Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Electromotor
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
apollo
Salut.
Am cautat pe forum ceva legat de problema mea dar nu prea am vazut nimic,sau nu am inteles eu.
Am sa va explic problema si de poate cineva sa imi dea un raspuns sau sa ma indrume spre un alt topic sa citesc.

De cateva zile tot imi face probleme electromotorul.In ce sens?

Cand dau sa pornesc masina, invarte motorul foarte greu(am inteles ca is bucsele si si-au facu joc).

In gol imediat cupleaza si decupleaza , dar in sarcina am senzatia ca axul avand joc, cand da sa se invarta, ceva il blocheaza.La cald nu prea mai face asa.

Acum, de cateva zile a mai aparut o problema.Tot asa cand dau sa o pornesc, invarte de cateva ori motorul dupa care scoate un zgomot ciudat, de parca ar aluneca dintii de pe volanta cu cei de pe "pinionul" electromotorului.

E o cārāiala puternica, dar nu face mereu asa, plus ca imi moare si motorul in mers, din senin.
Vad in bord turometrul cum o ia de nebun(stau la relanti cu ea) si turometrul arata 2000RPM , 3000RPM si apoi scade brusc si se opreste, fara ca eu sa ii fac ceva,doar ma uit la ea.

E posibil sa se faca un scurt mare pe undeva?La electromotor ma refer.Din cauza bucselor uzate sa atinga rotorul cu statorul pe undeva(asa am inteles).
Aici chiar ca nu ma pricep si vorbesc si eu din auzite, dar totusi as avea nevoie de un sfat,sau sa imi zica cineva care a mai patit treaba asta.

Pana acum o luna maxim nu mi-a facut asa.
Am mai auzit ca s-ar putea sa fie si acei dinti de pe volanta.E posibil?
Sau dintii de pe pinion.
Nu stiu ce sa mai cred.

Multumesc.
mihai0070
Pai nu cred ca este de vina electromotorul daca se opreste in mers .....
kasanova11141
ba ar putea sa fie si electromotorul.. ca poate fura curent pe undeva, cat de sunetul ala de carait.. scoate electromotorul si verifica coroana dintata si bendixul...si apoi trage concluziile
apollo
QUOTE(kasanova11141 @ 16 Jan 2007, 10:55)
ba ar putea sa fie si electromotorul.. ca poate fura curent pe undeva, cat de sunetul ala de carait.. scoate electromotorul si verifica coroana dintata si bendixul...si apoi trage concluziile
*




sper sa nu fie volanta.
la ce am vazut eu pe partea cutiei, ea are dintii buni, dar cum o fi in interior,D-zeu cu mila.


faza e ca mai sunt momente in care invarte motorul si apoi aud cum electromotorul se invarte de unul singur.
AAlpine1
poate coroana de la volanta nu mai are dinti sau electromotorul nu mai are dinti (partea mai fericita).
schimba bucsile, daca tot il desfaci schimbi si carbunii, te uiti la bendix etc..... si dupa aceea vezi daca mai face.
apollo
Am curatat electromotorul dar din cate am inteles cam e problema cu bobina de pe rotor.

El imi facea mie scurt(dadea la masa) undeva pe la suportii carbunilor.
sa zicem ca am rezolvat problema asta.

Dar ar mai fi una, dupa ce se incalzeste masina bine, la un moment acul de la turometru o ia razna.creste pana la 8000RPM scade pe la 2000RPM si tot asa...se plimba ca nebunu.

Cand acul da sa revina la relanti, mai sta vreo 2 secunde la relanti dupa care moare motorul..


In prima faza am zis ca e bobina de inductie de vina pentru ca atunci cand acul o lua razna, imi intrerupea ingrozitor.
Si am zis ca acolo e problema(ca am vazut si minusul de la turometru pe bobina)

Am schimbat bobina, am incalzit bine masina si vad ca acum nu mai face.
Dar daca nu e de acolo problema.

Mai e posibil sa fie si contactul?
Cand dau sa opresc masina si cobor contactul 1mm toate acele din bord o iau razna.
AAlpine1
si poate iei si foc smile.gif)
faci scurt in contact cand il dai 1mm in jos........

daca zici ca acum merge dupa ce ai schimbat bobina inseamna ca aia era problema....
apollo
AAlpine1 , nu am zis ca am schimbat bobina, am zis doar ca este o problema si ea, dar nu i-am facut nimic.merg cu aceeasi.

Ceea ce am descoperit la electromotr e ca in suportii de carbuni(dreptunghiul acela si lamela care vine in spatele carbunelui) , acel suport dadea la masa.
L-a incercat cineva cu curent si a facut o frumusete de scurt.

a curatat acolo si acum merge.nu e volanta nu e pinionul.

Va trebui sa schimb electromotorul cat de curand.
e 100 RON unu luat de pe masini care au functionat la REMAT.(pe incercate)


dar de ce imi face turometrul urat si dupa ce se linisteste se opreste motorul?
AAlpine1
nu am fost atent tongue.gif
schimba bobina cu una care sti ca merge ( cu una de la un prieten) si vezi daca merge .... nu are rost sa dai bani pe una si sa nu fie aia problema wink.gif
apollo
ok..schimb bobina, dar despre turometrul ala nebun, ce sa-i fac?


ideea e ca la rece, bendixul greu cupleaza....sunt momente cand electromotorul se invarte in gol.
AAlpine1
starterul trebuie reglat sau schimbat ca poate nu ajunge in coroana.....
bobina = se opreste motorul si o ia razna turometrul...
apollo
bun asa...am schimbat bobina.ma gandeam ca nu e alimentata bine dar am verificat firele si nu vine curentul intrerupt.

eu am pe electromotor bucsa aceea de ghidaj . e improvizata.

sa`mi creeze si aia probleme?

se poate bobina un rotor?mai am acea garantie ca va rezista ca si cum ar fi fost bobinat in fabrica?
kasanova11141
vezi ca faza cu turometru s-ar putea sa fie de la condensatorul de pe ruptor.. bobina nu are nici o treaba cu turometrul.. singura componenta care poate fi de vina este condensatorul care nu mai filtreaza bine varfurile tensiunii cand se face ruperea la platina.. de aceea cu acele varfuri nefiltrate bine.. turometrul nu-ti mai indica ce trebuie. acolo trebuie sa fie impulsuri de 12 v der varfurile pot ajunge si la cateva sute de volti. in concluzie.. schimba condensatorul.. si vezi daca mai face

P.S. vezi ca tot de la condensator se poate opri motorul in mers.. cand se incalzeste nu mai functioneaza prea bine

asteptam rezultate
apollo
kasanova11141 cred ca imi dau seama ce zici.

ideea e ca am aprindere electronica de la gotronic.

sa nu fie buna?

ideea e ca mereu gasesc platina "afumata" de acum.are o pelicula alba pe ea si se ia cu degeteu si apoi trebuie sa o frec putin smile.gif (nu interpretati smile.gif)
kasanova11141
nu stiam ca ai aprindere electronica.. dar... da.. poate fi si de la ea... incearca provizoriu sa o inlocuiesti cu vechiul condensator.. si vezi cum merge motorasul.. pun pariu ca o sa se simta diferenta.. in sensul ca nu o sa se mai opreasca.. sii turometrul nu va mai face figuri
apollo
ma gandeam eu sa fie aia...ca mie imi si intrerupea ingorzitor.

merge bine pana se incalzeste tare motorul.sa zic asa merge bine daca merg in oras vreo 50KM si apoi incepe sa intrerupa cand bag piciorul in ea.
kasanova11141
poi inlocuieste-o cu condensatorul.. si sa ne zici cum merge masina
apollo
sa zicem ca electromotorul l-am rezolvat cat de cat.

problema cu turometrul e rezolvat si asta.

am schimbat bobina de inductie si acum merge.


mai nou acum am inteles la mine ca s-a largit fuzeta si am un joc pe roata din fata.


se mai poate face ceva fara sa schimb fuzeta?sau e scumpa una?
si ma oftic ca am pus si rulment nou pe fata.
AAlpine1
si cum ai aflat ca s-a largit fuzeta ? ai desfacut sau prin minume un nene mecanicos si-a dat seama doar din vedere ?
parca se poate largi doar port fuzeta, fuzeta stiu ca prinde joc la rulmenti prin uzura deci prin micsorare diametrului unde calca rulmentul........
apollo
e largita fuzeta.

rulmentul cu pricina s-a sparta acum cateva saptamani.
l-am schimbat si mecanicul a zis ca e largita fuzeta si ca rulmentul cand si cand se mai invarte cu totul.

aud o vājāiala puternica cand si cand si mai am si joc la roata acum.

ce poate fi?

cica ar fi incarcat in locul acela sau a cherneluit sau ceva genul asta...ca nu am inteles..dar a zis ca nu o sa ma mai duca mult timp.
AAlpine1
nu e de joaca cu fuzetele sau portfuzetele.
daca ai belele cu ele cumpara unele noi.
apollo
iar au inceput problemele cu turometru.

tin sa cred acum ca e firul de vina sau chiar masa, ca daca pun un bec de 12V imi fileaza si becul.

mai nou, jocul care il am la roata e din caseta de directie, de la o cruce.

rulmentul are un joc dar mic de tot.

inseamna ca inca nu s-a dus fuzeta, dar nici mult nu mai are.
kasanova11141
salut.. ai inlocuit aprinderea electronica cu condensatorul .. asa cu ti-am zis eu?
asta ca sa verifici cat de buna este aprinderea ta...

becul fileaza deoarece acolo sunt impulsuri de 12 V care au o anumita frecventa in functie cu turatia motorului.. un fir ori conduce curent ori se impusca
apollo
QUOTE(kasanova11141 @ 19 Jan 2007, 15:40)
salut.. ai inlocuit aprinderea electronica cu condensatorul .. asa cu ti-am zis eu?
asta ca sa verifici cat de buna este aprinderea ta...

becul fileaza deoarece acolo sunt impulsuri de 12 V care au o anumita frecventa  in functie cu turatia motorului.. un fir ori conduce curent ori se impusca
*





Nu e asa.E o intrerupere iregulata.cat e motorul mai rece sau nu vibreaza prea tare, nu intrerupe, cand vibreaza motorul, sau la un drum denivelat, intrerupe.

deci fir impuscat sau contact imperfect.

alimentarea bobinei, nu e continuu 12V.eu nu stiam ca are intreruperi.
apollo
Am mai observat niste chestii.

cand iau plusul de la bobina si cu masa de pe caroserie, nu intrerupe lumina la un bec de control.

cand pun becul de control pe plusul bobinei(plusul desfacut de pe bobina si improvizat un alt fir de plus montat) si fac masa cu suportul de sustinere a bobinei, imi intrerupe.

sa zic ca e firul care duce pe delcou(ruptorul) dar nu as crede, pentru ca asa doar ar intrerupe, dar nu o mai ia razna turometrul.imi arata ce se intampla.


am verificat si contactul si tot.nu e de acolo.

acum am montat acel fir care ducea la electrovalva de pe dublucorp, care la punerea contactului da curent.acelasi principiu ca la bobina.

a mers bine o perioada apoi iar au inceput aceleasi probleme.

masa de pe motor era prinsa de suportul de prindere al bobinei.acum am pus-o in alta parte.

observ ca nu s-a mai intamplat nimic.
sa vad si pana cand.
kasanova11141
zi-mi si mie cum i masurat tu tensiunea pe bobina?....sa stii ca aprinderile astea se mai si strica.. tocmai deasta iti zic sa faci o proba cu un condensator.. si ai sa vezi garantat diferenta
apollo
QUOTE(kasanova11141 @ 19 Jan 2007, 15:58)
zi-mi si mie cum i masurat tu tensiunea pe bobina?....sa stii ca aprinderile astea se mai si strica.. tocmai deasta iti zic sa faci o proba cu un condensator.. si ai sa vezi garantat diferenta
*




nu am zis ca am masurat, ci doar ca am incercta niste teste.

si se observa clar cum eu nu mai am curent pe bobina.
in timp ce merge motorul, am scos plusul de la bobina si faceam atingeri scurte si rapide pe plusul bobine, acul se comporta la fel.oscila in toate directiile.

is mai multe variante.
1. vorba ta.din cauza serviciului nu prea am avut timp sa ii pun condensatorul la loc.
2.masa nu e buna sau plusul.
3...............
apollo
da...e clar...am electromotorul mort...sau e pe moarte smile.gif

mai noua, dimineata cand dau sa o pornesc , electromotorul se tureaza de parca s-ar invarti in gol, sa inteleg ca e acel starter care cupleaza si decupleaza pinionul.nu-l mai arunca.

bobina de pe rotor nu mai e buna...cred ca am sa iau altu.
vali vtk
daca electromotorul invarte in gol e posibil sa ai furca de cuplare de la starter la bendix rupta. rolleyes.gif
apollo
ok...mersi de informatii pentru electromotor.
acum am o alta intrebare.

cam asa sta treaba :
- am plecat cu masina din fata blocului, toate bune si frumoase si am oprit la un stop.Dupa ce dau prioritate si dau sa plec, mi-a murit motorul de parca aveam frana de mana trasa, de fapt mai rau.

am incercat sa o misc din loc si nu voia(mirosea si discul de ambreiaj).

am scos cricul, am ridicat masina si am incercat sa invart de roata.nu voia sa se invarta.

am dat roata jos ca am crezut ca poate s-au pus placutele aiurea si imi blocheaza.Nu erau placutele.
am ajuns la concluzia ca e rulmentul.am luat masina in suturi usoare si reuseam sa o deplasez cate 30cm.la un moment dat se aud un "poc" mare si s-a deblocat roata.

care e problema?de ce se duc rulmentii asa repede?
e al 2 lea in 30 de zile.

cica fuzeta ar fi largita, e posibil ca sa strice rulmentul asa repede?

maine daca e ma duc si cumpar un rulment nou si o fuzeta.
am vreo sansa sa pun acel rulment nou pe fuzeta?fara presa de rulmenti?cum?

ca pe celalalt il dau jos cu totul si la gunoi.
ordinea care ar fi?
desfac piulita de la planetara, desfac etrierul si apoi desfac fuzeta?
daca nu ma insel, fuzeta nu este prinsa de bascula in 2 locuri si intr-un loc vine un pivot ceva?

astept raspunsuri.
daca se poate ceva cat mai concludent si o explicatie rapida, pentru ca pana in 12 sa fiu la magazin, ca altfel...n-am luni cu ce sa ma duc la servici.

multumesc
apollo
bun , am schimbat rulmentul, celalalt era distrus.


am luat rulment nou, l-am bagat la locul lui, am pus planetara si am strans din piulita.

era mai bine, mult mai bine...roata nu mai avea joc.

dupa 20km, cand am zis sa verific putin, roata avea joc, mult joc.

nu inteleg ce se intampla.era rulment nou.

mi-a dat afara chestia aia de plastic de pe rulment si pocnea ceva inauntru.

sa fie de vina fuzeta cu port-fuzeta?
AAlpine1
smile.gif) iti raspund oricum nu trebuia sa dai pm smile.gif)
rulmentul la montat intra greu pe fuzeta si pe portfuzeta ? (e bine daca intra greu tongue.gif)
daca rulmentul merge bagat cu mana pe fuzeta trebuie sa schimbi fuzeta.
daca rulmentul intra usor pe portfuzeta si are joc schimba portfuzeta.
la montatul fuzetei + portfuzetei + rulmentului se curata bec tot si se pune vaselina noua (dar nu si pe discul de frana tongue.gif) !!!
exista (parca) un distantier pe fuzeta unde intra rulmentul il mai ai ?( nu ma refer la distantierul dintre rulmenti ci la cel de la fuzeta - primul rulment)
mai ai bucsi la bascula inferioara ?
apollo
ideea e ca pun rulmentul, ii dau un ciocan si a intrat.

e posibil ca piulita de la planetara sa nu stranga suficient de tare?
AAlpine1
ce legatura are planetara cu rulmentii ??
posibil sa fi nimerit un lot de rulmenti prosti.....
nu asa se verifica...
dai jos fuzeta si pui un rulment pe fuzeta si incerci sa il bagi cu mana daca intra cu mana => alta fuzeta noua; intra cu ciocanul dar cand ajunge la capat s-ar putea sa aibe joc => alta fuzeta noua
incearca si la portfuzeta sa testezi rulmentul poate acolo e problema .....
apollo
mai bine le cumpar pe amandoua...de fapt pe toate 3.

in fuzeta, sau port fuzeta...undeva e o problema, daca nu cumva chiar amandoua.

pe port fuzeta sau fuzeta...aia de care se prinde discul de faran si intra in rulment...am vazut pe ea niste puncte date cu un dorn ceva.erau multe oricum.
AAlpine1
168.gif
mecanicosii de dupa blocuri si dornici de o bere au zis ca o rezolva iei ....
faci o investitie dar macar stii ca iti stau rotile pe masina nu pe langa 168.gif
apollo
Topicul era despre electromotor si am dat-o in altceva.

Ideea e ca electromotorul stiu ce are: "inca o rotatie si moare" smile.gif
Cat despre butuc, fuzeta si tot ansamblul, am rezolvat-o.


acum trebuie sa mai aflu de ce imi intrerupe in sarcina si cand o las pe liber o ia turometru razna si moare motorul dupa cateva secunde.

BOBINA de INDUCTIE e permanent alimentata?

Eu am verificat firele de la bobina cu un bec si am observat ca becul fileaza(se stinge/se aprinde) iregulat si sa inteleg ca bobina nu e alimentata mereu, deci nu am scanteie.

nu inteleg de ce.
bygy007
QUOTE(apollo @ 24 Jan 2007, 23:46)
Topicul era despre electromotor si am dat-o in altceva.

Ideea e ca electromotorul stiu ce are: "inca o rotatie si moare" smile.gif
Cat despre butuc, fuzeta si tot ansamblul, am rezolvat-o.
acum trebuie sa mai aflu de ce imi intrerupe in sarcina si cand o las pe liber o ia turometru razna si moare motorul dupa cateva secunde.

BOBINA de INDUCTIE e permanent alimentata?

Eu am verificat firele de la bobina cu un bec si am observat ca becul fileaza(se stinge/se aprinde) iregulat si sa inteleg ca bobina nu e alimentata mereu, deci nu am scanteie.

nu inteleg de ce.
*



totusi verifica / schimba condesatorul
apollo
QUOTE(bygy007 @ 24 Jan 2007, 23:31)
totusi verifica / schimba condesatorul
*




am vazut la cineva care avea 2 condensatoare pe delcou.e mai bine?

am sa dau jos aprinderea electronica si revin pe cea clasica.

aa...inca ceva...bratul in care se prinde platina mobila pe platforma, are putin joc.
apollo
Deci, sa revenim la ce probleme am avut sau inca le mai am.

1.Am rezolvat partea cu intreruptul si cu turometrul care o lua razna.De vina era acea saiba de textolit de pe delcou.imi fura scanteie pe acolo.

2.Cu sistemul "butuc" al rotii, am rezolvat-o si cu el.rulment nou si fuzeta noua.
Rulmentul a intrat in port fuzeta foarte greu si fuzeta pe rulment la fel de greu a intrat.incercat pe banc nu avea pic de joc.

3.Electromotorul s-a dus de tot.azi dimineata cand am dat sa o pornesc, a invartit de 2-3 ori si a murit.apoi tot ce se mai auzea era doar un simplu "click" dupa care nici acel "click" nu se mai auzea.

am pus faza scurta si cand voiam sa o pornesc, nu scadea din intensitatea luminilor.ochiul la baterie era verde.

Doar impinsa mai porneste.Sper sa nu fie impuscata bobina de pe rotor.

Ce altceva ar mai putea fi?Am incercat sa imping direct pe electromotor acel surub, la fel,nici un gest nu a facut.

E ca si cum eletromotorul nu ar fi.
apollo
cat e garantat un electromotor rebobinat?mai duce mult, sau asa cateva porniri.

am gasit rotor de electromotor nou la 70 RON(tip lung)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.