Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Presiune in circuitul de franare
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ovi_ab
Ajutoooooooooooorrrrrrrrrrrr!!!
Am pompa de frana 4 conducte ICP.
Nu mai stiu practic ce sa-i fac, sunt la a 4-a pompa de frana, dupa montarea pompei n-am avut probleme vre-o 10 zile, dupa care a inceput sa se slabeasca pedala, acuma dupa ce dau cateva ture prin oras imi raman rotile blocate pe fata si trebuie sa desfac conducta din pompa sa scad presiunea in instalatie.
Tot sistemul de franare e nou nout.
Ce sa-i fac sa nu mi se mai blocheze rotile. HELP ME PLS. 1zhelp00.gif
argon
Etrierele si pistonasele, cu garniturile aferente sunt noi?
ovi_ab
Da, etrierele sunt noi si pe fata si pe spate, absolut tot e nou.
Etrierele functioneaza, pentru ca daca slabesc presiunea in instalatie ele isi revin.
C a t a l i n
Totusi nu cred sa ai etrieri pe spate tongue.gif
ovi_ab
Am fost mai mult ca sigur ca o sa fie cineva care sa-mi dea raspunsul de mai sus. In fine, eu ziceam ca totul e nou. Stiu si eu ca nu sunt etriere pe spate, hai sa fim totusi seriosi.
$$ilvviu
Da servofrana e ok?
C a t a l i n
Pai stii ca nu sunt dar scrii ca sunt... tongue.gif

Servofrana in ce stare e? Cand rotile de pe fata raman blocate, pedala e moale rau? Ma gandesc ca diafragma din servofrana ramane blocata in pozitia apasat... Supapa de pe capacul ei functioneaza corect?
ovi_ab
Eu zic ca e ok, daca strangulez furtunul ce duce la servo se simte, ii scade turatia si merge intrerupt. Si supapa aceea din servo am schimbat-o recent.
Altceva ce ar mai fi cu servo?
C a t a l i n
Pai am zis...poate nu revine intotdeauna la pozitia initiala dupa actionare (diafragma)...
ovi_ab
Cand rotile raman blocate si pedala se intareste destul de bine, nu tot timpul la fel, dar uneori e beton.
C a t a l i n
Cred ca ar trebui sa ii acorzi si servofranei o "inspectie" amanuntita, daca tot ai schimbat 4 pompe... In alta parte nu prea ar mai putea fii probleme cred...

Succes!
$$ilvviu
Nu am desfacut niciodata servofrana, dar daca zici ca restul e nou numai de acolo ar putea fi problema.
ovi_ab
Asta mai lipsea, servofrana sa o mai schimb si ....... m-am scos. E cica injur de 100 RON.
$$ilvviu
Dar oare nu s-or putea repara? Poate ai noroc sa fie vre-un coleg mai meserias sa te ajute cu un sfat. Nu te grabi sa cumperi si servo acuma... smile.gif
autom
Aici am scris ce am patit eu:

Salut,

Am facut o prostie.......aproape constient.......am trebuit sa umplu borcanul de la pompa de frana cu lichid (intorsesem masina pe o parte ) si nu am avut decat unul ....de 2 lei...in locul unde ma aflam nu avem cum sa procur altul.

Mi-a unflat garniturile din pompa (cele de la supapele interioare) si acum nu se mai defraneaza masina.......

Trebuie sa scot lichidul , sa schimb setul de reparatie din pompa si sa pun lichid nou.

Pompa este cu 4 conducte.

Intrebare:

1. seturile de reparatie sunt de uzina sau de cooperativa? Am gasit acelasi set facut de o firma din Pitesti la 200 -300 mii.

2. Pot sa pun DOT 4 ? Imi arde garniturile? Lichidul DOT4 de uzina (facut de shell franta ) este bun? Pe el scrie ca e pentru berlina/break/papuc construite dupa 2002. De ce dupa acest an? Au modificat sistemele de franare?


Am rezolvat asa:

1. schimbat tot chit-ul de reparatie de la pompa de frana ( inclusov cele 3 ganituri mici de la bypass)
2. Schimbat garnituri la toate rotile
3. Schimbat lichid cu Dot 4 (desi eram sceptic)
4. Aerisit tot , prin pedala apasata si apoi prin cadere libera

Rezultatul e multumitor.

Pot sta la dispozitie pentru nelamuriri.

Cu respect,
STORMTROOPER
Unde ai efectuat toate aceste operatiuni si cit te-a costat.Si eu sunt pe punctul de a ramine fara frine, asa ca masinuta mea sta momentan trasa pe dreapta.
autom
QUOTE(STORMTROOPER @ 24 Jan 2007, 07:45)
Unde ai efectuat toate aceste operatiuni si cit te-a costat.Si eu sunt pe punctul de a ramine fara frine, asa ca masinuta mea sta momentan trasa pe dreapta.
*




In jur la 500 000 piesele: set reparatie, lichid frana,

Manopera 0 deoarece a fost facuta in regie proprie.
mihai0070
Zici ca se blocheaza doar rotile de pe fata ...dar spatele este ok ... sigur nu ai vre-un arc sarit care nu mai trage pistoanele sau ramane blocata pe apasat frana ... scoate furtunul de la servo si apasa pe pedala si vezi daca tine bine ...
AAlpine1
QUOTE(ovi_ab @ 23 Jan 2007, 20:30)
Ajutoooooooooooorrrrrrrrrrrr!!!
Am pompa de frana 4 conducte ICP.
Nu mai stiu practic ce sa-i fac, sunt la a 4-a pompa de frana, dupa montarea pompei n-am avut probleme vre-o 10 zile, dupa care a inceput sa se slabeasca pedala, acuma dupa ce dau cateva ture prin oras imi raman rotile blocate pe fata si trebuie sa desfac conducta din pompa sa scad presiunea in instalatie.
Tot sistemul de franare e nou nout.
Ce sa-i fac sa nu mi se mai blocheze rotile. HELP ME PLS. 1zhelp00.gif
*



- schimba lichidul din instalatie (spala conductele)
- baga garnituri noi la etrierii de pe fata
- ai grija la montaj sa nu faci vreo greseala

ai desfacut restul pompelor pe care le-ai schimbat ? cum aratau garniturile ?
aerisirea u cum o faci ?
Dyda
QUOTE(ovi_ab @ 23 Jan 2007, 19:30)
Ajutoooooooooooorrrrrrrrrrrr!!!
Am pompa de frana 4 conducte ICP.
Nu mai stiu practic ce sa-i fac, sunt la a 4-a pompa de frana, dupa montarea pompei n-am avut probleme vre-o 10 zile, dupa care a inceput sa se slabeasca pedala, acuma dupa ce dau cateva ture prin oras imi raman rotile blocate pe fata si trebuie sa desfac conducta din pompa sa scad presiunea in instalatie.
Tot sistemul de franare e nou nout.
Ce sa-i fac sa nu mi se mai blocheze rotile. HELP ME PLS. 1zhelp00.gif
*



Simplu, iti ramine pompa atacata.
Cauze:
1 Garda la pedala mare (>131 mm) sau Garda pompa este mare (> 9mm) eu as merge pe ultima varianta
2 Cum a spus si autom ai pus lichid de Kakao si ai gonflat garniturile iar pistonasele nu mai pot reveni la pozitia initiala pct; de ""0''
3 Piston etrier nu se retrage suficient prezinta urme de rugina.
Dar, daca ramin ambele roti blocate cauza este pompa centrala
Verifici si elimini aceste cauze si mai vorbim
autom
QUOTE(Dyda @ 24 Jan 2007, 08:51)
2 Cum a spus si autom ai pus lichid de Kakao si ai gonflat garniturile iar pistonasele nu mai pot reveni la pozitia initiala pct; de ""0''
*




Este vorba de garniturile din supapele alea mici din pistonase.....asa ceva am patit si la o pompa de frana de ARO ......la fel....supapele.......
ovi_ab
Nu cred sa fie vorba din garnituri, cu primele doua pompe a mers bine pana la un moment dat, dar acolo au fost de vina pompele, n-au tinut garniturile si nici supapele alea doua, imi baga lichidul in borcan.Au mers o perioada da nu n-a ramas niciodata blocata fata.
Primele doua poimpe erau de Iasi
Iar acuma am una de Satu Mare.
Acuma vin din garaj, am mai infiletat putin tija aceea ce actioneaza pompa, ca m-am gandit ca poate ramanea pompa actionata ca era tija prea lunga.
Aerisirea am facut-o prin cadere, dar rezultate mai bune da daca unu apasa pedala si celalalt e la aerisitoare.
Am frane bune acuma chiar daca pedala prinde putin mai jos ca inainte.
Daca e ok sau nu o vad azi cand trebuie sa fac vre-o 40km.
ovi_ab
Acuma am ajuns acasa, nu am mai avut probleme cu incalzirea rotilor, deci pana la urma a fost tija aceea din servo ce actioneaza pompa. Sper sa fi scapat cu bine de problema asta, ca o sa vina cu siguranta si altele. smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.