mirceas
3 Jan 2007, 14:30
La Multi Ani!
la rece, mai ales acum cu frigul asta, am o trepidatie ciudata, ceva de genul "trrrrrrrrr" si se zguduie masina cu atat mai tare cu cat apas pe acceleratie. in plus parca face zgomot ca un tractor.
pleaca la prima cheie, deci aprinderea e ok. am carton la radiator, unul mic si la carburator, filtrul aer e pe pozitia iarna (inchis).
chestia e dupa ce se incalzeste motorul isi revine, uneori dureaza mai mult, alteori mai putin.
e posibil sa mearga in 3 pistoane (e comportament oarecum similar) si apoi sa isi revina? de la ce poate fi, cum se poate remedia?
EUROPE_
3 Jan 2007, 15:03
Păi cam așa fac toate, și a mea face așa. Eu îi trag șocul puțin, cât să nu mai trepideze, și să pot pleca cu ea fără să se oprească motorul sau să dea în nas. Ai încercat să tragi șocul puțin?
mirceas
3 Jan 2007, 15:10
pai la rece nu plec fara soc, nici macar vara
prin urmare cu soc cu tot face asa...
EUROPE_
3 Jan 2007, 18:47
Am avut și eu o problemă asemănătoare, dar cu altă dacie, până se încălzea motorul mergea în 3 bujii. Verifică bujiile și fișele, și nu ar strica să te uiți și la carburator, posibil să fie murdar ori canalele înfundate, verifică și cnc-ul.
mirceas
3 Jan 2007, 20:31
carburatia e ok, eu ii fac revizia de mai multe ori pe an cu verificare la banc, avantaj ca stau relativ aproape de Carfil
cam asta banuiesc si eu, cum ca merg temporar in 3 bujii. dar ce pot face in acest caz? fisele, capacul si luleau sunt ok. am sinteroame, pana acum foloseam brisk. si sunt multumit de ele, fata de anii trecuti cand iarna pornea mai greu, acum o ia la prima cheie.
EUROPE_
3 Jan 2007, 20:52
Câți km au bujiile? La mine, bujie cât era rece nu dădea scânteie, am rezolvat problema înlocuind bujia cu una folosită, în stare de funcționare, pe care o aveam ca rezervă. Încearcă să depistezi bujia cu pricina și să o înlocuiești cu una funcțională.
La început credeam că scapă curentul prin fișe, până nu am dat jos bujia ca s-o verific, nu am scăpat de problemă. Bujia cu pricina era la cilindrul 3.
mirceas
3 Jan 2007, 20:58
max. 1000 km. o sa incerc si operatiunea asta, desi la ce vreme este acum afara
mi-e cam sila.
daca ar fi numai asta problema nu ar fi chair asa de rau... exista alte bujii compatibile 1300/1310 care sa lucreze mai bine la rece?
miki_stan
3 Jan 2007, 21:24
Sal, sigur e de la bujii ca si eu am avut aceeasi problema si am schimbat toate bujiile ce nu stiam care e de vina si acuma merge struna fara sa tremure, ( un set de bujii cam 160 000 lei pt. 1310 ) bafta
Ma dau si eu cu parerea, sunt nou in asa ceva, dar ce am observat la a mea.. la fel se zguduia, si i-am mai insurubat putin jiglerul de aer, si am mai umblat la surubul de la acceleratie, pentru a o aduce la rpm ideala. Nu ti se inneaca cand trai socul aproap de maxim ?
mihai0070
4 Jan 2007, 08:32
La rece ori ce masina trepideaza putin ... dar dupa ce se incalzeste mai face asa ... ?
Parerea mea nu mai trageti socul tot ... eu il trag putin cam un cm maxim 2 din cursa de vre-o 4 pe care o are cablul asta care il am acum ... si pana se incalzeste putin o tin turata cam la 1500 rpm si merge ok ... dar cand este rece ... tremura rau si relantiul sta undeva pe la 600 rpm...
@mihai0070 cred ca realizezi ca tremura pentru ca e relanti-ul la 600 rpm. personal nu am vazut dacie care iarna la relanti de 600 sa nu tremure din toate incheieturile cand porneste. si regleaza si cursa cablului de soc, la mine cand trag 2 cm nu creste turatia, deloc! doar cand ajung la 3 cm are turatia mai mare si la 4 cm e turata bine, ajunge pe la 1300-1400 rpm (relanti).
@mirceas subscriu si eu la ideea cu bujiile, si eu patesc la fel dar la mine dureaza cam 2-3 secunde pana isi "da drumu" ca sa zic asa. iar cand e foarte rece afara, sub -5 dureazaa un pic mai mult... cel mai mult a durat vreo 10 minute, pana cand m-am enervat pe ea si am aplicat aceeasi metoda cu EUROPE_
mihai0070
4 Jan 2007, 09:33
Stiu ca deasta tremura dar ii trag socul si sta la o turatie de 1500 si dupa ce se incalzeste si apas socul sta la 900 ~ 1000 de turatii si merge ok ... nu conteaza ca este pe benzina sau gaz ... singura chestie care ma mai deranjaza este ca din cand in cand la relanti se mai aud reteuri in toba si se simte o mica zgaltiala la masina si nu am reusit sa-mi dau seama de unde vine problema...
si la mine se aud rateuri ca si la tine, la mine cel mai probabil e din avansul static, care a fost dereglat si nu l-am mai stiut regla perfect. mai are rateuri cam unul la 10 sec, dar cand se incalzeste motorul isi revine si am rateuri cam la 4-5 min. zgaltiala si la mine se simte dar e din cauza unor tampoane sau... parca ii zice reductor de zgomot din directie daca bine retin. si in volan se simte zgaltaiala, chiar cand da rateul in toba
mirceas
4 Jan 2007, 10:37
o sa schimb tot setul de bujii si va zic.
Si mie mi-a facut figura asta saptamana trecuta. Rezolvarea: am scos furtunasul de recirculare a gazelor arse din capacul de culbutori, si l-am prelungit pana sub masina. De atunci merge din nou perfect. Vezi sa "imbraci" partea carburatorului din fata, pe unde intra furtunul de benzina, in carton gros. Asta previne jivrarea carburatorului in frig.
mihai0070
4 Jan 2007, 12:06
Pai tu daca ai pus furtunul ala din capacul culbutori sub masina (de acolo fiind problema) cred ca ar trebui sa te gandesti la o segmentare ... pe acolo nu trebuie sa scoata foarte mult fum sau compresie .
mirceas
4 Jan 2007, 15:16
am schimbat tot setul de bujii. porneste la sfert de cheie. sa vedem cum face la rece, de dimineata.
le-am scos afumate, negre.
da, Mihai0070, la mine mai scoate fum si pe acolo la culbutori. Ma paste reparatia capitala la vara cred... dar am observat acelasi lucru si la o alta dacie pe care l-am avut, cu furtunasul ala facea tot la fel in frig. Si ala avea motorul brici !
mirceas
4 Jan 2007, 21:15
putin mai tarziu am tras o tura prin oras, ce am remarcat este ca masina se tureaza mult mai bine, e mai "sprintara". daca inainte trebuia sa o calc bine pentru 3500, acum depaseste usor 4000 (masurat cu turometru digital).
tot ce am facut este sa schimb bujiile si sa reglez din nou avansul pentru ca am miscat delcoul.
am mai remarcat ca distanta la bujii pare mai mica decat la cele inlocuite (probabil 0.6), asta inseamna ca scanteia e mai buna.
@tibip oricum o iei, daca trebuie sa scoti furtunasul ala si daca ai vazut ca merge mai bine, inseamna ca ar trebui sa te gandesti macar la o segmentare (cum zicea si mihai0070). un set de segmenti de uzina e 360 RON, iar manopera (daca nu il schimbi tu) e undeva pe la vreo 100 RON. si mie imi face la fel, dar inca nu am scoa furtunasul ala desi cred ca ar trebui.
@mirceas daca bine retin, pe timp de iarna, 0.6 e distanta recomandata la bujii (cred ca am citit undeva pe forum).
mirceas
5 Jan 2007, 09:46
tgg2k, asa este, dar nu stiam ca sinteroamele se vand cu distante diferite, credeam ca toate sunt 0.6. trebuie sa imi iau un set de lere.
mihai0070
5 Jan 2007, 09:52
Pai daca bujiile sunt afumate cred ca trebuie sa mai schimbi si uleiul bujiile in principal se afuma de la ulei prea uzat si negru in motor...am patit si eu asa ... am pus un set nou de bujii si nu am schimbat uleiul si in mai putin de 1000 km bujii negre ... curatat bujiile schimbat ulei si nu mai am treaba ...
Cand scoate fum mult pe la capac culbutori este necesara o segmentare a motorului ... daca scoate putin nu reprezinta nici o problema ... poate fi si compresie scapata (personal nu am vazut dacie care sa nu scape compresie) ...
In momentul cand scoti o fisa de la bujie trebuie sa se simta imediat schimbare in mersul motorului ... daca nu ... rezulta ca acel piston nu functioneaza normal (bujia nu da scanteie) pistonul tot merge si isi face auto aprindere din inertia celorlalte 3 ... acest lucru face ca motorul sa dardaie ...
Testul ca un motor merge bine si nu tremura se face cu paharul de apa ... (stiu de la tata care are dacie din '75) se pune un pahar cu apa (umplut cam 90 % cam o portiune de vre-o 5 mm goala) pe capacul pe unde se toarna ulei in motor ... (motorul pornit la relanti) daca nu curge apa din pahar este ok ... eu am testat si este ok nu tremura rau
Apropo de chestia asta am vazut la TV un test facut pe un motor Audi pe care punea o moneta pe laterala, si nu cadea... mi s-a parut incredibil.
Cam la ce interval trebuiesc schimbate bujiile, ca eu le am pe ale mele de... Si a mea trepideaza foarte rau la rece, si in plus cred ca o bujie nu lucreaza prea bine, dat fiind faptul ca in momentul in care scot fisa aferenta ei, se simte o diferenta de turatie, dar foarte mica in comparatie cu celelalte.
pai... nici sinteroamele nu sunt sfinte, 90% din ele sunt foarte bune dar restul au mici defecte de fabricatie, de obicei electrodul e sudat putin stramb si se simte!
@ageana nu exista regula, depinde de fiecare motor, unii au aceleasi bujii de ani buni de zile, altii le schimba o data la 2-3 luni
mirceas
5 Jan 2007, 11:11
@mihai0070: uleiul e schimbat de 2-3 luni, cred ca nu are nici 1000 km. dar stiu ca mai patesti asa daca mergi mai mult cu socul tras. fiind iarna, fac asta in fiecare dimineata.
EUROPE_
5 Jan 2007, 13:02
QUOTE(mihai0070 @ 5 Jan 2007, 09:52)
rezulta ca acel piston nu functioneaza normal (bujia nu da scanteie) pistonul tot merge si isi face
auto aprindere din inertia celorlalte 3 ... acest lucru face ca motorul sa dardaie ...
Poți să-mi explici mai detaliat cum își face pistonul autoaprindere din inerția celorlalte 3?
Dacă bujia nu mai e bună, nu mai dă scânteie, deci cilindrul respectiv nu mai lucrează. Autoaprinderea e altceva, aia e pentru motoarele cu aprindere prin compresie, iar la benzinare amestecul se autoaprinde când folosești benzină proastă. Sau tu pornești motorul de dacie fără scânteie, că se autoaprinde amestecul din inerție
.
Ești de bulă...
sorry dar EUROPE_ cam are dreptate... mai este ceva legat de autoaprindere dar nu intru in detalii... cand bujia are temperatura foarte mare... nu stiu exact, ma documentez si va spun. oricum stiu sigur ca daca motorul merge in 3 bujii, a 4-a n-are cum sa faca autoaprindere...
mirceas
5 Jan 2007, 14:36
ok, ca sa tragem unele concluzii, am scapat de trepidatii. pornirea la rece a fost normala. ceea ce inseamna ca mergeam in 3 pistoane.
ps. daca functiona "autoaprinderea" de care zicea mihai0070, chiar si intarziata, atunci probabil ca nu mai trepida in halul ala.
mirceas
10 Jan 2007, 18:51
revin, din pacate tot asa se comporta, parca acum si mai rau.
am reglat iar avansul, carburatia dar nu reusesc sa scap de problema.
alte idei?
Freelancer
10 Jan 2007, 20:21
Verifica bujiile din nou, eu cand am luat Sinterom nu erau reglate deloc, trebuie sa verifici distanta la electrozi si sa le cureti. Posibil ca bujiile care merg inecate la inceput sa se incalzeasca la un moment dat de la motor si sa sa inceapa sa dea scanteie. Cred ca problema ta este ca ineci motorul atunci cand pornesti. Incearca sa nu ii dai pedale atunci cand pornesti si sa ii tragi socul doar putin.
EUROPE_
10 Jan 2007, 21:39
mirceas și eu am avut o asemenea problemă
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=37962&hl= .
Dacă vrei te pot liniști puțin, și a mea trepidează la relantiu și la rece și la cald. Urmează ca zilele următoare să-i reglez din nou aprinderea și carburația.
mirceas
11 Jan 2007, 07:48
o sa mai bibilesc putin pe la aprindere, sper sa pot sa ajung si cu carburatorul la curatat/reglat la banc... intradevar ca merg si cu socul tras, dar e iarna, nu am ce-i face.
ageana
11 Jan 2007, 09:05
mdeah
am schimbat bujiile cu unele "enko" sau ceva asemanator. FixPix. Nici o schimbare. La rece zici ca se rupe. Si cum la mine daca trag socul o inec... e foarte aiurea situatia.
Din ce sa fie?
Ah, si putin OT: astazi am ramas fara benzina dupa ce aseara am bagat vreo 5 litri de benzina si am mers ~40 km. Am ramas si ca prostul intr-un sems giratoriu. Nu mi-a mancat niciodata atat.
mirceas
11 Jan 2007, 13:30
carburatia/aprinderea... incorect sau insuficient reglate genereaza consum ridicat.
mihai0070
12 Jan 2007, 09:22
Mai vezi si aerul ... ca de aici consuma mult ... aer putin ...amestec bogat ... rezulta cunsum marit...fa un carbotest cu analizor de gaze si vezi iin ce stare este ...
"Auto aprinderea la ce ma refer eu -- multi posesori de dacie stiu asta --- "cand un piston nu merge (fie nu are scanteie , sau fisa scoasa) acel piston nu ramane blocat undeva la jumate sau sus unde il apuca ... el se misca in contiunare ... sus jos ... datorita arborelui si miscari celorlalte 3 pistoane care antreneaza arborele ... pistonul mort primeste benzina pe care o comprima si o evacueaza ne arsa ... AUTOAPRINDERE este un termen auzit in service (pistonul poate sa reintre in functiune si la cateva secunde dupa ce nu a mai functionat )*sa intinplat la mine am plecat pe autostrada si la un moment dat a inceput sa mearga in 3 si asa a mers vre-o 10 km nu a vrut sa o ia deloc si hop dintr-o data a mers frumos fara nici un fel de probleme *... nu inseamna ca isi face singur scanteie de unde rezulta explozia ... si pe urma.... toata treaba ...""
mirceas
13 Jan 2007, 15:34
m-am convins cat de proaste pot sa fie sinteroamele in ultimul timp. am schimbat o groaza de seturi fara rezultat si surpriza, dupa am pus iar brisk tot merge ok.
EUROPE_
13 Jan 2007, 19:04
Deci până la urmă era de la bujii, nu?
AutoVic
14 Jan 2007, 01:03
Incearca de dimineata, cand pornesti si sa lasi socul pe la 1200 rmp max (o sa mearga frumos), trepidatii apar si atunci cand tragi socul mult (da se se inece). Credema pentru mine estre arhisuficienta turatia de relanti cu socul tras de 1200 rpm (mucesc si bujiile mai putina benzina), desi mai sus de 1100 nu prea il tin.
Vezi pe seara cu motorul pornit si capota ridicata daca-ti fura scanteie pe undeva (asa ca masura de precautie). Bafta!
mirceas
14 Jan 2007, 12:00
da, bujia de la pistonul 3 era de vina. problema e ca a fost destul de greu de sesizat. pus una bucata brisk mai veche in loc si dupa mai multe teste m-am convins ca de la asta era. asa ca am luat si pus set intreg de brisk.
cu socul nu exagerez deloc, desi cat s-a manifestat motorul asa am fost nevoit, altfel murea motorul pana incepea bujia aia nenorocita sa lucreze.
@AutoVic: scanteie nu fura, am verificat de mai multe ori, scanteie da bine (verificat cu capac delcou transparent). in plus am fise siliconice, sunt de calitate.
ceea ce tot nu imi place este ca ultimul set de sinteroame le-am scos afumate, negre rau. doar la nr. 4 era ceva-ceva mai rosiatic. ceea ce e normal tinand cont ca benzina nearsa de la nr. 3 le-a afumat pe toate. zic bine sau sa incep sa imi fac griji?
AutoVic
14 Jan 2007, 21:01
Daca zici ca de la o bujie era povestea si le-ai schimbat cu brisck, f bine
Vezi ca brisck, au distanta 0,6, mergi cu ea vre-o 100 KM si verifica daca mai sunt afumate. Eu cand am zis sa verifici daca fura scanteie nu m-am referit la delcou neaparat, poate fura pe la bobina de inductie (adica sa fure curent, dar i fura vizibil sub aspectul scanteii), adica in jurul fisei centrale poate aparea un fenomen gen tesla, adica din bornele bobinei se creaza efectul teslei catre fisa centrala (priza fisei mai exact), daca e asa faci un mansaon care sa coboare pana jos (nu e suficient izolier bandul) (mansonul il faci dint-ro izolatie terminala de fisa). Verifica si asta pentru ca unul motivele afumarii bujiilor il mai reprezinta si scanteia slaba. Bafta!
mirceas
23 Jan 2007, 18:56
revin pentru ca problemele legate de scanteie persista. in plus am remarcat ca de 2 zile imi da in nas destul de nasol la accelerari (daca apas in schimb fin acceleratia nu).
recapitulare: bujii brisk, reglate la 0.6, schimbate acum aprox. 90 km, fise siliconice noi, scanteie da consistent in toate cele 4 puncte (verificat seara cu capac delcou transparent), nici nu fura scanteie (verificat pe intuneric zona bobina, fise, alternator, delcou...).
ce am remarcat acum este ca scotand fisele de la 1 si 4, motorul da sa moara. la 2 si 3 insa se simte o scadere a turatiei, dar nicidecum sa moara. bujiile tot afumate sunt (negre).
alte idei?
mihai0070
24 Jan 2007, 08:10
Vezi locul unde intra fisa centrala in bobina sa fie curat si ne oxidat ... eu am pus bujii noi si in 100 km erau tuci de negre ... la undrumarea unui mecanic mai tacanit putin care mi-a zis sa schimb uleiul ...asta am facut ...si merg si acum cu ele ... vezi si amestecul poate ii vine prea multa benzina ...(fum negru) ...
AAlpine1
24 Jan 2007, 08:57
QUOTE(mihai0070 @ 24 Jan 2007, 08:10)
Vezi locul unde intra fisa centrala in bobina sa fie curat si ne oxidat ... eu am pus bujii noi si in 100 km erau tuci de negre ... la undrumarea unui mecanic mai tacanit putin care mi-a zis sa schimb uleiul ...asta am facut ...si merg si acum cu ele ... vezi si amestecul poate ii vine prea multa benzina ...(fum negru) ...
ce legatura are un mecanic tacanit cu uleiul si bujii negre ?
bujii negre = amestec bogat (multa benzina)
- regleaza carbu
- schimba bujiile (mai intai 2-3 cu 1-4 si vezi daca e vreo diferenta, daca nu e vreo diferenta verifica fisele, schimbale si pe alea intre ele....)
mai schimba si platina, condensatorul, capac de delco......
mihai0070
24 Jan 2007, 09:16
Pai tocmai deasta am spus mecanic tacanit ...si eu am facut ce mi-a zis dar merge ... acum poate ca motorul meu este mai uzat si deasta .. nu zic ca este o cauza generala .... la mine a mers ...
AAlpine1
24 Jan 2007, 11:05
daca o sa te iei dupa toti mecanicosii o sa pui masina pe butuci .....
mirceas
24 Jan 2007, 15:18
azi de dimineata m-am enervat si am schimbat capacul delcou, pipa si condensatorul. se pare ca merge ok acum, dar nu ma pronunt pana nu merg mai multi km.
suspectez condensatorul, imediat ce l-am schimbat mergea "anormal" de rotund (desi e nou, schimbat acum 4-5 luni, am pus unul mai vechi inapoi).
s-a simtit evident la scoaterea fiselor 2 si 3, desi nu da sa moara, mai ales la 2. am inteles din "folclor" ca din constructia motorului in realitate la 2 nu trebuie sa se simta foarte tare (adica nu moare), sper sa nu vorbesc prostii.
care e varianta optima la amestec? eu il reglez sa tina turatia cea mai mare.
AutoVic
24 Jan 2007, 15:28
Pai asa se face, si-i mai dai din cand in cand in timp ce reglezi cateva sprituri sa vezi cum raspunde la acceleratii bruste.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.