Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: caldura radiator=0, fierbe apa in borcan, da afara.
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Paollo
Pana ieri, aveam caldura puternica, acul temp motor statea la jumate(acum sta aproape pe rosu constant), acum nu mai am caldura deloc, rece radiatorul de incalzire, mi-a iesit apa pe la toate racordurile radiator etc,
Vasul de expansiune se umple continuu cand accelerez.

Pornesc motor, cand aerisesc sa completez cu lichid si pun palnia sus in scurt timp incepe sa fiarba apa in palnie dupa doar 5 min de mers motorul sad.gif si ii creste volumul necontrolat, imi arunca afara multa apa pe acolo, apa care incepe sa fie fiarta.

Trebuie schimbata garnitura de chiulasa? sau s-a blocat termostatul? nu l-am schimbat niciodata de cand e masina la min, si inca ceva, lichidul de racire pare sa vina cam maroniu sad.gif


Imi cer scuze daca s-a mai discutat dar sunt disperat, nu prea am gasit nimic concret...

Multumesc mult
vijelie
QUOTE(Paollo @ 16 Jan 2007, 14:16)
... s-a blocat termostatul? ...
*

Ala e, ai ghicit ...
Schimba-l si gata.
Paollo
in poze se vede pozitia in care era pus term. vechi, cel nou e bina daca il pun cum e in poza? mi se pare normal sa fie si cel nou tot cu arcu in sus, nu?
$$ilvviu
Trebuie sa fie cu varful de cupru spre motor.
diaconuliviu
Adica il pui exact invers. Acea bordura sa fie ca la cel frantuzesc, cel din stinga.
Paollo
QUOTE(diaconuliviu @ 16 Jan 2007, 16:15)
Adica il pui exact invers. Acea bordura sa fie ca la cel frantuzesc, cel din stinga.
*



am apucat sa-l pun si sa aerisesc si deja am facut o tura cu masina cu el montat asa cum e in poza, cu arcu in sus(gresit). rezultat=exact la fel, caldura 0, motoru e aproape de rosu. chiar si pus invers, nu trebuia sa functioneze cat de cat? imediat se intuneca dar sper sa apuc sa-l intorc.
Muttley
Montarea inversa a termostatului e una dintre cele mai "la indemana" si mai grave gafe care se pot face.

Termostatul se monteaza cu capsula in JOS.

Nu mai merge cu termostat defect / montat invers. Risti sa arzi garnitura de chiulasa sau sa distrugi setul.

PS: nu, nu se va deschide niciodata termostatul montat invers din simplul motiv ca acea capsula care actioneaza deschiderea sa nu se afla in contact cu antigelul fierbinte din motor ci se balaceste in antigelul rece din radiator...

PPS: dupa ce in cele din urma vei reusi sa aduci lucrurile la normal schimba uleiul! Supraincalzirea motorului l-a deteriorat si si-a pierdut toate calitatile de ungere...
C.C.
da, pai probabil ca e dusa garnitura (cel putin). cat despre termostat, daca chiar nu sti cum se monteaza, tine minte ca trebuie sa intre o parte din el in "gatul" acela de la motor. daca il pui invers, sta doar buza in buza. asa ca n-ai cum sa gresesti.
Paollo
QUOTE(Muttley @ 16 Jan 2007, 18:02)
Montarea inversa a termostatului e una dintre cele mai "la indemana" si mai grave gafe care se pot face.

Termostatul se monteaza cu capsula in JOS.

Nu mai merge cu termostat defect / montat invers. Risti sa arzi garnitura de chiulasa sau sa distrugi setul.

PS: nu, nu se va deschide niciodata termostatul montat invers din simplul motiv ca acea capsula care actioneaza deschiderea sa nu se afla in contact cu antigelul fierbinte din motor ci se balaceste in antigelul rece din radiator...

PPS: dupa ce in cele din urma vei reusi sa aduci lucrurile la normal schimba uleiul! Supraincalzirea motorului l-a deteriorat si si-a pierdut toate calitatile de ungere...
*



Am pus ok term, dar degeaba, tot nu circula lichid cald in sist de radiatoare...

Care sunt simptomele cand e arsa garnitura de chiulasa? pentru ca mie imi scotea gaze arse cand completam prin palnie cand am aerisit:(( Si era sa fac infarct cand am scos sarma groasa pt verificare nivel ulei, si era ceva maron,verzui(antigel cred) aproape ca apa..in loc de ulei... apa in baia de ulei, presupun sad.gif(.. e arsa? cat ma costa sa-mi repare asta in service? ce complicatii mai are? ce mai trebuie schimbat, in afara de garnitura aia si de ulei motor?

mersi..
vyper
aia e garnitura de chiuloasa e coapta! nu stiu ea e vreo 200.000 de mii parca sau cel putin asa stiam io ca nu am schimbat-o de curand...de schimbat se schimba usor ai putea sa o faci si u acas...daca nu dute la un service nu o sa iti ia mult!si app de faptul ca nu iti baga caldura uite-te si la robinetul ala de rotesti de el ca sa bage caldura poate a ramas blocat pe inchis si nu da drumu la apa sa circule in radiatoru ala de incalzire wink.gif
vyper
si inca ceva...verifica planeitatea chiuloasei ca daca ai mers mult cu ea asa...e posibil sa se ovalizat chiuloasa...
Paollo
am lasat-o la mecanic, a confirmat, e dusa garnitura de chiulasa(cel putin) mi-a spus ca o duce la rectificat chiulasa, ca sigur s-a indoit. mi-a verificat fiecare piston( a scos pe rand cat o fisa de la bujie) banuiesc ca a vrut sa vada daca nu s-a copt si altceva, alte garnituri etc.. pana maine sper sa o faca. multumesc pt sfaturi!
adrianne
rectificarea chiuloasei presupune montarea unei garnituri mai groase, pentru a mentine cotele...
Muttley
Da' de unde... dry.gif
Daca se ia din fata de asezare cat e permis ( nu mai retin exact, parca 0.5 mm) nu e nici o problema.
Cel mult se recomanda utilizarea benzinei de 98.
Paollo
o sa creasca puterea putin? am auzit ca unii iau din chiulasa pt cresterea puterii.
ct03nut
nu e un fapt demonstrat, dar...se poate, de asemenea motorul se poate distruge mai repede si ciclul sau de viata scurta mult mai mult .. cotele trebuiesc respectate
Muttley
QUOTE(Paollo @ 18 Jan 2007, 10:06)
o sa creasca puterea putin?
*


Da

Edit:
QUOTE(ct03nut @ 18 Jan 2007, 11:19)
nu e un fapt demonstrat, dar...se poate
*


Vrei sa-ti fac eu demonstratie? wink.gif
adrianne
Rectificarea chiloasei mareste compresia prin micsorarea volumului din camera de ardere. Cu un raport dat de volum vechi impartit la volum nou (supraunitar) se mareste si puterea dar si uzura.

Fiecare crede ce vrea...


PS sunt ex-beamer (inainte am avut BMW)
Paollo
totusi, care ar fi putut fi cauzele pt care a cedat garnitura de chiuloasa?
intradevar, urc dealul feleacului zi de zi si mai fac unele depasiri in care duc rpm la 3800, dar peste 4000 nu am trecut niciodata, ma gandesc ca poate e partial cam infundat si radiatoru..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.