu intelegeam cum functioneaza apoi am vazut ca prin gauroiul mare aeroterma trage aer si prin cea de jos scoate aerul .....f bineeeee....crezand ca rezolv problema am sigilat partea unde este calorifelul ...toata partea de sus cu zapada artificiala ...nu f. etans dar mult mai bine decat era inainte ....(exista vrun pericol sa ia foc ceva ?) am repus capacul de tabla ..dau drumu la aeroterma ..inauntru nimic ..dar absolut nimic ...pun mana deasupra la grilele de afara se simtea ceva curent ...ajutati-ma si pe mine ce naibi sa ii fac sa bage aer pe langa parbriz fara sa demontez bordul sau eu stiu ce greutate pentru ca nu prea ma pricep, caldura face am observat ca baga pe undeva prin dreapta pe sub bord ...dar eu vreau si pe la parbriz ....ca am facut scurta la mana de la carpa ...va multumesc !

mentionez ca toata povestea apartine unei batrane de d 1300 1978
AlexanderXT
asigura-te ca ai deschis robinetul ala de aer cald ca eu asa am patit biggrin.gif si nu stiam de ce nu baga caldura. Din interior era deschis, dar sub capota era inchis, nu mergea arcul ala si l-am deschis sub capota, e pe partea volanului, acum merge si mor de cald in masina biggrin.gif
eminence
Aproximativ aceeasi problema si la mine, doar ca robinetul e SIGUR deschis, caloriferul e cald (furtunele sunt calde atat la intrare cat si la iesire din calorifer), dar in masina caldura ZERO si bineinteles dezaburire parbriz ZERO. Parca parca dupa ce motorul trece de 80 grade se simte o usoara urma de incalzire, dar pe frigurile astea e insesizabil. Modelul e 1310 din '83. Am pe bord in partea din mijloc trei reglaje pt incalzire, dar nu au absolut niciun efect (banuiesc ca sunt rupte, se misca prea usor), oare de la ele e problema?
northwood
QUOTE(PopiX @ 28 Dec 2006, 19:21)
Deci ...mare problema ..va rog nu imi spuneti da un search sincer caut de vro 3 ore si nu gasesc ce vreau desi stiu ca am vazut odata pe undeva dar nu mai stiu exact unde, problema mea este urmatoarea, nu primesc prin grila de langa parbriz nici o urma de aer, resemnat azi am desfacut grila de langa capota, am ajuns la calorifer ...am scos copacul de acolo, initial nu intelegeam cum functioneaza apoi am vazut ca prin gauroiul mare aeroterma trage aer si prin cea de jos scoate aerul .....f bineeeee....crezand ca rezolv problema am sigilat partea unde este calorifelul ...toata partea de sus cu zapada artificiala ...nu f. etans dar mult mai bine decat era inainte ....(exista vrun pericol sa ia foc ceva ?) am repus capacul de tabla ..dau drumu la aeroterma ..inauntru nimic ..dar absolut nimic ...pun mana deasupra la grilele de afara se simtea ceva curent ...ajutati-ma si pe mine ce naibi sa ii fac sa bage aer pe langa parbriz fara sa demontez bordul sau eu stiu ce greutate pentru ca nu prea ma pricep, caldura face am observat ca baga pe undeva prin dreapta pe sub bord ...dar eu vreau si pe la parbriz ....ca am facut scurta la mana de la carpa ...va multumesc !

mentionez ca toata povestea apartine unei batrane de  d 1300 1978
*




http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=9366&hl=
shaaitan
la 1310 meu din '87 la fel tija din bord de la incalzire era indoita si nu actiona valva de sub capota, am reglat-o manual( vezi k are un unghi de 90 grade pe care functioneaza)
si acu dupa 10 minute de mers arat ca un Saint Bernard la ecuator la volan,baga caldura de innebunesti. Trebe sa verifici daca iti circula apa prin instalatie(verifica returul sa vezi daca se incalzeste) daca nu inseamna ca nu iti circula apa pe acolo.
tgg2k
mai oameni buni, voi va uitati la data la care a fost pus primul post?! imediat se implineste un an de cand a fost postata problema!

PS. si a fost pusa si la "Bula daciotului" toata faza si voi tot dati sfaturi utile biggrin.gif tongue.gif
Minel
Mai putin si venea Craciunul !! laugh.gif
Esti tare @tgg2k tongue.gif
argon
sfaturile sunt bune si acum, poate mai au altii probleme.
eminence
eu am postat ieri blush.gif O alta problema la a mea e ca nu simt nimic cand pornesc ventilatorul (decat zgomot)... Banuiesc ca ar fi ceva infundat, dar unde?
tgg2k
QUOTE(Minel @ 19 Dec 2007, 10:50)
Mai putin si venea Craciunul !! laugh.gif
Esti tare  @tgg2k   tongue.gif
*



@Minel nu eu, nu eu! argon e "vinovatul"

@argon stiu dar totusi...

@eminence vezi ca mai sunt topcuri o gramada! incepe cu grilajul de tabla, curatenia la ventilator, apoi aerisirea, termostatul, cartonul de la radiator, amestecul antigel/apa distilata dozat corect. daca nici asa nu merge, poti izola traseul pe care sufla aer ventilatorul (in ideea ca tot aerul suflat sa vina spre parbriz si sa nu se piarda prin cine stie ce tabla mancata de rugina)...

apoi treci la solutii mai delicate: un flush 2+2 prin circuitul de racire, un termostat care deschide mai tarziu (89 grade), captatoare de aer pe grilaj (desi le detest, dar unora le sunt utile) si daca tot nu merge, mai poti schimba furtune, coliere, aerisit din nou, izolat pe la chedere la usi, izolat pe unde intra aer in masina...

poti sa cauti pe forum ca astea sunt doar cateva idei si sugestii, nu ti-am zis care cum se face desi fiecare operatiune in sine e destul de simpla

bafta!
eminence
ms tgg2k de sfaturi. Cateva le-am incercat (izolat pe unde intra aer in masina, chedere, furtune si coliere schimbate, termostat schimbat, carton radiator, antigel dozat corect). Ideea principala e ca sunt SIGUR ca (virgula) caloriferul se incalzeste f bine dar caldura nu ajunge unde trebuie... Alta problema e ventilatorul, care nu da decat zgomot, nicidecum aer, tre sa vad ce e cu el. Partea cea mai nasoala nu e ca nu am caldura, aia se rezolva cu o haina in plus, simplu, dar e ff periculos ca imi ingheata parbrizul in mers, nu pot folosi solutii de parbriz ca imi ingheata aproape instant geamul, ce sa mai vorbim de aburul de pe interior care ingheata si el, mai umblu si noaptea, mi-e frica sa nu lovesc ceva... Partea asta daca as rezolva-o as fi super multumit, nu-mi trebuie mie sa stau in tricou in masina. Va anunt daca am rezolvat ceva...

PS Ce sunt captatoarele de aer si unde gasesc? Ms
ATM
Captatoarele de aer sunt niste capace care se pun pe grila de parbriz. de obicei pe ele scrie Renault (sanchi...) si se gasesc in orice targ auto mai acatarii. Sunt ca niste rame suprainaltate la vreo 3 cm de tabla cu grila, si in mers aerul este fortat sa inter in cantitate mai mare inspre radiator. Nu-i mare scofala instalarea, cu niste sigurante, clipsuri si o surubeltina n-ai ce face, dai jos grila de parbriz sin in 20 de minute le-ai pus. O fi folositor , nu zic nu, dar la mine nu se simte deocamdata nevoia, tinand cont ca imi merge bine instalatia.
Doua probleme pe care colegii nu le-am mentionat, dar care sunt al dracului de importante:
1. pentru un randament mai bun al ventilatorului, el are din fabrica un plastic curbat pus (printr-un sistem destul de nenorocit, un fel de clips, dop de plastic ce se infige in caroserie) in compartimentul ala de la radiator. Aerul e dirijat mai bine de plasticul ala, "luand curba" mai usor spre radiator. N-are plastic? aerul e impins mai degraba in panoul despartitor spre motor, nu prea ajunge cantitate mare la radiator. Asta pentru ca maretii proiectanti de la Reno au gandit sistemul in stilul pur frantuzesc. In loc sa aseze cumva aeroterma ca arunce aer spre calorifer in linie dreapta, ei au pus-o la unghi de 90 de grade. Sunt curios daca gaseau un loc mai aiurea pentru ea decat in sistemul actual.
2. Daca chiar nu baga nici macar fir de curent, cald sau rece, nici in mers nici in loc, poate ai voletii interiori (aia care se actioneaza din manetele alea laterale) blocati pe pozitia inchis. Pune si tu o coala de hartie pe grilajul deasupra bordului si vezi daca se misca catusi de putin. Oricum, e chinul de pe lume sa ajungi la ei, ca-s in habitaclu, dar in spatele bordului.

Si bineinteles o alta problema vesnica la Dacie, chederele de la compartimentul calorifer. Daca ti se misca unul, adio si n-am cuvinte caldura. Trebuie izolat cu simt de raspundere pe-acolo (eventual cu spuma poliuretanica sau banda de metalo-casnice in lipsa de altceva).
Oricum, bordul de Dacie (exclus CN) nu e renumit pentru volumul de aer care o da aeroterma - adica nu-i ca la masini straine, sa faci dezaburirea prin cantitatea de aer, chiar si rece fiind - la Dacie de fapt se dezabureste de la caldura. Deci, trebuie izolatie, calorifer bun, ventilator care baga aer unde trebuie, ca sa ai incalzire. Si tot trebuie sa astepti nitel. Deh, ce sa-i faci...
eminence
OK se pare ca problema ar fi din cauza acestei piese de pe bord: [attachmentid=1627424491]

Cica ar lipsi o clema de pe ea:
[attachmentid=1627424492]

Am cautat peste tot, nici vorba sa aiba cineva asa ceva. Nu se poate cumva deschide clapeta aceea manual si sa ramana asa, fara sa mai folosesc jucaria asta?

@atm m-am tot uitat azi la ventilator, nici vorba de plastic care sa directioneze aerul, ce se poate face?

@tgg2k cum se poate izola traseul pe care sufla aer ventilatorul?

...ca tot veni vorba de bord CN, daca imi pun asa ceva in masina nu se rezolva si cu incalzirea (bineinteles, daca functioneaza corect caloriferul)? Si cat ar costa asa o jucarie? unsure.gif
Sorin_18
panzele acelea care acopera fantele sunmt vinovate,ele trebui sa acopere acele fante cand masina sta pe loc pentru a nu permite aerului suflat de aeroterma sa iasa afara ,cand masina este in mers acele fante se deschid pentru a intra aerul fortat(cel de afara)
nicolson
da grila de la calorifer jos scoate caloriferul si baga mana in locasul caloriferului pana dai de o clapeta de plastic,shimba-i pozitia.Apoi pornesti aeroterma si sigur o sa vina aer.Eu pana sa fac manevra asta am schimbat termostatul si caloriferul,dar adevarata problema era la acea clapeta ca nu puteam sa o actionez de la dispzitivul din bord.
eminence
Din cate am bajbait ieri pe sub bord, am pipait doua clapete, fiecare actionate de niste sarme care ar trebui sa duca la piesa respectiva de pe bord.

@nicolson, oare nu e vorba de aceleasi clapete? (sa nu mai dau jos caloriferul)

Problema e care e pozitia in care ar trebui sa fie aceste clapete? Banuiesc ca daca amandoua sunt deschise aerul ajunge jos, eu vreau sa ajunga in primul rand la parbriz... Am incercat sa le deschid pe amandoua si sa pornesc ventilatorul, dar nici asa nu ajunge curent de aer in masina. Ventilatorul functioneaza perfect, am dat jos ieri grila de tabla de la calorifer si am verificat, da un curent de aer puternic. Tot nu pot sa-mi dau seama, de ce nu ajunge aerul in masina?

@sorin_18 Intr-adevar nu am panzele respective, am inteles ca sunt foarte utile... Ce e de facut? Cand am cumparat masina avea scotch pus acolo, l-am dat jos. Sa pun scotch din nou?

P.S. As incerca si varianta cu un ventilator mic de calculator intercalat intre calorifer si parbriz, dar sincer habar n-am unde sa-l pun sad.gif
Sorin_18
nu lipi iar scotch! eu am pus musama in locul panzelor si merge foarte bine incearca si tu cu musama,eu am taiat dintr-o fata de masa
eminence
si ai pus o bucata lunga de musama dintr-un capat in altul sau cate-o bucata mai mica pentru fiecare orificiu?
Sorin_18
o bucata lunca am pus
nicolson
nu este acceasi clapeta,cea de care zic eu permite intrarea aerului de la calorifer in masina iar cea pe care ai gasit-o tu il directioneaza.
Sa pui si musamaua aceea ca are un rol fff. imprtant dar sa nu o lipesti perfect.Cel mai bine sa lasi partea de jos nelipita
CriSTI68
eu maine anulez niste chestii de la calorifer, izolez compartimentul de la aeroterma si anulez clapetele directionale de la parbriz ca degeaba sunt, schimb aeroterma cu una noua icon_mrgreen.gif si montez suplimentar o aeroterma pe ulei icon_mrgreen.gif
Sorin_18
cum aeroterma pe ulei?? ceva detali se poate? laugh.gif
CriSTI68
rectific nu am formulat corect radiator si aeroterma suplimentara pe ulei smile.gif
Sorin_18
aha....asa mai da tongue.gif oricum daca ai ceva idei cum am putea face caldura in dacie cu sistemul original de climatzare te asteptam cu sfaturi
CriSTI68
spun maine rezultatul smile.gif
bygy007
scoate robinetul ala cu 2 iesiri si pune unul pentru bord cn in locul lui pui un T sau o teava asa[attachmentid=1627424588]si schimbarea perdelutelor de la grila cu unele din plastic sau musama (se scot niturile de aluminiu si se pun suruburi ) se pune burete sa etanseze in jurul caloriferului si pe margini[attachmentid=1627424589] SI O SA AVETI CALDURA DESTULA
CriSTI68
asta fac eu bygy si renunt la robinetul ala de 2 lei si trec pe un singur furtun si entasare ca la carte smile.gif
sorin1983
daca pun un T ca in poza influenteaza negativ fata de cel desenat de bygy?? ca asa as gasi dar d-ala mai greu biggrin.gif
[attachmentid=1627424591]
Tataye
Caldura?? Pana acum 2-3 luni nu am stiut ce inseamna...La mine problema a fost alta, nu intra deloc aer cald. Rece? foarte putin...Vinovata era clapeta care directioneaza aerul impins de aeroterma spre calorifer. Aceasta era desprinsa si statea pe gaura de la aeroterma, astupand-o, practic aeroterma impingea aerul degeaba. Solutia: am prins bine clapeta respectiva (ca data viitoare sa nu mai fiu nevoit sa umblu tot la ea), am dat cu silicon toata partea de la calorifer ca sa nu pierd caldura...clapetele din bord (directionare aer spre parbriz sau picioare) despre care vorbeati mai sus imi functioneaza, intradevar imi deschide mai putin pe parbriz, dar la cat aer cald intra e de ajuns sa nu se abureasca parbrizul. Pe gerurile astea sa nu va asteptati ca muriti de cald in masina ca totusi e Dacie, dar cel putin nu mai stai cu carpa-n mana...sper ca am fost de ajutor smile.gif
CriSTI68
cool.gif am cumparat azi burete de parchet cu folie de aluminiu pentru izolarea compartimentului la calorifer cool.gif o blanita de motor pentru grila si compartiment
Sorin_18
dar unde anume se pune buretele??in compartimentul unde este caloriferul???
CriSTI68
da
Sorin_18
pei si nu impiedica trecerea aerului prin calorifer??nu se topeste??
CriSTI68
arunca o privire asupra modului de instalare al caloriferului, daca folosesti folie de parchet cu o fata de aluminiu si una de burete nu are nimic am facut eu azi si in primele 5 min CALDURAAAAA icon_mrgreen.gif
Merced
Totusi care e secretul sa fac aeroterma sa sufle energic aer pe la parbriz?(de fapt ala e singurul loc pe unde intra aer la modelul meu)
Adica ea merge, cand am dat jos grila aia am controlat si se misca aer destul, dar daca stau pe loc si-i dau drumul, cu motorul cald nu dezabureste decat 3-4 cm din parbriz. Eu sa zicem ca n-am probleme cu aerul care intra in masina, ca e cat de cat cald(sigur, se poate si mult mai bine) dar am probleme ca nu prea intra aer asa cum vreau eu.
La drum lung nu e problema, dar in oras, cand se intampla sa merg bara la bara e beleaua ca nu se dezabureste parbrizul decat in vreo ora poate...
Deci, sfaturi pentru a creste fluxul de aer? huh.gif
Sorin_18
QUOTE(Adrianno @ 23 Dec 2007, 18:20)
arunca o privire asupra modului de instalare al caloriferului, daca folosesti folie de parchet cu o fata de aluminiu si una de burete nu are nimic am facut eu azi si in primele 5 min CALDURAAAAA  icon_mrgreen.gif
*


dar totusi unde anume ai acoperit?? in fata la calorifer??sau unde? scuze daca te stresez dar sunt disperat cu problema caldurii gasesti folie deaia de parchet cu aluminiu pe ea??sau pui tu aluminiu?
CriSTI68
pentru dezaburire trebuie gandita o modalitate de a controla si mari fluxul de aer

23 Dec 2007, 19:56:
Peste TOT icon_mrgreen.gif
Bullix
Dragi conDacioti, in primul rand va adresez in avans un calduros Craciun Fericit! Maine nu stiu daca apuc sa deschid vreun calculator.
Acel "secret al aerului energic" consta in izolarea cat mai temeinica a compartimentului cu caloriferul, in ideea ca aerul sa nu mai scape nici in fata, catre compartimentul de admisie, nici pe laterale, spre santurile laterale pe care se inchide capota, pe niciunde sa nu scape aerul, ca si-asa de-abia trage amaratul ala de ventilator din aeroterma. In primul rand, explicatie pentru cei care au varianta cu o singura treapta de viteza la ventilator (adica doar ON/OFF): ventilatorul este mult subturat pentru debitul de aer necesar, inclusiv exemplarele noi care se afla acum in vitrinele magazinelor de piese de origine. La o elice atat de anemcia ar trebui un minim de 5-6000 de rpm, in timp ce ruginaturile noastre nu dau mai mult de 3500-4000 cu tot cu scartaiala, zdranganeala si consum enorm la baterie (in juma' de ora cu motoru' oprit, nu mai pleci de unde esti).
Solutia pe care o cautam noi include o cercetare amanuntita constand in incercarea mai multor motorase electrice de 12V, capabile, care sa aiba o forma rezonabila pentru montarea in Dacie, eventual o alta elice si alta carcasa, incat debitul de aer sa fie de cel putin 5 ori mai puternic decat al unei aeroterme noi-noute de Dacie.

Se deschide grilajul de aerisire si se pune purfix de jur imprejurul marginilor compartimentului cu caloriferul si se preseaza caloriferul cat mai spre interior. Iar motorul ventilatorului demontat si uns lagarele bine cu vaselina si sters colectorul si carbunii de praf (eventual inlocuiti). Asta e solutia de compromis pe care o putem aplica pentru Dacia 13xx. Asta e...
Poate o sa ne ajute Mosul sa ne luam altceva la anu'... pana atunci... va recomand o pereche de manusi de piele si un termos cu ceai/cafea in cutia consolei schimbatorului.

Numai bine si Craciun Fericit tuturor!
Edu
Spunea cineva pe aici sa se monteze 3-4 ventilatoare de carcasa de calculator, de 8 cm sau mai mic in fata caloriferului care sa sufle aerul spre calorifer. Ma gandeam ca 4 ventilatoare dealea mici de calculator ar fi de ajuns, cred ca n-ar mai fi nevoie de aeroterma standard.

Vestea buna e ca ventilatoarele alea mici sunt la 12v, vestea proasta este ca nu imi dau seama cum sa le prind acolo, ca nu as vrea sa dau gauri in tabla, de lipit nu poate fi vorba... daca aveti voi solutii as fi bucuros sa le aud. Binenteles ventilatoarele ar trebui sa fie pozitionate la o distanta de vreo 10 cm de calorifer ca atunci cand u functioneaza sa nu se topeasca. Ele ar putea fi comandate de la un buton cu 4 trepte de ventilatie, 1... 2.. sau toate 4.
Merced
Nu sufla manca-v-as alea de calculator suficient aer cu suficienta putere ca sa ventileze o masina. laugh.gif
Edu
QUOTE(Merced @ 24 Dec 2007, 11:25)
Nu sufla manca-v-as alea de calculator suficient aer cu suficienta putere ca sa ventileze o masina.  laugh.gif
*



Ba eu cred ca da, Intoarce calculatorul cu spatele spre tine, si tine-l asa 10 min sa vedem daca rezisti la debitul de aer care vine de la un singur cooler. Dar de la 4?
djasu82
Sufla puternic de la 4 ventilatoare de pc biggrin.gif oare se pot pune in locul aerotermei ar fi super .
Sorin_18
am in cercat si eu cu ventilatoarele de calculator dar cum le-am pus le-am si dat jos nu sufla deloc am pus 3 si nici macar nu se cunostea:(
Merced
Eu va spun pe incercate. Aveam un prieten caruia i s-a ars aeroterma la bord CN si am bagat ventilatoare de PC. Fara niciun succes. Nu se compara airflow-ul dat de o aeroterma, chiar si una proasta, fata de un ventilator care e proiectat pentru cu totul altceva. Incercati si pe urma mai vorbim. wink.gif
djasu82
Eu raman la ideea faceti rost de aeroterma ori suuper nova sau daca nu solenza wink.gif sunt foarte bune . Un prieten mi-a spus acum 3 saptamani cica daca vrei caldura mai rapida se inlocuieste un senzor de langa baterie care e infipt in motor cu un stutz si sa infige acolo furtunul care se duce spre calorifer wink.gif incalzirea mult mai rapida . Acuma are dreptate viindca vine direct de la chiuloasa si imposibil in 500 de metrei sa nu bage aer cald dupa ce ati pornit motorul biggrin.gif.
eminence
Problema urgenta: azi m-a ars rau de tot sa dau jos caloriferul, problema e ca era presat f tare de tabla de deasupra, cred ca e deformata, si a trebuit sa trag putin mai tare de carolifer sa iasa. In timpul acestei "operatii" am reusit sa fisurez un cot de plastic de la capatul caloriferului, deci acum curge apa pe-acolo. Am dat jos caloriferul si incerc sa lipesc cu ceva cotul ala dupa Craciun (ceva sugestii?). Am inchis robinetul ce ducea apa spre calorifer.
Intrebarea e: pot circula asa cu masina? Nu se va scurge apa pe undeva? (am lasat 10 min pornit motorul si nu a curs pe nicaieri).

Craciun fericit tuturor!
CriSTI68
QUOTE(Merced @ 23 Dec 2007, 18:27)
Totusi care e secretul sa fac aeroterma sa sufle energic aer pe la parbriz?(de fapt ala e singurul loc pe unde intra aer la modelul meu)
Adica ea merge, cand am dat jos grila aia am controlat si se misca aer destul, dar daca stau pe loc si-i dau drumul, cu motorul cald nu dezabureste decat 3-4 cm din parbriz. Eu sa zicem ca n-am probleme cu aerul care intra in masina, ca e cat de cat cald(sigur, se poate si mult mai bine) dar am probleme ca nu prea intra aer asa cum vreau eu.
La drum lung nu e problema, dar in oras, cand se intampla sa merg bara la bara e beleaua ca nu se dezabureste parbrizul decat in vreo ora poate...
Deci, sfaturi pentru a creste fluxul de aer?  huh.gif
*



din cate am observat la dacie directionarea fluxului de aer se face prin cartoane mad.gif , daca am creste fluxul de aer cu o alta aeroterma si am izola bine si am face alt sistem de directionare pe parbriz si pe aerisitoare ar merge dezaburirea si ar creste caldura, chestia este ca atunci in 70 cand sa facut masina o fi fost mai cald iarna icon_mrgreen.gif
Merced
Musamalele alea de care zici(asta cred ca zici prin cartoane) sa zicem ca le am in regula, m-am uitat la ele si par sa-si joace rolul bine. Probabil ca o sa incerc si eu sa izolez mai bine compartimentul ala ca sa fie etans, astfel sper ca atunci cand pornesc aeroterma sa isi joace mai bine rolul si sa arunce aer mai cu putere. Acum ma gandesc ca scapa prin alte locuri si poate d-asta. N-a fost ea vreodata din amintirile mele d-aia sa te usture ochii cand sufla, dar nici asa de abia simt un flux mic de aer nu era.
CriSTI68
azi am observat ca lipsea clapeta de directionare aer din compartiment calorifer (cea care vine de la aeroterma spre calorifer, am decupat una din metal am izolat-o am pus-o si spre uimirea mea baga mai bine caldura si chiar dezabureste geamul in 5 minute de la pornirea aerotermei, conteaza foarte mult izolarea la sistemul de incalzire dar si la usi icon_mrgreen.gif , urmeaza sa termin izolarea fonica si termina la cabina si la bord
KidTx
cine stie ce valoare are rezistenta de la aerotermele cu doua trepte?
de suflet aer sufla,dar dupa ce sa incalzeste nu mai vad ce rost are sa sufle asa tare.mai incet pt a mentine temperatura
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.