johny77
30 Jan 2007, 20:25
am o problema. acum 2 zile am pornit motorul rece, l-am incalzit2-3 minute si am plecat la drum. in 100 de m trecere de pietoni. mi-a murit motorul la relanti, care pana in acel moment mergea rotund. mai incolo am stationat, si motorul statea la relanti, apoi murea dintr0 data. am zis ca e jiglorul. l-am curatat, apoi m-am gandit sa ma uit in carb. cand ma uit, erau spume cu apa pe clapeta de joc si pe acolo. venea spuma din motor, ca am desfacut T-ul ala si l-am curatat si ala. pasta groasa in capacul motorului am de mult, dar niciodata nu a urcat pana la carb. l-am curat si am mai facut 10 km prin oras, totul a decurs normal. ce sa ii fac? care e cauza? nivelul de antigel nu e scazut. m-am gandit sa scot un furtun cum am mai vazut la altele: furtunul ala care intra in carb sa il scot afara, sa nu-l mai bag in carb. si atunci T-ul acela il astup? sau ce fac? si inca ceva: furtunul acela care intra din T la baza carbului la ce ajuta? ce este?
inca ceva: chiar daca masina stationeaza o sapt, spuma din capacul culbutorilor nu dispare, cum spun altii ca dupa 3 ore dispare, si pe joja nu am spuma
spuma aia este de la ulei si o sa ti faca probleme mari mai ales iarna
Cand ai schimbat uleiul nu l ai scurs calumea pe cel vechi si acuma a reactionat chimic cu cel nou. Degeaba stergi ca tot asa o sa faca pana cumperi un motor fluch
(inainte sa schimbi uleiul mergi cu produs din asta sa se incalzeasca uleiul si apoi imediat cu el cald il dai afara), apoi stergi iara t ul si capacul ca culbutori si carburatorul si ti pui un ulei calumea.
Bafta
sobolan
30 Jan 2007, 23:32
poti sa dai si cu mama lu motor flush...mucii aia is caracteristici motorului de dacia...se fac de la condens care inra in contact cu uleiu din motor....mers pe distante scurte pe vreme rece mai ales...daca treci pe racire cu elv se mai reduc(fapt constatat de mine)...
sefu_alx
30 Jan 2007, 23:49
ai pus chestia aia de la filtrul de aer sa traga aer cald si carton la radiator?
sobolan
30 Jan 2007, 23:51
QUOTE(sefu_alx @ 30 Jan 2007, 23:49)
ai pus chestia aia de la filtrul de aer sa traga aer cald si carton la radiator?
si daca o pune...tot degeaba....pe bune,mucii aia sunt prezenti la orice dacie iarna !
dyogenes
30 Jan 2007, 23:51
Si eu am patit chestia asta, cand foloseam ulei Texaco Havoline. De cand am pus Elf Sporti 15W40, "mucii" aceia au disparut. Se formeaza din condensarea apei + ulei prost.
sobolan
30 Jan 2007, 23:53
QUOTE(dyogenes @ 30 Jan 2007, 23:51)
Si eu am patit chestia asta, cand foloseam ulei Texaco Havoline. De cand am pus Elf Sporti 15W40, "mucii" aceia au disparut. Se formeaza din condensarea apei + ulei prost.
asta e posibil !!!
AAlpine1
31 Jan 2007, 09:53
motor flush + ulei de calitate (castrol, aral, valvoline)
am mers cu aral in motor 30.000 de km (imi era lene sa fac schimbul de ulei) si nu a facut "muci".......
"mucii" mai pot aparea de la un aditiv de motor....
sefu_alx
31 Jan 2007, 10:36
si de "mucii" aia parca se scapa cu o frana de motor zdravana
cristi74
3 Feb 2007, 18:36
QUOTE(dyogenes @ 30 Jan 2007, 23:51)
Si eu am patit chestia asta, cand foloseam ulei Texaco Havoline. De cand am pus Elf Sporti 15W40, "mucii" aceia au disparut. Se formeaza din condensarea apei + ulei prost.
Esti norocos, dar nu ai dreptate. Acelasi ulei il folosesc si eu dar tot are muci. Unii spun ca de vina ar fi si uzura motorului. Bineinteles prima cauza este intradevar condensul. A vazut cineva mucii astia vara?
Mai, deocamdata a mea nu a facut decat max 2 picaturi mici de "muci" pe capacul de la culbutori.
Ma uit mereu de cand am schimbat garnitura de chiulasa, ca sa n-am probleme.
Eu am ulei Panther 15w40. Nu cred ca e un ulei prea bun, ca sa zic ca de la ulei face.
Cred ca mai e si alta sursa.
Banderas20
3 Feb 2007, 21:07
Salutare! Astazi am scos si eu carburatorul sa il curat si sa il reglez, eventual sa ii montez si elica aceea de care se tot vorbeste...sper sa apara vreo diferenta pozitiva macar la consum. In fine, am constatat ca si carburatorul meu era plin de spuma d-aia ca si teava care vine din chiuloasa si teava de amestec de sub carburator. Le-am luat in casa, le-am spalat si maine o sa le montez. Credeti ca e indicat sa desfintez teava care vine din chiuloasa si sa ii pun un furtun care sa mearga sub motor pt a elimina gazele? Macar asa nu mai intra spuma. Mentionez ca ies destule gaze(noxe) pe-acolo, mananca ulei, cred ca i-ar trebui o segmentare. Bafta all!
gogoasa_188
3 Feb 2007, 21:14
Si pana la urma care ar fi formula pentru ca sa scap de " muci " din carburator si mai ales din motor
Ce fel de ulei?
care e cel mai bun pentru dacia 1300
nu afecteaza cu nimic la motor daca pun motor flush ?
cand cer la magazin , ce cer ? motor flush ?
ferrari
4 Feb 2007, 01:35
eu acum folosesc cel mai penal ulei.....(pt ca am mi-a explodat garnitura de la filtru in mijlocul campului si la cea mai apropiata benzinarie nu am gasit alt tip de ulei) si nu am "muci" la capacul de la culbutori sau pe furtunul ce merge la carb. mentionez ca am facut aproape 1000 de km cu uleiul asta jegos
gogoasa_188
4 Feb 2007, 15:02
Bun , si atunci daca nu e de la ulei de la ce ar putea sa fie ?
Sau macar cum se scapa de asta
Salutare!
Lasa uleiul care-l ai, nu mai da banii pe altul mai scump. Oricum daciile nu-s obisnuite cu ulei scump. Cand a fost proiectat motorul de dacie nu erau atatea tipuri de ulei, iar uleiul care era, era mai vascos.
Pentru a scapa de spuma din carburator anuleaza furtunasul acela ce intra de pe capacul culbutorilor in carburator, te costa toata afacera 2 lei.
Cum faci?
Cumperi 1 - 1.5m de furtun si-l montezi la gaura accea de pe capacul culbutorilor apoi il duci undeva sub masina si-l legi de scut, vezi numai sa nu atinga metalul motorului ca se topeste, gasesti tu un loc pe unde sa-l duci, iar gaura ce a ramas libera din T-u o astupi cu un dop sau cu ce ai la indemana.
Asa e la mine si e f ok, e tot timpul curat carb. si nu mai face nici condens.
Succes.
gogoasa_188
4 Feb 2007, 23:13
Merci de sfat
O sa fac si asa si va mai anunt se mai intampla
mihai0070
5 Feb 2007, 08:17
Acum nu vreau sa imi laud masina dar nova mea nu a vazut in viata ei "muci" si ulei am pus de care am avut ... abia de un am am inceput sa folosesc un siingur tip de ulei ...Mobil 1 ... acum nu stiu cat de bun este ... ca este negru si nu are decat 500 km ... ba mai si lipseste din el
... da inca merge si asa ...
Astept raspuns de la tine sa vad daca s-a rezolvat problema cu spuma.
Paollo
10 Feb 2007, 17:40
QUOTE(ovi_ab @ 4 Feb 2007, 21:39)
Salutare!
Lasa uleiul care-l ai, nu mai da banii pe altul mai scump. Oricum daciile nu-s obisnuite cu ulei scump. Cand a fost proiectat motorul de dacie nu erau atatea tipuri de ulei, iar uleiul care era, era mai vascos.
Pentru a scapa de spuma din carburator anuleaza furtunasul acela ce intra de pe capacul culbutorilor in carburator, te costa toata afacera 2 lei.
Cum faci?
Cumperi 1 - 1.5m de furtun si-l montezi la gaura accea de pe capacul culbutorilor apoi il duci undeva sub masina si-l legi de scut, vezi numai sa nu atinga metalul motorului ca se topeste, gasesti tu un loc pe unde sa-l duci, iar gaura ce a ramas libera din T-u o astupi cu un dop sau cu ce ai la indemana.
Asa e la mine si e f ok, e tot timpul curat carb. si nu mai face nici condens.
Succes.
Asa am si eu, merge perfect si nu mai am nici un gram de muci!
Georvany
7 Mar 2007, 19:10
Si eu am problema asta cu spuma...chestia e ca eu mereu ii bag si aditiv cand schimb uleiul si cum spunea cineva mai sus ar putea fi si asta de vina....asa ca la urmatorul schimb o sa omit aditivul sa vad diferenta
Si eu am "muci" in T-ul de la carburator si am folosit si ulei elf 15w40 si acum am texaco 15w40.L-am schimbat la service si au zis ca pot sa merg cu el pana la 8000km.Am doi colegi,primul a facut setul si a pus ulei adus din Germania de catre niste neamuri si nu are "muci",iar aldoilea a segmentat doar si a pus nu ulei necunoscut luat de la intreprindere si dupa aprox. 500km nu are strop de "muci".Nu stiu ce sa mai cred.
sobolan
7 Mar 2007, 20:51
QUOTE(ovi_ab @ 4 Feb 2007, 20:39)
Cum faci?
Cumperi 1 - 1.5m de furtun si-l montezi la gaura accea de pe capacul culbutorilor apoi il duci undeva sub masina si-l legi de scut, vezi numai sa nu atinga metalul motorului ca se topeste, gasesti tu un loc pe unde sa-l duci, iar gaura ce a ramas libera din T-u o astupi cu un dop sau cu ce ai la indemana.
Asa e la mine si e f ok, e tot timpul curat carb. si nu mai face nici condens.
Succes.
pai si daca se creeaza depresiune in carter (epurator) ce mai faci ? trage aer direct de afara nefiltrat...si tocmai in rampa culbutorilor. ce zici ! e bine asa ?
v_razvan_c
16 Nov 2007, 12:44
Imi cer scuze ca reinnoiesc topicul... dar sunt cam speriat, toata lumea a spus ca spuma apare numai pe busonul de la ulei... Ei bine, eu am 2 dRacii, la una apare pe joja si putina pasta albicioasa, iar la cealalta multe bule mici de apa... Totusi, daca sus in capacul culbutorilor este apa rezultata din condens, nu e normal sa ajunga si in baia de ulei? Sau cum pot sa-mi mai dau seama daca este vorba de vreo garnitura de chiulasa, bolboloace in vasul de expansiune, ulei in vas, etc. Trebuie sa va spun ca antigelul are culoarea normala, uleiul din cate observ nu trece peste limita... Nu stiu ce sa fac, trebuie sa fac un drum si din 2 masini, nu stiu pe care sa o aleg...
vi_escu
16 Nov 2007, 13:07
v_razvan_c
16 Nov 2007, 13:57
Da, stiu ca e discutata problema iarna, am citit toate topicurile referitoare la acest subiect, dar vroiam sa stiu daca e normal sa ajunga si in baia de ulei, totusi, la 2 masini sa fie garniturile de la chiulasa duse asa dintr-o data, ma mira...
16 Nov 2007, 14:57:
...+ ca in link-ul pus de tine se vorbeste mai multe despre furtunul de la carburator...
vi_escu
16 Nov 2007, 17:34
Stai linistit, din ce spui tu nici nu se pune problema sa ai dusa garnitura de la chiulasa. Link-ul cu pricina prezenta oarecum o metoda de a scapa de mucii din carburator. Eu aveam furtunele cu pricina trecute printr-un decantor cu stut de golire. In zilele reci si foarte umede la pornire mai ales imi baga o gramada de apa in decantor. Ma ingrozea ideea ca toata apa putea ajunge in baia de ulei. Cred ca problema intra la "asa face toate..."
v_razvan_c
16 Nov 2007, 22:53
Merci mult, dar eu nu am nicio picatura de spuna in carburator...
Merced
17 Nov 2007, 00:30
La mine n-a facut pana acum nimic, desi in alti ani parca sa zic ca vedeam asa ceva. Si nu am scos furtunul ala, iar carburatorul curat.
azi m-am uitat si eu , aveam o gramada de spuma de aia in furtune si capac. pana acum am mai avut iarna da nu chiar asa mult. am ulei valvoline, iar motorul e bun nu are uzura. cred ca e ceva condens si difera de la dacie la dacie.
Merced
27 Nov 2007, 00:33
Am avut un incident recent in care cel mai probabil la spalare mi-a ajuns niste apa in benzina. A avut ziua aia momente in care a mers prost, a trecut ziua, a mai avut momente si a doua zi, in orice caz parca ieri sa zic ca a mers fara probleme.
Azi am mai bagat niste benzina si am plecat cu ea. Sa zicem ca mergea bine. Cand sa plec inapoi, situatia s-a schimbat. Nu mai statea la relanti mergea intrerupt. Fiind intr-o zona unde e o parcare luminata din belsug am tras acolo ca sa verific care e problema.
Gandul meu initial a fost ca am facut muci d-astia in carburator. Am desfacut laba de urs si am aruncat o privire. Nimic, curat. Mai eram cu cineva si l-am pus sa dea o cheie, am preluat acceleratia si am executat miscarea de curatare cu palma.
Am mai facut asta dar niciodata n-am vazut sa iasa asa ceva. Parea a fi o pasta gri cu tenta spre verde, nu in cantitati extraordinare, dupa trei reprize de curatat cu palma nu mai iesea nimic.
Dupa am curatat si jiclorul de relati ca-si luase el mizerie si masina a pornit la sfert si n-a mai dat in nas. Atunci am observat de ce azi imi mirosea a benzina un pic in masina. Furtunulelul transparent care leaga returul pompei de benzina de conducta crapase.
Acum eu ma gandesc ca avand apa in benzina poate a ramas putina in el si azi noapte a crapat, furtunul fiind destul de imbatranit.
Intrebarea mea e legata de chestia scoasa din carburator: sunt acesti muci sau reziduu de apa ramas pe undeva? Citisem pe undeva ca daca e apa se scoate la palma, si vreau sa-mi dau exact seama.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.