Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme plecare de pe loc
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
lvl100
Cu cateva luni in urma, mi-am cumparat o Nova. Bine intretinuta si de fostul propietar nu mi-a facut nici un fel de probleme. Dar de la inceput mi-a sarit in ochi ce greu pleaca de pe loc. Si pentru mine care conduc de ani de zile e destul de neplacut, trebuie tot timpul cabrata extrem de atent din ambreiaj si acceleratie altfel motorul intra in tremurat si chiar se poate opri.
Nu am mai intalnit aceasta situatie niciodata, cu toate ca am condus de la tico la ARO.
Mentionez ca recent i-am schimbat capacul si discul de ambreiaj, fara sa se vada nici o diferenta.
Deasemenea masina are un carb monocorp de 1400. Am facut un mic search pe forum inainte si am vazut posturi care pomeneau de ceva probleme la plecarea de pe loc cu carb de 1400 dar erau foarte vagi.
Are cineva vreo idee care ar putea fi mai exact motivul ?
Dyda
Reglajul amestec carburant+ cnc defectuos
Reglaj aprindere defectuos
Coreleaza cele 2 reglaje si vei avea schimbarea.
mihai0070
Ce inseamna ca pleaca greu de pe loc .... poate este discul de ambreaj dus ....
apollo
off topic : (scz) - mihai0070 da-mi un id ceva sau un private message..ca vreau sa vorbesc cu tine...undeva interactiv.
lvl100
QUOTE
Ce inseamna ca pleaca greu de pe loc .... poate este discul de ambreaj dus ....



@mihai0070 Am spus deja ca ambreiajul il am nou, inclusiv discul. Initial la asta m-am gandit si eu dar nici o schimbare dupa iesirea din service.
Iar ca sa intelegi mai bine ce inseamna problema asta de plecare, aminteste-ti cum multi faceam la primul urcat vreodata intro masina, stateam sa ne gandim cum sa facem jocul de picioare ca sa putem pleca de pe loc, si cei mai putini priceputi faceau sa tremure toata masina ca naiba sau chiar sa opreasca motorul. Exact asa e la mine acuma numa ca eu am depasit de ani buni faza asta sad.gif.
Deci efectiv masina trebuie super controlata din ambreiaj si acceleratie, altfel in intersectie ai murit. Eu inca ma mai descurc, dar prietena care si-a luat carnetul de 2 saptamani nici nu o poate porni din loc.

@Dyda multumesc, am sa incerc , sper sa fie ce ai spus tu

Poate si cei care spuneau ca carbu de 1400 pe Nova poate creea probleme la plecarea de pe loc ma lamuresc daca se refereau la aceeasi problema, sau la alta.
mihai0070
Am nova cu carb de 1400 si merge ok ... si la plecarea de pe loc o tin turata la 1300 1500 si ridic piciorul si merge ok masina ... la tine daca face asa urat si tremura ca toate alea ... este ceva din cutie (daca ambrejul este nou) tine-o turata la 2000 si elibereaza ambreaj nu are voie sa faca in nici un fel ... trebuie sa plece lin de pe loc...
si mai incearca sa pleci cu a 2 a de pe loc sau a 3 a si vezi daca tot asa face .... relantiul la cat il ai ... acceleratia este ok ... se tureaza bine motorul si cursiv la apasare ... (trage de clapeta de acceleratie de la carburator adica tureaz-o si da-i drumul vezi cum revine daca creste progresiv si scade preogresiv)
lvl100
Hmm motorul merge frumos si rotund si in general n-am probleme cu el, la accelerare etc. Ralantiul pe timp de iarna mi-l tin la 1000. Am mai plecat si din a doua si tot asa face.
A plus ca nici nu se pune problema sa plec cu turatie de 1500 ca la tine, asta e moarte sigura. De obicei trebuie cam minim 3000 ( si atunci cea mai mica eliberare a ambreiajului imi cade turatia pe la 500) sa am ceva sanse de plecat de pe loc.
Paollo
parerea mea:
1. motorul are probleme cand e pus sa lucreze in sarcina (reglajele, cum s-a mai spus, in special la APRINDERE ar trebui verificat tot, sau si de la carburatie desi tot aprinderea cred ca e)
2. poate parea stupid, dar frana de mana nu e cumva trasa?sau poate ceva blocat pe acolo, incearca sa scoti din viteza si sa simti daca nu cumva merge mai greu, daca e franata in vreun fel.
lvl100
QUOTE(Paollo @ 9 Jan 2007, 19:18)
parerea mea:
1. motorul are probleme cand e pus sa lucreze in sarcina (reglajele, cum s-a mai spus, in special la APRINDERE ar trebui verificat tot, sau si de la carburatie desi tot aprinderea cred ca e)
2. poate parea stupid, dar frana de mana nu e cumva trasa?sau poate ceva blocat pe acolo, incearca sa scoti din viteza si sa simti daca nu cumva merge mai greu, daca e franata in vreun fel.
*




Faza cu frana de mana nu e chiar asa stupida, mai ales ca eu chiar o aveam bulita si imi statea beculetzul pe rosu in bord tot timpul. Chiar am sperat doar asta sa fie problema si cand am bagat-o in service, pe langa alte lucruri, o maneta de frana + cabluri a fost primul lucru care l-am cumparat. Dar tot degeaba .....

Pana acuma se pare ca parerea generala e ca ar putea fi doar de reglaje. Dar daca era doar atata, nu trebuia cumva sa se simta si in functionarea in general al motorului ? Dar la mine e mai greu sa o pornesti din loc, dupa aia merge fara nici un fel de probleme.
mirceas
cam dubios sa fie numai din reglaje, altfel motorul s-ar fi manifestat la fel in general. relantiul zici ca e ok. simti cumva ca trepideaza macar putin cand esti pe liber si apesi frana?

ai incercat si in sarcina mai mare sa vezi ce se intampla? urca un deal ceva...

chiar daca e ambreiaj nou, mai exact discul, cum e cu placa si restul? capacul de ce l-ai schimbat si cu ce l-ai schimbat?
$$ilvviu
Am un coleg de servici care avea cam aceeasi problema cu Nova lui. Plus ca pe la 100 km la ora intra motoru in vibratie. Ne-am gandit la jocul motorului sau cutiei in suporti...etc.
Toata treaba a fost de la capacul de delcou. L-a schimbat si gata vibratiile.
Incearca si tu... e 5 lei unu.
mihai0070
Masina nu are voie sa intre in trepidatie la 100 la ora decat daca discurile de frana sunt ovalizare sau joc la caseta de directie sai ax volan... motorul trebuie sa plece depe loc la 1300 lejer ... daca la tine merge la relanti ok dar porneste numai in sarcina ... calr ai problema in carburator ... parerea mea ... verifica nivelul in CNC vezi cuiul vericica si pompa de repriza ... si mai da detalii despre cutie ... (nova din ce an este sunt vre-o 3 tipuri de cutii pe nova) cum se comporta cutia in sarcina sau la frana de motor ... cu uleiul cum stai in motor si in cutie si mai verifica doar verifica si grupul din cutie ... poate este ceva inneregul ape acolo ...
Banuiesc ca totusi este din cutie ... la mine daca turez la 2000 si ridic ambreajul plec cu scartiala de rupe ... la 3000 deja raman fara cauciuce ....
lvl100
QUOTE(ssilvviu @ 9 Jan 2007, 20:11)
Am un coleg de servici care avea cam aceeasi problema cu Nova lui. Plus ca pe la 100 km la ora intra motoru in vibratie. Ne-am gandit la jocul motorului sau cutiei in suporti...etc.
Toata treaba a fost de la capacul de delcou. L-a schimbat si gata vibratiile.
Incearca si tu... e 5 lei unu.
*




ssilvviu tocmai ce mi-ai dat alta veste proasta. Cineva a zis ca e ambreiajul, n-are cum ca e nou. Altcineva a zis frana de mana, n-are cum ca e noua. Acum tu imi zici ca rezolvarea e capacul de delcou, dar nici asta n-are cum ca si asta straluceste de nou ce e mancal-ar tata cu tot cu fise de capac.
Daca cineva vrea sa imi pomeneasca de bujii......sunt noi si alea !
Eh cam aici se termina lista cu noutati (ar mai fii coroana si electromotorul dar asta n-au legatura cu topicul deci putin probabil sa le propuna cineva:)

Erm deja incep sa disper. Am mai avut 2 oltcituri, un Aro si o berlina la viata mea, deci sunt obisnuit cu "fiabilitatea" legendara a masinii made in Romania, dar asa ceva nu mi s-a intamplat niciodata.
Deocamdata am bagat cam prea multi bani in masinuta asta, dar probabil cand mai fac rost am sa incerc ce a zis Dyda. Dar pana atunci va sunt recunoscator daca puteti sa-mi mai dati niste sugestii.

mihai0070
Pai te cred fratioare ca ai bagat in ea o groaza de bani (si eu am bagat in Nova mea la la fel o caruta de bani cu care mai luam o berlina) dar acum merge ... ti-am spus verifica carburatorul daca merge ok verifica GRUPUL din cutie ... planetarele ... toate astea duc la o pornire defectuasa ... coroana nu are treaba aia este doar la pornirea motorului nu si la plecarea de pe loc ... ... te mai intreb o data motorul la relanti merge bine adica nu tremura nu nimic ...(de cand ai masina ai verificat uleiul in cutie) ... daca grupul are joc sau planetarele sunt distruse atunci pleaca asa de nasol cum spui tu ... eu cred totusi ca este din cutie ...
Un ultim test si verifici care este buba...
Urca masina pe cric pe partea stanga ... (daca ai 2 "crice" biggrin.gif pune-o pe amandoua ) baga in viteza a 2 a sau a 3 a si pleaca de pe loc ... daca dardaie (doamne fereste sa nu cada de pe cric pune pietre la rotile din spate si trage frana de mana) atunci ai planetarele sau grupul bulite rau de tot ... daca pleaca frumos si incep rotile sa se invarta ... atunci ai eliminat cutia si grupul din discutie...
daca nu a inteles suna-ma (dau numarul in PM) si pentru 5 min te ajut (sau te sun eu daca sunt la serv)
Nuami bine si sper sa gasesti rezolvarea cat mai repede ... laugh.gif sa face o cursa ...
mirceas
nu invata omul prostii, sa puna masina pe 2 cricuri cu pietre la roti...
lvl100
In ralanti merge atat de rotund de zici ca am traso cu compasu smile.gif
Si in general merge ca o dulceatza.
Singurul lucru care nu l-am facut din ce ai spus tu este sa verific nivelul de ulei in cutie
Dar apropo de testul tau. Am niste prieteni care si maine ma ridica cu motostivuitorul, dar nu prea cred ca are sens. Masina nu tremura neaparat. Poate sa plece si foarte frumos si lin de pe loc. Dar pentru asta trebuie sa ma concentrez sa gasesc punctele ideale si jocul perfect de picioare. Eu in majoritatea cazurilor plec frumos, dar ai idee ce inseamna ca la fiecare plecare de pe loc sa fiu atent sa : accelerez pana la 3000 --> eliberez f putin ambreiajul si il joc de vreo 5 ori in curse de 2-3 mm pentru gasirea punctului perfect altfel masina incepe sa se rupa in doua sau se opreste--->accelerez din nou--->mai cabrez oleaca din ambreiaj --->decolez (asta daca n-am gresit cu 1 mm jocul la ambreiaj si opresc motoru)
Deci ma repet, masina poate porni si frumos. Dar extraordinar de greu, ori ai nimerit acel punct perfect ori ramai cu coada de masini din spatele tau care te claxoneaza in intersectie smile.gif
mirceas
sf-uri... daca asta nu e din ambreiaj il mananc. degeaba e nou, sunt multe piese pe acolo si pot fi montate cu "dosul"...

da' la un service serios pentru o constatare nu vrei sa te duci? oricum in ritmul asta vei distruge ambreiajul, nou cum e...
lvl100
QUOTE(mirceas @ 9 Jan 2007, 23:01)
sf-uri... daca asta nu e din ambreiaj il mananc. degeaba e nou, sunt multe piese pe acolo si pot fi montate cu "dosul"...

da' la un service serios pentru o constatare nu vrei sa te duci? oricum in ritmul asta vei distruge ambreiajul, nou cum e...
*




Daca nici reprezentanta oficiala Nova care are si magazin de piese Nova nu e service serios , atunci cam unde ai propune tu sa ma duc ?
EUROPE_
Îți spun părerea mea, cred că e din cursa pedalei de ambreiaj, gasește pe cineva care se pricepe ca să-ți regleze ambreiajul.
Și a mea tremură câteodată puțin când plec de pe loc, dar eu am placa de presiune, să zicem puțin uzată ( are un canal pe ea de la uzura discului condus, care a fost schimbat ), am cursa la pedala de ambreiaj cam mare, probabil tocmai din cauza plăcii.
Și te mai întreb ceva, face așa de când ai schimbat ambreiajul?
lvl100
QUOTE(EUROPE_ @ 9 Jan 2007, 23:33)
Îți spun părerea mea, cred că e din cursa pedalei de  ambreiaj, gasește pe cineva care se pricepe ca să-ți regleze ambreiajul.
Și a mea tremură câteodată puțin când plec de pe loc, dar eu am placa de presiune, să zicem puțin uzată ( are un canal pe ea de la uzura discului condus, care a fost schimbat ),  am cursa la pedala de ambreiaj cam mare, probabil tocmai din cauza plăcii.
Și te mai întreb ceva, face așa de când ai schimbat ambreiajul?
*




Da , nu e nici o diferenta ininste si dupa schimbarea ambreiajului.
M-am gandit si eu la varianta ajustarii pedalei, ca are o cursa cat china. Acu` cateva zile am condus un papuc preistoric care avea o cursa foarte mica la pedale si se controla de parca ziceai ca e tico, doar mangaiai pedala putin si iti pleca singura smile.gif
Dar in acelasi timp, berlina pe care am avut-o inainte de Nova asta avea cam tot atata cursa la pedala si nu-mi creea nici un fel de probleme.
In sfarsit, e clar ca e o alta sugestie pe care va trebuii sa o pun in aplicare. macar sa nu mor prost daca ma ajuta sau nu.
workarea
QUOTE(lvl100 @ 9 Jan 2007, 22:09)
Daca nici reprezentanta oficiala Nova  care are si magazin de piese  Nova nu e service serios , atunci cam unde ai propune tu sa ma duc ?
*


Pai si aia ce-au zis? Ca banuiesc ca macar niste pareri trebuie sa fi avut.

Ideea cu ridicatul de fata nu e aberanta (doar realizarea propusa era cam extrema, desi am vazut chestia asta intocmai). In fine, deci ce se intimpla daca o ridici pe elevator (na! ca sa fie totul safe) si pornesti intr-a-ntiia, a doua, a treia? Ma refer la pornit firesc, ca tot romanu', nu la fineturi si mingiieri.
AutoVic
Parerea mea, daca ai cursa f lunga inseamna ca ambreiajul nu are nici un pic de joc si nu e bine (te vei intoarce mai repede la service), ajusteaza tu cursa pedalei, reglajul e langa pompa de benzina chiar pe cablu de ambreiaj, e usor ai o piulita si o contra piulita care le mai slabesti oleaca, in timp ce le reglezi mai tragi cate un pic si de manson in sus sa vezi daca are un pic de joc (cam 0,5 cm) asta il verifici dupa cum iti intra in viteza (daca e prea mare nu mai intra in viteza, sau in unele viteze) verifica si asta desi nu stiu daca o sa solutioneze problea demarajului, dar cursa aia sigur. Verifica si avansu (macar sa fie la semn), Dupa plecarea de pe loc daca te dai la ea merge bine? Incearca sa mergi in chiar la cald cu socul un pic tras (f putin) vezi daca mai amelioreaza fenomenul (daca da, spala si regleaza carburatorul). SUCCES!
mihai0070
La cum descrii tu ... problema ... iti spun sigur ca ambreajul ala nu este bun sau montat prost ...(apropo unde ai vazut tu reprezentanta de nova ) " Daca nici reprezentanta oficiala Nova care are si magazin de piese Nova nu e service serios , atunci cam unde ai propune tu sa ma duc ?" daca poti fi mai exact ... ca multa lume este interesata de piese de nova ....
Tossi
Salut

Aceeasi problema o am si eu la berlina din 97, cand debreiez la plecatul de pe loc tremura toata masina rau de tot.
Iti spun sigur ca e de la discul de ambreaj care are arcurile slabite sau moi. Sfatul meu e sa ii mai schimbi discul odata,eventual intr-un service ca sa ai si garantie, pentru ca poti pati ceva mai rau, la mine s-a rupt un suport de motor si jugul de la cutia de viteze.
lvl100
QUOTE(mihai0070 @ 10 Jan 2007, 09:13)
La cum descrii tu ... problema ... iti spun sigur ca ambreajul ala nu este bun sau montat prost ...(apropo unde ai vazut tu reprezentanta de nova ) " Daca nici reprezentanta oficiala Nova care are si magazin de piese Nova nu e service serios , atunci cam unde ai propune tu sa ma duc ?" daca poti fi mai exact ... ca multa lume este interesata de piese de nova ....
*




QUOTE(b-45-wob @ 10 Jan 2007, 11:33)
Salut

Aceeasi problema o am si eu la berlina din 97, cand debreiez la plecatul de pe loc tremura toata masina rau de tot.
Iti spun sigur ca e de la discul de ambreaj care are arcurile slabite sau moi. Sfatul meu e sa ii mai schimbi discul odata,eventual intr-un service ca sa ai si garantie, pentru ca poti pati ceva mai rau, la mine s-a rupt un suport de motor si jugul de la cutia de viteze.
*





mihai0070 ma refeream la cea mai mare si mai veche reprezentanta Dacia de la mine din oras care are si stand de Nova. La magazinul de la ei nu stiu daca e 100% complet, dar eu ce m-a intersat am gasit.

M-ati inebunit cu ambreiajul ala , dupa ce am dat o gramada de bani pe el nimeni nu vrea sa citeasca ca e nou smile.gif
b-45-wob apreciez sfatul, dar cum am mai spus in alte cateva posturi, inclusiv discul e nou, iar cu arcurile de pe el pot sa sparg piatra asa de tepene sunt.

mihai0070 din cele doua variante enumerate de tine : 1) ambreiajul sigur este bun de la un cap la altul iar 2) faza cu montatul n-am cum sa garantez ca e montat bine, dar masina se comporta identic si cu ambreiajul varza de dinainte si cu asta nou. si nu prea vad cum mai multi oameni din toata tara cand au umblat la ambreiaj (banuiesc din `98 pana acum nu e prima schimbare de ambreiaj) l-au montat cu exact aceleasi greseli.
workarea
Mai lvl100, raspunde-mi si mie, te rog, ce opinii au emis nenicii aia din service, mai ales ca zici ca e specializat pe nova, sau cam asa ceva. E important de stiut si asta.

Sa inteleg ca problema asta o ai din '98, cu toate kiturile de ambreiaj pe care le-ai schimbat? Atunci inseamna ca ai facut, la vreun service, pe vreun maidan, cava, si faza cu pornitul cu masina ridicata. Deci raspunde-mi si la cealalta intrebare: cum se manifesta in cazul asta?
lvl100
QUOTE(workarea @ 10 Jan 2007, 20:52)
Mai lvl100, raspunde-mi si mie, te rog, ce opinii au emis nenicii aia din service, mai ales ca zici ca e specializat pe nova, sau cam asa ceva. E important de stiut si asta.

Sa inteleg ca problema asta o ai din '98, cu toate kiturile de ambreiaj pe care le-ai schimbat? Atunci inseamna ca ai facut, la vreun service, pe vreun maidan, cava, si faza cu pornitul cu masina ridicata. Deci raspunde-mi si la cealalta intrebare: cum se manifesta in cazul asta?
*




Masina am cumparat-o in septembrie anul trecut, deci o am doar de cateva luni, nu stiu cum a mers la viata ei, dar eu asa am luat-o.
Ultima oara cand am fost la service si am schimbat o gramada de lucururi, i-am tinut pe aia 12 ore sa bibileasca la masina. Era toata lumea prea disperata ca se mai preocupe serios si de problema asta. Eu ca mai aveam putin si plecam in chiloti de acolo la cati bani dadusem, aia ca le iesisera parul prin caciula de cat lucrasera la masina smile.gif
Asa ca de fapt la problema asta nu s-a mai uitat nimeni cu seriozitate. Eu m-as mai duce odata in service numai pentru asta, dar inainte am zis sa intreb si pe forum ca sa-mi fac o idee cam care ar fi problema si cam cat m-ar costa.
Cu rotile in sus n-am incercat, dar am sa incerc intr-o zi , doua si va spun rezultatul
workarea
Ahaaaaa! Pai pe cuvint daca din posturile tale nu se intelegea ca ai fost la un service serios si aia nu i-au dat de cap. De fapt, problema asta nu a fost ridicata nici o data in service. Votez si eu pentru problema ambreiaj.

LE: deci problema ta s-ar descrie cam asa: ambreiajul nu are nici o plaja de toleranta atunci cind cupleaza. Cupleaza intr-un singur punct. Daca il ratezi pe ala, motorul da sa se opreasca. Se simte la picior chestia asta si se mai simte si ca nu e problema de aprindere/carburatie (nu era tendinta sa dea in nas, de exemplu). Am descris corect?
lvl100
QUOTE(workarea @ 11 Jan 2007, 01:12)

LE: deci problema ta s-ar descrie cam asa: ambreiajul nu are nici o plaja de toleranta atunci cind cupleaza. Cupleaza intr-un singur punct. Daca il ratezi pe ala, motorul da sa se opreasca. Se simte la picior chestia asta si se mai simte si ca nu e problema de aprindere/carburatie (nu era tendinta sa dea in nas, de exemplu). Am descris corect?
*



Da , ai rezumat in cateva cuvinte problema mai bine ca mine biggrin.gif
mirceas
asadar ne intoarcem la ambreiaj... ce ziceai? ca e nou? biggrin.gif
mihai0070
Pune-o frate pe crick si pleaca cu ea de pe loc si vezi ce se intimpala (rolul satelitilor este acela de a misca doar roata care este pe crick) dedci nu se va misca din loc si vezi daca tremura la fel de rau ... si cred ca ar trebuie sa te bagi putin sub ea si sa vezi si planeratele in ce stare sunt ... ca la urma urmei ... ele dau legatura si transmisia din cutie la roti ... poate au joc in grup sau in fuzeta ... ridic-o pe crick si fa ce ti-am spus si mai vorbim .....
AutoVic
Daca e montat in service autorizat (adica montat cu chitanta, tot), astia dau garantie de la 3 la 6 luni, daca te mai incadrezi in perioada asta si mai ai chitanta, du-te peste ei cat mai repede (s-ar putea sa fie greseala de montaj, daca nu, discul si ce ai mai schimbat au garantie 18 luni, dar cred ca te va costa manopera).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.