Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ralanti GTi
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
C a t a l i n
Nova GTi, deci pe injectie, ralanti tinut de motoras pas cu pas...
Statea ceas la 800rpm la ralanti dupa ce se incalzea motorul...
Dupa ce am bagat 6litri de benzina de la Mol, (masina a mers numai pe Efix de vreo 3000km) au inceput problemele: nu mai sta la o turatie constanta la ralanti...
In mers motorul trage bine, nu se simte nimic ciudat, dar cand scot pe liber, turatia scade pe la 600rpm, incepe sa tremure, apoi intervine motorasul si salta la 900-1000rpm...Tot oscileaza asa intre 1000 si 600...Toate astea cu motorul cald...
Am curatat senzorul de turatie, am verificat bujiile, fisele...nimic...
A...Intre timp am pus 25litri de Efix sa dreg situatia, dar tot asa face...

Ce are?
mihai0070
Uffffffffff Cataline imi pare rau sa aud asta sad.gif ... dar daca zici ca fisele sunt ok bujiile ok ... inclin sa cred ca este pe duca motorasul pas cu pas ... eu am o solenta de firma ... si la fel face ... oscileaza ...intre 900 si 500 .... ba chiar moare si motorul din cand in cand ...deciazia mecanicului ... trebuie schimbat motorasul de relanti ...(pas cu pas) nu stiu cat este ca bani dar am inteles ca o sa fie cateva milioane bune la SOLENTA...
daca zici ca trage bine atunci nu cred ca este infundat injectorul ... desi baga o solutie de curatare si vezi daca se schimba mersul ... nu cred ca strica ...
ghiccy
motorasul pas cu pas este in jur de 4 mil.

daca vorbim de benzina de 95, parerea mea este ca MOL este cea mai buna, deci nu-i de la benzina (e o simpla coincidenta)

verifica capacelele de la baza corpului clapeta... sa fie toate la locul lor!

incearca un aditiv 2+2 pentru injectie (singuru care a avut vreun efect la mine - le-am incercat pe toate)

oscilatiile astea mai apar si de la sonda lambda defecta...

bafta!!!
mihai0070
Benzina de la MOL de 95 (cu sau fara plumb) este ok ... adica eu pun de 95 si masian merge chiar bine ... daca pun de 98 ..deja zici ca am bagat kerosen in rezervor ...
tongue.gif nu am incercat benzina de 100 ... pana acum
pastrama
Motorasul pas cu pas se poate si curata. Daca ai noroc nu tre sa-l schimbi neaparat.
C a t a l i n
Multumesc tuturor pentru raspunsuri!
AM REZOLVAT!
Din fericire problema era mult mai simpla:
Supapa de pe servofrana crapata, tragea aer fals...Curios e ca frana tinea normal, si era la fel de moale...
Am schimbat supapa cu una aflata de mult in portbagaj, si merge brici!
mihai0070
Care supapa mai exact ....
ghiccy
supapa alba la care vine furtunu' de la galeria de admisie.

bafta!!!
C a t a l i n
Da, acea valva rotunda de pe capacul servo, se crapase pe jumatate, si cand puneam degetul peste crapatura fasaia tare...Nu prea inteleg de ce s-a crapat in halul ala...
Inca ceva: am "descoperit" ca defapt la Nova nu exista motoras pas cu pas, ci doar un amarat de motoras asemanator cu cele de la masinutele teleghidate biggrin.gif , are doar 2 fire, celelalte 2 fiind de la intrerupatorul pentru cap de cursa...

In fine, din punctul meu de vedere se poate inchide. Multumesc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.