Astazi am montat detectorul de radar (Bel Express 795) la plafoniera la Clio. A durat cam o ora toata mestesugareala, acum as face-o in 25 de minute.
Pentru inceput am scos ventuzele de pe rama de fier, apoi am indoit rama la 45 de grade aproximativ.
Apoi am scos plafoniera, am detasat mufa si am decupat din marginea de la partea dinspre spatele masinii o parte cat sa incapa pe latime lamela ce intra in detector. Am decupat toata marginea, nu am intrat in corpul plafonierei.
Pentru cine nu stie, plafoniera de Symbol este identica cu plafoniera de la Solenza, doar ca este plasata la 45 de grade. Cand voi vinde masina, ii voi lua o plafoniera noua.
[attachmentid=42844]
Apoi am luat priza telefonica si am legat la firul rosu si la firul verde dinauntru alte 2 fire. Daca difera culorile, normal se folosesc cele 2 contacte de la mijloc de la mufa. Polaritatea va diferi in functie de cum va va mufa firul meseriasul de la magazin.
[attachmentid=42845]
Am pus o poza cu o priza telefonica din casa, deoarece nu aveam camera digitala la mine cand am montat detectorul.
Dupa ce ati legat cele 2 fire, montati cablul telefonic intre detector si priza telefonica, apoi verificati circuitul si aflati cu aceasta ocazie care fir e de plus si care e de minus. Eu, ca sa verific, am saltat capota si am legat firele la baterie si am vazut care si cum va fi legat. Dupa ce terminati de verificat (adica veti face detectorul sa functioneze), demontati cablul telefonic si legati priza telefonica la mufa de alimentare a plafonierei. Mufa de alimentare se poate demonta, aici va va ajuta intuitia si aveti grija cum umblati cu mufele de acolo. Normal se va lega firul de plus al prizei telefonice la firul rosu al mufei plafonierei, iar firul de minus se va lega la firul negru.
[attachmentid=42848]
Dupa ce ati facut legaturile, va trebui sa introduceti priza telefonica in spatiul din spatele plafonierei, in capitonajul masinii. Pentru aceasta va trebui sa demontati clemele de prindere a parasolarelor, pentru a capata un spatiu de manevra cat de cat. Aici e mai greu, intrucat clemele de prindere a parasolarelor sunt cea mai tampita inventie frantuzeasca de la montarea delcoului jos (vezi oltcit) si pana acum. Pentru demontare, dupa ce scoateti suruburile, va trebui sa fortati in fel si chip clemele, pana le veti scoate, deoarece ele se deformeaza. Daca aveti vreo sansa sa va cumparati altele noi, atunci o puteti face, ele vor trebui reparate-remodelate la remontare. Eu le-am refolosit pe cele vechi, asta e.
Dupa ce reusiti sa introduceti priza telefonica (nu inainte de a cupla la ea cablul telefonic, iar celalalt capat sa-l lasati in exterior), remontati clemele de prindere a parasolarelor la locul lor, verificati sa nu fi cazut piulitele de strangere din ele si apoi strangeti bine.
Acum scoateti in afara cam 8-10 cm din cablul telefonic, introduceti partea unde erau inainte ventuzele (de la clema detectorului)
[attachmentid=42846]
in spatiul dintre capitonaj si rama de plastic de la plafoniera, in asa fel incat sa se potriveasca cu decupatura de la plafoniera, introduceti mufa de alimentare a plafonierei si apoi plafoniera la locul ei si verificati functionarea acesteia. Apoi trageti de clama detectorului putin inspre jos, introduceti detectorul in ea, tinand butonul de clama apasat, si impingeti detectorul pe clama cam 1-2-3 gradatii, avand grija sa nu preseze prea mult pe geamul plafonierei, dar nici sa fie in pericol de a cadea. Apoi se introduce mufa de alimentare si gata.
Maine pun si poze la montajul meu, nu cred ca s-a inteles mare lucru doar din povestit.
La Clio, plafoniera este alimentata de un contact ce se intrerupe dupa 20 de minute de la scoaterea cheii din contact. Intrerupand plafoniera, se va intrerupe si detectorul, deci se exclude riscul de a se descarca bateria cand se uita detectorul pornit. Cand se introduce iar cheia in contact pe prima pozitie, sau se descuie masina din alarma sau inchiderea centralizata, contactul este alimentat din nou, pana cand te sui iar in masina detectorul isi va fi terminat deja self-test-ul. In plus, fata de alimentarea clasica de la bricheta, detectorul nu va mai fi stresat de taierile repetate ale alimentarii generate de miscarea cheii in contact sau de pornirea motorului. El va sta pornit tot timpul cat este cheie in contact si inca 20 de minute dupa aceea.
La sfarsit, totul va trebui sa arate cam asa.
[attachmentid=42847]
Pentru eventuale nelamuriri nu ezitati sa ma intrebati, la fel si daca vreti pozele in 1600x1200 (fara resize adica).
Am ales acest loc de montaj deoarece detectorul meu are un difuzor destul de slab, fiind greu de auzit din locuri mai ascunse. De asemenea, nu am vrut sa-l montez pe bord, cum ar fi fost cel mai simplu, deoarece nu vreau sa fie prea vizibil si nici sa nu-l uit montat si sa ma trezesc cu masina sparta. Din pozitia unde e acum, se vede destul de greu din afara. In plus, am oroare de fire prin masina care se balangane si care imi ocupa bricheta.