Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ulei amestecat cu benzina
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Gala
Buna. As vrea si eu sa stiu ce se intampla daca mergi cateva zeci de km (30-40), cu uleiul amestecat cu benzina.
Stie cineva?
Multumesc
$$ilvviu
Iti uzezi ceva mai mult motorul.
Da ce intelegi prin amestecat? Iti baga benzina in ulei, nu?
Gala
Cred ca-mi baga benzina in ulei. Vreau sa fac schimbul de ulei, ca sa stau linistita, problema e ca am constatat asta vineri seara tarziu si nu stiu unde ar fi fost deschis in week-end.
Dar n-am mai indraznit sa merg cu ea.
De aceea vroiam sa stiu ce risc.
Gala
si inca ceva: e posibil sa-mi bage benzina in ulei pentru ca am mers prea mult cu socul tras?
multumesc
os
Da, este posibil/probabil.La functionarea cu socul tras amestecul carburant este mult imbogatit. O parte din benzina nu poate arde (lipsa oxigen), si se scurge pe linga pistoane. Acest efect este accentuat in timpul functionarii motorului rece (multe drumuri scurte si foarte scurte).
$$ilvviu
De la soc e. Si eu pateam asa ceva inainte sa-mi pun GPL. De atunci... ulei curat, no probl.
Gala
si patesc ceva daca mai fac 10-15 km azi inainte de a schimba maine dimineata uleiul?
se strica?
sau raman cu ea in drum?
multumesc mult
$$ilvviu
Daca presiunea macar e ok n-are nimic.
Scoate joja si verifica vascozitatea uleiului. Sa nu fie jumatate benzina. smile.gif
Gala
sa nu razi, da' unde vad presiunea? vad pe bord, probabil, dar unde anume? adica la care din indicatoare?
O sa scot si joja, sa vad care e treaba.
inca o data, multumesc
EUROPE_
Gala ai cumva bord cu turometru?
sefu_alx
daca ai bord cu turometru aici vezi biggrin.gif

user posted image
Gala
multumesc mult. Am coborat sa vad, insa acum alta dandana. Adica nu pot vedea pentru ca porneste, insa sta pornita 10-15 secunde dupa care se opreste, chiar daca eu intre timp accelerez si am socul tras la jumatate.
Planuiam sa o duc maine dimineata sa ii schimb uleiul (e aproape de casa mea un service-800 de metri), problema e cum o duc daca nu porneste:(
Aveti vreo solutie?
$$ilvviu
Daca nu porneste... aduci mecanicu' la masina sau masina la mecanic.smile.gif
Se poate sa fie amestecul prea bogat sa innece bujiile. Incearca fara soc.
Nu stiu ce sfat sa-ti dau din fata calculatorului.
Gala
Multumesc mult. Sper totusi sa porneasca maine dimineata, ca sa o pot duce la mecanic. Daca nu, am incurcat-o, ca nu stiu nici un mecanic care ar veni aici. In fine.
Va multumesc foarte mult pentru tot.
gugul
sa ti verifice si daca nu ai garnitura la pompa de benzina stricata, ca atunci 1 nu ti porneste ca nu ti baga benzina si 2 ti a bagat benzina in ulei.
bafta
Schimba garnitura si apoi uleiul.
Gala
multumesc, o sa-i spun celui care va veni, daca nu porneste. Sper totusi sa porneasca, ca sa o pot duce eu la service.
EUROPE_
Degeaba va porni, dacă garnitura de la pompa de benzină e dusă, vei contamina noul ulei.
Și eu mergeam cu șocul tras, dar doar la jumătate, iar după primul km doar la sfert îl lăsam și nu am avut probleme de acest gen. Acum încerc să merg cât mai puțin cu șocul tras, înainte mergeam chiar și 5 km.
argon
La ce-ti ajuta sa mergi cu socul tras 5 km? blink.gif sau il uitai? eu nu folosesc socul deloc, doar in momentul cand pornesc motorul, dupa il bag, si plec..si merge perfect fara...
mihai0070
Asa o fi la tine boierule (pornesti si bagi socul) dar la mine ... daca pornesc si bag socul in primele 10 min - 15 min moare motorul ... si eu cum dau sa plec imediat ... dau si in intersectii ... si ce fac acolo cu un motor cu un relanti de 500 ture care da sa moara si moare mai multl ca sigur ...
EUROPE_
argon , exact același lucru mi se întâmplă și mie ca și lui mihai0070. E foarte greu să încerci să mergi fără șoc când motorul este rece, am încercat de mai multe ori, nu pot să merg fără șoc măcar în primul km ( având în vedere că în ianuarie a fost cald ). De multe ori în frână de motor și mers constant nu mai merg cu șocul tras.
argon
Ce naiba, a mea e mai cu moț? cum sa trebuiasca 10-15 minute socul tras? in 10 minute ajunge motorul la temperatura de lucru, reglati-le calumea si nu se poate sa nu mearga. Nu folosesc socul in mers din 2 motive.

1. pentru a nu contamina uleiul cu benzina
2. cu socul tras merge gatuit motorul, nu prea trage, am incercat sa merg cu el tras dupa pornire cu motorul rece, si e foarte lenesa, cum imping socul tasneste masina, trage mai bine.

Cand e rece tare afara(sub -2/-3 grade) mai imi da in nas, dar o tin din acceleratie cand schimb pe primele sute de metri, adica nu o las la relanti sa accelerez dupa, ci o tin accelerata in timp ce schimb, si nu mai da in nas biggrin.gif

Am ulei semi, care e fluid si probabil opune mai putina rezistenta, bujii Denso si aprindere Malvina, alte imbunatatiri nu am, carburatorul e cel original, cu jiglerele originale.
AAlpine1
QUOTE(Gala @ 28 Jan 2007, 16:48)
Buna. As vrea si eu sa stiu ce se intampla daca mergi cateva zeci de km (30-40), cu uleiul amestecat cu benzina.
Stie cineva?
Multumesc
*



am mers 20.000 de km cu aceeasi problema radmasa.gif radmasa.gif
ai garnitura de la pompa de benzina ciupita schimb-o....

daca ar fi sa ai prea multa benzina incat sa iti intre in ulei s-ar oprii motorul ( poate ca din cauza ca se inneaca)
AAlpine1
QUOTE(argon @ 29 Jan 2007, 09:00)
Ce naiba, a mea e mai cu moț?  cum sa trebuiasca 10-15 minute socul tras? in 10 minute ajunge motorul la temperatura de lucru, reglati-le calumea si nu se poate sa nu mearga. Nu folosesc socul in mers din 2 motive.

1. pentru a nu contamina uleiul cu benzina
2. cu socul tras merge gatuit motorul, nu prea trage, am incercat sa merg cu el tras dupa pornire cu motorul rece, si e foarte lenesa, cum imping socul tasneste masina, trage  mai bine.

Cand e rece tare afara(sub -2/-3 grade) mai imi da in nas, dar o tin din acceleratie cand schimb pe primele sute de metri, adica nu o las la relanti sa accelerez dupa, ci o tin accelerata in timp ce schimb, si nu mai da in nas biggrin.gif

Am ulei semi, care e fluid si probabil opune mai putina rezistenta, bujii Denso si aprindere Malvina, alte imbunatatiri nu am, carburatorul e cel original, cu jiglerele originale.
*



nu am nimic cu tine dar la punctul 1 trebuie radmasa.gif radmasa.gif
nu am reusit cu 2 dublu corpuri treaba asta deci nu cred ca o sa reusesti u cu carfilul de dacia.
EUROPE_
E la a mea mai sunt ceva probleme:
1. Pompa de benzina nu debiteaza suficient la rece.
2. Carburatorul are unele probleme, cum ar fi flansa care este curbata, deci trage si putin aer fals, plus un orificu infundat ( cred eu ), unul din acelea 3 dupa clapeta de acceleratie, sti la ce ma refer. Aduna toate astea si iti da rezultatul meu.
La rece dupa ce o pornesc, relantiul e mic, o tin accelerata fara soc, daca incerc sa o accelerez mai mult de 2000 -2200 rpm motorul se opreste, deci nu e in sarcina. Asta e problema de alimentare sau trage aer fals mai mult decat cred eu. Daca o iau mai incet cu sprituri nu se mai opreste, desi ar cam da sa se opreasca ( parca nu ar avea benzina indeajuns, asa face motorul ) . Daca nu as avea poblema asta, fii sigur ca as merge fara soc.
Si cu socul tras la jumatate, a mea cel putin, trage de rupe pietrele din asfalt.
AAlpine1
si de ce nu remediezi problemele ?
1 schimba garnitura din pompa (sau verifica nivelul din carb)
EUROPE_
Știi cum e, am lăsat-o de azi pe mâine, și mâine numai timp de carburator nu aveam... și uite așa am ajuns aici. Trebuie să schimb și carburatorul, iar în târg trebuie să fiu atent ce cumpăr.

La cald nu am nici un fel de problemă cu motorul, poate și ăsta e un motiv pentru care am lăsat-o de azi pe mâine.
argon
QUOTE(AAlpine1 @ 29 Jan 2007, 09:15)
nu am nimic cu tine dar la punctul 1 trebuie  radmasa.gif  radmasa.gif
nu am reusit cu 2 dublu corpuri treaba asta deci nu cred ca o sa reusesti u cu carfilul de dacia.
*




Eu am reusit demult performanta la alta masina, si de atunci am ramas cu idei fixe biggrin.gif
Gala
Aseara deci n-a pornit. Azi dimineata am incercat-o intr-o doara, doar, necrezand ca va porni, si culmea! A pornit.
Cu socul tras la jumate (si da, si eu sunt in situatia in care daca nu merg un pic cu socul tras imi moare motorul).
Si a mers.
Drumul meu pana la birou are 2-3 km, am ajuns in regula.

Am verificat si presiunea la ulei, si e ok, a oscilat de la 6 la 2, n-a coborat sub 2. Ce inseamna asta? Am sau nu am benzina in ulei? ca nu mai inteleg nimic. Trebuie sau nu sa-l schimb?
Si daca nu, ce a avut oare?

Multumesc mult.
os
@Gala:

1. nu stiu de unde ai tras concluzia ca uleiul este contaminat cu benzina. Poate dupa miros? (nu e o gluma, se poate mirosi joja). A crescut nivelul uleiului?

2. Dupa descrierea ta (2-3 km pina la birou) este probabil ca faci acest drum aproape zilnic. Este dupa mine cert ca pe acest parcurs scurt motorul nu se incalzeste (caci nu are timp) - prin urmare vei fi nevoita sacirculi cu socul tras.

3. Punctul 2 va duce in nu prea mult timp la contaminarea cu benzina a uleiului. Acest fenomen este firesc si, daca nu ia proportii, nu trebuie sa te ingrijoreze. In mod normal benzina dispare din ulei (se evapora) dupa ce parcurgi un drum mai lung.

4. Se poate intimpla ca uleiul (in special in regimul de drumuri scurte) sa se contamineze cu apa (condens) in motor. Si aceasta va disparea de la sine dupa un drum mai lung (evaporare).

5. Ma alatur colegilor care spun ca daca presiunea e suficienta (eu as merge chiar mai departe: atita vreme cit nu se aprind becurile de evaertizare) poti sa circuli linistita.

6. Dar: presiunea nu e chiar totul, exista locuri in motor unde uleiul ajunge pe alte cai. Asadar, un ulei foarte contaminat nu-si va puutea indeplini complet rolul chiar daca aparatele indica presiune suficienta.

7. Cealalta posibilitate (corect aratata aici) este pompa de benzina defecta. Cred ca aici trebuie sa te ajute cineva sa diagnostichezi (desi eu cred ca vinovata principala e distanta scurta).

8. Spune-ne (si imi cer scuze ca revin cu intrebarea): cum ai diagnosticat "benzina in ulei"?
Gala
Nu am diagnosticat cu mijloace prea stiintifice. Pur si simplu vineri seara cand am plecat de la birou, masina facea un zgomot foarte urat. Parea innecata.
Atunci mi-am amintit ca iarna trecuta am facut acelasi lucru, adica fiind nevoita sa merg cu socul tras ca sa nu se opreasca, am avut aceasta problema. Adica mecanicul care mi-a schimbat atunci uleiul a spus ca se amestecase benzina in ulei si ca "o innecasem". De aceea, amintindu-mi acum, mi-a venit aceasta idee, ca ar putea fi acelasi lucru.

Azi dimineata a pornit, dar ce am uitat sa precizez este ca facea in primii 800 de metri un zgomot ciudat, un pacanit, cam cum ar face niste "mini explozii", nu stiu cum sa descriu mai precis. Plus ca accelerand, tot asa, in primii zeci de metri, scoate un pic fum, adica mai mult decat de obicei.

Multumesc mult pentru ajutor. Sunt inca extrem de impresionata de reactivitatea acestui forum si de amabilitatea oamenilor care incearca sa-i ajute pe ceilalti.
constantin_stan78
-presimt ca va trebui sa umbli la motor (segmentare sau schimbat total setul)
-in privinta mersylui cu socu tras.... nu inteleg de ce trebuie sa mergi cu el tras musai....
din cunostintele mele vaste de masini ( radmasa.gif ) stiu ca tragi socul la pornire pe vreme rece si eventual parcurgi cel mult 50-100m cu dupa care gata se trece la normal (binenteles fara sa bruschezi masina ca risti sa o ineci motorul fiind inca rece)
parerea mea:))
EUROPE_
Nu știu de ce dar am impresia că ai citit printre rânduri! Îți recomand să mai citești încă o dată topicul!

Gala, cum se aud acele sunete, sunt bătăi ritmice?, încearcă să identifici locul de unde apar.
$$ilvviu
Sa nu fie rateuri. Se poate sa ai dereglata aprinderea. Nici carburatorul s-ar putea sa nu fie prea bine reglat. Pot fi infundate si jicloarele.
os
Gala,

1. Este normal ca masina sa produca mai mult "fum" imediat dupa pornire, in special pe timp rece. Motivele sunt: pornirea se face cu exces de combustibil (efectul "tragerii socului") -> fum negru; galeriile de evacuare reci -> condens (abur/"fum" alb). Dupa proportii-> "fum" gri. Un eventual consum de ulei (mai mare la rece, deoarece pistoanele inca nu s-au dilatat)->fum albastru. Desigur si aici depinde de masura, si e imposibil de spus de la distanta.

2. "inecat" nu exista. In langajul mecanicilor inseamna de regula inundarea sau umezirea bujiilor cu combustibil. Acest fenomen, odata instaurat, impiedica (sau ingreuneaza major) pornirea. "Inecarea" este de regula urmarea unor incercari nereusite de pornire (care, vezi 1, se face cu exces de combustibil). In principiu dupa prima pornire reusita "inecarea" dispare. Desigur se poate ca asa-zisa inecare sa fie cauzata de functionarea defectuoasa mai ales a carburatorului.

3. Contaminarea benzinei cu ulei are dupa mine numai indirect de a face cu "inecatul", si mai mult cu mersul pe distante scurte, cu socul tras.

4. "Cit se merge cu socul tras"? Pina motorul incepe sa functioneze convenabil fara soc. Din pacate dispersia caracteristicilor la masinile mia vechi fac ca fiecare exemplar sa fie altfel - asadar nu exista retete universal valabile.

5. In general - este recomandabil ca un mecanic de incredere sa arunce p privire asupra masinii tale, ca sa-si dea cu parerea. Daca situatia personala t-o permite, ai putea aborda un amic. Iesi mai ieftin - dar desigur aici ai si riscurile de rigoare, caci nu atii cit de calificat e.

Mult succes!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.