Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: MANANCA ULEI CAND MERG PE GPL
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
dragoselu
Salutare !

Mi-am montat de 2 luni instalatie GPL pe masina mea, Dacia 1310, an de fabricatie

1996. Cand am luat-o de la fostul proprietar, i-am schimbat si uleiul, i-am pus ulei

Valvoline. Dupa 1600 de km m-am trezit cu garnitura de la chiulasa sparta (sau

arsa, nu mi-au precizat prea multe baietii din Dacia Service de la Galati, - eram in tranzit si nu stiam nici un meserias rpin zona - unde am i

inlocuit-o, ca lucrau in dodii, numai sa termine odata mai repede sad.gif ) si fara o

picatura de ulei la motor. Acum i-am pus din nou ulei, de data asta MADE IN ROMANIA, LA RAFINARIA ONESTI smile.gif si astept sa vad daca si cat mai

consuma. Voi ce stiti? Cam ce probleme are in asa caz ? A pierdut / consumat oare ulei din

cauza garniturii de chiulasa ?? huh.gif Sa o segmentez ?


Bafta,

Dragoselu
ionutctn
Mai uleiul poate sa ti-l consume din cauza ca pierde pe la un simering, pe la o garnitura, nu ca ar trebui sa o segmentezi neaparat. Chestia asta cu segementatul e foarte clara si nu trebuie sa fii mare mecanic sa iti dai seama. Masina cand trebuie segmentata are simptome clare. Daca motorul trage bine, are compresie, reactioneaza bine la accelerari si nici la teava nu miroase a ulei scos mai ales la pornirea la rece, atunci nu ai de ce sa iti faci griji masina functioneaza. Cat despre uleiuri iti recomand cu cea mai mare caldura BP VISCO 2000 10-40 iarna iar vara 20-50. Folosesc de cand e masina noua si este excelent, nici o problema iar pe gaz il scot curat din baie la schimbul de ulei. Costa 140k ROL bidonul de 1 Litru.
Dat fiind ca merg pe gaz de vreo 20.000 km iti pot spune urmatoarele;
- nu am observat cel putin la mine ca motorul s-ar fi uzat accentuat (aici dupa cum merge motorul);
- exista o diferenta de putere as spune undeva in jurul a 20% fata de benzina asta cel putin la mine am observat (asa apreciez eu ca e undeva intre 15-20%);
- filtrul de aer se inlocuieste la 10.000 km rulati chiar daca unii zic ca se sufla si il pui la loc;
- cam e nevoie de aprindere electronica pe gaz (eu am sistem electromagnetic care functioneaza fara platina);
- tot ceea ce inseamna aprindere in stare buna de functionare si bine reglate (fise bune, capac delco bun, bujii reglate bine la 0.70)
- cu toate ca am tot schimbat la bujii din astea turcesti de am capiat gen BOSCH si altele la 20 RON setul, recomand SINTEROM care merg foarte bine pe gaz. Eu le schimb de 2 ori pe an: primavara si toamna; le reglezi la 0.70 si nu ai treaba.
- la fel cand mi-am montat instalatia am incercat gaz de pe la toate gazariile/benzinariile si pana la urma am ramas unde imi recomandase varimiu' adica la LUKOIL. De departe cel mai bun.
- ai grija sa te uiti pe la furtunele de apa de la motor sa fie fara semne de imbatranire pe ele: crapaturi si riduri etc.;
mihai0070
Ca sa nu mai deschid alt topic il continui pe asta ... am observat ca imi lipseste din ulei ...cand merg pe gpl ... cum este posibil ... pierderi nu vad ... sub masina este curat ... in motor este curat ... dar totusi imi lipsesc cam 2 mm de pe joja ... asta in cam 400 km decand am pus noul ulei cu filtru cu tot ... (unde s-a dus uleiul ala) fum nu scoate in spate ... nu miroase a ulei ... merge frumos masina .... si mai este o chestie ...de si toata lumea spune ca uleiul pe gpl este mai curat ...am leu este destul de negru in 400 km facuti cu el ...(sincer nici motorul nu l-a spalat inainte de schimb) si uleiul vechi era negru negru ... aveti idee dece se inegreste uleiul
AAlpine1
orice motor are uzuri....
daca nu iti consuma mai mult de 400g la 1000 km e ok.
depinde cand ai masurat ulei ...... daca era motorul cald........ daca era dimineata.......dupa un drum lung.........etc

daca uleiul nu se innegreste inseamna ca nu e bun si nu curata motorul....

depinde cat ulei ai pus in motor .....

iar pe gpl e posibil sa iti manance ulei pe la semeringurile de la supape..
ionutctn
Nu sunt de acord la treaba cu uleiul. Folosesc acelasi ulei de cand masina era noua si cat nu am avut instalatie de gaz il scoteam negru iar dupa ce am montat instalatia a inceput sa iasa curat. Are legatura cu mersul pe GPL. Explicatia stiintifica exacta nu o stiu dar asta e clar: mergi pe GPL, scoti uleiul mai curat decat pe benzina.
mihai0070
Cred ca cel mai bine refac masuratorule ... si cu motorul cald si cu motorul rece ... cand am verificat prima data .. motorul era semicald adica a stat cam o ora si am verificat uleiul si arata pe joja maxim ... asta acum o saptamana ... si azi am verificat dupa vre-o 6 ore de stationare motor rece si destul de frig ... o sa mai incerc inca o data sapatamana vii toare si vad cat mai scade ... la mine uleiul este negru si pe GPL si pe Benzina ...
credeti ca ar fi posibil sa manance ulei si din cauza dereglarii tachetilor ....
AAlpine1
nope, doar benzina mai multa sau gpl si daca mergi mult cu tachetii dereglati pe gpl o sa refaci supapele si scaunele la supape mai devreme de termen.......
pe la supape iti mananca ulei decat daca sunt duse semeringurile.
adrianne
QUOTE(mihai0070 @ 26 Jan 2007, 14:47)
1 ... am observat ca imi lipseste din ulei ...cand merg pe gpl ... cum este posibil ... pierderi nu vad ... sub masina este curat ...
2 .... si mai este o chestie ...de si toata lumea spune ca uleiul pe gpl este mai curat ...am leu este destul de negru in 400 km facuti cu el ...(sincer nici motorul nu l-a spalat inainte de schimb) si uleiul vechi era negru negru ... aveti idee dece se inegreste uleiul
*



1 pe la semeringurile de palier pierde?
2 uleiul nou a spalat motorul

QUOTE(AAlpine1 @ 26 Jan 2007, 14:59)
iar pe gpl e posibil sa iti manance ulei pe la semeringurile de la supape..
*



te rog expilca de ce ar manca mai mult pe la supape pe gpl decat pe benzina
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.