Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme instalatie electrica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
McGaby
buna, detin o dacie 1300 din 1975.

am o problema legata de instalatia electrica, in urma cu cateva zile am observat ca voltmetrul din bord oscila la pornirea unuia sau mai multi consumatori, m-am speriat am luat aparatul de masura si am verificat incarcvarea bateriei, cu motorul oprit are 13,1V la punere contact 12,6 V dupa poernire fara consumatori 14 V cu toti consumatorii porniti coboara la 13,79 V 13,8 V.
pana aici ok cand am verificat tensiunea de la blocul de lumini (plusul general din bord) cu motorul oprit 13,1 V la punere contact 12,6 V dupa pornire si fara consumatori tot 12,6V ?!?! si de aici incep problemele, indiferent de ce consumatori pornesc tensiunea incepe sa scada, la pornirea pozitiilor 12,3v la faza scurta 11,8v la faza lunga 11,5 v.
cu toi consumatorii porniti coboara pana la 10 V(si cum am mai spus la bornele bateriei sunt 13,8 V)
si fara sa pornesc pozitiile si pornesc alt consumator in bord tot asa se intampla scade tensiunea din bord drastic.
mai nou au inceput sa oscileze toate luminiile si cele din bord si farurile.
v-as fi recunoscator daca mi-ati sugera niste soluti sau chiar daca ati recunoste defectul din descriere mea.
sicer m-am gandit sa schimb circuitul electric, dar m-am gandit ca fiind iarna sa reusesc sa descopar defectul si sa trec de iarna, ca oricum la pimavara voi pune un circuit nou, dar asa este la noi toata vara nu a zis nimic cum vine iarna incepe dansul.
va multumesc anticipat
Freelancer
Eu as spune sa verifici masele la caroserie si la tabloul de bord.
tibip
Culmea, aceeasi problema o am si eu. Inca nu i-am gasit rezolvare... Tie nu ti se incalzesc sigurantele? Mie da. Voi schimba panoul de sigurante, e o cauza destul de raspandita a problemelor de acest gen...
electric
daca ai verificat la baterie si iti incarca 14 v fara consumatori iar la borna de la blocul de lumini ai mult mai putin verifica la borna de + a alternatorului sa nu fie slab sau vezi ca firul rosu sa nu faca cumva contact slab . la borna alternatorului ( + ) ai 2 fire groase albastru care vine de la baterie si rosu care pleaca la borna de la blocul de lumini
tibip
La mine s-a rezolvat in 95%. Am schimbat panoul de sigurante. 13 RON...
McGaby
va multumesc de indicatii.
am rezolvat problema, blocul de sigurante era schimbat si am pe masina alternator de golf II, problema era cablajul de la alternator la plusul general din bord si din aceasta cauza am schimbat conductorul si papucii nu i-am mai lasat doar prinsi pe cablu i-am si cositorit, din acel moment incarcarea pe baterie 13,99 - 14,01 si pe plusul general din bord 13,89 -13,9 si pe bobina 13,85 cu toti consumatorii porniti 13,8 pe baterie si 13,6 in bord si 13,55 pe bobina.
mihai0070
Detaliaza putin ..unde este exact acest cablu ....
Kinetix
Si eu as vrea sa semnalez o problema asemanatoare: pe masina unui prieten exista o cadere de tensiune de 1.7-2.2V cu motorul oprit si contactul pus. Masurarea s-a facut intre borna plus a bateriei si borna plus a bobinei de inductie (fixata la bobina sau scoasa). La fel la borna plus a releului regulator. Acest lucru se intampla de cateva zile si se manifesta prin scaderea drastica a tensiunii la relanti (11.5V pe baterie). Doar accelerata la vreo 3000rot/min ridica tensiunea spre 14V.
Releul este cu doua fire si e aproape nou (schimbat de 2-3 luni). Pana de curand a mers perfect.
Astept sugestii. Mersi.
diaconuliviu
1. Verifica tensiunea intre + baterie si + alternator, apoi intre + alternator si + bloc lumini, apoi + bloc ..intrare in contact cu cheie dupa care caderea pe contactul cu cheie. De regula pe contact e cadere mare.

Asta se traduce prin informatie eronata in releu (pare tensiune mai mica decit in realitate) ce ar TREBUI sa duca la cresterea ei pe baterie. Tu afirmi si scaderea ei, deci mai e ceva. Vezi si legaturile de masa, diodele si releul.
mihai0070
Eu sincer m-am saturat sa mai caut ... acul sta pe rosu ... blink.gif farurile nu clipesc nu scad in tensiune merge ok ... poeneste la prima cheie ... consumatori garla aeroterma pe treapta 3 ...stergatoare ...faza scurta proiectoare ... casetofon ...tot ce se poate ... acul nu trece nici odata in zona alba de incarcare corespunzatoare ... blink.gif nici daca merg fara consumatori la 3000 de ture nu vrea sa mearga ...adica nu incarca ... am verificat alternator ... rulemtii noi ... puntea de diode este ok ...releu nou ... curent 0... da merge ..si ochiul de pe baterie este VERDE ... voltmetrul din bord ..indica bine ... adica l-am testat ... si functioneaza corespunzator ... de aici rezulta ca ... bateria mea are undeva 12 volti mai tot timpul ...
bygy007
QUOTE(mihai0070 @ 25 Jan 2007, 11:50)
Eu sincer m-am saturat sa mai caut ... acul sta pe rosu ... blink.gif farurile nu clipesc nu scad in tensiune merge ok ... poeneste la prima cheie ... consumatori garla aeroterma pe treapta 3 ...stergatoare ...faza scurta proiectoare ... casetofon ...tot ce se poate ... acul nu trece nici odata in zona alba de incarcare corespunzatoare ... blink.gif nici daca merg fara consumatori la 3000 de ture nu vrea sa mearga ...adica nu incarca ... am verificat alternator ... rulemtii noi ... puntea de diode este ok ...releu nou ... curent 0... da merge ..si ochiul de pe baterie este VERDE ... voltmetrul din bord ..indica bine ... adica l-am testat ... si functioneaza corespunzator ... de aici rezulta ca ... bateria mea are undeva 12 volti mai tot timpul ...
*





nu te lua dupa indicatia bordului ia un multimetru digital si vezi tensiunea pe baterie trebuie sa fie intre 14 si 14,4 fara consumatori
mihai0070
fara consumatori cu aparatul de masura este undeva la 12 sau 12.5 ... stiu ca nu este bine dar nu am ce sa ii mai fac ... masa de la faruri am curatat-o este luna ... bornele ...contacte alternator ...dar nu vrea cu dat draq sa arate si ea 14 ...
bygy007
daca incarca 12V nu este bine incearca sa turezi motorul pe la 1500 ture si vezi tensiunea daca nu creste dloc verifica alternatorul sau releul de incarcare eventual legaturile



http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=496492
mihai0070
daca o turez pe la 2000 sau 3000 atunci creste undeva pe la 13 parca ... am verificat releul si alternatorul (releu am pus chiar nou) ca aveam un releul inainte care incarca bine 14v dar era bulit ceva si vrea tensiune alternativa in circuit ... mi-a ars becuri prin bord ..releul de temporizare ... mai multe ..asa ca am luat altul si asta este nou fir de referinta are de toate ..dar sta teniunea la 12 v la relanti in sarcina nu prea stiu ...dar asta macar imi da tensiune constanta in circuit ... ca farurile nu palpaie nu cresc in intensitate nimic ..merge bine masina ..dar incarcare deficitara ... si se simte consumul consumatorilor in turatie ...adica imi scade turatia ... destul de mult ....
bygy007
ce tip de alternator ai cu releu incorporat sau cu releu separat referinta pune-o pe borna + de iesire a alterntorului sau verifica alternatorul si instalatia pas cu pas cum am scris eu in linkul de mai sus
mihai0070
Am alternator de 50A baterie am un ROMBAT de 12 V 66 Ah releul nu mai este cel clasic de nova care se tot bulea si este scup (am unul clasic de berlina cu fir de referinta releu electronic) nou daca o turez creste si incarcarea dar nu la 14,4 cat ar trebui ...
nu inteleg cum este cu referina aia ...am pus-o pe prezonul de + de la alternator ... daca o pun la masa ... se incarca bateria la vre-o 16V daca il pun la + sta ca amarata la limita de supravietuire ... faza este ca ochiul ala verde esre verde pornire la sfert ... cum am mai spus ... faruri ok si inca ceva ... daca merg cu toti consumatorii ...adica chiar toti acum sta pe rosu mai areputin si da sa paraseasca bordul ... opresc masina ... dar porneste la sfert .... blink.gif desi curent cam joc rau
bygy007
firul de referinta este bine ( firul rosu la iesirea de + gros de la alternator) tensiunea trebuie vazuta la turatie si nu la relanti eventual incearca sa masori si cu alt aparat de masura la mine tensiunea de pe baterie este de 14,1V la relanti dupa schimbarea fuliei cu aeroterma , stergatoare , faruri si frina apasata am 4 becuri de 21W am 12,5 - 12,7V



fara nici un consumator si cu masina la 1500 ture daca nu ai de la 13,7 la 14,4V atunci defectul poate fi de la alternator sau de la releu
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.