Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme semnalizare
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
costel1981
Azi dimineata am observat ca nu mai merg semnalizatoarele, raman aprinse doar, la fel si avariile, nu am lumina intermitenta, ci doar stau aprinse.
Ma poate ajuta cineva?
mihai0070
Schimba releul de semnalizare ... s-a dus bobina din el ... la berlina am avut o astfel de problema si la un service au schimbat un releu si au mers ok dupa aia ...
electric
releul defect
valentin_carlan
salut! imi picara si mie semnalizarea(cu tot cu avarii)!

in felul urmator:am verificat mai intai siguranta e ok, apoi am luat cu o sarmulita curent de la siguranta imediat deasupra celei de semnalizare, si merg! am desfacut apoi cutia cu sigurante si am incercat sa fac direct contact cu papucii (adica fara siuranta)si nu merg! deci problema este inainte de siguranta,banuiesc ca e vre-un papuc sarit pe undeva, ca a murit dupa ce am mers pe un drum mai accidentat...

pe unde ar trebui sa mai ma uit?? de unde vine acel cablu care este trecut prin siguranta?
bygy007
releul de semnalizare este de 2 feluri mecanic (3 picioare si cutie de tabla de aluminiu cilindrica ) plus (alimentare) becuri si martor bord

si electronic( 4 picioare si carcasa de plastic) care are 4 fire plus, minus becuri si martor bord ( de obicei scrie pe carcasa releului plus si minus acolo unde are pinii de conectare)


releul se alimenteaza din doua locuri

1 cind este contactul pus: + contact, buton avarie, +releu

2 cind nu este contacul pus si este apasat butonul de avarii : +permanent, buton avarie, +releu



pentru verificare se ia un plus permanent si se pune peste borna + a releului de semnalizare cu maneta pe stinga sau dreapta releul trebuie sa functioneze


cel e mai dese defecte sint dezlipirea conectorilor de la cupla la placuta electronica
elentronica


unele relee de semnalizare este posibil sa nu finctioneze daca la iesirea lui nu are conectat cel putin 2 becuri de 21W la 12 v
valentin_carlan

eu am releu electronic (carcasa plastic dreptunghiulara). nu inteleg cum e treaba cu cele 2 alimentari ale releului fiindca nu merge semnalizare nici cu contact si nici avaria fara cantactul pus. sa inteleg ca alimentarea (+) dupa ce trece de sigurata este divizata in 2: 1 catre contact,maneta,releu; 2catre buton avarie,releu?
de unde vine acest cablu (+) de inaintea sigurantei semnalizarii, unde ii gasesc "capatul celalalt"?

@bygy007: cred ca ai vrut sa spui la 1 la alimentarea releului cu contactul pus: +contact,maneta directie,+releu(nu cred ca este si butonul de avarie alimentat tot de contact cand acesta este pus) daca gresesc: scuze!
CriSTI68
una bucata releu home made, montat acum 2 saptamani, nu stiu cat tine ca batranica este in garaj cu prelata pe ea smile.gif
bygy007
QUOTE(valentin_carlan @ 10 Apr 2007, 00:13)
eu am releu electronic (carcasa plastic dreptunghiulara). nu inteleg cum e treaba cu cele 2 alimentari ale releului fiindca nu merge semnalizare nici cu contact si nici avaria fara cantactul pus. sa inteleg ca alimentarea (+) dupa ce trece de sigurata este divizata in 2: 1 catre contact,maneta,releu; 2catre buton avarie,releu?
de unde vine acest cablu (+) de inaintea sigurantei semnalizarii, unde ii gasesc "capatul celalalt"?

@bygy007: cred ca ai vrut sa spui la 1 la alimentarea releului cu contactul pus: +contact,maneta directie,+releu(nu cred ca este si butonul de avarie alimentat tot de contact cand acesta este pus) daca gresesc: scuze!
*


incearca sa pui un releu care stii ca functioneaza sau incearca-l pe al tau pe alta masina vezi daca functioneaza

o schema a instalatiei electrice dacia

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=772407
valentin_carlan
nu cred ca releul are o problema fiindca atunci cand ii dau + de la siguranta imediat superioara celei de semnalizare(avarie) sau din oricare alt loc merge cum ar trebui(avarie fara contact respectiv semnal stanga-dreapta cu contact pus). deocamdata am pus un + in locul papucului dinaintea sigurantei si merge asa(deci am si semnalizarea prin siguranta).

merci de schema! o sa incerc sa o descifrez si sa gasesc problema asa.
( LolLolLo.gif speram la un raspuns vezi cum deschizi usa pe stanga dupa volan e un papuc sarit pune-l la loc worship.gif )
bygy007
nu am cum sa stiu exact de problema ta din fata calculatorului fara sa masor si sa spun exact ca este firul asta sau ala sau de unde sint problemele, cauzele pot fi multiple

din ce m-ai spus ai o problema comuna iar in cazul tau poate fi chiar si un fir slab pe spatele panoului de sigurante alimentarea se face de la blocul de lumini (surub) prin contactul electric la primele 2 sigurante pe o parte a tabloului (intra un cablu mai gros are punte cu a doua siguranta care alimenteaza dezaburitorul ) si din prima siguranta (prin ea) se duce si la regleta de sus din dreapta (se afla sus in dreptul releul de semnalizare dar sus) de +contact
de la bloc mai vine un fir gros prin siguranta a 3 a si se duce la tot ce merge fara contact la stergatoare plafoniera bricheta care se alimenteaza din regleta se sus stinga linga cea de + contact

a patra siguranta de avarii si semnalizare circuittul este asa de la butonul de avarii trece prin siguranta si se duce la + releu


cu rosu traseul ce trebuie urmarit
valentin_carlan
s-a terminat problema cu un papuc sarit din butonul de semnalizare! a revenim la normal pe vechile fire!
Johnny_deepart
am si eu o problema cu semnalizarea pe partea stanga nu mai merge deloc, cred ca de cand mia schimbat un mecanic contactul, adica sigur de atunci dar am mai avut ceva probleme si inainte da doar cu cel din fata(nu facea contact bine lmela de nul).
am o dacie 1310... cine ma poate ajuta
CriSTI68
1. Releul
2. Becul ( la cel pe spate incearca sa il misti putin)
3. Sigurantele (moneaza o cutie de sigurante tip papuc)
bygy007
QUOTE(Johnny_deepart @ 8 May 2007, 16:46)
am si eu o problema cu semnalizarea pe partea stanga nu mai merge deloc, cred ca de cand mia schimbat un mecanic contactul, adica sigur de atunci dar am mai avut ceva probleme si inainte da doar cu cel din fata(nu facea contact bine lmela de nul).
am o dacie 1310... cine ma poate ajuta
*




da jos maneta si curata contactele pe avarie merg toate becurile? daca nu falesa mearga apoi vezi de unde este problema
iulian.bisty
QUOTE(Johnny_deepart @ 8 May 2007, 16:46)
am si eu o problema cu semnalizarea pe partea stanga nu mai merge deloc, cred ca de cand mia schimbat un mecanic contactul, adica sigur de atunci dar am mai avut ceva probleme si inainte da doar cu cel din fata(nu facea contact bine lmela de nul).
am o dacie 1310... cine ma poate ajuta
*



daca iti merge pe dreapta si pe avarii inseamna ca este de la maneta
cand iti merge pe o anumita parte dar este un bec ars sau nu lucreaza iti clipeste mai repede fata de cealalta parte
Johnny_deepart
parca nu mergea nici pe avarie dar am sa ma uit cand ajung acasa sa verific dar parca nu mergea nici pe avarie. Am mai avut odata probleme cu semnlizarea pe partea stanga becul din fata nu facea contact bine dar pe spate mergea, acum nu merge nici pe spate dar am sa ma mai uit diseara sa verific, la sigurante am verificat nu era nici una arsa .....
iulian.bisty
ca sa te convingi ca este maneta fa strap intre intrare si plecarea spre st , daca merge e maneta defecta
Johnny_deepart
merci mult. pe avarie mergea si am desfacut scutu de la volan sa umblu la maneda, dupa ce am desmembrato am vazut ca nu are nimic maneta si am presupus ca este de la fire.. am avut dreptate, am umblat la mufa si am infipto mai bine si a mers .. multumesc mult
cannavaro
Tot pe aceeasi tema ca sa nu deschid alt topic ...
Cum reglez avaria ... intensitatea semnalului luminos ? Daca la semnalizare stanga dreapta aceasta este in limitele normale [comparativ cu alte masini] la avarii mi se pare ca luminile se aprind f. des ...
Merced
N-ai ce regla. Eventual incearca si cu alt releu.
Apropo, folosesti asa des avariile incat nu poti supravietui daca au cadenta mai mare? biggrin.gif
cannavaro
Cadenta mi se pare foarte mare. Exista releu separat ptr avarii? Sau e o singura piesa si ptr semnalizare? Cat costa? Se inlocuieste usor?
Merced
E un singur releu. De costat in jur de 10-15 lei e unul de Metaplast cred, si de schimbat se schimba usor daca ai intacta instalatia electrica si nu improvizatii. Insa s-ar putea sa dai banii degeaba. Cadenta mare inseamna becuri arse parca, asta e modul releului de a te avertiza. Ai toate becurile ok?
leonet_77
Salutare tuturor! am cont de mai mult timp, tot ce am avut pana acum de rezolvat , am citit si rezolvat. Insa acum, am cam dat-o in bara. anume: am vrut sa schimb panoul de sigurante la dacia 1310 din '94. am cumparat un panou de sigurante, nepriceput la astea fiind am cumparat unul care nu avea puntile facute. Pentru cei ce stiu, am aflat ca se gaseste si cu punte facute, asa zise panouri cu led-uri, sau beculete cum spun unii vanzatori. Bun.Asta e partea frumoasa. Partea rea e ca mi-am bagat manutele pe la cablurile de la panoul de sigurate, si l-am facut praf. Intrebarea mea, este, daca cumva exista un cod al culorilor, o schema , macar sa imi fac masina sa semnalizeze, ca la un service gasesc eu pe cineva care se pricepe. V-as fi recunoscutor pentru orice informatie. Merci.
cannavaro
QUOTE(Merced @ 5 Oct 2007, 14:13)
E un singur releu. De costat in jur de 10-15 lei e unul de Metaplast cred, si de schimbat se schimba usor daca ai intacta instalatia electrica si nu improvizatii. Insa s-ar putea sa dai banii degeaba. Cadenta mare inseamna becuri arse parca, asta e modul releului de a te avertiza. Ai toate becurile ok?
*



Da.Toate becurile functioneaza la parametrii optimi.
Merced
Poti incerca cu un releu de imprumut ca sa nu arunci bani degeaba, pentru ca e foarte posibil ca problema ta sa fie in alta parte(la butonul de avarii oare? blink.gif ), nu sunt atat de priceput ca s-o localizez.
@leonet_77: Exista un cod al culorilor, daca dai un search s-ar putea sa gasesti rezultate, insa intrebarea e daca masina ta il respecta si inainte... happy.gif
bygy007
QUOTE(cannavaro @ 5 Oct 2007, 15:48)
Da.Toate becurile functioneaza la parametrii optimi.
*


banuiesc ca ai 1300 modelul vechi este posibil sa ai releul cu bimetal (mecanic ) si nu electronic diferenta intre le este ca cel mecanic are 3 pini iar cel electronic are 4 al patrulea fiind masa de aici si problema cu avariile cu cit sint mai multe becuri cu atit face mai rar
Merced
Pai la el cica face mai des... huh.gif
bygy007
prin cadenta mare eu inteleg ca face rar iar mica repede blush.gif
cannavaro
Bun ... cadenta este mica biggrin.gif
bygy007
citi pini are releul ??
leonet_77
@merced multumesc pt indrumare smile.gif

intre timp, am rezolvat asa cum probabil trebuia din prima. Exista un cod al culorilor, si am citit aici pe forum, chestia cu plusul si plusul la contact. Am facut dintr-un cablu simplu electric, cele 3 punti care exista si pe panoul vechi ( cel cu 10 sigurante), si pe urma am luat cablurile culoare cu culoare, ex verde cu verde, galben cu galben, rosu cu rosu. In 20 de minute am rezolvat si problema asta. Acum astept sa vad cat este de fiabil p[anoul cu sigurante nou, mai ales ca am luat ce era mai bun pe piata...
sebybv
Va rog sa ma ajutati si pe mine la problema urmatoare (nu am mai deschis alt topic, ca sunt cateva deja):

Se dau:
1 buc Dacia 1310 model 1996

Evenimente:

De 3 zile nu mai functiona semnalizarea. Adica se aprindeau becurile de semnalizare, dar nu "clipoceau". Apoi, la un mom dat, dupa ce am lasat masina cca 4 ore in pacare, am vrut sa plec dar nu mai pornea deloc- ca si cum nu ar fi avut bateria pe masina (Nu, nu am lasat luminile aprinse). Dupa ce mi-a dat un prieten curent si am pornit, am observat ca nu mai merg deloc semnalizarile si avaria, adica nici macar becurile nu se mai aprindeau.

Azi am fost si am luat un releu nou - cu 4 pini. L-am pus usor - firele au o mufa care intra exact pe cei 4 pini.

Bucurie mare: a mers. Aveam semnalizare.

Am verificat si avariile si nu mergeau. M-a mancat in c*r si inapoi la magazin - am luat buton nou. Pus pe masina. Nu merge. Verific iar semnalizarea, nu mai merge. Schimb intre ele doua fire la butonul de avarie, acum merge doar avaria si doar cand e contactul pus. In rest nimic. Semnalizarea e moarta. Sunt sigur ca e o problema cu firele de la butonul de avarie, pentru ca releul de semnalizare functioneaza - l-am pus la frate-miu pe masina si e ok.

Se cere:

Va rog sa imi dati o idee cum sa conetcez firele pe butonul de avarie, ca are 7 pini si eu mi-am prins urechile. Vreau sa mearga macar semnalizarea, daca avaria nu se poate. Are cineva o schema cu conectarea pinilor la butonul de avarie?

Multumesc
bygy007
alimentarea avariei se face prin butonul de avarie din partea fara contact , semnalizarea se alimenteaza prin contact prin butonil de avarii
sebybv
Multumesc frumos. S-a rezolvat pana la urma.
dreher
vreau sa va intreb si eu ceva apropo de semnalizare.de ceva timp mai exact de cand cu temperaturile astea scazute nu-mi mai merge semnalizarea .adica merge dar cu toane cateodata merge altadate nu cateodata numai daca pun frana mai brusca si ca si observatii nu mai merg avariile si am impresia ca si iluminatul de bord de la ceasul care i-ti arata temperatura apei ,semnalizare etc nici ala nu merge dacat atunci cand mere si
semnalizarea.va rog daca ave-ti vreo idee ....ajutati-ma
Alexu7
ai o problema grava de comunicare!


poate sa fie beleaua din butonul de avarii
Alexu7
aducem putin viata la topic,
problema anterioara am rezolvato cu un nou releu electronic - 12 lei.
..insa...azi la montarea farurilor si noilor semnalizari, mesterul din mine a facut un mic scurt blush.gif si martorul de semnalizare din bord nu se mai aprinde. cred ca am ars becul. am bajbait putin prin spatele ceasurilor insa nu m-am prins cum as butea ajunge sa schimb becul.


din popor cica ar trebui dat bordul jos..insa daca e atata munca pt un beculet nu ma bag smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.