Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Praf lipire radiator
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Devils
Stie cineva sa imi spuna cum il folosesc(e clar ca trebuie sa-l introduc in radiator). De unde am cumparat-o a zis sa pun praful respectiv cand motorul este cald putin. In prospect scrie ca la rece. Acum nu stiu pe cine sa cred. Am antigel inca.... influienteaza cumva?
Ov
eu mi-am pus in masina veche praf d'asta si s-a infundat radiatorul, s-a facut muci.

am reusit sa-l curat cu un flush 2+2
Laurentiuu
QUOTE
Stie cineva sa imi spuna cum il folosesc ?


Stai linistit si incearca sa elimini defectiunea pri alta metoda (lipire, inlocuire etc). Folosind praful, s-ar putea sa dai de alte necazuri mult mai mari.
paulp
Desi nu vreau sa contrazic, eu am folosit pentru radiatorul de incalzire o chestie ca un gel (momentan am uitat marca dar se gaseste in magazinele auto), care a rezolvat destul de bine problema. Se toarna in instalatie si face initial o spuma albastruie in borcanul de expansiune. :wink:

La mine a mers perfect.
os
Subscriu la opinia: *nu pune nici un praf in instalatia de racire*, remediazta radiatorul prin alte mijloace.



Pe vremuri am incercat si eu metoda asta "minune", am cumparat praful care mi s-a parut cel mai mīndru. Rezultat: radiator partial infundat. Dupa ce am inlocuit radiatorul, motorul tot se supraincalzea la regimuri mai mari. Povestea asta a tinut vre-un an, dupa care motorul a fost "clatit" pe dinauntru de un amic (lasat o vreme sa functioneze in circuit deschis - fara radiator, cu apa curenta). Presupun asadar ca se mai infundase si cite ceva prin blocul motor/chiulasa.



In incheiere: *nici un fel de praf*, nu te lua (ca mine) dupa ce scrie pe ambalaj daca nu vrei sa patesti ca mine.



Masina era o D1400 berlina.
Devils
Bine ca am intrebat inainte sa-l pun .... imi faceam singur de lucru... Am sa incerc sa il lipesc cu un ciocan de lipit si cu cositor. Nu curge tare, doar se vede o pata umeda, numai ca in timp ma trezesc ca nu mai am apa. Merci pentru promptitudine wink.gif smile.gif
asarban
NU bagaaaaaa!

Un vecin a pus porcarie d'asta si si-a ancrasat pompa de apa!
Laurentiuu
QUOTE
... Am sa incerc sa il lipesc cu un ciocan de lipit si cu cositor.


Daca bazinul este din plastic sau aluminiu, nu-ti va reusi interventia. Depisteaza exact locul si incearca o lipire cu "Picatura" sau "Poxipol" dupa ce degresezi bine locul.



Sfat: nu mergeti pe timpul verii numai cu apa simpla. Apa e "uscata" iar in toamna cind veti pune antigel, veti constata ca va curge lichid pe la presetupa pompei de apa. Folositi atit vara cit si iarna solutie de antigel. Pt probe ale instalatiei de racire, e indicat a se folosi apa distilata. Apa curenta (robinet) contine saruri si calcar ceea ce face ca dupa un timp de utilizare, instalatia sa se colmateze cu piatra.
Devils
he he .... eu am si acum antigel... numai ca pompa mea de apa nu mai rezista pana in toamna smile.gif trebuie sa o schimb, de fapt cred ca se poate schimba numai presetupa...
Laurentiuu
QUOTE
...pompa mea de apa nu mai rezista pana in toamna smile.gif trebuie sa o schimb...


Daca tot te-ai gindit sa demontezi pompa de apa, ti-as da un sfat: in locul celor 3 suruburi lungi ce tin pompa fixata de blocul motor, confectioneaza 3 prezoane + 3 piulite cu filet de 7mm din inox. In felul acesta vei elimina ruperea suruburilor ruginite si pietrificate in blocul motor dupa o functionare indelungata a pompei pe masina.
Devils
hmm buna idee... inseamna ca trebuie sa am grija cum o dau jos sa nu le rup!!
Laurentiuu
QUOTE
... inseamna ca trebuie sa am grija cum o dau jos sa nu le rup!!


Oricita grija ai avea, daca nu s-a mai umblat la ele de mult timp, riscul sa se rupa, este foarte mare.

BAFTA multa si sa n-ai probleme!!!
bogdan_i
L-am intrebat si eu pe un mecanic despre astuparea unui radiator gaurit. Si mi-a zis: "Mustar"! :shock: :shock: :shock:

Pe bune?
Laurentiuu
QUOTE
L-am intrebat si eu pe un mecanic despre astuparea unui radiator gaurit. Si mi-a zis: \"Mustar\"!


Daca vrei sa faci experiente pe propria-ti masina, alegerea este a ta.

Praful, mustarul sau faina sint bune pt defectiuni aparute pe drum si unde nu poti face o depanare ca lumea. Atita timp cit esti in oras si ai o droaie de posibilitati, ar fi o bataie de joc sa recurgi la asemenea metode. Ar cam semana cu: colier romanesc = sirma si cheaia romanului = dalta si ciocanul.
bogdan_i
Ei, nu vreau sa fac nici un experiment. Oricum nu cred ca tot ce zboara se mananca, si, oricum, n-am probleme cu radiatorul. Dar m-a frapat raspunsul si vroiam si parerile voastre, atata tot. Nu sunt inconstient...
...Roadrunner...
QUOTE
L-am intrebat si eu pe un mecanic despre astuparea unui radiator gaurit. Si mi-a zis: \"Mustar\"! :shock:  :shock:  :shock:  
Pe bune?




biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif



Hai ma ca esti amuzant.... Eu zic mai bine sa incerci cu fasole boabe la conserva ... Astfel vei putea astupa si gaurile mai mari !!! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
sstanescu
Asa stiu si eu ca era pe timpuri: boabe de mustar! Pe bune. Sunt oameni care au pus cu oaresce rezultate pe timpul lu' Ceasca.
thatsme
In ciuda majoritatii parerilor de aici, eu am folosit o pasta "gel" de vre-o 90.000 lei, care se pune la cald, si a dat roade ... mai ales pentru scurgerile pe care le aveam in iarna pe la radiatorul superior. Din octombrie 2003 pana astazi nu am mai pus nici macar o picatura de antigel in borcan si a scazut foarte putin :hohote: . Bineinteles nu a afectat radiatorul de racire, desi eram putin suspicios. :shock: Daca reusesc sa gasesc marca produsului va spun si voua :?: .... oricum praf ... nu recomand ... sunt doar "prafuri in ochi". :planset:
asarban
Hai maaaa, nu fiti rai!

PE vremuri....eheheeee...boabe de mustar...zat de cafea sau cafea macinata....scrum de tigara....praf de mica.....cenusa....

Doaaamne ce le mai bubuia mintea..!!!
viulian
De asta imi pare mie rau, ca berlina iti ingaduia sa fii inventiv sad.gif... Dupa ce o s-o vand si am sa-mi iau straina, o sa-mi fie naspa doar sa stiu pe unde se alimenteaza cu benzina, si gata.
asarban
SI pe unde se goleste portofelul....
thatsme
Inventivitatea nu se opreste la o masina straina, se opreste la omu cu bani :mrgreen:
Devils
[quote]

In ciuda majoritatii parerilor de aici, eu am folosit o pasta "gel" de vre-o 90.000 lei,

[/quote]

thatsme, daca iti aduci mainte de marca gelului ti-as fi recunoscator.
van den plas
[quote]

Hai maaaa, nu fiti rai!

PE vremuri....eheheeee...boabe de mustar...zat de cafea sau cafea macinata....scrum de tigara....praf de mica.....cenusa....

Doaaamne ce le mai bubuia mintea..!!!

[/quote]

Ati uitat sapunul folosit pt. astuparea porilor. smile.gif

In ceea ce priveste praful , nici eu nu recomand folosirea lui, mai ales in cantitati mari. Eu in nemernicia mea , am pus un tub intreg in radiator, inaintea unui drum la munte. Rezultatul : radiator infundat, sarit capac vas expansiune, pierdut antigelul, supraincalzire motor (lipsa termometru) , ars garnitura chiulasa. :mrgreen: Cu ocazia asta am vizitat insa un obiectiv turistic inedit :service-ul din Busteni. :mrgreen:
driverx
Daca vrei sa iti arunci masina la gunoi, poti sa te ajuti singur sa iei aceasta decizie prin introducerea a n prostii in radiator.



Daca nu vrei sa iti arunci masina la gunoi, il lipesti, sau daca nu se poate, cumperi unul nou. Vezi ca te joci cu viata motorului, si cu nervii si banii tai.



:shock:
OCEBE
cu toate ca a mea e plina de asa ceva, nu recomand prafurile ptr. ca micsoreaza capacitatea de racire sau, folosite in exces, produc infundari ; eu am fost nevoit sa folosesc prafuri ptr ca dupa o noapte geroasa instalatia mea era sita (un amestec antigel care cica era de -40 si cand colo la -25 aproape ca inghetase) si n-am avut de ales.
dadu221
mi-im lene sa mai citesc toate cele spuse pana acum . Eu am avut o gaurica in radiator si tot auzind s anu pun pilitura ca o sa am probleme nu am pus . Am mers cu varul meu la un magazin si am luat o tampenie americaneasca la vreo 65 de mii pentru asa ceva . Se prezinta ca apa cu malai si are o culoare spre portocaliu. In stg radiator, in partea superioara (cand te uiti din masina) se desface un buson si se toarna chestia aia acolo . se lasa 3 minutele pana pe la vreo 5 sa mearga si eventual o mai ambalezi din cand in cand. Rezultatul.. nu mai curge nik din radiator si nu s-a infundat nici calorifer si nici nik. Eu unul mi-s tare multumit. Ar mai fi solutia cu dat carburatorul jos si dus la lipit .. te costa 50 k lipitu (pretz de brasov) numa ca tre sa stai sa il dai jos si sa te chinui sa recuperezi lichidu (daca ai antigel). Uite ca am citit in fuga si ce a scris ocebe si la mine nu mi-a afectat temperatura la care imi merge mototrul in mod normal . Nu mai stiu cum se numeste insa chestia aia iar ce mi-a ramas din ea (mai mult de juma de bidon) am lasat-o varului. sad.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.