Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: patineaza ambreiajul
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
kasanova11141
sal in primul rand!!

iar in al doi-lea rand sa va spun problema mea.. ambreiajul cred ca patineaza.. deoarece daca o calc desul de tare.. motorul se tureaza dar.. masina ia greu videza.. deci banuiesc ca patineaza ambreajul...vreau sa va intreb .. daca stiti daca exista vreo regula dupa care se strange ambreiajul. multumesc
$$ilvviu
Se schimba discul smile.gif
La 1300 nu cred sa fie un efort financiar asa mare...
ag02cws
Vreo 200 ron cu tot cu manopera. Se mai poate strange, dar nu cred ca mai tine foarte mult.
kasanova11141
si totusi as vrea sa-l mai stang un pic.. ca totusi nu dispun inca de bani acu.

revenim la intrebarea mea.. exista vreo regula de strangere? si daca da.. care este ea
kasanova11141
si totusi as vrea sa-l mai stang un pic.. ca totusi nu dispun inca de bani acu.

revenim la intrebarea mea.. exista vreo regula de strangere? si daca da.. care este ea
ydaniel
nu tine.poate cateva sute de km:)
$$ilvviu
Eu n-am auzit asa ceva. Se poate regla cursa pedalei, dar de strans.... nu vad de unde. O fi la Dacie... n-am vazut niciodata un ambreiaj de Dacie dar ma gandesc ca e ca la mine.
ag02cws
Din cate stiu, nu exista nicio regula. Se strange cat suporta.
argon
Ce se strange cat suporta? daca strangi cablul mai mult o sa patineze, eventual slabit putin, daca e prea intins.
kasanova11141
va mai intreb ceva... la pedala.. ambreiajul tre sa cupleze cat mai sus sau cat mai jos?.. mie de exemplu imi cupleaza jos
$$ilvviu
Eventual slabesti cablul, vorba lui Argon, desi ma indoiesc ca ai mers cu el intins. Asta ar insemna sa fi mers cu ambreiajul decuplat intr-o oarecare masura. Imi mentin parerea ca nu se poate strange nimic.
Dar haideti sa va povestesc ce am facut eu cu discul meu acum aproape 2 ani......
Am o rabla de BMW la care nu mai gasesc piese nici macar la dezmembrari.. sad.gif(.
Mi se uzeaza discul...adica incepe sa patineze. Cum nu am gasit unul nou imediat ce era sa fac: dau jos cutia, desfac ferodourile de pe disc, pun o bucata de tabla groasa cam de 3 mm decupata dupa forma ferodoului intre ferodouri, asamblez discul si gata. Ulterior am gasit disc (2 mil) dar cum nu-mi face probleme "carpeala" mea am decis sa-l vand.
Se merita o astfel de "lucrare" daca te costa prea mult discul nou si mai ales daca faci operatiunea singur. Daca e sa dai 3 mil manopera..... nu prea
ydaniel
ce bmw ai?E 12.te duc unde iti aduc ORICE piese pt bmw.si pt dixi eventual.
$$ilvviu
E30 am vazut pe unele situri. Mi-ar trebui o pompa de ulei momentan, dar mai trag si eu de el un pic, poate se scoate TAXA aia...
ydaniel
E 30 e super masina:)
stirbu_daniel2000
am schimbat tot disc placa rulment la ambreiaj si tot nu merge se tureaza motoru si abia ia viteza la deal nu mai vorbim
$$ilvviu
Daniel 2000 ce zici acolo? Ca oi fi eu greu de cap da nici chiar asa sa nu pricep nik.
stirbu_daniel2000
stie cineva?
stirbu_daniel2000
am schimbat placa de presiune ,discu ambreiaj,rulmentu,ca cica erau duse si nu aveam demaraj,acu e acelas lucru iar motorul se tureaza iar masina nu ia viteza
$$ilvviu
QUOTE
am si io o problema cu ambreiaju demaraju e cineva

Deci pana la urma care e problema?
stirbu_daniel2000
tu daca ai bmv probabil ca faci misto da asta e problema mea
$$ilvviu
Pai daca se tureaza si nu ia viteza... e clar.
Ambreiaj terminat.
Ai stat cu ei cand ti le-au montat? smile.gif
stirbu_daniel2000
am schimbat placa de presiune ,discu ambreiaj,rulmentu,ca cica erau duse si nu aveam demaraj,acu e acelas lucru iar motorul se tureaza iar masina nu ia viteza
stirbu_daniel2000
da la schimbat fratemiu
ydaniel
apropo E 30 nu are cum sa fie 516:)
$$ilvviu
Sa nu ramana cablul blocat sau ceva de genul dar e greu de crezut
stirbu_daniel2000
si se vede in primu rand stii ca e un locas se vede ca sunt noi
$$ilvviu
Daca totul e nou... nu stiu ce sa zic. Sa nu fi murdarit discul de ulei sau poate ca nu a strans bine placa pe volanta....
Si rabla mea e un fost 525 cu motor de 1600 omologat=>516 smile.gif
eellaa
Mai poate sa fie ceva ...nu am fost atent ce masina ai ca...ma grabesc acum dar eu am avut rulmentu de presiune de alt tip (era mai lung....de la magazin asa mi l-a dat).Si cu toate piesele noi cand calcam mai tare acceleratia motoru se tura da masina abia mergea.Asa ca am dat jos iar totu si am pus rulment de care trebuie(la sfatul si cu ajutorul unui prieten) si acum parca e de formula unu ...asa ca spor la treaba si mare atentie ce piese s-au pus si cum merg ele (parghia fara blocari si cu un mic joc in momentu in care este totu montat....fara cablu de ambreiaj strans ci cu un mic joc).
ydaniel
rulment mai lung=200.si tu poate aveai de 170/180
OAP
QUOTE(kasanova11141 @ 22 Jan 2007, 20:35)
sal in primul rand!!

iar in al doi-lea rand sa va spun problema mea.. ambreiajul cred ca patineaza.. deoarece daca o calc desul de tare.. motorul se tureaza dar.. masina ia greu videza.. deci banuiesc ca patineaza ambreajul...vreau sa va intreb .. daca stiti daca exista vreo regula dupa care se strange ambreiajul. multumesc
*


NU ai ce sa strangi...rezolvarea e schimbarea pieselor defecte: disc placa, volanta (depinde care e defecta) sau cel mai sigur pe toate....sa desfaci ambreijul doar sa faci o carpeala nu merita....s-ar putea sa fi ajuns si ulei de la palier si atunci iarasi patineaza; se rezolva prin schimbarea simeringului de la palier si spalarea discului...
mihai0070
Inainte sa te apuci sa "strangi " remediezi problema de la ambreaj ... asigurate ca patineaza ... cum faci asta ...iti pun eu .... discul cati km are ... daca are peste 100000 nu mai stam de vorba ce mai vrei de la el ...schimba-l ... daca are mai putin ... si simti tu ca patineaza ...inspecteaza vizual carcasa ambreajului cu o lanterna ...si vezi sa nu fie ulei pe acolo ... ca poate deasta patineaza... daca este ulei ... este mai nasol ca trebuie sa vezi de unde a venit ...(dupa disc il dai jos cu vre-o 300 g de benzina ... si merge ca unsa tongue.gif)
apollo
mihai , parerea mea e ca degeaba incearca asa.e o posibilitate , dar sunt 90% sigur ca discul tot va patina.


va trebui sa demonteze cutia si sa verifice discul si acele arcuri de pe disc.
daca arcurile sunt bune, poate schimba doar ferodourile.

am observat ca e deacia 1300 , deci discul are ceva timp.

acum, pe langa disc sa nu fie si placa de presiune.de obicei, cand astea sunt duse, uzate, ambreiajul tine foarte sus, si nu mai ai de unde sa-l strangi.
OAP
si nu mai ai de unde sa-l strangi.
*

[/quote]
Lamuriti-ma si pe mine ce vreti sa spuneti cu stransul?...asta ar fi valabila in cazul reglarii cablului dar acolo se lasa cativa mm joc, asa ca nici vorba sa mai strangi ceva...
apollo
Si eu cred la fel, cablul daca il mai strange putin, o sa patineze si mai tare.


Cat ca sa strangi altceva ca discul sa preseze mai tare...nu exista.
kasanova11141
ulei nu am pe disc.. in nici un caz. motorul are 60000 de km.. totul la cota 0 inclusiv disc si placa noua..

cand am zis sa strang ambreiaju.. nu m-am referit la el i n sine.. ci la cablu... dar... cred ca o sa desfac sa vad care-i treaba..eu zic ca la 60000 de km nu este uzat chiar asa de tare un ambreiaj.. mai ales ca eu nu am carat cu masina.. am folosit-o pentru transport personal... i n plus am piese de origine renault pe ea.. si ma gandesc ca nu sunt chiar atat de prost facute precum cele din zilele de azi..

multumesc pentru sfaturi cheers.gif
$$ilvviu
Daca strangi cablu e ca si cum ai apasa ambreiajul.. deci debreiezi. Sunt 2 posibilitati: disc uzat sau placa de presiune cu arcurile slabite, asta daca zici ca nu ai ulei (esti sigur de asta?)
Odata am scapat niste ulei din greseala prin orificiul volantei si a inceput sa patineze. Am pornit motorul si cu ambreiajul calcat am turnat niste apa (niste motorina ar fi fost poate mai nimerit) si din cand in cand mai cuplam discul... Am turnat cam o galeata si s-a rezolvat.
apollo
placa de presiune cu arcurile slabite?
ce arcuri?poate ca sunt uzati acei dinti de pe placa, caci arcurile se gasesc pe discul de ambreiaj.

da...e posibil ca ferodourile sa se fi tocit.
kasanova11141
sunt sigur ca nu curge ulei biggrin.gif dupa cum am zis am motoru bunisor.. si nu-mi papa sau pierde ulei delok
mihai0070
de acord cu tine ... dar asa am zis si eu ... si pierdeam ulei din cutie ...pe al un nenorocit de semering de prisa sau palier nu mai stiu exact .... schimbate alea si s-a remediat imediat problema tongue.gif
$$ilvviu
QUOTE(apollo @ 23 Jan 2007, 22:54)
ce arcuri?

Pai o placa de presiune cum crezi ca apasa pe disc? Nu prin niste arcuri?
Buyaka
...placa de presiune daca ar avea arcul (soarele) uzat sau spart/fisurat... ar debreia cu socuri sau n-ar mai debreia deloc... asa ca e exclusa.

Sfatul meu (ceea ce am patit si eu dealtfel) mai uite-te odata la uleiul din cutie... daca nivelul e scazut e foarte probabil ca simeringul de la priza sa fie bulit... se inlocuieste foarte usor... e multa munca pentru ca trebuie data cutia jos...
Nici la mine pierderea de ulei nu era semnificativa... cu toate astea la demontare m-am convins... intr-adevar curgea ulei pe la priza, nu mult, dar suficient cat sa ajunga pe discul de ambreiaj.

Bafta si spor!
kasanova11141
multam fain pentru sfaturi!!!

sa traiti bine! tongue.gif
Tonyus
Salutare!

Am si eu una problema cu ambreajul: adica daca pornesc dimineata toate bune si frumoase ,nu patineaza, dar daca il fortez un pic( plec de la semafor/intersectie mai "sprinten",sau urc un deal mai abrupt )patineaza daca accelerez mai tare in special in vitezele 3 si 4.
Mentionez ca am disc ,placa ,volanta ,cutie ,etc. de 1310 pe 1300 (nu ca ar fi relevant).
mihai0070
Tonyus cred ca s-a dus discul la tine ... incearca sa pleci cu a 3 a de pe loc ... merge sau se tureaza motorul si in rest nimic...
tgg2k
mai oameni buni, de ce nu luati un kit de ambreiaj nou?! eu in 2 saptamani am schimbat 2 discuri de 170 (de 1300) si un disc+placa+voalnta de 180 si: unul din ele (unul din alea de 170) mergea cat de cat, celalalt de 170 nu debraia deloc... pedala statea sus pe toata cursa piulitei de reglaj si ultimul de 180 patina intr-o veselie... am dat jos cutia de 6 ori in 2 sapt pana m-am enervat si am luat un kit de uzina... placa (fi 170) 98 ron, disc (fi 170) 87ron, rulment de presiune 20 ron... si dupa 2000 de km nu are chiar nici o problema... prinde super ambreiajul!
CriSTI68
QUOTE(tgg2k @ 4 May 2007, 10:19)
mai oameni buni, de ce nu luati un kit de ambreiaj nou?! eu in 2 saptamani am schimbat 2 discuri de 170 (de 1300) si un disc+placa+voalnta de 180 si: unul din ele (unul din alea de 170) mergea cat de cat, celalalt de 170 nu debraia deloc... pedala statea sus pe toata cursa piulitei de reglaj si ultimul de 180 patina intr-o veselie... am dat jos cutia de 6 ori in 2 sapt pana m-am enervat si am luat un kit de uzina... placa (fi 170) 98 ron, disc (fi 170) 87ron, rulment de presiune 20 ron... si dupa 2000 de km nu are chiar nici o problema... prinde super ambreiajul!
*



asa am facut si eu, foloseam ambreiajul ala de conex iasi de le schimbam ca pe sosete, pana am pus mana pe unele de fabrica, ce-i adevarat este ca am volanta de injectie, dar a trebuit sa schimb electromotorul cu unu scurt, ca pe cel vechi i-am ars rotorul sad.gif
n_adrianm
Tonyus,dupa ce ai montat volanta cu placa si discu de 1310 pe 1300 s-a schimbat ceva in mersul masinii,adica era mai nervoasa sau mai lenta la demaraje?Ma bate si pe mine gandul sa pun de ceva mai mare(1400,1600)
Eu daca incerc sa plec de pe loc cu a treia, masina da sa plece dar trepideaza cam nasol. In rest, in mers,in treapta 2,3 se tureaza motorul dar se lanseaza cam greu.Cred ca placa si discu'vor sa fie schimbate.Coaja mea e din '85 la care am pus cutie in 5 tr,dar nu s-a umblat la disc si placa.Banuiesc ca sunt de 180
geopsi
am si eu o problema si nu as mai vrea sa deschid alt topic asa ca va rog sa ma ajutati daca se poate! de vreo o saptaman imi cam patina ambreiajul la modul ca masina accelera dar nu crestea viteza. astazi se simti o trosnitura in ambreiaj si abia adusai masina acasa. pur si simplu ridicam abreiajul si abia accelera, noroc ca se intampla la 20-30m de casa si putui sa o aduc. cred ca este ambreiajul, nu? problema mea este ca nu l-am mai desfacut niciodata, habar nu am unde este. stiu unde e furca aia care prinde cablul in piulita dar mai mult nu imi dau seama.am invatat multe aici pe forum, mai ales cum e cu motorul dar la partea asta nu am avut ocazia sa ma implic si nu am vazut la mineni cum se face? imi poate spune cineva cam ce ar trebui sa fac mai detaliat? cam cat m-ar costa inlocurea pieselor?

13 Feb 2008, 20:09:
ca sa vad ce e la ambreiaj, trebuie sa scot motorul? de unde iau piesele bune, sa mai mai tina macar 10000 km? imi explica simie cineva?
djasu82
Un set de ambreaj trebuie sa tine mai mult de 80000 de km.
geopsi
pai asta de il am acum il am de cand era masina, luata de noua si nu sunt nici 40000 km facuti cu masina!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.