Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: bujii afumate
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
istvan.t
saptamana trecuta am schimbat la un servis garnitura de la chiuloasa, cand am venit acasa totul a fost ok. Ieri dupa ce pornesc am vazut ca imi merge neregulat in relantiu, am verificat fise, platina, etc.
ce am observat ca daca turez motoru pe la 5000-6000 rot/min se aude motoru ciudat si in acelasi timp "bubuie" pe teava de esapament. de ce?
am schimbat bujiile merge perfect pana se afuma dupa care acelasi simptome are.
EUROPE_
Mergi cu șocul tras? Și pe ce distanțe?
Uite aici: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...l=bujii+afumate
AutoVic
Vezi avansul! Fa-i act-ul mai bine, ca sa mergi la sigur. Poate e de la tacheti, etc.
istvan.t
idea e ca cand turez motoru 5000-6000 rot/min se aude motoru ciudat nu merge cum trebuie, "bubuie: pe teava de esapament.

AutoVic
Pai de la asta poate fi, nu ai scanteie ok, carbul dereglat, sau nu prea se coreleaza lucrurile prin chiuloasa ta. Oricum pana la urma e normal sa mai traga rateuri la turatii mari, am vazut si la dacii noi. Daca te-ai obisnut sa mergi la turatii mari cu ea e posibil sa fi dereglat tachetii. Fa-i un ACT e 40 RON (fara sa mai dai spaga). Apropo! nu ai reglat tachetii dupa ce ai montat chiuloasa?

Spor!
FLP
Ce e ala ACT ?
AutoVic
Aprindere, Carburatie, Tacheti. Intrebi in orice service Dacia de ACT si stiu aia ce sa faca biggrin.gif

Spor!
istvan.t
@AutoVic
am reglat tachetii dupa ce am pus chiuloasa, am mai reglat azi avansu din delcou si am curatat platina, acuma vad ca merge bine si nu sunt afumate bujiile.
mihai0070
Daca bujiile sunt afumate ... mai verificati si uleiul ... ca daca ala este negru ... normal ca sunt afumate ...
diaconuliviu
Cum deduci asta? Un ulei bun are printre altele proprietati detergente, deci e NORMAL sa se innegreasca. Daca ramine limpede e prost.
Daca miroase a benzina este posibila ardere incompleta, amestec bogat, etc.
argon
@mihai0070 , la tine ajunje uleiul la bujii? blink.gif e grav atunci
mihai0070
Pai hai sa iti spun ... bujii noi ... puse pe masina ... berge ok .. dupa 1000 km le scot negre negre ... am schimbat uleiul si acum bujiile arata ca noi ...
diaconuliviu
Si asta iti spune ca de la ulei sint asa?
Fals.
Sau, daca ai si ulei pe bujii, set gata de schimbare.
mihai0070
nu am ulei pe bujii ... si dece set ... poate segmentare ...
AutoVic
Daca ai bujiile negre, e posibil sa-ti si consume (ele ar trebui sa fie usor fumurii, poate si un pic rosiatice). Simti un mers ciudat in relanti/mers/sarcina?
istvan.t
@AutoVic intradevar in relantiu merge ciudat si in sarcina la fel, daca pun bujii noi merge perfect fara nici o intrerupere dar dupa o vreme se afuma si alea.
Am facut si schimbu de ulei in acelasi timp am luat ESSO 3 litri + filtru de ulei mic

AutoVic
E posibil sa-ti fure scanteie pe undeva (de obicei la bobina), asa ca scanteia care-ti vine in camera de ardere nu e puternica (ori ai distanta mare la bujii), bujiile sunt noi? Ce marca sunt? Cel mai bine vezi daca-ti fura scanteie pe noapte, o sa vezi un arc electric ca de tesla in zona bobinei, dar mai e posibil sa iti dure si chiuloasa (scapa scanteie din fise), eu am patit-o si nu stiam de la ce (eram convins ca am fise bune), asa ca am pus fise noi (siliconice, cica made in USA) 20 RON. Incearca si asa.
istvan.t
@AutoVic o sa verific maine, am impresia ca imi bate un tachet o sa ma uit si la ala, bujiile care au fost pe masina au fost franceze, iar ce am luat eu sunt romanesti.
Popa Costel
salut. dati-mi un sfat, va rog.am avut pana acum cateva zile avansul si amestecul reglat de mesterul meu. totul era ok., insa aveam amestecul sarac facut
(deh, consumul ma roade pe creier). i-mi trepida la ralanti si am constatat ca platina era impuscata. am schimbat-o in fata blocului impreuna cu un mosulet care,de voie de nevoie, m-a convins ca mai trebuie un pic reglata din avans si amestec, ceea ce a si facut. turatia la ralanti a facut-o mai mare,cred ca 1000(n-am turometru).totul ok, masina mai iute parca, nu mai trepideaza la ralanti, insa VINE PROBLEMA: BUJII AFUMATE SI PARCA UN CONSUM MAI MARE. MENTIONEZ CA PANA ATUNCI ,CU AMESTECUL ALA MAI SARAC, AVEAM BUJIILE CARAMIZII. SA FIE AMESTECUL PREA BOGAT?
CandyMan13
pai cam astea sunt indicativele:bujii -negre-amestec bogat(nu il arde tot+consum de carburant nejustificat)
albicioase-amestec sarac(nu are destul carburant)
djasu82
Mosuletul ti-a stricat jucaria biggrin.gif la relantii ai amestecul mare de aici apar marea majoriatate a problemelor dupa aceea capsula vacumatifa functioneaza sau nu ? Se verifica daca se trage acel furtun dintre carburator si avans vacumatic turatia trebuie sa scada. Bobina de inductie daca frige e fierbinte se schimba se schimba si condensatorul . Se reface avansul carburatia si totul e ca nou biggrin.gif Multii dimineata vor sa le functioneze fara soc motorul ok nu se poate pana cand nu atinge temperatura optima poti sa-i dai si foc .Aici vorbesc daca ai aprindere clasica... se trage socul se stabilizeaza la 1000 de ture se parcurge 500-1km si se inchide socul.
Bujiile negre mai pot sa apara din cauza dereglari culbutorilor lantul de trasmisie intre vibrochen si axa cu came.
Mr_Devil83
mosuletul ala avea dreptate, la dacia carburatie, de fiecare data cand umbli la platina trebuie sa refaci avansul. Va las pe voi, geniile sa ma contraziceti si dimineata sper sa apara un cunoscator in motorul de dacie care o sa va lamureasca de ce.

mihai0070 noi preferam sa schimbam setul motor complet pentru ca segmentarea aia e cam frectie, oricum si cilindrii sunt uzati si ca sa nu dam bani aiurea pe desfacut motoru si montatul la loc de 2 ori preferam sa facem o treaba calumea.
djasu82
Mr il bagi in sperieti biggrin.gif pe mihai .
ZTV
off: daca surubul de amestec surubez atunci fac mai bogat in benzina? Si daca des-surubez atunci mai sarac? Sau incers ?
krapcarasu
la stringere intra mai putin amestec sub clapeta[attachmentid=1627503885]

25 Feb 2009, 23:53:
e bine sa cauti turatia maxima din surubul orizontal, astfel amestecul e dozat optim si bujiile artrebui sa fie curate (cel putin la relanti)daca si restul sunt in regula
Mr_Devil83
QUOTE(djasu82 @ 25 Feb 2009, 20:27)
Mr il bagi in sperieti biggrin.gif pe mihai .
*



De ce?

Acum pe bune, tu ce ai face? Segmentare sau set motor nou, eventual cuzineti noi si poate arbore cotit nou ?

nu cred ca treci de 6 7 milioane sa aduci motorul de dacie la cota 0. Si mai ai si motor nou nout cu care minim 130k km n-ai treaba.

Decat sa fac o segmentare care ma tine 10 - 20k km mai bine schimb naibii tot si 2 ani am pace.
diaconuliviu
Da, dar replica aia a lu' mihai e de vreo 2 ani. Intre timp o fi aflat el de ce se schimba un set intreg.
mihai0070
radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif am schimbat si un motor de atunci pana in zilele noastre
Mr_Devil83
si poate pana in zilele noastre o aflat si el ca motoru de nova e tot ala de berlina cu placa de presiune de al si ambreaj de 200.
ionut L.
am si eu o intrebare, bujiile mele sunt rosiatice, dar sunt pline de calamina chiar fff multa s-a format un mot pe electrod... specific ca merg pe GPL
argon
QUOTE(Mr_Devil83 @ 1 Mar 2009, 23:59)
tot ala de berlina cu placa de presiune de al si ambreaj de 200.
*



si eu am abreiaj de 200..
ionut L.
si eu smile.gif dacie '97 placa aluminiu disc 200

2 Mar 2009, 12:01:
din fabrica
kindeeru56
salut problema este in felu urmator ''AFUMA BUJIILE" am schimbat fisele cu tesla, buji denso 20fpu, platima beru ,capac beru,aprindere AT01,tacheti reglati carburator reglat ok ,acuma am motor de 1.4 si le afuma, inainte aveam motor de 1.3 si erau caramizi aceiasi configuratie. ce este de facut ? de unde o fi baiu
? sa fie din set cred ca este cam prajit,este posibil?
AutoVic
Ai reglat distantele la aprindere cum trebuie? la electronica difera un pic...
kindeeru56
0.7 cred ca este ok
AutoVic
0,7 e standard, la aprindere de obicei e 0,9 - 1 mm la platina scade 0,2 - 0,25 mm.

Verifica si returul daca nu e infundat... cam cat iti consuma?
kindeeru56
consuma cam 10 in oras da este si setu cam prajit
AutoVic
Consuma OK, vezi distantele la bujii (dupa ce le schimbi eventual) sa nu fie mai marei de 1 sau mai mici de 0,9 si la platina cam 0,25... Spor!
kindeeru56
ok incerc si ica ceva am observa ca atunci cand este rece merge super cum se incalzeste pe la 90 grade incepe sa dea in nas da nu tot timpu, sa fie tot din aprindere?
CandyMan13
e posibil bobina.Daca si dupa ce se incalzeste o opresti si incerci sa o pornesti imediat(calda fiind) e de la bobina.
kindeeru56
nu se opreste doar da in nas si nu tot timpu cand are ia chef,in special can se incalzeste bobina este ok

21 May 2009, 00:04:
alte pareri?
AutoVic
Daca mere bine numai cu socu tras, e problema de carburatie...
Dar poate fi si bobina pana la urma, vezi sa nu-ti fure scanteie pe undeva... pe seara (lumina slaba) o pornesti ridici capota si te uiti la bobina, vezi daca observi ceva arcelectric intre bornele si axul bobinei...
kindeeru56
nu fura scantei am verificat cu socu tras se ineaca
sumi_nos
EXACT ASA AM AVUT SI EU SI INTRUN FINAL DUPA CE AM INCERCAT TOATE VARIANTELE CARE LE SPUNETI VOI ,AM DESFACUT SI CARBURATORUL SA-L CURAT SI SURPRIZA CANALUL DE LA AVANSUL VACUMATIC INFUNDAT RAU DE TOT,DUPA MULTE INCERCARI LAM DESFUNDAT SI DE ATUNCI MERGE MOTORU BRICI
AutoVic
Oricum mergand pe premiza ca baiatul a zis ca e facut carburatorul brici, poate sa fie si asta de ce nu... oricum avansul vacumatic se regleaza si el... dar poate e problema doar de avans... cand l-ai reglat ultima data?
kindeeru56
ma momentan nu a mai facut maine urmeaza sa ma uita la buji a vad cum sunt
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.