Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Platina, Aprinderea?-detonari
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
cefera_4
Help, am observat in ultimul timp ca a inceput sa detoneze motorul si m-am gindit ca poate nu merge corect aprinderea, cind am scos fisa din bobina am observat ca in bobina unde sta fisa este putin ulei asa ca am cumparat o bobina noua, condensator si platina si nu stiu cum trebuie sa instalez corect platina, am vazut pe forum (nu tin minte unde precis) niste file din carte scanate cu reglarea platinei si a intregii aprinderi, va rog sa ma ajutati si pe mine cu niste sfaturi.
mihai0070
Chiar nu ai nici un vecin cu vre-o dacie 1300 (mai invarsta) cu o bere se rezolva .... nu este greu dar nu prea stiu nici eu ... trebuie pusa pe cama si se regleaza distanta dintr-un surup de ghidaj undeva pe platoul unde se fixeaza platina fixa ...parca ... dar nu te lua dupa ce spun eu ....
cefera_4
As face cum spui dar nu prea sunt vecini cu dacie, prin Chisinau sunt vre-o 3 tot cu a mea, am vazut mai inainte pe un forum 2 pagini din cartea tehnica scanate si postate, pe ele am citit informatie cu reglajul platinei si avansului dar nu mai tin minte unde sa la caut. blush.gif blink.gif
bygy007
reglajul platinei se face in felul urmator

desfaci capacul delco


aduci cama in dreptul pintenului asa fel incit distanta intre contacte sa fie cea mai mare

se desface surubul si se regleaza distanta intre contactele platinei cu o lera preferabil sa fie de 0,4mm

se stringe bine surubul la loc si se verifica distanta daca nu este cea specificata se desface si se regleaza din nou


avansul se regleaza rotind tot delcoul stinga (spre elice) scade avansul iar spre dreapta creste (spre baterie)
miki_stan
Sal aia e platina?? unde trebuie sa fie 0,4mm. si daca nu am lera sa masor nu pot sa o reglez dupa ureche si apoi ii fac proba ??? unsure.gif sper ca nu zic o prostie biggrin.gif
argon
Intre cele 2 contacte trebuie sa fie 0.4, la ochi e mai greu, cumpara-ti un calibru de distanta(lera) ca nu-i scumpa, si e buna si la bujii.

In mod normal platina nu arata ca in poza, ci e metalica si are un pinten de plastic sau ebonita care atinge in came, asa ca nu va speriati daca la voi nu arata exact ca in poza.

Dupa reglarea platinei, obligatoriu se regleaza si avansul static(cu semnu de pe volanta)
alinushy
daca nu ai lera iei un pachet de tigari si rupi o bucata din el, cartonul din care e facut are 0,4 mm, dupa ce reglezi "la ochi", treci cu bucata de pachet printre cele doua contacte platinate, trebuie sa treaca relativ usor, succes smile.gif
tabek
Mai bine cumpara o lera... smile.gif
miki_stan
Sal, trebuie sa schimb platina ca nu se mai poate; stiu ce am de facut ca sa o schimb :dau jos capacu de delcou, scot lueaua, apoi scot platina veche, dar nu stiu cum sa o reglez pe cea noua sad.gif de ex: cum o aduc pe cama ?? ca am miscat eu de ax dar nu vrea sa stea pe varf, se intoarce inapoi sad.gif



PS: am cumparat si lera ca sa o reglez la 0.4 mm:D
Gheorghedracu

Raspunsul de mai jos se adreseaza deschizatorului discutiei:

Dar de unde ai auzit tu detonari? Nu cumva vorbesti de autoaprindere (dieseling)?

Reglajele de mai sus, se fac cu cilindrul nr.1 la compresie. Vezi semnul de pe volant sau fulia motorului sa fie in dreptul reperului, dupa care, cu motorul mergind reglezi avansul cu tubul de la avansul vacuumatic deconectat (de la delco, lasi partea din carburator in pace) si astupat. O sa fie greu fara o lampa stroboscopica, si prea mult avans poate sa produca exact efectul de care te plingeai la inceput (daca ai identificat corect ca e vorba de detonari). Dupa reglarea dupa metoda de mai sus a platinei, (care oricum e "dupa ureche") iti trebuie un Dwellmetru ca sa reglezi corect unghiul ei de inchidere. Departarea contactului fix al platinei de axul delcoului da un unghi de inchidere mai mare, apropierea, mai mic. Asa cum rezulta de aici, asta afecteaza deschiderea maxima a platinei. Masurarea cu lera e o aproximatie care "merge" daca n-ai Dwellmetru si probabil numai cind axul delcoului e nou nout.

Ma intreb daca benzina pe care o folosesti are cifra octanica corecta? O cifra octanica prea mare poate sa provoace detonari. Si calamina depusa in cilindri poate sa dea detonari, si rectificarea prea mare a chiulasei poate sa dea detonari (ridicarea prea mult a compresiei). Repet, asta daca e vorba de detonari, pe care de fapt nu stiu cum le-ai diagnosticat, caci nu se aud de obicei. Iar cind se aud, probabil ca nu mai ai pistoane. Dieseling (autoaprinderea) se manifesta prin continuarea exploziilor in motor dupa taierea contactului, si sunt produse de calamina incandescenta din camera de ardere (care asa cum spusei mai sus, poate sa produca si detonari).

Succes!
miki_stan
Sorry, eu am vrut sa intreb cum reglez platina,(vreau sa o schimb) ca sa nu mai fac alt topic smile.gif ; de ex: masina porneste dar daca vreau sa accelerez brusc da sa moara motoru, indiferent daca e cald sau rece; si la de la carburator nu e ca am schimbat jiglere, membrana, plutitor.etc.
tabek
Pai degeaba rotesti de ax! Scoti masina din viteza, si rotesti motorul de la elice pana cand partea mobila aplatinii urca pe cama, adica deschiderea e maxima. In acest moment reglezi cu lera 0,4mm.
Succes
miki_stan
Multumesc tabek, asta vroiam sa aud smile.gif banuiam eu ceva ca rotesc de elice dar nu eram sigur; in rest ma descurc sa o schimb biggrin.gif
Gheorghedracu
Problemele cu carburatorul pot fi de la pasaje blocate, sau partial obstructionate, nu neaparat de la jiglere. Si ceea ce spui tu seamana a asa ceva, s-ar putea sa ai un "flat spot" undeva progresia nu pare sa mearga tocmai lin, dar asta e greu de diagnosticat si reparat pe un forum. Daca refacerea si reglarea corecta a aprinderii nu rezolva problema, atunci am vesti rele pentru tine.
miki_stan
Sal, am schimbat platina, masina porneste la prima cheie, dar tot mai face asa daca dau sa accelerez mai brusc da sa scada turatia la motor si sa moara; chestia e ca nu face mereu sau poate depinde cat de tare calc acceleratia.



Eu ma gandeam sa nu fie vreo conducta infundata eventual returul care duce in rezervor.


Poate sa fie din cauza la vreo conducta ???? ca am curatat carburatoru, schimbat membrana la carb., ganitura dintre corpuri la carb.


Si inca o chestie pe care am verificat-o dupa ce am schimbat platina; am scos furtunasu ala de la carburator la delcou si scadea turatia la motor, ceea ce cred eu ca e normal sa scada turatia.

Ms, celor care m-au ajutat.
Bafta!
k-elu
pai problema ta am avuto si eu..si e ff simpla..sti ca atunci cand scoti capacu de la filtru de aer de deasupra carburatorului si accelerezi se vede un sprituitor care iti..."sprituieste" benzina la locu ei..al meu avea plumbul de deasupra surubului spart si iesea benzina pacolo deci in loc sa dea presiune la sprit ea iesea pe sus..la mine daa acceleram brusc dardaia putin si murea...trebuia cand plecam de la stop sa apas incetu cu incetu casa dea benzina calumea sa nu oiarda prea multa presiune...un sprituitor dala e..20000 lei vechi.
succes
miki_stan
Sal, pai cand am schimbat jiglerele am schimbat si ciocul ala din plumb cu tot cu jigler si mai are si 2 saibe, sper sa nu mai faca asa; ca nu am mai mers cu ea pana azi.
miki_stan
Sal, cum verific daca e buna platina??? adica daca da scanteie suficienta, ca tot asa face si din carburator nu cred ca fie ceva pt. ca l-am luat de la 0 sa-l curat si schimbat aproape tot la el etc. Si inca ceva : la platina cand am pus una pe care am gasit-o in masina de la fostu' proprietar care poate nu era noua desi parea, cand am ajuns sa o reglez cum fac cu lera ?: o trec usor printre contacte sau sa treaca mai greu printre ele??, daca trece mai fortat cam misca platina si nu e bine pt. ca schimba distanta si nu e bine reglata .sad.gif
STORMTROOPER
Postez si eu aici ca sa nu deschid un toping nou.
Am tot citit pe forum despre aducerea volantei la semn, sau aducerea fuliei la semn.Rog pe cineva care are posibilitatea ori sa posteze aici ori sa-mi trimita si mie o poza cu volanta si semnul de pe ea, cum ar trebui sa fie exact alineata pentru a-mi regla si eu avansul vacumatic ca sa-mi dau si eu seama ca nu reusesc de nici o culoare sa ma prind cum ar trebui sa stea.
Va multumesc anticipat.
argon
ce treaba are avansul vacumatic cu semnul de pe volanta?
mihai0070
Alinierea se face in felul urmator ... pe carcasa ambreajului ai niste gradatii si pe discul ala care il vezi tu ca se invarte (cand motorul este pornit) ai o crestatura ... invarti de elice (fulei) pana cand cele doua repere sunt la linie ...
STORMTROOPER
QUOTE(argon @ 5 Apr 2007, 08:48)
ce treaba are avansul vacumatic cu semnul de pe volanta?
*


am citit pe undeva pe forum urmatoarea chestie:
Treaba e simpla. Tot ce-ti trebuie este o lampitza: adica un bec de bord sau orice alt bec de la masina si doua fire lipite de el unul pe partea argintie si unul pe virful al de cositor sau ce naiba este. Si incepi: motorul oprit bineinteles, o scoti din viteza, invirti de paletele ventilatorului in ce directie vrei. Fii antena: pe capacul ambreiajului in parta dreapta este o fanta pe maginea careia trebuie sa fie un semn. Pe volanta iarasi este un semn (un santz). Invirti de ventilator pina cind semnele astea doua vin unul in dreptul celuilalt (in momentul asta primul piston este in punctul de compresie maxima). Slabesti piulita care tine teapan delcoul. Pui lampa: un fir, oricare, il prinzi pe piulita aia mica de pe delcou care este in stinga astuia si celalt fir il pui oriune ca masa (de exemplu pe capacul alternatorului). Acum pui contactul. Nu te speria daca se aprinde becul. Prima miscare este sa rotesti delcoul in sensul acelor de ceasornic 20-30 de grade (daca becul s-a aprins initial ar trebui sa se stinga daca nu rotesti pina se stinge). A doua miscare este in sensul invers acelor :!: de ceasornic,foarte fin, pina cind se aprinde becul (adica exact cind se aprinde becul). In pozitia asta stringi piulita delcoului si iei contactul. Scinteia va fi data exact in momentul de compresie maxima.
BAFTA! Daca ti-e ceva neclar intreaba-ma. :wink:

de aia am intrebat.
n3m0
QUOTE(STORMTROOPER @ 5 Apr 2007, 18:43)
am citit pe undeva pe forum urmatoarea chestie:
... A doua miscare este in sensul invers acelor :!: de ceasornic,foarte fin, pina cind se aprinde becul (adica exact cind se aprinde becul). In pozitia asta stringi piulita delcoului si iei contactul. Scinteia va fi data exact in momentul de compresie maxima.
BAFTA! Daca ti-e ceva neclar intreaba-ma. :wink:[/i]
de aia am intrebat.
*



Nu exact cand se aprinde becul ci exact cand se stinge se fixeaza delcoul. In momentul cand becul este aprins, atunci contactele platinei sunt inchise (in acest moment incepe bobina sa acumuleze energie). Cand contactele platinei s-au deschis, se produce si scanteia.
SiloS
Pt GheorgheDracu : Exista si detonatii si autoaprinderi . Exista o diferenta intre ele si sunt in stransa legatura . wink.gif
diaconuliviu
QUOTE(n3m0 @ 5 Apr 2007, 18:32)
Nu exact cand se aprinde becul ci exact cand se stinge se fixeaza delcoul. In momentul cand becul este aprins, atunci contactele platinei sunt inchise (in acest moment incepe bobina sa acumuleze energie). Cand contactele platinei s-au deschis, se produce si scanteia.


Daca citeai atent, iti dadeai seama ca n-ai dreptate. Omul a spus ca legi lampa intre masa si "acea piulita", adica firul de platina. Cind contactele sint inchise, lampa e conectata masa-masa, cind sint deschise, se aprinde.

@STORMTROOPER: ala e avansul STATIC, sau INITIAL, nicidecum vacuumaticul pe care afirmi in primul tau post ca vrei sa-l reglezi.
STORMTROOPER
QUOTE(diaconuliviu @ 6 Apr 2007, 08:16)
Daca citeai atent, iti dadeai seama ca n-ai dreptate. Omul a spus ca legi lampa intre masa si "acea piulita", adica firul de platina. Cind contactele sint inchise, lampa e conectata masa-masa, cind sint deschise, se aprinde.

@STORMTROOPER: ala e avansul STATIC, sau INITIAL, nicidecum vacuumaticul pe care afirmi in primul tau post ca vrei sa-l reglezi.
*



Multumesc diaconuliviu la asta ma refeream.Greseala de exprimare din partea mea.O mica confuzie.Sunt inca la inceput cu surubareala la dacie

Gheorghedracu
Da, dar nu stiu cum ai determina tu detonarea fara aparatura de service. Dieseling da, de aceea am intrebat daca nu cumva la asta se refera. Si cele doua nu sunt neaparat legate.
n3m0
QUOTE(diaconuliviu @ 6 Apr 2007, 08:16)
Cind contactele sint inchise, lampa e conectata masa-masa, cind sint deschise, se aprinde.


Da, asa este, m-am grabit si am comis-o sorry unsure.gif
Cristi_an_81
Apropo de aprinderea AT011 de la Gotronic se mai fac ceva reglaje inainte sau dupa montaj? imi puteti da ceva detalii?
(nu am stiut unde sa postez)
ursachemihai
da se face...0,3-0,35 la platine si 0,8-0,9 la bujii!
diaconuliviu
QUOTE(Cristi_an_81 @ 27 Oct 2007, 08:22)
Apropo de aprinderea AT011 de la Gotronic se mai fac ceva reglaje inainte sau dupa montaj? imi puteti da ceva detalii?
  (nu am stiut unde sa postez)


Incearca sa citesti AICI:
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=2993
mirceas
e vre-o diferenta mare intre AT01 si AT011?

ca eu am montat AT01 cu reglajele standard de Dacie (0.4 platina, 0.7 bujii) si de cand o am merge brici (de multe luni de zile).
diaconuliviu
Tot acolo (vezi link-ul de mai sus).
mirceas
pai am citit si am inteles ca cealalta are fir de masa, atata am priceput. dar o sa dezvolt subiectul acolo daca e cazul...
bomba_11980
QUOTE(STORMTROOPER @ 5 Apr 2007, 17:43)
am citit pe undeva pe forum urmatoarea chestie:
Treaba e simpla. Tot ce-ti trebuie este o lampitza: adica un bec de bord sau orice alt bec de la masina si doua fire lipite de el unul pe partea argintie si unul pe virful al de cositor sau ce naiba este. Si incepi: motorul oprit bineinteles, o scoti din viteza, invirti de paletele ventilatorului in ce directie vrei. Fii antena: pe capacul ambreiajului in parta dreapta este o fanta pe maginea careia trebuie sa fie un semn. Pe volanta iarasi este un semn (un santz). Invirti de ventilator pina cind semnele astea doua vin unul in dreptul celuilalt (in momentul asta primul piston este in punctul de compresie maxima). Slabesti piulita care tine teapan delcoul. Pui lampa: un fir, oricare, il prinzi pe piulita aia mica de pe delcou care este in stinga astuia si celalt fir il pui oriune ca masa (de exemplu pe capacul alternatorului). Acum pui contactul. Nu te speria daca se aprinde becul. Prima miscare este sa rotesti delcoul in sensul acelor de ceasornic 20-30 de grade (daca becul s-a aprins initial ar trebui sa se stinga daca nu rotesti pina se stinge). A doua miscare este in sensul invers acelor :!: de ceasornic,foarte fin, pina cind se aprinde becul (adica exact cind se aprinde becul). In pozitia asta stringi piulita delcoului si iei contactul. Scinteia va fi data exact in momentul de compresie maxima.
BAFTA! Daca ti-e ceva neclar intreaba-ma. :wink:

de aia am intrebat.
*



Am reglat exact ca aici - acum masina porneste la sfert de cheie - dar nu are vlaga deloc - ce mai trebuie reglat ? sau sa ii mai dau putin avans ? - la fel si pe gaz si pe benzina.
Inainte pornea adevarat la a doua - treia cheie dar manca pamantul cand plecam.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.