Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cablul ambreiaj?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Marius-Costelus
Va salut pe toti!

Revin si eu cu o problema proaspata.. poveste scurta..

Am avut nevoie sa plec urgent de acasa cu masina.. am pornit, am plecat de pe loc, am mers vreo 2km pe drum "de tara" (treptele 1 si 2, ca mai mult nu se poate) si cand sa ies pe european, nu a mai vrut sa intre in nici o viteza.
Am oprit motorul si asa intra in viteze, cand pornesc iar motorul-nu mai intra. Plecarea de pe loc se face, dar tare greu (daca as fi eliberat ambreiajul si as fi accelerat la fel acu' 2 zile in urma plecam cu scartait de pe loc).
In plus fata de alte topicuri asemanatoare de pe forum (am cautat mai intai biggrin.gif ) ar fi urmatoarele simtome:
- mortor oprit, introduc in treapta 1, dau cheie, porneste motorul, si masina se misca si ea de pe loc.. ca si cum as fi dat drumu' la ambreiaj f putin.. (ddar eu il tin calcat)
- pedala de ambreiaj mi se pare ca se apasa la fel ca si pana acum.. cursa la fel de lunga, la fel de "tare"
- plec de pe loc cu tr1 si apoi am reusit sa introduc in 2, cu un sughit din partea ei.. dar a intrat.. si am mers cu 2
- pana acum nu-mi patina ambreiajul - la treapata a 4a, pe la 40-45km/h daca acceleram - marea viteza.. "la timp".. nu ma rugam de ea sa "ia viteza"; de pe loc plecam cu scartait fara probleme..

Nu ma pricep deloc la mecanica, cineva mi-a zis ca ar fi cablul de ambreiaj, pe aici pe forum am vazut ca ar putea fi placa/rulment (de presiune?).. voi ce ziceti ca ar fi?

E scump cablul ala de cumparat? (daca o fi el sad.gif ) ca rulment/placa pare sa fie mult..

Multumesc anticipat ptr timpul acordat si ptr raspunsuri.
mihai0070
nici nu stiu ce sa zic ... daca bagi a 1 a si da se place de pe loc inseamna ca nu patineaza discul ... dar cum zici ca se masifesta in a 4 a parca ar patina ... incearca sa torni niste benzina pe disc prin fantele de al carcasa ambreajului si vezi daca mai face ... trage de cablu cu mana si vezi ce rezistenta are ...
$$ilvviu
Daca e cablul poti verifica si singur. Te uiti la el. Vezi ca e un cablu mai grosut care iese de sub servofrana si ajunge in spatele motorului, la o parghie. Vezi cum merge cand apesi ambreiajul. Trebuie sa aiba si un pic de joc, sa nu fie intins si sa traga parghia, dar nici sa aiba joc prea mare ca atunci nu mai decupleaza ambreiajul.
Marius-Costelus
Poate nu m-am exprimat eu bine.. sau poate nu stam eu bine.. eu credeam ca daca o masina se comporta cum ziceam ca se comporta a mea, s-ar zice ca ambreiajul nu patineaza.. deci a mea daca o "calcam", raspundea comenzii.. marea viteza..

"incearca sa torni niste benzina pe disc prin fantele de al carcasa ambreajului si vezi daca mai face" .. habar n-am ce/unde..

cablul ala sper sa il gasesc, cand ajung acasa.. acuma sunt la servici..

Sper totusi sa fie cablul (si as vrea sa stiu dac se poate spune din simtomele de mai sus) ca altfel, ma pacaleste mecanicul ala care e cel mai aproape.. de nu o sa va vina sa credeti.. oricum pe mana unui mecani ajunge, ca eu nu ma pricep

Si poate nu are legatura cu ce s-a intamplat.. dar in ultima luna, sau chiar de 2 luni, cateodata sesizez miros de ars-poate ca a plastic ars.. nu ptr mult timp, in masina.. apoi dispare.. dar cateodata, rar..
mihai0070
Miros clasic de ambreaj care patineaza ... pune niste benzina pe el .... si daca nu mai patineaza ... inseaman ca este bun discul si cablul este la fel de bun ... dar pierzi ulei de undeva din cutie sau motor ... si incel mai rau caz ... s-a dus discul ... prea uzat (daca nu merge nici nu benzina)... cati Km are discul ala ...
AAlpine1
QUOTE(mihai0070 @ 29 Jan 2007, 10:20)
nici nu stiu ce sa zic ... daca bagi a 1 a si da se place de pe loc inseamna ca nu patineaza discul ... dar cum zici ca se masifesta in a 4 a parca ar patina ... incearca sa torni niste benzina pe disc prin fantele de al carcasa ambreajului si vezi daca mai face ... trage de cablu cu mana si vezi ce rezistenta are ...
*



mythbusters

benzina in ambreiaj ?!?! eu am auzit ca unii pe la tara mai pun si cola radmasa.gif radmasa.gif se cere un test

incearca sa mai strangi cablul de ambreiaj (poate scapi max 300 de km)
cablul de ambreiaj e ieftin pe langa disc de ambreiaj + placa de presiune + rulment...dat jos c.v.......
Marius-Costelus
Hm..
Ulei chiar se pierde:

- din cutie (chiar deschisesem un topic asta vara), dar pun regulat ulei inapoi
- din motor, se pare, mai nou; mai nou fac o "balta" cu un diametru cam cat al unei sticle de plastic de 2l la stationare de cam 8-9 ore intr-un loc; am cam facut programare deja la un mecanic in legatura cu chestia asta, dar mai nou nu mai ajung la el se pare sad.gif .

LE: vineri am completat si la motor nishte ulei..sambata am mers cu ea (seara chiar am exagerat cu un pic peste 100km/h) iar duminica.. sad.gif (ce am scris in primul post s-a intamplat)

Am precizat si asta din cauza reply-ului lui mihai0070 ("... dar pierzi ulei de undeva din cutie sau motor ...")

Daca e cablul l-as simti la picior ca se apasa mai usor, nu?
Daca ar fi rulment/placa.. ar fi patinat deja in timp, nu?

Sau ce gresesc in intrebarile acestea 2 ?



Off-topic (cumva): am la dispozitie o masina de pe care pot lua ce vreau, nu mai sa pun la schimb inapoi piesele..
- se merita sa ii iau cutia (care se pare ca sare din march-arriere, dar nu a fost desfacuta niciodata, ar fi avand chiar si uleiul original in ea, si nu pierde ulei) sau sa continui sa completez cu ulei in cutia mea care nu "sare", pierde pe la imbinari
-daca m-as gandi ca un mecanic sa-mi schimbe ambreiajul cu ala de pe cealalta.. ma costa mult? e greu? se pierde mult timp?
mihai0070
Marius-Costelus toarna benzina pe ambreaj si o sa vezi ca nu mai patineaza ... si poti sa te deplasezi cu masina ...pana la un atelier unde sa iti schimbe un semering ...ca sigur pe acolo pierde ...
Marius-Costelus
Multumesc de sfat.. am sa transmit mecanicului asta, ca eu habar n-am unde.. si daca nu stiu, mai bine nu ma bag.. intai vad si apoi poate alta data fac eu .. biggrin.gif
catalin-g3
Daca nu iti intra in viteza decat cu motorul oprit cred ca trebuie sa te pregatesti de Kit ambreiaj (disc placa si rulment).
disaster
QUOTE(AAlpine1 @ 29 Jan 2007, 12:44)
mythbusters

benzina in ambreiaj ?!?! eu am auzit ca unii pe la tara mai pun si cola  radmasa.gif  radmasa.gif  se cere un test
*





Pai daca pierde ulei pe la semeringurile de la motor, uleiul ala are toate sansele sa ajunga pe discul de ambreiaj=> patinare, benzina fiind un bun degresant=> do the math. wink.gif

Daca intradevar e dus discul, am vazut in unele service-uri (mai de cartier ce e adevarat) ca se pot schimba si numai ferodourile, dar oricum trebuie data jos cutia deci nu o sa fie prea ieftin. Ultima oara can m-am interesat era cam 150 RON schimbatul kit-ului de ambreiaj cu manopera, dar asta era acum 2 ani.
Marius-Costelus
Nu stiu pe unde pierd ulei din motor.. trebuia sa o duc curand la mecanicul care se ocupa de ea.. dar el cum sta departe de mine.. cred o las la un "vecin"-mecanic in legatura cu ambreiajul si apoi vad eu..

In concluzie pare sa nu fie doar cablul, ziceti voi, nu? eu speram sa fie ala..

Vai de capu' meu.. sad.gif
Probabil ca daca imi schimb kit-ul ambreiaj.. o sa schimb si cutia.. ca tot o da jos.. sad.gif

Multumesc de raspunsuri.
mihai0070
Cutia ... blink.gif dece ... ce treaba are cutia ... "robabil ca daca imi schimb kit-ul ambreiaj.. o sa schimb si cutia.. ca tot o da jos.. sad.gif " .... cum sa o schimbi ca tot o da jos.... radmasa.gif hai ca esti tare ....
apropo daca discul nu este dus ... poti schimba doar ferodoul de ambreaj .. este mult mai ieftin ... adica un ferodou este cateva sute de mii ..+ manopera sa zicem un milion ... hai un milion si un pic mai pui o bere o cafea ceva acolo ... si ai schimbat ambreajul cu 200 ron
beton ... dar cu conditia sa fie bun rulmentul placa si discul ...ferodoul poate sa fie varza ....
Iulik_21
Eu cred ca e dus discul! Am patit si eu! Masina mergea perfect, am bagat in marsarier si gata, nu mai puteam sa plec de pe loc! Si cand era pornit motorul, nu puteam sa bag marsarier! Am schimbat discul cu unul de uzina! Am mai schimbat si placa de presiune ( avea 31 de ani si arata perfect, cred ca mai mergea 30 de ani) si rulmentul pt ca le aveam noi, de vreo 18 ani prin garaj. biggrin.gif
Nu recomand sa se schimbe ferodourile pt ca daca nu sunt nituite bine s-ar putea sa ai probleme in timp! Pe disc am dat 100 lei! Cel mai bine i-a piese noi! Parerea mea!
Marius-Costelus
Am sa vad.. ce am sa fac.. desi vad ca vremea o cam ia razna.. vine frig.. oare sa mai chimui pe saracii oameni?

Ca se pare ca ii voi chinui daca nu e doar cablul.. voi cam asa ziceti sad.gif

mihai0070: cutia ma gandeam sa o schimb ptr ca am la dispozitie de schimb (spuneam mai sus) si ptr ca a mea pierde ulei pe la imbinari (adica cine a avut-o intaintea mea a desfacut-o, se pare, si nu mai e etansa)

Off-topic (haz de necaz): Cred ca s-a stricat masina din cauza ca vineri dupa-amiaza ma filma/fotografia din mers un tip dintr-un VW (el ma depasea..) nu crede.gif si s-o fi suparat masina si s-a stricat radmasa.gif
wader
Caneluri de la planetare rase. Verifica.

Parerea mea.
mihai0070
Cutiile chiar daca sunt desfacute nu pierd ulei .... cutia mea de nova a fost desfacuta de 2 ori ... daca este etansata corespunzator nu ai probleme cu ea si chiar merg bine si dupa ce au fost desfacute ...
Marius-Costelus
a mea se pare ca a fost desfacuta si nu a fost inchisa/etansata bineinapoi.. am pus eu nishte silicon de ala rezistent la temp.. da' na.. tot picura pe sub/langa el..
mihai0070
Pai ori nu ai strans suruburile bine ori suprafata nu mei este plana ... cutia nu are voie sa curga
cristi_doditoiu
N-o mai chinui!!! E dus ambreiajul.Odata ce da sa plece de pe loc cu pedala calcata e clar ca nu patineaza.Dac-ar patina discul n-ar mai pleca de pe loc nici cu pedala libera.Parerea mea e ca te-a cam lasat placa de presiune......
Marius-Costelus
Da.. sad.gif cablul nu e.. s-a uitat si a strans cablul un amic.. pedala tare-tare.. la fel se comporta.. el crede ca e rulmentul..

Oricare dintre ele ar fi (rulment, placa, sau poate mai multe) cel mai bine e sa le schimb pe toate, nu? Adica nu e bine sa schimb doar placa de presiune, daca ea m-a lasat, nu?
cristi_doditoiu
Nu e obligatoriu sa le schimbi ,dar pentru mai multa siguranta e bine sa le schimbi.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.