Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia Nova (1600 - carburatie)
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
madmario
Am tot citit prin forumurile cu teme auto... sunt cam dezamagit; se cam merge haotic, nesintetizat, de multe ori citesti tone de mesaje fara sa-ti gasesti informatiile dorite, decat din intamplare.
Am si eu o NOVA 1600 - carburatie. Tare mult as vrea sa aud parerile unora mai vechi in domeniu, sa aflu cate ceva din micile - dar importantele- trucuri care macar te ajuta sa eviti dezastre...
Bine ar fi sa se mearga pe tipuri de masini, concret, nu pe grupe... chiar daca sunt asemanatoare. De multe ori la un subiect se aduna mii de mesaje, dar nu toate au relevanta pentru un anume tip de masina.

Frati (putini sau nu) care aveti NOVA 1600 pe benzina, tare as vrea sa aflu:
1. cum se poate imbunatati consumul?
2. care ar fi uleiul potrivit pentru Nova (iarna si vara) ?
3. este trecerea pe GPL o buna solutie? blink.gif

Numai bine!
workarea
Da, ai dreptate, dar stii de ce e haotic? Pentru ca sint multi care, ca si tine, nu posteaza unde trebuie. Ce legatura au intrebarile tale cu "Piese auto"? E haotic si pentru ca multe topicuri, ca si al tau, nu au titlu foarte relevant. De exemplu, din titlul tau se intelege ca oferi niste trips & trick foarte subtile in legatura cu Nova 1600 carburatie. Se merge pe grupe de masini pentru ca majoritatea problemelor sint comune.

De exemplu, problema uleiului optim este comuna masinilor cu acest tip de motor si se putea adresa cu mai mult folos in topicul "Totusi care e cel mai bun ulei de motor pentru dacie?", care e sticky si are 41 de pagini.

In plus, intrebarea ta de la punctul 3 este incompleta. O solutie buna pentru ce? Pentru perfomanta nu! pentru economie de bani - da. Deci uite un raspuns.

La punctul 1 majoritatea iti vor raspunde sa treci pe monocorp, dar tu nu vrei sa auzi asta, nu-i asa? Carburatoarele dublu corp nu sint o solutie economica, ci una care urmareste performante mai bune.
gabi1
madmario, orice spui poate fi folosit impotriva ta laugh.gif ,asa ca incearca sa ramai calm.Si eu am adunat ceva date despre unele componente,in special carburatorul dublucorp,ca doar asta e elementul principal cand vine vorba de nova.Trebuie facut un topic cu informatii de baza,fara prea multa vorbarie.

Si cand vine vorba de performanta,legat de carb,cati dintre voi care aveti 1310 cu carb monocorp cu consum de 7-7,5 afara,va vine sa credeti ca un motor de 1.6 poate sa consume 6.2%?
Nu mai spun de faptul ca nu cred ca multi au curajul intr-o depasire periculoasa,pe la 80km/h sa mai cupleze tr3-a si sa se duca rapid la 110.

Problema nu este la carburator ci in documentatia inexacta,cu desene si explicatii de doi lei,plus lipsa pregatirii meseriasilor de la service.

Singura vina a carburatorului e ca s-a vrut a fi prea economic si de aici au aparut problemele.Ce bine daca progresia era batuta in cuie ca la monocorp,era alta viata.

Sper sa nu va suparati pe mine,ca oricum topicul ajunge la cafenea sau diverse,cel putin deocamdata biggrin.gif
costinel_sandu
Nu vreau sa imi sara nimeni in cap dar informatii interesante despre carburator gasiti pe:
http://forum.oltcit.ro
(este aproape identic cu cele de pe oltcit club,12trs)
Acolo unii cocheteaza cu ideea montarii carbului de nova pe oltean si nu a monocorpului desi exista si adepti ai acestuia
Acolo este prezentata si o procedura de reglaj
Trebuie insa multa rabdare, informatia e cam imprastiata
mihai0070
***Hai sa ma bag si eu in discutie ca doar sunt posesor de NOVA GT Benzina si GPL ...
***Merg pe carburator de 1400 ... economie de benzina ... buna mai ales ca am si GPL
Demaraj sunt multumit (am mai spus epe GPL merg cu 130 km/h) asta de 1400 nu se infunda asa de repede ca cel de 1600 plus este mai simplu de reglat ... 2 suroabe un aer si un amestec benzon si gata ....
***Ulei de nova pai ce sa zic ulei de dacie ... personal bag MOBIL 1 Super S Semi-Sintetic... nu schimb uleiul vara iarna il schimba cam la 4500 5000 km ca merg mult in bucuresti ...(cand vine vremea il schimb si gata) ... tot personal ... chiar daca este mobil ... eu il aditivez (GPL asta ) il am de 2 ani pe masina si inca merge frumos si bine ... merita un aditiv la 5000 si un filtru nou...
***Nu rog pe nimeni sa puna GPL dar pentru bucuressti esre super bine ... la 1.8 L fata de 3.2 (sau cat mai este ) Benzina... de motor nu ma plang merge bine trage bine (Verificati puterea instalatiei in Kw)... din punct de vedere personal merge GPL pe nova.

Si OFFTOPIC... Ce se vrea a fi acest topic >>>UN TOPIC despre NOVA GT<<< Prima dacie de conceptie 100% roameasca ... Nu-i rea ideea despre acest topic ... Salutare si fara pene ....
Zaheiu
Am si eu nova cu carb. Parerea mea:

1. Reglezi carburatorul pe banc si nu mai lasi pe nimeni sa se atinga de el. Eu am masina de 5 ani si nu s-a infundat nicodata. Important e stilul de condus. Incearca sa nu treci de 3200 rpm si sa nu apesi pedala de acc prea mult si o sa vezi ca obtii un consum bun.
2. Daca motorul nu e copt poti sa bagi 10w40 si iarna si vara fara probleme. Eventual 15w40 vara.
3. Cu GPL e mai delicat, in functie de ce vrei sa faci cu masina. Portbagajul se face cat ala de tico, nu poti sa mai rabatezi scaunele si sa bagi frigidere, de ex. si scade putin puterea. Daca nu te deranjeaja chestiile astea, poti sa pui linistit, mai ales ca e si cea mai ieftina instalatie (max 800 ron). Sau pui butelie toroidala.
mihai0070
Ideea cu butelie toroidala este chiar buna ....pacat ca nu mi-a trecut prin cap sa pun si eu acum 2 ani sad.gif (spatiul prima problema) ... in rest sunt multumit de GPL ... la bani ma refer ... ies mai ieftin decat un matiz cu consum mic ...datorita pretului ... chiar daca consuma mai mult tongue.gif ...
calin87

pt a nu se infunda carb dublucorp de nova si micsorarea consumului singura treaba este sa ai aprindere super ok(sa mearga toti cilindrii ) poate chiar reglata stroboscopic si filtru de benzina de berlina pe injectie este 18lei, carbul sa fie reglat pe stand si sa nu mai umble nimeni la el ca il zapaceste.

cand te duci la stand ii spui ca vrei sa reglezi sa consume mai putin si te lasa sa faci si o proba sa vezi daca esti multumit.

din pacate singurul stand in bucuresti pe care il stiu si e ok 50lei reglat este la cora pantelimon la auto marcus.


salutare
madendre
off topic:am si eu o intrebare pe topicul acesta se poate intreba ori ce ca eu as vrea sa stiu daca nova GTI are curea sau lant de distributie ca am cautat si pe diverse si pe probleme tehnice si si pe injbunatatiri si nu am gasit.multumesc mult
C a t a l i n
Are lanț, și stai liniștit, nu e necesar să îl schimbi decât dacă începe să facă zgomot mare, și se schimbă împreună cu patina întinzătoare.
madendre
multumesc mult si inca nu face zgomot ca are doar 70000km fara sa umblu la motor.multumesc inca odata biggrin.gif
mihai0070
QUOTE(madendre @ 15 Feb 2007, 23:08)
multumesc mult si inca nu face zgomot ca are doar 70000km fara sa umblu la motor.multumesc inca odata biggrin.gif
*


Si stai linistit ca o sa te mai tina mult si bine ...
anndi
Carbul de Nova nu este prea reusit el. Initial eu am renuntat la el in favoarea unui monocorp de 1,4. Acum nu mai eram multumit de performante. Solutia optima, prentru mine, a fost un Solex simplu corp luat de pe un Passat de 1,8L. Consumul in oras era undeva la 9-10 L, iar afara cam 7. Alta solutie ar fi dublucorp Weber care si merge si consuma putin. Numai bine.
mihai0070
anndi nu ai fost multumit de performantele novei cu carburator de 1400 blink.gif si eu cum fac de ating si 130 km / h pe GPL carburator de 1400 ... eu cred ca nu il aveai reglat bine si deasta te-a nemultumit ... pana sa il reglez ca performanta era ok dar ca consum cam mult ...
anndi
Pe GPL e alta treaba. Eu nu eram multumit deloc cum mergea pe benzina. Nu tragea deloc. Cel de nova mergea bine , dar consuma ca o vaca. Solexul mergea foarte bine si pe benzina si pe GPL si mult mai tare ca cel de dacia.
mihai0070
Da ai dreptate la consumul celui 28/30dci ... este insetat rau dupa benzina ... pe mine personal ma multumeste asta de 1.4 l ... desi consuma si asta pe benzina destul de mult ...
anndi
QUOTE(mihai0070 @ 2 Mar 2007, 08:29)
Da ai dreptate la consumul celui 28/30dci ... este insetat rau dupa benzina ... pe mine personal ma multumeste asta de 1.4 l ... desi consuma si asta pe benzina destul de mult ...
*


Consuma asa de mult din cauza galeriei de admisie.
endlless
QUOTE(anndi @ 1 Mar 2007, 23:56)
Pe GPL e alta treaba. Eu nu eram multumit deloc cum mergea pe benzina. Nu tragea deloc. Cel de nova mergea bine , dar consuma ca o vaca. Solexul mergea foarte bine si pe benzina si pe GPL si mult mai tare ca cel de dacia.
*



cam cat costa acest solex si unde as putea sa gasesc??
ii mai trebuie flansa de adaptare??
mihai0070
Adaptarea novei GT cu 1600 carburator la unul de 1400 costa fix 100 ron tot ce iti trebuie ... carburator merge si SH dar jicloare noi ... cablu de acceleratie de berlina si flansa , cost :
carb 1400 SH maxim 60 ron
flansa (daca nu o faci undeva la comanda) costa cam 20 ron
cablu undeva la 7 ron ... garnituri si silicon ...
si vre-o 2 ore de munca
si ai scapat de consum reglaje si dureri de cap ...
bertro
nu uita filtrul de aer, corp superior pompa benzina (sau dat gaura in returul de pe cel actual), furtun de retur, arc de revenire clapeta acceleratie, T-ul+furtune capac culbutori-carb-galerie, eventual pata calda.

cablul de acc il poti folosi pe asta curent cu ceva adaptari (la camasa cablu si clapeta carb, nu la cablu). eu asa am facut pentru a nu mai fi nevoie sa schimb cablul cand vreau sa pun 2corp-ul (ITP, etc).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.