Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cel mai reusit model Dacia
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Statistici
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Uncle-Sam
Intrebarea e simpla: ce model de Dacia vi se pare cel mai reusit: 1100, berlina, break, 500(lastun), papuc, liberta, sport, nova, supernova, solenza, logan. Tineti cont va rog de "epoca" in care au fost fabricate si nu comparati de ex 1100 cu una din zilele noastre. Imi cer scuze daca a mai fost dezbatut subiectul
MoneyTalks
Lastun, evident :mrgreen: :inger:
Uncle-Sam
ma asteptam sa se inghesuie lumea la chestionaru asta. Vad ca unii intra si nu voteaza...
bogdan_o
Berlina. De ce. Pentru ca a rezistat 35 de ani. A fost o masina usor de intretinut, nepretentioasa, ieftina. In plus, ca design mi-a placut cel mai mult (varianta aia frentuzeasca, cu farurile patrate si bord de 1300)/
Adrian_Solenza
e firesc la noi sa se voteze la caterinca... Adica cu lastunu' ... Si pe mine ma tenta, da am pus Golanu! Adevaru e, ca, dupa o plimbare cu un seat ibitza nou aseara, mi s-a cam dus pofta de solenza... Si cand proprietaru mai e si o gagica rasfatata care nu munceste ca mine sa plateasca rata... Deh, am votat loganu ca poate ma salt si eu un pic langa Ibitza aia... Berlina: romanii aveau nevoie de o ocupatie sa uite de comunism... Asa ca probabil reparau la masini smile.gif

Sport: mi-a placut mereu, dar parca i-au lipsit niste elemete- roti de 175, carburator supraalimentat , caroserie coborata etc...

iar papucu: si-au scos romanii banii de pe urma lui... Cam toate firmele le folosesc

!
SGN_1310
Eu am votat Loganul. Pare singura masina romaneasca capabila la capitolul siguranta, un pic de dotari shi confort.
Uncle-Sam
am specificat ca fiecare masina la vremea ei.cred ca si berlina pentru anu 1969(cred) cand a fost conceputa era destul de capabila la capitolul siguranta. eu am votat lastunu pt ca mi se pare o idee geniala,dar din pacate pusa prost in practica.are caroserie numai din fibra (si geamurile cred ca-s de plastic),e super mic, te strecori usor si consuma si putin. Daca e s-o luam dupa fiabilitate e cel mai slab, iar 1100 cea mai fiabila biggrin.gif
bogdan_o
Cu lastunul a fost poveste lunga. Venisera italienii de la Fiat care vroia sa facem ceva in colaborare. dar pe atunci totul trebuia sa fie 100% made in Romania. Deh, idei fixe. Uimitor sau nu, dupa cativa ani aparea Cinquecento care semana izbitor de mult cu Lastunul nostru. In conditiile in care piata mini-urilor este din ce in ce mai mare nu cred ca a fost oportuna scoaterea lui din productie.



Dar deja intram in altele, eu sunt iar off-topic si nu e frumos. Mea culpa.
ynu22
Am votat berlina deoarece :

1. prima iubire nu se uita niciodata :oops: :inger:

2. ieftina si usor de intretinut

3. te lasa in drum cind iti e lumea mai draga :mrgreen: :mrgreen: :vmad:
inconturnabil
Am votat Liberta, pentru ca mi-a placut foarte mult masina ,dar cei de la dacia nu au stiut sa promoveze pe piata aceasta masina, la vremea respectiva lipsea cu desavarsire marketingul la dacia, masinile se vindeau singure si bineinteles cu spaga. sad.gif
Uncle-Sam
am scris si io un mesaj interesant odata in viata si mia dat eroare...mie lene sa mai scriu odata
Sclaud
Logan ... absolutely
mewtwo
Golan, este clar !

Asa usurel, incep sa se arate si "imbunatatirile" dupa care tanjim de fo' 20 de ani la DACII !
kaspersky
Cei care au votat Logan pe ce se bazeaza? Au testat-o sau numai pe poze?
GeorgeB
cred ca doar si-au comandat-o ... laugh.gif
mewtwo
QUOTE
Cei care au votat Logan pe ce se bazeaza? Au testat-o sau numai pe poze?




Se bazeaza pe ce-a "zis" constructorul ; daca asa si e vom vedea !

Toate bune, pa !
klaus
Am votat supernova, considerand ca Logan nu este o masina facuta de dacia, ci de renault si asamblata la dacia.
FiveThreeFive
QUOTE
ce model de Dacia vi se pare cel mai reusit[...] Tineti cont va rog de \"epoca\" in care au fost fabricate


Ai pus problema foarte corect: a se raporta la epoca respectiva.

Ei bine, tanand cont de acest criteriu, parerea mea este ca Dacia 1300 ("berlina" de aici din poll) este cel mai reusit model. Speram, urmata (dar in nici un caz intrecuta) de Logan.



Desi Dacia 1300 / Renault 12 nu a fost, la vremea ei, chiar o masina de avangarda, a incorporat totusi solutii tehnologice moderne, la vremea respectiva: motor + tractiune fatza, frane disc fatza, arcuri elicoidale fatza + spate, aerodinamica buna, fiabilitate buna. Doua lucruri care o diferentiau:

- a fost prima masina din lume in proiectarea careia s-a acordat o importanta aparte sigurantei, fiind efectuate intensiv teste de crash.

- a fost unul dintr primele modele care s-au produs la scara mondiala: Franta, Romania, Argentina, Turcia, etc.



Celelalte modele:

- Dacia 1100: Masina fiabila, dar cu o conceptie relativ invechita, la data intrarii in fabricatie la Dacia. Renault-ul 8 fusese introdus inca din 1962, deci o masina proiectata in ultima parte anilor '50. Fiabilitatea insa inca o mai tine pe sosele si acum.

- Dacia Break: completare fireasca la Dacia 1300, fara insa nimic spectaculos.

- Dacia 500 Lastun. Ratare totala - poate, de apreciat idea si intentia. Ar fi la fel daca s-ar anunta astazi intentia Romaniei de a trimite un om pe Luna, iar dupa cativa ani de proiectari am veni cu solutia: tunul lui Jules Vernes.

- Liberta: si-ar fi avut farmecul ei daca era lansata in anii '70. Masina nascuta moarta, prea tarziu.

- Dacia Sport: Lansata la inceputul anilor '80, ar fi fost interesanta daca ar fi avut un motor de minim 80CP, sau macar ar fi fost cu 100Kg mai usoara, la motorizarea de 65CP. Plus frane mai evoluate. Daciei Sport i-a lipsit putin sa fie o masina intr-adevar interesanta.

- Nova: Nimic de remarcat. Mult in urma vremurilor, dar cu o nota pozitiva pentru stabilitatea neasteptat de buna a masinii.

- Supernova: o carpeala de tranzitie. Si totusi, motorul Renault a transformat peste noapte Nova in, poate, cea mai sportiva (totusi, in sensul ponderat al cuvantului) masina fabricata la Dacia vreodata. Cel putin pana la aparitia Logan-ului de 100+ CP.

- Solenza: exercitiu de transformare a Daciei catre o uzina moderna. La Solenza nu cred ca a contat proiectul in sine, cat efectele sale asupra evolutiei uzinei. Thank you, Nova.

- Logan: Este evident ca nu se va remarca nici prin tehnologie, nici prin performante, nici prin design, nici prin confort. De la Logan se asteapta doar atat: fiabilitate + calitate la un pret mic. Daca insa nu isi va atinge tinta, va fi un esec de proportii. Raportat la vremurile sale, l-as compara mai degraba cu Dacia 1100 decat cu Dacia 1300.
bursuck
fara discutie R12 (si dacia 1300 fabricata in primii 4-5 ani). A fost si este o masina facuta cu cap, care si-a depasit cu brio cei 7-8 ani estimati initial pentru productie si al carei proiect nu avea ca scop principal reducerea cu orce pret a costurilor de fabricatie (vezi Solenza si Logan).
vv
QUOTE


Am votat supernova, considerand ca Logan nu este o masina facuta de dacia, ci de renault si asamblata la dacia.



Pai stai Claus, ca daca e asa, atunci nici berlina nu e Dacia, si nici macar SuperNova nu e Dacia....



Am votat Logan desi e clar ca la vremea ei berlina a fost o super-masina, tocmai pentru ca eu consider ca berlina e in cea mai mica masura 'Dacia'.
bogdan_o
DSN e Dacia. Inainte sa fie preluata de Renault, Dacia avea deja Nova pe care s-a bazat DSN. Deci Nova este de fapt singura Dacie originala. 1300 a fost la inceput 100% Renault dar a fost modificata, Logan este proiect Renault, SLZ are mule piese de Clio.



Dar tot seria 1300 mi se pare adevarata Dacie si cel mai bun model. Raportata la vremea ei, bineinteles.
Uncle-Sam
FiveThreeFive, ai pus punctelel pe i-uri,desi ai uitat sa mentionezi papucu
driverx
bogdan_o,



Vorbesti prostii. Nova este un corcitura de "inginerie" romaneasca pornita tot de la un Renault 11, sau unu, ceve mai mic...nu mai stiu



:shock:
bogdan_o
Stiu ce vorbesc. Nu s-a plecat de la nici o alta masina. Acum normal ca e un hatchback si ca toate seamana mai mult sau mai putin. Dar nu poti spune ca Nova a avut soarta berlinei care a fost la inceput 100% Renault, sau ca SLZ care are in proportie foarte mare componente de Clio. Motorul de 1600 a fost de conceptie romanesca, la fel si design-ul exterior si interior si asa mai departe. Piesel facute tot in Ro, deci masina nu a fost copiata dupa nimic.
SiloS
DACIA 1300 . NO COMMENT !
Uncle-Sam
ma insel eu sau renault 16 avea motor de 1600? crezi ca inginerii nostri n-au tras deloc cu ochiu la el?? :roll:
Raptoe
Am votat NOVA pt. ca e conceptzie de cel putzin 90% ROMANEASCA si ca sa vezi am si eu una laugh.gif :oops: Si pot sa ma cert cu tot forumul dar e mai usor de reparat decat o berlina....bafta :wink:
Uncle-Sam
"oh my love, i know you are my candyman and oh my love let us fly to bountyland"

o fi bre! eu nu prea am pus picioru in nove! da nu stie nimeni daca are acelasi motor ca renault 16?
13nov
QUOTE


Motorul de 1600 a fost de conceptie romanesca, la fel si design-ul exterior si interior si asa mai departe. Piesel facute tot in Ro, deci masina nu a fost copiata dupa nimic.



Nova este o conceptie originala romaneasca de tip Frankenstein. Motorul de 1.6 nu e altceva decat motorul de pe berlina asezat transversal cu un carburator derivat din cel de Oltcit (99,9 % identic cu cel de Oltcit cu motor de 1.3). Conceptia sasiului si a elementelor de caroserie este "inspirata" de modelul Renault 9. Din pacate, tocmai inovatiile 100% romanesti au creeat probleme micului Frankie; adica din caroserie in trei volume, baietii nostri au "gandit" (mai mult sau mai putin) un hatchback in doua volume cu banchete rabatabile care sa inghita tot ce cara romanul cu ea (daca mai tineti minte primul model de nova avea luneta foarte mare- stil Renault Fuego). Intentia a fost laudabila, dar din pacate noi posesorii de Nova si de DSN ne-am ales din cauza asta cu un concert de scartiituri si troncaneli de toata frumusetea.
driverx
13nov,



10x. Finally imi da cineva dreptate ca Nova nu e conceptie romaneasca asa cum se imbata unii cu ideea. Ai dreptate, e dupa R9, si nu R11 cum credeam, desi unele piese sunt comune. Chiar asta un model de R9 mai nout care de la distanta il poti confunda cu o Nova/SRN



Motorul, indeed, este luat de pe berlina....iar nimic nou. De carb nu stiam....



:shock:
Uncle-Sam
bai, si motoru de R16 e acelasi tipar...si...e de 1.6. Nu vi se pare ciudat ca si cel de nova e tot acelasi tipar si e tot de 1.6??? :?: :!:
asarban
QUOTE
Cu lastunul a fost poveste lunga. Venisera italienii de la Fiat care vroia sa facem ceva in colaborare. dar pe atunci totul trebuia sa fie 100% made in Romania. Deh, idei fixe. Uimitor sau nu, dupa cativa ani aparea Cinquecento care semana izbitor de mult cu Lastunul nostru. In conditiile in care piata mini-urilor este din ce in ce mai mare nu cred ca a fost oportuna scoaterea lui din productie.  


Dar deja intram in altele, eu sunt iar off-topic si nu e frumos. Mea culpa.




Si mea culpa, dar nu vi se pare ca Tico seamana izbitor cu Lastunul?

Sau Daihatsu...zdamasiii, ala mic?
asarban
QUOTE
13nov,  


10x. Finally imi da cineva dreptate ca Nova nu e conceptie romaneasca asa cum se imbata unii cu ideea. Ai dreptate, e dupa R9, si nu R11 cum credeam, desi unele piese sunt comune. Chiar asta un model de R9 mai nout care de la distanta il poti confunda cu o Nova/SRN



Motorul, indeed, este luat de pe berlina....iar nimic nou. De carb nu stiam....



:shock:




Caroseria mie mi se pare mai apropiata de Pijoc 309..
bogdan_o
13nov, asa cum ai spus si tu, referitor la Nova. Ideea a fost buna. In teorie. Practica ne omoara pe noi. S-a renuntat la luneta din cauza ca era foarte scump geamul si in plus nici nu era foarte bine izolata si ploua in masina. Si-asa in Nove/DSN a mai plouat, dar macar s-a eliminat o sursa de a aduce Dambovita mai aprope. Ce era bun la Nova cu luneta din aia curbata era stergatorul. Eu, fiind obisnuit cu break-ul si acum resimt lipsa unu stergator pe spate la SLZ. Dar nici nu ma gandesc sa imi pun asa ceva ca probabil ar arata ca ala cu coarne.
calin.c
cei care au votat logan ce garantie au? a constructorului? hai sa fim seriosi .oricum pt anul 2004 nu este o masina serioasa sint curios cum se deschid usile dupa citeva luni daca o ridici pe un cric.si dsn si slz daca le ridici pe un cric nu mai stau usile la locul lor.
Uncle-Sam
da, asta ma intrebam si eu si mai multi. doar ca fac atata tam-tam credeti ca e masina de masina printre dacii??!! fac asta ca a fost cumparata de renault. cand a iesit dacia nova numi amintesc sa se fi facut atata caz
Muttley
Din familia derivatelor R12, parerea mea (subiectiva, ce-i drept) este ca cea mai buna varianta a fost 1310 TLX pt export. Protectie anticoroziva f buna, full option (mochete, electroventilator, turometru, 5tr, 1400cmc, etc), mecanica fara defecte de fabricatie, finisare excelenta (pt o dacie cel putin).
SiloS
Dar de ce nu e trecuta in chestionar dacia 2000 ? biggrin.gif

Stie cineva mai multe despre dacia 2000 ? [ poze smile.gif ]
Uncle-Sam
n-a fost nici o dacie 2000... era renault 20, de la care au fost date jos toate siglele si puse altele cu dacia 2000. cred ca doar una a fost. pt ceasca...
maxx
daca mai traia cred ca intra in productia de serie smile.gif
bodel
Am votat berlina fiindca asa ceva am si cum sa va spun berlina a fost si va fii si masina de zi cu zi si masina de asistenta si OFF ROAD si masina de carat pana si masina sport daca i se poate spune MASINA biggrin.gif
Din seria SN SLZ si LGN cea mai reusita mi se pare SN
MMihai
Cel mai reusit model Dacia e impropriu spus avand in vedere modelele precizate mai sus deoarece berlina stim cu totii ca este r12... 1100 r8 .. poate daca erau numai variantele Dacia Liberta. Dacia Nova, Supernova, Solenza si Logan mai mergea.. insa tinand cont ca berlina a rezistat cel mai mult pe piata si vad dacii de 30 de ani care merg bine.. daca stiti r12 a fost aleasa masina anului mult timp smile.gif tot romanul are berlina, e un simbol national 04.gif votul meu e pentru BERLINA
Uncle-Sam
MMihai masina mea preferata e dacia, desi nu sunt din pitesti:D Mi se pare o masina nepretentioasa! Un prieten are de ex un opel astra din 96 si i s-a dus axul cu came...si ghici ce...il costa 10 mil numai sa ii desfaca aia motoru si sa caute defectiunea...
Mr.M
Votez pt Dacia Nova (GTI) cu toate ca am berlina.......Mi se pare cel mai reusit model;este punctul de plecare pt DSN,Solenza si POATE chiar Logan!
Uncle-Sam
da sport nu voteaza nimeni? sau papuc??
Sony
QUOTE(Mr.M @ 27 Oct 2004, 14:03)
Votez pt Dacia Nova (GTI) cu toate ca am berlina.......Mi se pare cel mai reusit model;este punctul de plecare pt DSN,Solenza si POATE chiar Logan!
*


Daca citeai pe aici vedeai ca Logan fusese deja conceput cand francezii au cumparat Dacia. smile.gif
Uncle-Sam
zvonuri...
St
QUOTE(Mr.M @ 27 Oct 2004, 13:03)
Votez pt Dacia Nova (GTI) cu toate ca am berlina.......Mi se pare cel mai reusit model;este punctul de plecare pt DSN,Solenza si POATE chiar Logan!
*




Ce punct de pelcare mah pentru Logan??
1. Loganu era deja conceput cand a cumparat Renault Dacia.
2. Seamna Nova cu Logan?? sunt multe diferente intre ele. De ex motorul de 1.6 de pe logan nu incape in nici un caz pe o nova.
saruman
Dacia berlina, anii 97/98, metalizata de preferinta cool.gif. Bune masini domne! Facute cum trebuie, antifonate, tabla mult mai buna decat media. Cu dacia este ca si cu vinurile, anumiti ani sunt mai buni icon_mrgreen.gif
teodor
Bune berlinele astea, poti sa pui pe ele tot ce iti trece prin cap, se poat tunna foarte usor si cu bani putini, motarele sunt excelente, totul este facut pe ea in stil pur romanesc, o masina cu origini inalte si stilate din Franta.
Ce mai o ,,super'' masina, pacat ca nu se mai fabrica, o masina ieftina, iar intr-o anumita perioada chiar se fabricaum modele reusite...... blink.gif biggrin.gif depinde de neenea Gigi de la Mioveni cat era de stresat sau linistit. ph34r.gif
O masina de colectie , o masina a tuturor romanilor......
JOS BERLINA, SUS LOGANUL, TRAIASCA LOGANUL........


PS:am votat berlina din considerente pur economice
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.