Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: problema electrica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
valentin_carlan
va salut si la multi ani pe noul an!
Am o dacia berlina '95, luata asta vara la care speram sa nu schimb prea multe chestii dar m-am inselat
scriu in legatura cu o problema care nu au putut sa imi explice cei pe la care am fost(prieteni si oameni care "se pricep"), inca nu am fost la un service auto.

In primul rand am o problema la contact: ramane blocat la automat. revin cu cheia, chiar o scot din contact si nu se intampla nimic. electromotorul trage pana porneste( nu am incercat sa o mai pornesc decat de doua ori de cand s-a intamplat asa si imi e frica sa mai incerc sa-i mai dau cheie sa nu il prajesc pe sarmanul electromotor) oricum, schimb contactul si asta banuesc ca se rezolva...

Urmatoarea, care este principala, motorul merge prost, se simte ca nu e mersul 'rotund' iar cand sunt oprit la semafor da sa moara: scade sub 800 si incep sa palpaie beculetele de bord (baterie, ulei, apa); daca accelerez revine pe moment putin peste 900 In legatura cu cei care "se pricep" cand scoteau fisa de la oricare bujie dadea scanteia intre fisa centrala si surubul de unde este legata si masa de la turometru. Atunci vina a cazut pe bobina care a fost inlocuita dar acum se intampla acelasi lucru Apoi am pus banda izoler pe fisa centrala in zona pe unde scapa scanteia. Apoi scanteia a fugit intre firul de masa bobina-delcou, si delcou dupa ce am pus si acolo o bucata de carton ca o saiba pe acel surub tot cu scopul de a izola, motorul si-a mai revenit doar ca acum cand este scoasa fisa de la bujia 2 numarat din fata, mai da cate o scanteie tot acolo la bobina. cineva mi-a recomandat sa schimb delcoul...dar nu stiu ce sa zic, ma gandesc sa nu fie o problema combinata dintre care am auzit mai multe variante:
- contact
- joc mare in axul delcoului
- bobina
- condensator
Mentionez ca: bujiile le scot afumate (din cauza mersului prost al motorului probabil); capacul de delcou si platina(dudocu) sunt noi.
Vreau sa schimb si bujiile odata cu contactul, ce altceva ar putea fi?
Luati-ma la intrebari va rog nu ezitati, poate mi-a scapat ceva sau nu am fost prea explicit... si va rog daca se poate sa ma ajute cineva cu un electrician auto, ca ultima varianta inainte sa o parchez intr-un service...
electric
daca electromotorul ramine cuplat si dupa ce scoti cheia inseamna ca ai probleme la starter . fisele le-ai schimbat ? cred ca ar fi fost bine sa schimbi fisele si sa pui unele siliconice ( cele de urziceni sint foarte bune ) . daca ai joc in axul de la delcou se poate repara ( exista ax cu talere si bucsi ) si te costa mai putin decit un delcou nou. e bine de schimbat condesatorul si rotorul de la delcou ( sint foarte bune si cele de la noi in cutie albastra cu galben - metaplast.)
Daddy
1- schimba contactul (poti sa schimbi si numai partea de plastic din spatele contactului, ca sa ramai cu cheia ta)
2 - obligatoriu schimba fisele, ele nu se pot repara si au un rol f. important in functionarea corecta a unui motor.
valentin_carlan
problema e ca am schibambat fisele intre ele si problema cu scanteia ramane tot la bujia a 2-a. maine sa vad ca mi-a promis cineva ca ma poate ajuta cu un meserias 1zhelp00.gif
mihai0070
Fratele nostru posesor de dacie ... recomandarea mea este sa iti pui fise noi nu lipite cu banda izoliera ca nu faci mare lucru ... nu mai pune cartoane intre scantei ... ca mai iei si foc doamne fereste... problema cu palpaitul becurilor in bord de apa ulei si avarie este defapt o avertizare ca motorul tau nu merge bine (la nova am patit la fel) recomandarea mea este sa schimbi uleiul ... ungere deficitara ... cand accelerezi creste presiunea si din cauza asta nu mai palpie ... daca nu accelerezi moare motorul ?.
valentin_carlan
e gata! nu moarta, e gata bine s-au rezolvat cele doua probleme si inca o a treia care le si intrecea!.
prima:electromotorul care ramanea cuplat promblema starter schimbat cu unu romanesc, nu nou, dar care acum isi vede doar de treaba lui la pornit
a doua: bobina si jocul mare in delcoua si in parti dar si lateral. scanteia era aruncata intre gatul bobinei si masa, nu avea nimic la fise erau chiar bune am aflat ulterior, asa ca schimbat bobina si doua delcouri s-au contopit intr-unul care merge bine acum
a treia care le si intrecea: jumate ulei, jumate benzina in baia de ulei pompa de benzina inlocuita, problema de la care imi tremurau beculetele de bord la relanti din cauza presiuni strong.(schimbasem cu doua saptamani inaint membrana pompei de benzina si se pare ca numai bine nu era 052.gif )
oricum... inca dacia e acum pe soselele patriei 124.gif
P.S. banda izolier si cartonasul pus pe acolo erau decat carpituri de moment pentru a afla de unde vine problema si nu sa traiesc happy ever cu ele acolo,
multumesc de ajutor si celor care au avut rabdare sa citeasca p'acilea!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.