Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: se sparge electromotorul
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
whitecar
Salut tuturor
Sint un incepator in toate cele privind autoturismul
Am o Dacie pe injectie din 2000 .Am ramas fara curent si cred ca am facut greseala sa o pornesc impinsa si au inceput problemele .Mi-a spart de 2 ori electromotorul .Acum imi este teama sa o pornesc iarasi .Povestea este destul de lunga si o voi redacta daca cineva se arata interesat in a-mi da o sugestie la rezolvarea problemei .
Astept un raspuns cit de mic care ma poate duce catre rezolvarea problemei .
$$ilvviu
Cum adica se sparge? Crapa carcasa?
Oricum nu vad legatura cu pornirea impinsa.
whitecar
da sa spart camasa (statoru )unde sint magnetii
a busit si bucsele ,a spart si coroana de carbuni
oridinea ar fi cam asta a evenimentului
1-uitat pozitii aprinse
2-luat curent de la alta masina (dar ramasa cu motor pornit putin timp )
3-nu am verificat daca incarca (releul sa fie bun )
4-nu pleca iara dupa 2 h de la incarcarea de la baterie
5-a plecat impinsa
6- am oprit (tot nu am verificat daca incarca )
7-nu a mai vrut sa plece
8-chemat oameni -plecat impins
in acest timp cineva mai cumparat o baterie noua
ne-am intilnit si am pus bateria noua pe masina
9-lumini slabe (tot nu am verificat daca baga curent ),dar masina pleca binisor la cheie ,aproximativ 15 plecari cu contact .
10- mers dupa garantia la baterie (caci omul uitase sa imi ea cind lam rugat sa imi cumpere )
11- oprit masina ,luat garantia pentru a merge la verificare
12- incercat plecat ,NU MAI VOIA ,incerca sa plece dar nu putea
13-chemat oamenii sa impinga ,Nu mai voia
14-chemat om sa imi dea iara curent NU MAI VOIA sa plece
15-Remorcare
16-rupt in timpul remorcarii bara de sub radiator
17-cumparat releu nou
18 - pus bateria veche la incarcat
19 - pus bateia reincarcata pe masina (aveam si releu montat )
20- a plecat dar destul de greu si cu zgomot mult
21- mers cu masina la tinichigiu pentru reparatia de la tractare
22-gasi electromotor facut praf
23 - inlocuit stator +carbuni +bucse
24- plecat cu masina si a mai durat fix 4 porniri
caci acum este spar iara
25- reparat iara montat pe masina
SI ASTEPT SA GASESC RASPUNSURI SI IDEEI
apoi voi pune si bateria

AM ANUNTAT CACI POVESTE ESTE LUNGA ,deci va rog sa ma scuzati daca am abuzat de timpul vostru
$$ilvviu
Sa o luam logic: electromotorul are un mecanism numit bendix care cupleaza doar la actionarea electromotorului. Deci daca ati pornit-o tractata nu avea cum sa afectati in vre-un fel electromotorul.
Cand spuneti ca v-a inlocuit statorul va referiti la carcasa sau la bobina?
Cel mai bine e sa luati alt electromotor si terminati povestea.
tibip
posibil sa-ti ramana bendixul cuplat din cauza releului de bendix (arc rupt). La mine la fosta masina (trabant) s-a intamplat asa, si a facut electromotorul varza... sad.gif
sobolan
salut ! si eu pe berlina mea am tot electromotor de asta tip nou cu 4 carbuni.....numai probleme am avut cu el.....si la mine se descarca bateria si am depistat ca avea un scurt in el...vezi ca mai era un toic pe aici ....pune-i unul clasic de la dezmembrari si gata....
argon
Dacia cu injectie nu se porneste impinsa !
electric
daca ti sau spart magnetii si ai gasit si bucsile sarite ai ori rotorul strimb ori problema la coroana.
sobolan
l-as ruga pe argon sa explice de ce dacia cu injectie nu se porneste impinsa !
argon
Pornitul prin impingere la o masina pe carburatie merge cand situatia o cere, necesarul de curent este doar pentru aprindere, dar la injectie ai multi alti consumatori( pompa de benzina electrica, calculator injectie + aprindere, injector), si e posibil ca bateria sa nu furnizeze curentul necesar pentru ei(chiar foarte probabil, dat fiind faptul ca masina nu porneste normal), si s-ar putea in cazul fericit sa nu porneasca de fel oricat ai impinge'o, sau cazul nefericit sa crape calculatorul de injectie....nu am luat in calcul si posibilitatea de a sari distributia de la punct, tinand cont ca aici discutam de un motor cu distributie pe lant.
sobolan
ce spui tu cu curentul pare destul de logic......dar treaba cu lantu sad.gif ....pai acu ,pe bune,de oltcit ce mai zici ca ala are distributie pe curea....la dacia e pe lant si greu sare,mai ales ca dacia de care vorbim e mai noua cat de cat ,deci ,eliminam posibilitatea uzurii prea mari a patinei......doar sa fie de aia hidraulica(alea sunt mai pretentioase)...dar tot nu cred...
apollo
apropo la ce ati discutat:

Aveam o SuperNova modelul simplu si s-a gasit sa ma lase undeva la munte(am zis ca totusi am noroc si o imping la vale).


zis si facut...am impins-o , m-am urcat in ea si i-am dat drumu la vale.

Am coborat aproximativ 8 Km si dai cu toate treptele sa o pornesc(ajungeam sa prin 90km/h).

NU a vrut in nicio treapta sa porneasca.Nu a schitat un gest.Nimic , nimic.
Cand puneam contactul se auzea bazaitul de la injectoare.Deci lucrau.

Dupa 8 km de coborare, am oprit si am chemat un mecanic.i-am zis cele intamplate si omu a venit direct pregatit.Stia care e problema.

Din curiozitate m-am uitat si eu sa vad ce face.
A scos un surubel, a schimbat o cutiuta mica , a scos mufa, a pus-o pe cealalta si masina a pornit la sfert de cheie.

Mi-a zis ca acea cutiuta care se afla la picioare prinsa undeva sub bord in partea stanga se numeste "Pre-Calculator" si ca a cedat din cauza incercarii de pornire fortata.Nu a vrut sa-mi zica mai exact care e motivul.

Concluzia e clara : Masina cu injectie nu se porneste impinsa/tractata sau sa ii dai drumu la vale.
amc
QUOTE(argon @ 7 Jan 2007, 19:22)
....nu am luat in calcul si posibilitatea de a sari distributia de la punct, tinand cont ca aici discutam de un motor cu distributie pe lant.
*


asta e de bula radmasa.gif
sobolan
acu pe bune mai argoane....eu zic sa revizuiesti ce ai scris mai sus cu lantu......e aur curat..... radmasa.gif
euu
deci ca sa revenim la subiect cred ca ai doua pb prima rotorul iti fura curent si a doua statorul daca nu este de fabrica este foarte prost magneti se misca la el de nou ,in concluzie rotor nou,stator de fabrica .
argon
Care-i bula?
EUROPE_
Parcă era vorba că la cele pe curea se poate rupe blink.gif
StefanT
Pii da ma, dar argon a zis ca nu a luat in calcul posibilitatea ruperii, cureaua fiind de lant. Nu vad nici eu bula.
Da, alea pe curea se pot rupe...
argon
Si daca se rupe, automat sare de la punct icon_mrgreen.gif ...de tot tongue.gif
Ov
dacia pe injectie nu se porneste impinsa deoarece in incercarile de pornire catalizatorul se "otraveste" cu vapori de benzina. In rest n-are nici pe dreaq ! Porneste impinsa si in fata si in spate si in toate partile si toate felurile. Intr-adevar daca tensiunea pe baterie este sub un anumit prag (nu mai stiu exact cat, scria in carte), atunci nu porneste deoarece calculatorul nu mai da comanda injectiei (ca o masura de protectie se pare).
gabi1
Tensiune baterie:dai la automat aprox 9.5-10.5V,impingi masina ai 11.5-12.5V,ce poate sa pateasca calculatorul?
Toata treaba e din blocul antidemaraj electronic,care la inj monopunct nu cred ca este.

Apollo,"pre-calculatorul" tau nu e posibil sa fi cedat chiar inainte de a incerca pornirea?
apollo
QUOTE(gabi1 @ 8 Jan 2007, 16:25)


Apollo,"pre-calculatorul" tau nu e posibil sa fi cedat chiar inainte de a incerca pornirea?
*




Gabi , tot ce e posibil, curiozitatea e ca mi-am mers inainte sa ma lase de tot.

Am aflat ca era un integrat ceva gen un final care avea pinii dezlipiti de pe placa de baza.
Am intrebat azi si m-am interesat.Acel "pre-calculator" da comanda la injectoare.daca are mufa scoasa nu se mai aprinde ledul in bord si automat nu porneste.

puteam sa ma chinui eu asa 3 zile ca tot nu pornea

oricum nu era masina mea..dar eu o conduceam smile.gif...era in taximetrie..a platit tot proprietarul smile.gif
pacatoase mai sunt
whitecar
Va multumesc pentru interesul si dezbaterea la problema mea
iata ce cred eu (retineti incepator in toate )
Dupa momentul plecarii inpins pentru prima oara ,in baterie (pentru ca am pornit la drum )a apucat sa se incarce ceva ,insa nu indeajuns pentru ca ulterior sa imi dea mult visatul ""sut "" la electormotor ,iar asta din cauza releului care pare ca nu functiona tocmai in regula .
Asadar la cea de-a doua impingere nemaiavind curent suficient (pina la impingere eu am mai dat 2-3 chei )a ramas impins in fata bendixul cu rotorul (probabil arcul de retragere sa blocat ).
Umarea a fost blocarea electomotorului, in mers fiind de ajuns sa se deformeze putin in bucsele de fixare pentru a atinge de peretii statorului .totusi a rezistat eroic .
Schimbarea de baterie nu a adus decit singura inbutatatire ca era incarcata si putea da ""sutul ""mai aprig ,insa in momentul descarcarii si acestei noi baterii forta sa a scazut ,electomotorul find deja sa spunem ""fisurat ""pe cale de consecinta nu putea sa mearga normal .
A urmat apoi schimbarea releului si aducerea pe masina a vechii baterii ce intre timp a fost incarcata la redresor .electormotorul nu suferise nici o reparatie in acest timp ,totusi a reusit sa porneasca destul de binisor (cu trosnituri )motorul.
La tinichigiul a fost remediata defectiunea de tractare dar si electromotorul
Aici se pare sa produs o greseala de montaj pe care am inteleso mai tirzior putin
Aceasta greseala de montaj a electomotorului a facut sa nu fie bine centrat rotorul in stator din cauza bucselor sau reglarii din cele 4 suruburi de prindere in capac .
Consecinta sa spart iara si incepuse sa manince tot curentul produs acum si cu un releu ok nou care confirma ca baga bine curent pe indicatorul de bord
Dupa repararea si de data aceasta a electomotorului ,de un nene bine priceput si bobinator de meserie , AM MONTAT PE MASINA OBIECTUL (electormotorul )
Am avut o discutie in privat cu unul dintre colegii de suferinta dupa sait care mia dat putin curaj
Am montat si bateria ieri si iam dat cheie
A plecat mai greu ,era rece ,dar baga curent si a urcat in jumatatea indicatoruli alb de baterie
Sigur am spus ""teapa ""asta am mai luato sa vedem cum merge in continuare
Am dat o tura prin oras am oprint in vizita scurt dar pe linga o casa la curte in caza ca facea iara figuri o parcam acolo
A plecat bine acum era calda
Astazi am fost cu ea la un durum mai lungut cu porniri mai dese
Baga curent dar cu consumatori ,lumini si aeroterma ramine pe rosu in stinga
Se aude totusi un zgomot de rupere dar nu prea puternic
La terminarea plimbarii aveam pe bornele bateriei cu motor pornit 12,45 V
Cam asta este pina acum

$$ilvviu
Cam putin 12.45V cu motorul pornit. Nu aveti releu din ala mare cu capac care se poate regla? Ar trebui sa aveti cam 14.5V.
bygy007
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=496492


citeva sfaturi pentru verificare alternator
gti98
Salutam colegii!
1. Personal am pornit de multe ori prin antrenarea motorului de miscarea masinii (eu prin "cadere", lasand-o sa ruleze la vale; cam acelasi lucru se intampla si la impingere) Sigur, manevra are si ea "chichitele" ei: nu se cupleaza brusc ambreiajul, nu se "da la cheie" in acelasi timp (de mai multe ori am vazut "priceputi" care invarteau demarorul in timp ce 2-3 insi impingeau de zor, iar motoru era clar decuplat de roti....) Nu se intampla nimic altceva decat atunci cand motorul e invartit de demaror (solicitarea in sistemul de distributie e mult mai mare la 4-5000 rpm decat orice soc de pornire) Singura rezerva posibila ar fi rotirea inversa (introducerea in marche-arriere si impingerea spre inainte); totusi o asemenea greseala mi se pare prea grosolana....
(Dacia Nova GTi)
2. Ca sa se "sparga" demarorul, e necesar sa existe joc mare in bucse, care sa "permita" rotorului sa loveasca in stator (totusi intrefierul e sub milimetru) e posibila o uzura "simpla" sau poate accelerata de decuplare greoaie a bendixului (desi e destul de putin probabila: canelurile spiralate pe care "fuge" bendixul il arunca "afara" de pe coroana imediat ce aceasta se roteste mai repede decat electromotorul, adica imediat ce motorul a pornit ( demarorul realizeaza max 100 rpm iar relantiul cel mai mic e peste 500 rpm) Doar daca ramane solenoidul alimentat anormal de mult si impinge bendixul in coroana, dar nu prea cred ca e cazul....
3. Daca exista joc mare in bucse, miscarea rotorului e puternic franata; campul dat de magnetii de pe stator e constant (nu apare variatia prezenta in cazul statorului bobinat, la care curentul de pornire (mare) creeaza un camp puternic, care scade pe masura ce rotorul se roteste tot mai repede, si care contribuie la lansarea miscarii). In consecinta rotire se face lent un timp indelungat, curentul se mentine mare, solicitarea si descarcarea bateriei e importanta si uneori excesiva si nici sistemului perii-colector-rotor nu-i face bine (se topesc lipiturile bobinajului la lamelele colectorului, se deterioreaza izolatia rotorului) Demarorul "modernizat" e mai mic si mai ieftin, dar calitatea si rezistenta.....(Din pacate din ala am si eu...)
4. Ma tem ca nu spun nimic nou, dar e o adevarata catastrofa in reteaua de service-uri! Insi buni de gura si plini de tupeu, au pretentia sa nu ia bani cu ghiotura dar habar n-au de meserie; de prea multe ori fac treaba de mantuiala si mai strica si altele... Si nici nu e posibil sa fim toti mecanici-electricieni-vopsitori auto....
Toate cele bune si bafta!! (Ca e nevoie de asa ceva!)


This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.