Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ceas presiune ulei
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ct03nut
salut,

ma adresez posesorilor de dacia dupa 96, cand puneti contactul dar nu dati la demaror...nu e asa ca aveti presiunea uleiului la 2 atm fara el pornit ?


m-am uitat la ceasurile de dinainte..85...90 si ceva si cand pun contactul dar fara motor pornit sta la 0 cum ar trebui



chiar ma miram, am refacut motorul si presiune maxima o am dupa 4000 rpm cu motorul cald cald, 4 atm la 3000 rpm si la relanti am 2 atm, ma speriasem ca citisem dintr`un post al lui argon cum ca el are presiune maxima dupa 2500 rpm wacko.gif

ulei am mobil super s 10 w40


in concluzie, asta inseamna ca ceasurile sunt facute defecte din fabrica, ca sa arate cu 2 atm mai mult ?
blink.gif
ag02cws
Eu cand pun contactul, se ridica un pic acul, dar becurile sunt rosii, deci asta inseamna ca am sub 1.7 atm. Dacia lui tata are ceasuri d-alea vechi si tot asa se intampla, doar ca nu are bec. In mers, am 6 atm cand e motorul rece, dar scade la 4 pe masura ce se incalzeste.
ct03nut
cum sa ai 1.7 atm cu motorul oprit ? vi se pare corect ?
EUROPE_
Nu ai cum să ai 1.7 atm cu motorul oprit, da există posibilitatea asta, dacă îl oprești, și după câteva secunde sau minute pui contactul, cred că e posibil să ai în momentul acela presiune. Dar dacă stă o noapte, nu cred că mai ai presiune.

Sau, cel mai probabil ne pot lămuri diaconuliviu și argon.
ag02cws
Am zis ca se ridica un pic acul. Peste 1.7 atm se stinge becul. Cu motorul oprit, becul e aprins, deci am sub 1.7. E normal sa se ridice un pic acul pt ca atunci incepe si el sa indice. In plus, presiune 0 n-o sa vezi in nicio incinta, deci mi se pare normal sa se ridice un pic.
In fine, nu stiu cu ce ne ajuta discutia... La masinile noi, au pus decat bec, n-au mai pus si indicator. important e sa mearga biggrin.gif
ct03nut
masinile sunt statute mai bine de 12 ore..si da`l drac..cat de etans sa fie motorul ala de dacie care de nou scapa compresie ?
EUROPE_
Scuzate domnu ag02cws, dar martorul pentru presiune ulei se stinge dacă presiunea este mai mare de 0,7 atm.
gabi1
Indicatiile nu corepund de la indicator la indicator s-au sonda,dar daca la ralanti nu se aprinde becul si atunci cand accelerezi usor creste presiunea la ulei,nu ai de ce sa iti faci griji.
ct03nut
nu imi fac griji, dar eu am ceas presiune ulei model asemanator cu astea noi, dar e din 86..parca e mai finisat, si la toate modelele similare mie, la fel, presiune 0 fara motor pornit si la alea dupa 95...2 in cap, revin cu poze daca gasesc pe net sa vedeti diferentele de finisare. In 86 arata mai bine ca asta din 96
ag02cws
1 atm reprezinta presiunea atmosferica, care reprezinta 753 mm Hg (coloana de mercur). Mie imi e greu sa cred ca la o astfel de presiune martorul sta stins. De valoarea de sub 1.7 atm la care se aprinde becul am aflat de la un mecanic, deci nu bag mana in foc. Oricum, un lucru e cert: 0 nu e niciodata pt ca asta ar insemna ori masa 0, ori suprafata infinita, ceea ce e absurd.
gabi1
Daca te linisteste cu ceva afla ca si la mine,nova 99",tot aproape de 2 e cand pun contactul.Conteaza in mers,sa nu scada sub valoarea de "zero initial",valoarea de st-bay biggrin.gif .
șoferistul
Presinea de ulei minimă de funcționare la ralanti este 0.7 conform manualului de exploatare Dacia. Asta cu motorul în cald. Limitattorul de presiune maximă este undeva în jur de 6.
vyper
daca ai presiunea sub 2 pe la 1.7 asa cel putin va zic ce am observat la mine: a scazut presiunea sub 2 pe indicator incep sa licare becurile alea de ulei din bord...la 1.7 cel putin la mine sigur stau aprinse puternic icon_mrgreen.gif la 0.7 creca s-ar cala motoru
yo9hrb
Cum ai masurat 2 sau 1,7?
diaconuliviu
N-a masurat, a "luat de buna" indicatia "ceasului" de ulei la care a aproximat acel 1,7 bar.

Vyper, daca la o indicatie de 1,7 pe acel ceas pilpiie becurile, una din sonde (de ceas sau manocontactul) sau ceasul sint defecte. Masoara presiunea corect, cu un manometru montat pe bloc, in locul teului cu sonde.
Daca indicatia manometrului arata 1,7 bar, cum spui, manocontactul e defect, daca arata sub 0,7, sonda de presiune (cea mare) defecta sau ceasul defect. Ca sa afli unde e problema, iei imprumut o sonda de presiune de la cineva, caruia ii indica bine ceasul, o montezi si urmaresti iar ceasul tau. Daca indicatia devine mica, in jurul acelui 0,7, sonda defecta, daca nu, ceas defect.

Daca presiunea REALA este mica, pune-ti intrebari daca uleiul mai e bun, daca relantiul nu e prea mic, daca supapa de refulare a pompei nu e blocata pe "deschis" sau daca nu ai jocuri mari in lagare.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.