istvan.t
9 Jan 2007, 22:38
saptamana trecuta am schimbat la un servis garnitura de la chiuloasa, cand am venit acasa totul a fost ok. Ieri dupa ce pornesc am vazut ca imi merge neregulat in relantiu, am verificat fise, platina, etc.
ce am observat ca daca turez motoru pe la 5000-6000 rot/min se aude motoru ciudat si in acelasi timp "bubuie" pe teava de esapament. de ce?
am schimbat bujiile merge perfect pana se afuma dupa care acelasi simptome are.
EUROPE_
9 Jan 2007, 23:09
AutoVic
10 Jan 2007, 01:02
Vezi avansul! Fa-i act-ul mai bine, ca sa mergi la sigur. Poate e de la tacheti, etc.
istvan.t
10 Jan 2007, 05:07
idea e ca cand turez motoru 5000-6000 rot/min se aude motoru ciudat nu merge cum trebuie, "bubuie: pe teava de esapament.
AutoVic
10 Jan 2007, 05:57
Pai de la asta poate fi, nu ai scanteie ok, carbul dereglat, sau nu prea se coreleaza lucrurile prin chiuloasa ta. Oricum pana la urma e normal sa mai traga rateuri la turatii mari, am vazut si la dacii noi. Daca te-ai obisnut sa mergi la turatii mari cu ea e posibil sa fi dereglat tachetii. Fa-i un ACT e 40 RON (fara sa mai dai spaga). Apropo! nu ai reglat tachetii dupa ce ai montat chiuloasa?
Spor!
AutoVic
10 Jan 2007, 12:24
Aprindere, Carburatie, Tacheti. Intrebi in orice service Dacia de ACT si stiu aia ce sa faca
Spor!
istvan.t
11 Jan 2007, 00:23
@AutoVic
am reglat tachetii dupa ce am pus chiuloasa, am mai reglat azi avansu din delcou si am curatat platina, acuma vad ca merge bine si nu sunt afumate bujiile.
mihai0070
11 Jan 2007, 08:53
Daca bujiile sunt afumate ... mai verificati si uleiul ... ca daca ala este negru ... normal ca sunt afumate ...
diaconuliviu
11 Jan 2007, 10:59
Cum deduci asta? Un ulei bun are printre altele proprietati detergente, deci e NORMAL sa se innegreasca. Daca ramine limpede e prost.
Daca miroase a benzina este posibila ardere incompleta, amestec bogat, etc.
@mihai0070 , la tine ajunje uleiul la bujii?
e grav atunci
mihai0070
11 Jan 2007, 13:36
Pai hai sa iti spun ... bujii noi ... puse pe masina ... berge ok .. dupa 1000 km le scot negre negre ... am schimbat uleiul si acum bujiile arata ca noi ...
diaconuliviu
11 Jan 2007, 14:59
Si asta iti spune ca de la ulei sint asa?
Fals.
Sau, daca ai si ulei pe bujii, set gata de schimbare.
mihai0070
11 Jan 2007, 15:54
nu am ulei pe bujii ... si dece set ... poate segmentare ...
AutoVic
11 Jan 2007, 21:50
Daca ai bujiile negre, e posibil sa-ti si consume (ele ar trebui sa fie usor fumurii, poate si un pic rosiatice). Simti un mers ciudat in relanti/mers/sarcina?
istvan.t
11 Jan 2007, 23:59
@AutoVic intradevar in relantiu merge ciudat si in sarcina la fel, daca pun bujii noi merge perfect fara nici o intrerupere dar dupa o vreme se afuma si alea.
Am facut si schimbu de ulei in acelasi timp am luat ESSO 3 litri + filtru de ulei mic
AutoVic
12 Jan 2007, 00:12
E posibil sa-ti fure scanteie pe undeva (de obicei la bobina), asa ca scanteia care-ti vine in camera de ardere nu e puternica (ori ai distanta mare la bujii), bujiile sunt noi? Ce marca sunt? Cel mai bine vezi daca-ti fura scanteie pe noapte, o sa vezi un arc electric ca de tesla in zona bobinei, dar mai e posibil sa iti dure si chiuloasa (scapa scanteie din fise), eu am patit-o si nu stiam de la ce (eram convins ca am fise bune), asa ca am pus fise noi (siliconice, cica made in USA) 20 RON. Incearca si asa.
istvan.t
12 Jan 2007, 01:29
@AutoVic o sa verific maine, am impresia ca imi bate un tachet o sa ma uit si la ala, bujiile care au fost pe masina au fost franceze, iar ce am luat eu sunt romanesti.
Popa Costel
25 Feb 2009, 14:43
salut. dati-mi un sfat, va rog.am avut pana acum cateva zile avansul si amestecul reglat de mesterul meu. totul era ok., insa aveam amestecul sarac facut
(deh, consumul ma roade pe creier). i-mi trepida la ralanti si am constatat ca platina era impuscata. am schimbat-o in fata blocului impreuna cu un mosulet care,de voie de nevoie, m-a convins ca mai trebuie un pic reglata din avans si amestec, ceea ce a si facut. turatia la ralanti a facut-o mai mare,cred ca 1000(n-am turometru).totul ok, masina mai iute parca, nu mai trepideaza la ralanti, insa VINE PROBLEMA: BUJII AFUMATE SI PARCA UN CONSUM MAI MARE. MENTIONEZ CA PANA ATUNCI ,CU AMESTECUL ALA MAI SARAC, AVEAM BUJIILE CARAMIZII. SA FIE AMESTECUL PREA BOGAT?
CandyMan13
25 Feb 2009, 14:50
pai cam astea sunt indicativele:bujii -negre-amestec bogat(nu il arde tot+consum de carburant nejustificat)
albicioase-amestec sarac(nu are destul carburant)
djasu82
25 Feb 2009, 17:04
Mosuletul ti-a stricat jucaria
la relantii ai amestecul mare de aici apar marea majoriatate a problemelor dupa aceea capsula vacumatifa functioneaza sau nu ? Se verifica daca se trage acel furtun dintre carburator si avans vacumatic turatia trebuie sa scada. Bobina de inductie daca frige e fierbinte se schimba se schimba si condensatorul . Se reface avansul carburatia si totul e ca nou
Multii dimineata vor sa le functioneze fara soc motorul ok nu se poate pana cand nu atinge temperatura optima poti sa-i dai si foc .Aici vorbesc daca ai aprindere clasica... se trage socul se stabilizeaza la 1000 de ture se parcurge 500-1km si se inchide socul.
Bujiile negre mai pot sa apara din cauza dereglari culbutorilor lantul de trasmisie intre vibrochen si axa cu came.
Mr_Devil83
25 Feb 2009, 19:16
mosuletul ala avea dreptate, la dacia carburatie, de fiecare data cand umbli la platina trebuie sa refaci avansul. Va las pe voi, geniile sa ma contraziceti si dimineata sper sa apara un cunoscator in motorul de dacie care o sa va lamureasca de ce.
mihai0070 noi preferam sa schimbam setul motor complet pentru ca segmentarea aia e cam frectie, oricum si cilindrii sunt uzati si ca sa nu dam bani aiurea pe desfacut motoru si montatul la loc de 2 ori preferam sa facem o treaba calumea.
djasu82
25 Feb 2009, 20:27
Mr il bagi in sperieti
pe mihai .
off: daca surubul de amestec surubez atunci fac mai bogat in benzina? Si daca des-surubez atunci mai sarac? Sau incers ?
krapcarasu
25 Feb 2009, 22:43
la stringere intra mai putin amestec sub clapeta[attachmentid=1627503885]
25 Feb 2009, 23:53:
e bine sa cauti turatia maxima din surubul orizontal, astfel amestecul e dozat optim si bujiile artrebui sa fie curate (cel putin la relanti)daca si restul sunt in regula
Mr_Devil83
25 Feb 2009, 23:14
QUOTE(djasu82 @ 25 Feb 2009, 20:27)
Mr il bagi in sperieti
pe mihai .
De ce?
Acum pe bune, tu ce ai face? Segmentare sau set motor nou, eventual cuzineti noi si poate arbore cotit nou ?
nu cred ca treci de 6 7 milioane sa aduci motorul de dacie la cota 0. Si mai ai si motor nou nout cu care minim 130k km n-ai treaba.
Decat sa fac o segmentare care ma tine 10 - 20k km mai bine schimb naibii tot si 2 ani am pace.
diaconuliviu
26 Feb 2009, 07:59
Da, dar replica aia a lu' mihai e de vreo 2 ani. Intre timp o fi aflat el de ce se schimba un set intreg.
mihai0070
1 Mar 2009, 22:03
Mr_Devil83
1 Mar 2009, 22:59
si poate pana in zilele noastre o aflat si el ca motoru de nova e tot ala de berlina cu placa de presiune de al si ambreaj de 200.
ionut L.
2 Mar 2009, 11:45
am si eu o intrebare, bujiile mele sunt rosiatice, dar sunt pline de calamina chiar fff multa s-a format un mot pe electrod... specific ca merg pe GPL
QUOTE(Mr_Devil83 @ 1 Mar 2009, 23:59)
tot ala de berlina cu placa de presiune de al si ambreaj de 200.
si eu am abreiaj de 200..
ionut L.
2 Mar 2009, 12:00
si eu
dacie '97 placa aluminiu disc 200
2 Mar 2009, 12:01:din fabrica
kindeeru56
18 May 2009, 21:48
salut problema este in felu urmator ''AFUMA BUJIILE" am schimbat fisele cu tesla, buji denso 20fpu, platima beru ,capac beru,aprindere AT01,tacheti reglati carburator reglat ok ,acuma am motor de 1.4 si le afuma, inainte aveam motor de 1.3 si erau caramizi aceiasi configuratie. ce este de facut ? de unde o fi baiu
? sa fie din set cred ca este cam prajit,este posibil?
AutoVic
18 May 2009, 21:57
Ai reglat distantele la aprindere cum trebuie? la electronica difera un pic...
kindeeru56
19 May 2009, 10:46
0.7 cred ca este ok
AutoVic
19 May 2009, 22:17
0,7 e standard, la aprindere de obicei e 0,9 - 1 mm la platina scade 0,2 - 0,25 mm.
Verifica si returul daca nu e infundat... cam cat iti consuma?
kindeeru56
20 May 2009, 09:30
consuma cam 10 in oras da este si setu cam prajit
AutoVic
20 May 2009, 09:51
Consuma OK, vezi distantele la bujii (dupa ce le schimbi eventual) sa nu fie mai marei de 1 sau mai mici de 0,9 si la platina cam 0,25... Spor!
kindeeru56
20 May 2009, 09:55
ok incerc si ica ceva am observa ca atunci cand este rece merge super cum se incalzeste pe la 90 grade incepe sa dea in nas da nu tot timpu, sa fie tot din aprindere?
CandyMan13
20 May 2009, 10:27
e posibil bobina.Daca si dupa ce se incalzeste o opresti si incerci sa o pornesti imediat(calda fiind) e de la bobina.
kindeeru56
20 May 2009, 11:17
nu se opreste doar da in nas si nu tot timpu cand are ia chef,in special can se incalzeste bobina este ok
21 May 2009, 00:04:
alte pareri?
AutoVic
21 May 2009, 00:07
Daca mere bine numai cu socu tras, e problema de carburatie...
Dar poate fi si bobina pana la urma, vezi sa nu-ti fure scanteie pe undeva... pe seara (lumina slaba) o pornesti ridici capota si te uiti la bobina, vezi daca observi ceva arcelectric intre bornele si axul bobinei...
kindeeru56
21 May 2009, 23:24
nu fura scantei am verificat cu socu tras se ineaca
sumi_nos
22 May 2009, 13:43
EXACT ASA AM AVUT SI EU SI INTRUN FINAL DUPA CE AM INCERCAT TOATE VARIANTELE CARE LE SPUNETI VOI ,AM DESFACUT SI CARBURATORUL SA-L CURAT SI SURPRIZA CANALUL DE LA AVANSUL VACUMATIC INFUNDAT RAU DE TOT,DUPA MULTE INCERCARI LAM DESFUNDAT SI DE ATUNCI MERGE MOTORU BRICI
AutoVic
22 May 2009, 21:46
Oricum mergand pe premiza ca baiatul a zis ca e facut carburatorul brici, poate sa fie si asta de ce nu... oricum avansul vacumatic se regleaza si el... dar poate e problema doar de avans... cand l-ai reglat ultima data?
kindeeru56
24 May 2009, 22:46
ma momentan nu a mai facut maine urmeaza sa ma uita la buji a vad cum sunt
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.