Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme cu linia (vibrochen)
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
TheSaiLor
am si eu cateva intrebari: motoru s-a hotarat sa cada chiar cand aveam cel mai mare nevoie de masina (dacia 1310 din '93). Se aude o bataie puternica in motor cand turatia creste iar la relanti e mai incet. Am fost la un mecanic si mi-a zis ca e linia si ca ma costa 2 mil manopera si o groaza de bani piesele. Acum va intreb pe voi , care va pricepeti:

1. - trebuie doar rectificat arborele , schimbat cuzinetzi, garnituri la baie si eventual semeringuri sau mai sunt si altele?

2. - daca e doar atat si imi iau arbore nou, cuzineti noi, semeringuri si mi le montez singur se rezolva treaba?
FiveThreeFive
QUOTE
Se aude o bataie puternica in motor cand turatia creste iar la relanti e mai incet.


1. Esti 100% sigur ca bataia e din arborele cotit?



2. Daca da, atunci sunt posibile urmatoarele variante:

a) unul / mai multi cizineti de biela au cedat.

cool.gif unul / mai multi cuzineti de palier au cedat.

c) cuzinetii cedati de la pct. a) si/sau cool.gif au distrus si manetonul respectiv al arborelui cotit.



Situatia a) = adevarat, cool.gif si c) = fals este cea mai simpla. O poti rezolva singur, cu masina pe rampa/groapa, un set nou de cuzineti de biela, o doza buna de simt tehnic si manualul Dacia langa tine.



In oricare din situatiile in care cool.gif si/sau c) = adevarat, lucrurile se complica tare de tot. Desi poti sa o faci si cu motorul pe masina, singura varianta in care iti iese ceva de calitate este daca dai motorul jos. Este nerecomandat sa montezi arborele cotit cu motorul pe masina.



Daca te pricepi bine la mecanica, poti sa o faci singur. oricare din reparatiile de mai sus. Mai putin rectificarea arborelui, daca e cazul.



Daca intr-adevat bataia este din arbore, ai o sansa foarte mare ca de vina sa fie un cuzinet de biela topit. Cuzinetii de palier "pleaca" mault mai greu. Daca nu ai mers prea mult cu masina cu motorul batand, poate ai si mai mare noroc si arborele nu e afectat, sau afectat in limita tolerantei.



Ai circulat cumva fara ulei, cu nivelul scazut la ulei, cu presiune redusa a uleiului, cu uleiul mult peste intervalul de schimb, sau ai forjat masina cam atre in ultimul timp?
B-34-SGM
O idee,daca vrei sa mai mergi cu ea, si sa nu bagi prea multi bani,si nu rectifici nici arborele.

Bagi indigo ( o foaie sau doua ) sub capacul de la biela, respectiv palier. Asta daca nu sunt topiti cuzinetii.
FiveThreeFive
[quote]Bagi indigo ( o foaie sau doua ) sub capacul de la biela, respectiv palier. Asta daca nu sunt topiti cuzinetii.[/quote]

Chiar, SGM imi aduc aminte de anii dinainte de revolutie, si imediat dupa revolutie, cand nu se gaseau piese. Hartia de indigo era o solutie provizorie, dar acceptabila. Bai, asa vremuri, asa solutii ...

Din pacate, se tasa destul de repede - dupa 5000...7000 Km trebuia sa o iei de la capat, asta in conditiile in care motorul nu prea era forjat (pe atunci se mergea in general cu max 80..90 Km/h, benevol).



Dar, daca amicului nostru ii bat cuzinetii atat de tare cum spune, e foarte mare sansa sa fie topiti - deci sunt aproape sigur ca hartia de indigo nu e o rezolvare.
TheSaiLor
hmm, hartia de indigo a folosit-o tata acum 12 ani cand a vandut prima masina. Eu acuma m taiat-o de la munca si ma apuc de dat jos motoru, desfacut si vad ce e in el. M-am hotarat sa bag cuzinezti si arbore nou si ma mai gandesc daca sa bag si segmentzi. Oricum nu ma risc cu ciurucuri pentru ca-mi trebuie masina la munca. Fac cam 850 km pe saptamana si nu vreau sa cada iar.
driverx
TheSaiLor,



arbore nou? de ce nu il rectifici? Cred ca e peste 3 mil? Esti ciudat....daca tot desfaci motorul...stai si te gandesti daca bagi segmenti sau nu....fa o reparatie capitala ca lumea...schimba piston, camasa, segmenti, cuzineti, pompa ulei (daca trebuie) etc etc



:shock:
Laurentiuu
QUOTE
Bagi indigo ( o foaie sau doua ) sub capacul de la biela, respectiv palier.


Se numeau "cojocele" smile.gif si se introduceau intre cuzinet si capac. Se facea asta din doua motive:

1. la vinzarea masinii;

2. prelungirea vietii pina la un RK.



Se mai faceau si alte magarii pt a "lua urchile" viitorului cumparator: introducere de rumegus in C.V sau planetare.
TheSaiLor
Surprize Surprize:

1. - dupa ce am dat tot jos am gasit : staniol pe cuzinetzii de biela (arborele este la cota 0 - norocul meu, asa ca ol rectific)

2 - segmeti puternici pusi special pentru a da impresia de set nou dar care mi-au distrus camasile

3 - intinzatorul lantului de ditributie avea joc ceea ce facea ca motorul meu sa nu mearga rotund





DriverX - un arbore nou cu palier marit este 1.550.000 lei. Zici tu zic sa fac tot motoru da ... te intrebi si cat costa toata treaba asta? Am hotarat sa pastrez pistoanele astea, bag segmetzi si camasi noi, alezez arborele si-mi iau un set de cuzineti R1 (cota 1), un set de garnituri, semeringuri, lantz si intinzator, tub de silicon, antigel si ulei si o sa ma ajunga cam la 4.000.000 lei. Si asta pentru ca-l fac singur si nu mai dau 2.5k manopera.
SiloS
Ai grija sa nu gresesti ca pe urma o sa-ti daui pumni in cap !
driverx
TheSaiLor,



Stiu ca e mult, eu tocmai mi-am scos masina cu un set nou, dar noh, tu stii, Eu nu as pune pistoane vechi in camasi noi. Eu chiar ma stresam ca mecanicu nu cred ca a pastrat perechile piston/camasa venite din fabrica.



Imi pare rau pentru "surprizele" care le-ai avut. Eu am fost mai norocos. Mi sa spus la cumparare ca e standard motorul, standard a si fost. Desi acuma e la R1, am niste cuzineti care nu permit jocul longitudinal sunt tot de ST ca R1 nu incapeau.



:shock:
TheSaiLor
pai tot la R1 e si al meu, norocu meu ca ala nu a rectificat si arborele atunci. Acum am venit de la munca si ma bag la montaj. Sunt curios sa vad ce o sa iasa :mrgreen:
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.