Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Crestere turatie la apasare ambreaj... !
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
mihai0070
Cand merg cu masina patesc urmatorul lucru ... schimb a 3 a si calc ambreajul si brusc masina se tureaza de la 2500 la 3000 sau 3500 ... dupa care incepe sa scada turatia pana pe la 1500 sau mai jocs (relanti) asta daca vreau sa o las pe liber daca vreau sa o scot din viteza si bag a 4 a la fel cand calc ambreazul mai intai se tureaza si pe urma reduce turatia si deabia atunci pot sa ii dau a 5 a si la reducere este la fel mai intai creste si pe urma scade si pot sa reduc a 4 a ... aveti idee dece ... se intimpla chestia asta ...
pana acum o luna cand calcam ambreajul si luam piciorul de pe acceleratie turatia scadea imediat la limita de relanti acum ciuciu mai intai imi arata o crestere destul de mare cam 1000 si deabia dupa crestere intervine si scaderea...la relanti ....
sugestii... ceva sau solutii
si pana la urma ce treaba are ambreazul cu acceleratia ...(carburatorul...)
colombina29
O fi cablul de acceleratie gripat si revine mai greu?
mihai0070
Nop cablul este nou ... cand o accelerez pe loc scade turatia normal si cand merg cu ea la fel ... dar atunci cand calc ambreajul se accelereaza ... (ca si cum as apasa acceleratia creste turatia fara sa ating pedala de acc cu ~1000 rpm) doar in mers la debraiere pentru schimbare viteza (nu conteaza daca cresc viteza sau scad viteza) pur si simplu la calcare ambreaj se tureaza... pe loc adica la relanti se simte dar foarte putin cam 200 rpm diferenta daca pedalez ambreajul...


are cineva idee ca ce ar putea fi ...
argon
Lasa acceleratia mai devreme sa apesi ambreiajul si vezi daca mai face.
sumi_nos
poate ai servo ambreaj si daia face asa,ca mai face si amea la servo frina dar foarte putin creste turatia cam 100-150rpm
mihai0070
Pai la fel face ... am venit la servici si cand sa dau a 4 a am luat piciorul de pe acceleratie s-a subturat de la 3000 rpm pe al vre-o 1500 si cand am apasat ambreazul la fel urca pe al ~2500 ... si daca il las cateva secunde bune revine la turatia de relanti clar se tureaza dcand apas ambreajul ...
ambreajul este clasic cu cablu normal masina este Dacia NOVA ... NU am ambrej hidraulic ...
argon
Chiar se accelereaza sau topaie acul?
C a t a l i n
Dar cand cuplezi la loc ambreiajul, scade mult turatia? Da sa se opreasca?
mirceas
La Multi Ani!

acelasi comportament il am si eu, la 1310. cand pornesc la rece de dimineata tin ambreiajul apasat. dau la cheie, porneste, dau drumul la ambreiaj dar cu motorul usor turat altfel moare, si simt cum vrea incet masina sa o ia din loc (desi nu e in viteza). in acelasi timp scade si turatia simtitor. efectul se diminueaza cand e motorul cald.

e oare din reglajul cablului de ambreiaj?
argon
schimba uleiul wink.gif dar ai grija cu ce, ca daca pui tot gunoi de T90 romanesc nu rezolvi nimic.
mihai0070
Masina chiar se tureaza ...daca schimb vitezele la 3000 se tureaza pana pe la vre-o 4000 si se aude ca draq ... la 4000 uleiul este schimbat acum 100 km am pus mobil1 performance S plus un aditiv de ungere suplimentara si protectie bujii ca am si GPL dar masina face asa dinaintea schimbului de ulei ... de nu este uleiul ... incin sa cred ca este din cauza reglajului cablului de ambreaj la care nu s-a umblat demult dar totusi ce treaba are ambreazul cu turatia motorului ....
mirceas
cred ca argon se referea in cazul tau la uleiul din cutie.
argon
Postul meu se adresa lui mirceas !
mirceas
am ulei de cutie Liqui Moly, exact de care nu pot sa spun ca nu mai am ambalajul. nu e nici romanesc, dar nici de calitate proasta. dar ce e adevarat, este putin mai gros, se simte la rece, dupa ce merg putin schimb usor vitezele.

ce legatura are insa uleiul cu povestea mea? huh.gif
amc
QUOTE(mihai0070 @ 3 Jan 2007, 15:03)
Masina chiar se tureaza ...daca schimb vitezele la 3000 se tureaza pana pe la vre-o 4000 si se aude ca draq ...



Inseamna ca motorul tau merge infranat si cand apesi ambreiajul, motorul merge la regimul normal.
mirceas
in concluzie e uleiul in cutie prea gros, sau totusi poate fi si ceva de la ambreiaj?
C a t a l i n
Daca masina e pe liber si totusi da sa plece, uleiul din cutie imi pare a fi problema...mai ales ca spui ca dupa ce se incalzeste, nu mai face asa...
mihai0070
Ulei in cutie am pus acum 2000km tot mobil 1
masina pe liber nu pleaca de pe loc si cand se incalzeste face la fel ca al inceput ...
motorul nu merge infranat ca la relanti sta la 900 ...
ulei in motor ungere este buna presiune buna ...
doar ca se tureaza la apasare ambreaz si nu vad cum este posibil ... motorul face ca si cum nu as lua piciorul de pe accelereatie cand schimb vitesele

amc
QUOTE(mihai0070 @ 3 Jan 2007, 16:45)
motorul nu merge infranat ca la relanti sta la 900 ...

merge si in tr.I la relanti fara sa se opreasca?


arcul de la clapeta acc. nu inchide imediat sau alt defect la carburator.
apollo
Eu cu Nova mea pateam in felul urmator:

-cand acceleram (in a 5 a) de la 2000rpm, simteam ca masina prinde viteza.prindea viteza pana pe la vreo 3000rpm dupa care acolo se oprea(pe la vreo 110km/h) si dadeam sa o calc iar si de la 3000rpm la 3500rpm imediat se tura fara ca sa prinda vreun km in plus pe ora.deci viteza ramanea aceeasi si ea se tura.
Solutie : am schimbat discul de ambreiaj cu placa de presiune rulment )si volanta...parca )



-o alta varianta e ca mai pateam si eu chestia asta.sa zicem ca o duceam in a 2 a la 1000rpm,mergem prin gropi usor..cand luam piciorul de pe acceleratie si calcam ambreiajul(asta imediat se intampla,fara pauze ca sa nu apuce sa se tureze din vina mea)masina de la 1000rpm se tura la 1500-2000rpm.Fara sa ii fac nimic.in orice treapta ea se tura.un plus de 1000rpm.

dupa cateva zile de incercat tot felul de chestii...am aflat ca cineva umblase la masina(un baiat care nu am stiut ce ii face) si a mai strans cuiul acela care tine relantiul ca masina sa stea in 1000rpm la relanti.

in caz de acel surub care tine relantiul era reglat normal,murea motorul.

Asa ca am schimbat pompa de benzina si am curatat carburatorul ca era infundat dupa care a mers perfect.
amc
QUOTE(apollo @ 3 Jan 2007, 17:08)
Eu cu Nova mea pateam in felul urmator:

-cand acceleram (in a 5 a) de la 2000rpm, simteam ca masina prinde viteza.prindea viteza pana pe la vreo 3000rpm dupa care acolo se oprea(pe la vreo 110km/h) si dadeam sa o calc iar si de la 3000rpm la 3500rpm imediat se tura fara ca sa prinda vreun km in plus pe ora.deci viteza ramanea aceeasi si ea se tura.
Solutie : am schimbat discul de ambreiaj cu placa de presiune rulment )si volanta...parca )

*


Da la tine era clar, placa presiune moale!
apollo
eu o chestie nu inteleg si am observat ca ati vorbit putin despre asta.


de ce daca tin masina in treapta intai si o turez pe la 6000rpm da masina sa plece usor?

cand o pornesc la rece si tin ambreiajul calcat,porneste usor,sta la relanti dar cand ridic piciorul de pe ambreiaj(cu masina la relanti) ii scade turatia cu vreo 200rpm si simt ca masina da un mic impuls sa plece(cu ea scoasa din viteza)
bagykid
ptr.mihai 0070 : arunca un ochi in compartimentul motor , verifica daca nu cumva cablul de ambreiaj vine undeva in contact cu cablul de acceleratie , se poate ca atunci cand apesi pedala de ambreiaj , cablul de ambreiaj se tensioneaza si poate preseaza pe undeva cablul de acceleratie , deci se poate sa fie si asta

totusi verifica starea ambreiajului - reglajul si poate chiar uzura
mihai0070
Pai hai sa va spun mai pe pe intelesul tuturor...
Masina merge perfect la relanti motorul nu moare nici pe gaz nici pe benzina la un relanti cand este rece rece afara fara soc de vre-o 500 600 rpm normal il am ~1000 ... deci masina nu moare la relanti ... nu moare motorul in sarcina ... merge perfect ... ambreajul nu caraie nu face figuri nu se simte nimic ca ar fi ineregula ... l-am testat si merge ok (am plecat cu masina de pe loc cu a 4 a un test si 2 am am pornit-o am bagat in viteeza 1 si ridic piciorul de pe ambreaj motorul moare dar masina sa miscat din loc deci rezulta ambreaz bun si testul 3 masina demareaza perfect si cresterea vitezei este constanta cu turatia discul nu patineaza...) si totusi cand calc ambreazul masina se tureaza ...chiar si la relanti am vazut acum cateva minute cand am venit (motor cald) cu ambreaj calcat turatie relanti de vre-o 1400 rpm fara picior pe ambreaj turatie relanti ~1000 masina pe loc in parcare...inclin sa cred ca agata cablul ala pe undeva sau o fi ceva prin carburator ( am carb e 1400 pus pe masina) totusi nu prea vad cum ar putea sa se tinga cele doua cabluri mai ales ca sunt in protectie metalica amandoua ???????
bagykid
nu ma refer la contact ( din punct de vedere electric) ci pur si simplu mergi pana afara la masina , ia pe cineva cu tine (ca sa apese pe ambreiaj , iar tu sa poti sta afara sa vezi motorul ) , porneste-i motorul si vezi daca atunci cand se apasa pedala de ambreiaj - nu cumva sa apara o presiune (o apasare ) pe cablulde acceleratie datorata tensionarii cablului de ambreiaj - sincer eu cred ca asta este , am facut o proba acum si : daca apas pe cablul de acceleratie ( ma refer daca trag de el cu tot cu imbracatura de metalsi cauciuc ) evident creste turatia
bagykid
inca o treaba - proba clara sa eliminam ipoteza mea : fiind carburator de 1.4 poti scoate relativ usor cablul de soc si de acceleratie de pe carburator , scoatele si incearca apoi sa apesi pe ambreiaj , daca si asa creste turatie inseamna ca e ceva paranormal (glumesc , daca si asa se tureaza ma retrag )
mihai0070
dupa ce se duce zapada o sa fac ci ce mi-ai recomandat cu cablul de accelsratie de cel de soc sa vad atunci ... desi inclin sa cred ca este doar reglajul de cablu de ambreaj dar revin cu informatii maine ...
mihai0070
Fratilor cablul de ambreaj si acceleratie nu se ating nicaieri deja nu mai inteleg unde este lagatura intre acceleratie si ambreaj ...
revin la problema cu uleiul ... un cutie am pus Mobil1 GearBox xxx (nu mai stiu) cutia are nivel maxim in motor am pus Mobil 1 Performance S (semi sintetic ) Aditivat cu aditiv pentru ungere (am GPL) si protectie ancasare bujii cutia merge Ok motorul ok presiune ok ... deci nu cred ca este de acolo ...
La reglarea amvreajului cam ce as putea sa ii fac ... sa il mai strang sau sa il mai slabesc ... cursa pedalei este undeva la jumate ...
amc
De la ambreiaj nu cred ca este, ci mai degraba de la carburator.
gabi1
Mihai0070 verifica si in interior starea consolei pe care sunt prinse pedalele,vezi daca se misca pedala de acceleratie cand apesi ambreajul.

Ai grija cu reglajul ambreajului,rulmentul nu trebuie sa atinga placa de presiune cand esti pe liber.Poti sa vezi asta prin fanta aia de sus(cutie viteze) in timp ce motorul merge la ralanti,apesi usor pe furca si o sa te prinzi.Distanta corecta nu o stiu .
Zaheiu
Mare grija cu reglatul ambreiajului, altfel te faci cu disc. Trebuie sa existe un joc la furca de 3 mm. Incearca ce a zis gabi1: s-ar putea sa se miste pedalierul cu totul.
mihai0070
De acord cu voi dar daca pedalierul se misca atunci cand apas ambreajul la relanti ar trebui sa se tureze si atunci ... dar nu o face...
ma uit maine la carburator ... cred ca de acolo este problema...din cate stiu eu o masina ca sa se tureze are nevoie de aer si benzina deci ori trage aer fals pe la talpa carburatorului cand este in sarcina si nu mai inchide la timp benzina si creste excesiv turatia ... si o parere personala eu cred ca este vorba de aer fals pe undeva pentru ca pe gaz face la fel... si gazul nu mai are jicloare sau canale infundate sa vad maine ce reusesc sa fac si sper sa tina vremea cu mine...
mihai0070
Ambreajul este ok si reglat bine am fost intr-un service auto... cat despre aer fals nu stiu ce sa zic am dat jos carburatorul vazut garniturile le-am schimbat le-am etansat cum am putut mai bine ... nu am plecat cu masina la drum ca nu am avut unde si pe loc si in parcare am testat-o si merge ok ... se trueaza normal creste progresiv turatia ... scade normal ... cand o sa plec cu ea o sa vad daca mai face ... momentan este ok ... dar mai vreau sa mai verific si supapa de la servo frana...
OAP
am aceeiasi problema cu mihai...deci nu mai descriu decat pe scurt...in sarcina debraiez si mi se tureaza motorul...asa cum am spus se cumporta IDENTIC... am suspectat carburatorul de 1400, i-am scjhimbat jiclorul cu bila, am verifiat cuiul pontou, schimbat axul de la clapeta si garniturile, schimbat filtrul de aer, schimbat platini, reglat din nou amestecul, avansul...problema a ramas si mai mult a inceput cam in aceiasi perioada....excludem paranormalul, care o fi cauza?
mihai0070
OAP nu stiu daca asta ar fi cauza ... dar eu am dat jos carburatorul ...si am gasit urmatoarea problema (pe care am lasat-o asa cum era) in loc de pata calda (ca la 1300) am un fel de economizor de benzina ... care are urmatoarele ... 3 stuturi... unul de intrare si unul de iesire (apa calda care nu are nici un de legatura cu interiorul) si unul care nu are nici un fel de filet sau loc pentru ceva ??? dar are o gaura destul de fina prin care patrunde aerul sub clapeta de acceleratie ... Nu am facut alt ceva decat sa curat bine pe acolo reetansat si am pornit motorul merge ok se accelereaza bine ...daca astup garua (din acel economisor sau ce o mai fi) motorul merge mai prost la relanti si se simte imediat shimbarea ...daca dau drumul merge normal ... o sa cumpar un dop de plastic ( cauciuc ) si o sa astup gaura aia dar o data cu astuparea ei o sa creasca si consumul ... ramane sa vad cum o sa pape benzina acum ... ideea este ca momentan merge bine si nu se mai accelereaza aiurea la calcare ambreaj ... di i-am dat mai mult aer din jicloarele respective (plus am desfacut gaura din economisor) rezulta si consum mai mic SPER...
Concluzie ...OAP... cauta-l bine pe domnul carburator de gauri sau etansari pe unde trage aer fals sau ii arunca prea multa benzina ... de acolo este problema ... cam 90% ... motorul nu se tureaza decat daca trage aer fals sau este supra alimentat ... azi o sa fac si poze sa iti arat ... cam unde vine ciudatenia aia de econimisor ...
gabi1
Mihai0070,stai linistit in legatura cu gaura aia din pata calda.Chiar asa trebuie sa fie.Prin gaurica aia trage aerul necesar la mersul in gol .Daca o obturezi o sa trebuiasca sa deschizi clapeta de acceleratie mai mult.Cauta si tu informatii despre cum se monteaza o flansa "pata calda" la motor de 1400 .
fl7
eu daca apasam usor frana se accelera biggrin.gif defectul tulumba de servofrana biggrin.gif
OAP
Multumesc Mihai...maine o sa inspectez din nou carburatorul...o sa spun ce gasesc asta daca gasesc ceva....
mihai0070
OAP ai gasit ceva nou ... sau pentru moment rezolvarea ramane la mine o simpla desfacere a carburatorului ... rezulta problema rezolvata ... am testat masina si merge super ok ...Deci AER FALS (nu tip doar ies in evidenta tongue.gif)

OFF TOPIC : Fratilor unde mai gasim si noi Stingatoare
AutoVic
Chestia aia cred ca este un UIS, cauta ca mai sunt forumuri in care se explica, si e o chestie f buna pt masina, cred ca sunt vre-o 3 gauri care creaza un sens de aspiratie ( ca un ciclon smile.gif), in el pe langa cele 2 furnune de apa care intra si ies mai e un stut din care pleaca un furtun care se leaga la teul de la carburator care la rand-ui se leaga printr-un alt furtun la capacul de la tacheti. Stutul ala daca era descoperit fara furtun de aia mergea prost, cantitate de aer care intra pe acolo nu mai era proportionala cu turatia motorului, ca in cazul in care e legat la chiloasa. Imi dau si eu cu parearea (daca nu e asa nu da-ti cu parul tongue.gif ) Bafta!
mihai0070
Eu nu am nici un furtun in carburator de apa calda toate sunt scoase si taiate stuturile alea cu flexul (nu stiu dece dar asa am luat-o) acum merge bine ...(i-am mai dat drumul putin si la aer ...) un consum mai mic ..ca de benzina cica se scumpeste ... si ce este ala UIS ... macar initialele ce inseamna
diaconuliviu
Pentru UIS, cauta "premiera absoluta" al lui dodobird.

Acel UIS a fost "construit" pe o flansa calda ca era la indemina.
Sint doua tipuri de flansa calda (NU pata calda, aia e pe galerie): una de tip vechi fara al 3-lea stut, pentru ca la cele vechi exista furtunul CU duza montat in galerie si una tip mai nou la care duza e inlocuita de acea gaurica de 2 mm din al 3-lea stut, caz in care furtunul nu mai are duza si se monteaza din acelasi teu in stutul flansei.
mihai0070
Aha ... il aveam pe masin asi nu stiam .. ce tare ... o sa caut detalii merci mult de info ...
mihai0070
Fratilor chestiile astea extraterestre tip UIS sau pata calda se regleaza cumva ... ca ma dispera ... pe GPL merge beton masina... pe benzina porneste de parca ar merge in 2 pistoane (groaznic de rau) o las sa se incalzeasca (cu socul tras) pana ajung la a 2 a liniuta (DACIA NOVA) si plec in sarcina toate bune si frumoase ... la relanti ... scade turatia pana al 500 RPM (mai urca spre 800 si scade iar la 500 si moare ) azi la obor a si murit motorul ( la semafor ) ... il repornesc ... merge naspa ... dau GPL sta relantiula fix 1000 si merge bine ... ajung la servici dau benzina ... relanti 1200 ... si mergea bine ... face asa numai la pornire ... de la ce ... prea mult aer pana se incalzeste ... care sa fie buba .... dubios este ca dupa un drum mai lungut de vre-o 2 sau 3 km incepe sa mearga bine (adica sa stea la relanti daca nu o mai accelerez)... la ce sa ma uit sa vad ca asta ma depaseste ...(sa incec alte bujii astea au cateva sute de km) ulei nou ...
diaconuliviu
De la temperatura. Motor rece, ambient rece, evaporare slaba, mers oarecum neregulat. regleaza bine carburatia si tirantul dintre soc si clapeta, scrie pe aici cum, chiar dodobird avea ceva pentru cursa.
La soc maxim, fanta obturator sa fie 1,2 mm parca.
mihai0070
Merci mult ... m-ai linistit .... dar ai idee cum se numeste topicul cu reglarea cursei de soc
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.