Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: circuit de racire
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
cd_i
Salutare,


Am o problema cu circuitul de racire care ma dispera, nu stiu ce sa ii mai fac...

e vorba de dacie 1310 din '94.


Trage aer in circuitul de racire si nu stiu pe unde. Nu pierde apa, nu are apa in ulei si nici ulei in apa. Nici cantitatea de "muci" nu e mai mare decat in alte ierni cand nu avea problema asta.

Pana acum am schimbat toate colierele si inainte de a pune furtunele la loc am curatat stuturile pe exterior de saruri si le-am "uns" cu silicon rosu si pe urma am bagat furtunele la loc si le-am strans. Problema persista neschimbata si nu imi dau seama de unde ar putea fi. Nu demult am schimbat capacul de la pompa de apa, dar problema a aparut dupa un timp de la schimbarea capacului. Chiar am incercat si am suntat caloriferul si robinetul de incalzire - deci problema nu e de acolo.

Daca aveti vreo idee pe unde sa ma uit dati-mi si mie o veste ca deja am cosmaruri cu aerisirea circuitului de racire.
mihai0070
dar cum stii ca iti ia aer daca nu pierzi lichid... nu vezi balta nimic sub masina ... bolboroseste in borcan ?
cd_i
pai vad in borcan ca lichidul are acelasi nivel de o luna de cand am umblat la el ultima data...

si da, bolboroseste in borcan... dupa un drum scurt in oras vad ca nivelul apei in borcan e crescut. Daca strang de furtune iasa aer din circuit. La urmatorul drum problema se repeta.

Intre timp am facut un experiment care m-a lamurit ca aerul ala vine din camera de ardere (din cauza garniturii de chiulasa). Am strans capacul de la vasul de expansiune sa fie etans (de obicei merg cu el usor destrans ca sa evit eventualele suprapresiuni) si dupa cateva drumuri am observat ca s-a facut presiune in circuitul de racire. Atat de mare incat furtunele erau beton. Oricat aer ar trage pompa nu poate face asa presiune in circuit. Cu riscul de a fierbe motorul merg cu el asa (noroc ca e frig afara) si dupa fiecare drum oricat de scurt ii scot "bulele" strangand de furtune.

Cu prima ocazie cand prind o zi mai calda o sa o operez sa ii pun o garnitura de chiulasa noua.
yo9hrb
Furtunele se fac tari, apa se incalzeste si se dilata. Verifica supapele de la capacul vasului de expansiune (sunt 2, una pentru suprapresiune si una pentru depresiune). Aer mai poate trage si pe la presetupa (pompa este centrifugala, iar in zona presetupei, in functionare, presiunea relativa este negativa).
Hint: Daca ai garnitura gaurita bolboroseste in borcan tot timpul cat functioneaza motorul.
tibip
De fapt ti-ai raspuns singur in primul post: "Nu demult am schimbat capacul de la pompa de apa, dar problema a aparut dupa un timp de la schimbarea capacului". Deci, vezi capacul de la pompa de apa. Ori capacul pe care l-ai pus e prost, ori nu ai strans ceva bine pe acolo la capac si iti scapa apa pe la imbinari sau garnituri.
Ovidiu Comănescu
Ai grije, am patit-o si eu cand un meserias mi-a strans chiuloasa cu asazisa cheie certificata si mi-a stans-o al naibi de bine ca-mi baga gaze in circuitul de racire. Cred ca si la tine problema este de la garnitura. Parerea mea.
mihai0070
Garnitura de chiuloasa ... acolo este buba daca bolboroseste apa in borcan ... sad.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.