Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: intarziere la aprinderea luminilor...releu defect?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
tatuci
Salut!

Problema sta in felul urmator: cand dau drumul la lumini (fie faza scurta, lunga sau pozitii) astept aproximativ 10-20 secunde pana cand acestea se aprind (atat farurile si stopurile de noapte cat si luminile de bord)

am incercat sa misc de orpu d ecomanda al luminilor dar nu da semn ca ar fi vreun contact uzat (nici cand incerc sa le pornesc nici cand sunt aprinse).

daca le inchid dupa o perioada de mers si le aprind imediat povestea se repeta.

partea ciudata este ca daca incerc sa dau flash-uri merge fara probleme

prima idee care-mi vine in minte este sa dau vina pe releul de lumini...se poate repara su trebuie altul din raft?

Multzam!
roland
Dacia berlina nu are relee de lumini. Blocul de lumini e pe direct, facand contact direct intre firul de plus si firul care duce la far. Pentru protejarea blocului, unii monteaza relee. Este si cazul tau? Adica, ai sau nu montate relee?
tatuci
QUOTE(roland @ 8 Jan 2007, 11:47)
Dacia berlina nu are relee de lumini. Blocul de lumini e pe direct, facand contact direct intre firul de plus si firul care duce la far. Pentru protejarea blocului, unii monteaza relee. Este si cazul tau? Adica, ai sau nu montate relee?
*



da smile.gif ...in compartimentul motorului pe paripa stanga firele de la blocul de lumini intra in releu (pe sleau un cubuletz gri cu 5 piciorushe si o ureche de care este prins pe aripa)

releul (cubuletzul gri) este montat din fabrica. mentionez ca masina este fabricata in '91 dar a fost livrata beneficiarului in '93 smile.gif) - vezi poza


argon
Luminile de pozitie, nu-s trecute prin releu...daca zici ca si alea se aprind cu intarziere nustiu ce sa zic..
tatuci
intre baterie si blocul de comanda lumini se mai interpoleaza vreo piesa? un condensator ceva?

am impresia ca e ceva electronic la mijloc ca am aproximativ aceeas intarziere intotdeauna...ceva se incarca foarte greu...voi incerca un alt releu...daca nu incercam si alt bloc comanda lumini
Night Dog
Incearca cu alt bloc de lumini, sau incearca si tu sa misti sigurantele eventual sa le cureti sau ceva fire de masa, tongue.gif releul nu are treaba cu intarzierea lor, eu am model cu 4 faruri si am 2 relee, dar niciodata nu am avut prob. tongue.gif
roland
Eu aveam releu pentru proiectoarele de ceata, montat pe aripa, in compartimentul motor. Singurul lucru nasol pe care l-am patit a fost de cateva ori, intr-o iarna friguroasa, cand nu vroiau sa se stinga. Ramanea releul blocat din cauza frigului si nu decupla cand taiam plusul de comanda. Isi revenea la un bobarnac. Apoi nu a mai facut, posibil sa fi fost ceva in neregula cu releul si sa-si fi revenit de la metoda clasica cu ciocanul smile.gif Poate al tau nu vrea sa cupleze imediat, incearca cu alt releu sau cu aparatul de masura vezi ce intra si ce iese din releu (plus comanda, plus putere, plus iesire, masa).
ceaki
incearca sa alimentezi pe direct sa vezi cum se aprinde atunci. dai jos cochilia de sub volan si cu un fir legat la surubul de + de pe blocul de lumini alimentezi in parte firele de pe blocul de lumini. alb-pozitie, verde-faza lunga, galben - faza scurta. daca becurile ti se aprind repede atunci problema e din blocul de lumini , are contactul principal din interior oxidat. blocul se poate repara usor.
tatuci
QUOTE(ceaki @ 8 Jan 2007, 17:54)
incearca sa alimentezi pe direct sa vezi cum se aprinde atunci. dai jos cochilia de sub volan si cu un fir legat la surubul de + de pe blocul de lumini alimentezi in parte firele de pe blocul de lumini. alb-pozitie, verde-faza lunga, galben - faza scurta. daca becurile ti se aprind repede atunci problema e din blocul de lumini , are contactul principal din interior oxidat. blocul se poate repara usor.
*



multzam mult!

voi incerca sa vad ce obtin..pana la urma...ce rol are releul ala?!?
bygy007
de la + la baterie vine direct un fir gros la blocul de lumini pe surub iar de acolo se duce la alternator eu zic ca este de la blocul de lumini
tatuci
QUOTE(bygy007 @ 9 Jan 2007, 01:38)
de la + la baterie vine direct un fir gros la blocul de lumini pe surub iar de acolo se duce la alternator eu zic ca este de la blocul de lumini
*



am analizat fenomenul si am observat u lucru ciudat...nu cred sa fie o coincidenta: la pornire (dupa o stationare de 8-10 ore) dau drumu la lumini...sunt pus in asteptare...iar cad ambalez motorul serios (fiind pe loc) se aprind.

cum tre sa mai strang cureaua la alternator?
kta
Si la mine se intampla ceva asemanator: luminile merg absolut toate, se aprind cum trebuie. In schimb bordul se aprinde dupa ceva timp ... In general, momentul aprinderii bordului coincide cu actionarea semnalizarii, stergatoare, aeroterma. Toate indicatoarele din bord merg (doar cel de faza scurta nu -- evident).

blink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.