Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: cursa peda
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
harbulet
LA MULTI ANI ! in 2007


cam de o luna de cand am facut ITP, nu mai revine pedaua in pozitria intiala.

pe masina am avut montat servo + pompa simplu cicuit, la statia ITP au spus ca am modificari la sistemul da fanare si ca trebuie montata o pompa dublu circuit


am schimbat pompa la ei, dupa schimbare seara am obsevat ca merg cu lampile de frana tot timpul aprinse.

am montat un arc la peda pe care nu era montat

situatia actuala cand dau drumul lent la peda nu se stinge, la o manvrare brusca a pedalei se stinge care este explicatia

franele sunt OK, servo nu fasaie
harbulet
nu a avut nimeni problema asta!!!???
tgg2k
pai o explicatie ar fi contactul de la pedala de frana uzat, din aceasta cauza nu mai decupleaza numai la socuri... incearca sa-l schimbi, caut o poza si iti arat unde e si cum se schimba. nu e greu, si nici scump

Edit:

Am pus si pozele, cred ca e destul de sugestiv

Edit2:

Era sa uit, vezi ca acel contact are distanta reglabila, deci daca vrei sa faci treaba repede de tot, iei o cheie de 10 si faci asa: scoti papucii, desurubezi contrapiulita si desurubezi contactul (si el e infiletat pe tija suport) apoape la maxim, cat sa prinda contrapiulita, pui papucii si faci un test.
mihai0070
Si la berlina lu tata se intimpla la fel ... solutia pe care o aplica este un elastic normal legat de pedala biggrin.gif si undeva deasupra ei ... asa stopurile nu mai stau aprinse radmasa.gif si cursa pedalei este completa laugh.gif
harbulet
multumesc pt raspuns,

contactul este bun, dar numai ca nu este atacat de peda la o eliberare usoare a pedalei, ramane un spatiu de cca 3-4 mm intre peda si pintenul conactului

referitor la elastec, am montat arc

vis-a-vis
Banuiesc ca daca ai schimba pedaua cu o pedala s-ar rezolva problema...
tgg2k
QUOTE(harbulet @ 5 Jan 2007, 14:03)
[...]contactul este bun, dar numai ca nu este atacat de peda la o eliberare usoare a pedalei, ramane un spatiu de cca 3-4 mm intre peda si pintenul conactului
[...]
*



pai asta inseamna ca nu e bun contactul... de la un prieten ia un contact si schimba-l si vezi diferenta. sau cum am mai zis, incearca sa-i reglezi distanta

PS. unul nou e 5 RON
diaconuliviu
harbulet: Da o cautare despre cum se regleaza cursa pedalei la servo - acei 131 mm (125 in alte cazuri). La tine pedala nu revine ferm. Apoi, mai pe vremuri se montau arcuri de readucere la pedale. Cum ti se spune, fa si un reglaj al intreruptorului de frina si, nu in ultimul rind, poate ar mai fi necesar cite un strop de vaselina pe la pedalier.
harbulet
am rezolvat problema temporar, am prelungit axul intrupatorului prin adaugare unui capacel, de superglue

am masurat distanta la sevo este de aprox. 130 mm
vaselina are din belsug pedalierul meu.

problema generatoare acestei situatii este surubul de reglaj de la pompa, trebuie dasfacut cateva ture, pentru ca distanta dintre piston si corpul pompei de frana este mai mare la tandem decat la simplu circuit, cu cca. 5 mm

multumesc pt raspunsuti tuturor.
diaconuliviu
Pai:
1. Nu pompa trebuie sa-ti readuca pedala la nivelul cerut ci arcul montat intre acea furca reglabila (cea hexagonala care asigura cei 131 mm) impreuna cu eventualul arc de readucere al pedalei.
2. In cazul in care alegi acea distanta mai mare intre axul frontal si servo ai sansa sa mentii pompa de frinare atacata cu pericol de blocare a rotilor, deci grija la reglaj.
kostin2579
a-si dori sa stiu cum se regleaza pedala, astfel incat cursa sa fie mai scurta si franarea mai eficienta, am servofrana. am facut nenumarate aerisiri, dar frana incepe sa lucreze putin mai jos de mijlocul cursei...butelia de servo este noua (montata de un mecanic de la service-ul unde am facut itp), iar pompa este de asemenea noua. aer nu mai soate la aerisire (s-a facut cu sticluta cu lichid)... trebuie sa ajung la mecanic sau se poate face si in fata blocului reglajul ???
harbulet
QUOTE(kostin2579 @ 9 Jan 2007, 18:33)
a-si dori sa stiu cum se regleaza pedala, astfel incat cursa sa fie mai scurta si franarea mai eficienta, am servofrana. am facut nenumarate aerisiri, dar frana incepe sa lucreze putin mai jos de mijlocul cursei...butelia de servo este noua (montata de un mecanic de la service-ul unde am facut itp), iar pompa este de asemenea noua. aer nu mai soate la aerisire (s-a facut cu sticluta cu lichid)... trebuie sa ajung la mecanic sau se poate face si in fata blocului reglajul ???
*




am atasat cum scrie la manual ca se face reglajul

daca ai dubu circuit pe masina cica este normal sa tina mai jos!!!

eu am avut pa masina servo cu simplu circuit, super fiabila combinatia, odata cu noua lege in care spune ca nu ai voie sa ai modificari la sistemul de franare si alimentare a trebuit sa pun dublu circuit, o combinatie destul de proasta dupa parerea mea



pt diaconuliviu

zici ca distanta "x" la tija impingatoare "p" nu are nici o influenta la cursa de revenire a pedalei

in conditiile in care distanta "L" la mine este de 130 mm si nu revine pana la actionarea comutatorului, avand si arc montat regulamentar


diaconuliviu
Deci, pistonasele din pompa revin sub actiunea arcurilor lor pina cind pistonasul atinge stiftul aferent din pompa pe care se sprijina si supapele de descarcare. Deci, facind un reglaj X incit pompa sa ramina atacata va avea efect nedescarcarea presiunii si raminerea rotilor infrinate.
Tija servo revine sub actiunea arcului mare din servo si a arcului mic dintre servo si furca hexagonala. Daca la reglajul de 131 mm pedala nu revine cit sa atace contactorul, acesta se poate regla prin slabirea piulitei si infiletarea lui in suportul pedalier mai mult-pentru asta se detaseaza firele cu papuci. Daca nici cu reglaj la maximul pedala tot nu ajunge sa deschida contactorul poti incerca reglarea din nou a furcii la mai mult de 131 dar asa incit sa NU fie filetata numai 2-3 spire si asa incit prin acel reglaj servo sa nu fie atacat. Apoi, in pozitia pe care o ai acum trage de pedala mai sus, daca se poate misca, verifica si jocul dintre pedala si boltul furcii, poate e uzura mare.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.