Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: BOBINA DE INDUCTIE...
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
mihai0070
Salutare


Am o intrebare ... sunt pozesor de o Dacie nova GT si mai face asa din cand in cand ... ba o bufnitura in esapament ba mai trepideaza (cu scaderea turatie) adica nu are un mers perfect rotund ... de pornit porneste bine cam la a 2 cheiei (acum dimineata destul de frig) la cald porneste bine ... principala problema ... a fost sa suspectez fisele ... (ulei nou, capac delco nou, platina noua, condensator nou, releu tensiune nou, si bujii noi ) acum ce sa zic ... scantei nu vad seara ... dar daca scot fisa la la cilindrul 1 (langa ambreaj) desi nu ating masina ma curenteaza ?????
Si tot asa am desfacut si fisa centrala si am vazut ca in partea dinspre bobina ... nu statea bine prinsa si este ruginit rau locasul ala incare intra fisa in bobina ... de la ce a ruginit ca doar acolo nu este apa ... acum nu am curatat acolo ca nu am avut cu ce dar am infipt bine fisa acolo si vad ca a pornit mult mai repede ... ce solutii gasesc ... sa nu aai trepideze masina ... adica sa nu mai oscileze si in turatie ...
AAlpine1
bobina ori merge ori nu merge.
incearca si u cu o bobina de la un prieten si vezi daca e vreo diferenta.
schimba fisele, ia unele bosch
mai regleaza carbu si avansu...ca sa nu mai trepideze
$$ilvviu
Eu am fise bosch de cand e masina (acusi 30 ani) si merg perfect. Bobina si cu aprinderea electronica de asemeni. Deci... dai un ban da stai in fata.
mihai0070
Deci nu conteaza asa de mult cum arata conectorul bobinei important este sa faca legatura intre fisa si bobina .... si fise sunt de acord ca imi trebuie unele noi ... momentan am niste fise de urziceni ....
AAlpine1
schimbale...........
daca vrei sa cureti acolo ia un smirghel fin si curata si daca vrei sa fi mai cu fite cumpara un spray 2+2 de contacte........
$$ilvviu
Contactele trebuie sa fie aurii. Daca vezi semne de oxidare (de rugina ??? nu sunt de cupru?) le cureti cu un smirghel cu granulatie fina. Dar in mod normal nu ar trebui sa oxideze. Verifica sa faca un contact bun , prin departarea clemelor.
mihai0070
Pai fisele au contactele aurii si sunt ok la fel si contactele busiilor ... dar oxidat si nasol este contactul din bobina ... in care intra fisa .... ala arata dezastruos ...
AAlpine1
iei o surubelnita, in varful surubelnitei pui o bucata de smirghel fin si cu o miscare de stanga dreapta dupa ce ai baga surubelnita in locul unde intra fisa cureti 168.gif 168.gif sau daca nu folosesti un spray de contacte si va fi ca noua bobina .......
mihai0070
Asta o sa fac maine si va comunic daca este vre-o schimbare in mersul motorului .... sper sa da blush.gif ca nu stiu ce sa mai fac ...
adrianne
QUOTE(mihai0070 @ 19 Jan 2007, 10:23)
Salutare
        Am o intrebare ... sunt pozesor de o Dacie nova GT si mai face asa din cand in cand ...


Aceeasi problema o am si eu. Desi am schimbat bujii, fise, capac si pipa, condensator si platina, toate Bosch, problema a ramas. Mai mult, am pus azi alta bobina (intr-adevar, nu noua), dar tot nu am rezolvat problema. Pot suspecta 2 cauze pe moment: amestec prea bogat sau avansul vacuumatic. Revin cu alte detalii...
bygy007
fisele daca sint rezistive trebuie sa aibe maxim 10Kohmi daca sint sirme nu are importanta dar nu trbuie sa dea la masa se vede noaptea pe intuneric


scinteia data de bobina de inductie trebuie sa fie ferma destul de groasa si albastra nu rosie si subtire
mihai0070
Bobina am curatat-o cat de bine am putut ...si am indesat fisa in ea pana la refuz ... acum porneste bine la sfert dar ...cand am consumatori dimineata incepe distractia ...(consumatorii sunt : faruri , casetofon , aeroterma pozitia 2 ,) masina este dacia nova ... scade foarte mult turatia ... cam cu 300 rpm ... momentan am setat relantiul la 1200 rpm si camd merg dimineata sta la 1000 tongue.gif l-am pacalit putin dar motorul consuma mai mult ....(cum draq il reglez) plus ca se incalzeste mai greu (zic eu) pentru ca bag socul dupa ce merg destul de mult ... daca il bag mai devreme scade turatia la 500 blink.gif si risc sa moara motorul ...
AAlpine1
verifica releul de incarcare si alternatorul....(vezi cat incarca)
eu zic sa verifici avansul vacumatic si delcoul probabil mergi cu avans mic...
mihai0070
Alternator verificat si merge perfect ...dat jos desfacut ..schimbat rulmentii verificat puntea de diode releu de incarcare nou ... condensator nou si pe alternator si pe delco ... acul sta pe zona hasurata (eventual pe rosu cu consumatori mari ) bord Nova ...
AAlpine1
mai regleaza avansul si verifica avansul vacumatic ......
mihai0070
Reglat si ala la +1 parca (spre baterie) daca dau spre fulii merge prost ... daca mai cresc spre baterie incep detonatiile (pe care le am si acum dar mai rar) deci este reglat bine zic eu ... si avansul vacumatic ... pare ok pentru ca se simte daca scot furtunasul din delco sau carburator... masina intra in trepidatie rau de tot ...
AAlpine1
se poate regla si avansul vacumatic ca sa nu mai auzi nimic in toba si poti sa il reglezi in asa fel incat sa fie mai economica ( daca incepeti cu carti iarasi nu mai discutam)
mihai0070
Nu incep cu carti ...cum se poate regla ...
AAlpine1
stiam ca o sa intrebi tongue.gif
cand desfaci delcoul exista un arculet de la membrana de la vacum (parca nu trebuie sa dai jos platoul cu platina ca sa il reglezi) care vine intr-un "pinion" si il misti in fuctie de "bubuiturile" din toba, eu il tineam pe minim si s-a simtit la consum (nu se mai auzea nimic in toba)..
mihai0070
biggrin.gif ai o poza ceva ...biggrin.gif
AAlpine1
ce am scris mai sus este o explicatie proasta dar poze nu am de unde ca nu mai am delco de dacie de mult timp pe motor;
adrianne
La mine s-a rezolvat printr-un fin reglaj al avansului
unikat45
apropos de bobina de inductie... neavand ce face acum vreo saptamana am dat eu harnic sa curat plusul de la bobina..care am constatat ca e prins cu un surub... buun m-am apucat sa desfac surubul si din nefericire a inceput sa tisneasca un lichid rozaliu.. nu a curs mult ci vreo 5-10 mL..buunn am cam intrat in panica ca nu prea ma asteptam si in final am reusit sa pun la loc surubul si sa il strang..
acum o intrebare ar fi ce anume e lichidul ala si de ce sa fie presiune acolo.. ?
mai tirziu am pornit masina si am facut vreo 180 km fara probleme.. astep parerile, mersi anticipat.
bygy007
QUOTE(unikat45 @ 2 Mar 2007, 22:45)
apropos de bobina de inductie... neavand ce face acum vreo saptamana am dat eu harnic sa curat plusul de la bobina..care am constatat ca e prins cu un surub... buun m-am apucat sa desfac surubul si din nefericire a inceput sa tisneasca un lichid rozaliu.. nu a curs mult ci vreo 5-10 mL..buunn am cam intrat in panica ca nu prea ma asteptam si in final am reusit sa pun la loc surubul si sa il strang..
acum o intrebare ar fi ce anume e lichidul ala si de ce sa fie presiune acolo.. ?
mai tirziu am pornit masina si am facut vreo 180 km fara probleme.. astep parerile, mersi anticipat.
*



ulei de transformator
unikat45
bun de acord.. dar bobina era rece ca gheata deci nu vad motivul pentru care sa fi fost sub presiune.. si in plus daca trebuie sa fie sub presiune un banal surubel nu cred ca ar fi fost normal sa se intample asa.. sau ma rog.. sper acu sa ma mai tina:) biggrin.gif
bygy007
face dupa un timp de functionate se incalzeste se evapora un pic de ulei si face presiune nu cred ca oa sa ai probleme
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.