Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme Nova Gti
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
danni_zap83
Salut !!!

Citesc de ceva timp acest forum si chiar am mai invatat cate ceva din toate discutiile astea, dar ce poate sa spuna cineva care nu a mai avut nici o masina pana acum si carnet de cateva luni. Ideea de baza a acestui thread , chiar daca va parea una banala, e ca am citit pe un thread descrierea facuta de cineva despre martorii de la o nova Gti , si nu prea se potriveste la mn descrierea. Ok. Poate sa imi spuna si mie ce insemnate are martorul de genul ((!)) care imi apare de fiecare data cand accelerez si pana schimb in treapta suparioara??? Scuze daca e prea simpla intrebarea dar din fericire asta e singura problema la nova mea de 4 luni de cand am luat-o biggrin.gif
C a t a l i n
Martorul ( ! ) se aprinde cand ai probleme la sistemul de franare, si anume:
- lipsa lichid in rezervorul de deasupra pompei;
- pompa de frana intrata in avarie;
- placute de frana uzate;

In cazul tau cred ca sonda de nivel de pe capacul rezervorului cu lichid de frana are o problema, sau ai un nivel scazut al lichidului, iar atunci cand accelerezi sonda coboara in rezervor si da acel contact la becul din bord...
danni_zap83
Ok !!! Mersi frumos !!! LA asta ma gandeam si eu si de aia am tinut sa pun neaparat acest thread pentru ca mi se parea ca e ceva important. O sa completez cu ceva lichid de frana sa vad daca dispare cumva problema iar daca nu o sa cer alt ajutor ca momentan ....invat .
apollo
inca o adaugare mai am de facut.

verifica acel plutitor si contactii de la borcanul cu lichidul de frana.
se mai intampla ca plutitorul sa aibe o fisura si sa intre lichid in el si automat se aprinde becul in bord.

danni_zap83
Gata !!! Fost verificat nivel ulei ,suficient dupa cum am vazut eu asa la ocho si mai ales pe "lumina" asta , contactii de la plutitor i-am verificat si se prea poate sa fi fost unul slabiti, dar momentan nu am putut sa observ mai multe sad.gif Nu stiu de ce cred ca s-ar putea sa fie placutele de frana uzate , sau cel putin neaerisite asa ca cel putin pana cand imi dau seama ce are ar tre sa .....pastrez distanta ohmy.gif , ca vad ca ele inca isi fac datoria . Sper sa ii dau totusi de cap maine ca daca nu o sa vin sa intreb ce cu frana in avarie . Oricum mersi !!!!
mihai0070
Mai danni_zap83 ... colegii de pe forum spun sa te uiti la frana si tu ne spui ca ai verificat uleiul blink.gif ... uleiul nu are plutitor ... (ulei ai in motor si in cutie)... placute de frana uzate ...(te uiti la roti daca ai un fir undeva in spate la etrier atunci ai senzor de uzura daca nu atunci clar nu o sa vezi daca sunt uzate sa nu decat daca le dai jos...) si mai draga ... placutele de frana nu se aerisesc... se aeriseste sistemul de franare ...
Bafta cu noua masina ..si sa o stapanesti sanatos ...testele la frana ar fi bine sa le faci pe un drum ... drept... obligatoriu fara circulatie ... unde mergi si franezi usor ...mergi si franeza brusc ...si tot asa ... poti sa te orientezi unde tine pedala si ce eficienta au franele ... sfat pentru tine ... schimba lichidele din masina ...toate :
-lichid de frana pune DOT3
-ulei motor pune ce vrei tu dar nu te calici la bani (personal pun MOBIL1 dar am folosit si BP)
-ulei cutie (daca nu stii cand a fost schimbat asta actual)
-lichid de racire (nu stii cand vine frigul si ce faci ... 50% apa distilata si 50% antigel)
-poti pastra lichidul de spalare parbriz nu mai daca nu este apa chioara ...
danni_zap83
Scuze daca nu am facut exact ce staturi am primit pe forum ,dar pe langa nestiinta am spus ca am facut si eu ce era posibil la ora 8 PM pentru ca din pacate nu pot tine masina in garaj. Oricum mersi frumos de sfaturi.
apollo
Pentru curiozitatea mea , GTI-urile au senzori pe placute?eu la a mea nu am gasit acele fire, ci doar niste arcuri pe placute.


cum iti e cursa la pedala de frana?cand calci frana, te da cu nasu de volan smile.gif

nu imi dau seama ce ai facut ca tu zici ca ai verificat uleiul.e bun si asa , dar trebuie sa verifici acolo unde este problema ta.

baga aerisire, schimba placute, completeaza cu lichid de frana si atunci cand scoti capacul te uiti si la acei contacti si plutitorul.

oricum nu ai ce sa pierzi smile.gif

mihai , eu am DOT4 smile.gif

in cartea la 1310 e recomandat DOT4 smile.gif
mihai0070
Bun si Dot 4 dar eu am dot 3 placutele sunt cu senzor si fara dar amandoua au arc ...asta este modelul de nova ... poati sa iti pui si cu senzor ... care se leaga la + parca ...
danni_zap83
apolo nu ma lovesc de nici un volan cand apas pedala de frana .Chiar nu am nici o astfel de problema .Din contra.



Apropo si inco a adaugare daca asta are cumva relevanta .Problema cu martorul care se aprinde nu imi apare decat dupa ce am mers cativa km buni (sa zic cel putin 15 ) cu masina .
apollo
QUOTE(danni_zap83 @ 1 Feb 2007, 12:46)
apolo nu ma lovesc de nici un volan cand apas pedala de frana .Chiar nu am nici o astfel  de problema .Din contra.
*



aerisire smile.gif

totusi, sunt mai multe de verificat.

si garniturile de pe pompa de frana sau din pompa

verifica mai bine tot sistemul de franare
mihai0070
danni_zap83 se pare ca nu ai inteles ...faza cu lovitul de volan esre un mod de a spune "ce frane beton am " tu daca nu ai acest "efect" atunci ai pe buna o problema ... cand apesi pedala la fund trebuie sa franeze brusc masina "frana de urgenta" ...asta vrea sa spuna apollo ... si recomandarea lui este buna ...AERISIREA SISTEMULUI DE FRANATE cat mai repede ... Numai bine
danni_zap83
mihai0070 chiar am inteles faza cu lovitul de volan si chiar acum am fost si am vrut sa mai vad inca o data senzatia asta de "lovire de volan" si sincer nu simt nici o dif de distanta de franare fata de ziua cand am cumparat masina adica acum 4 luni .Oricum trebuia sa ii fac acum aeriserea sistemului de franare ca sa ma exprim corect si sa schimb toate lichidele din ea Ideea pe care am vazut-o eu si acum cand am mai mers cu masina e ca martorul de pe bord apare numai cand merg prin bucuresti si anume cand masina o turez ceva mai mult ,aprox 2800-3000, pentru a schimba in treapta superioara Ideea e ca martorul de pe bord apare numai temporar pt o sec pana scade turatia si tot asa cand schimb iar treapta superioara . Oricum saptamana care urmeaza intru cu masina la verificat asa ca sper sa nu fie ceva prea complicat . Mersi frumos .
mihai0070
Pai mai mult ca sigur ...nu mai ai lichid de frana ... ia mai completeaza cu vre-o 150 grame in borcanel si sa vezi daca mai clipeste ...
apollo
Placute uzate
Lichid putin
Contacti avertizor avarie stricat sau contact imperfect.

E posibil ca undeva sa iti atinga ceva.

Inca ceva, se poate ca in vasul unde se pune lichide de frana ca sa intre si apa?

ma gandesc la ideea ca daca lichidul e mai greu decat apa, apa sa stea sus si sa faca contact la acei contacti care avertizeaza in bord.
danni_zap83
placute uzate ----nu cred ; firul care ar tre sa ajunga la ele ca am descoperit ca sta asa...in aer Probabil fostul proprietar nu a mai vrut sa aiba senzori la placute mai ales ca din cate imi aduc aminte mi-a zis ca nu a folosit placute de frana de nova ci de la berlina ca ar fi mai bune si alea sigur nu au senzori
lichid putin -----hmm se poate dar nu prea , asta am verificat si chiar m-an uitat sa vad contactii si sunt ei putin saltareti dar nic chiaar asa sa nu faca contact ,,iar de intrat apa ....no way .Oricum ma duc sa mai bag lichid sa se sature . Oricum abia astept saptamana asta care vine sa o fac de la 0 asa ca .....mersi frumos
Flaviu4u
sa va spun si eu parerea mea despre martorul (!) care se aprinde de nebun. am o nova gti din 200 si am patit si eu. fara sa faci prea multe verificari ... schimba sonda de la pompa de frana. nu costa mult. pana in 10 ron parca. sonda asta are in varf o biluta care poate sa ramana blocata si atunci se aprinde martorul ala pe bord.
mihai0070
Flaviu4u cred ca vrei sa spui senzorul ICP ... ala nu il schimbi doar pentru ca tu crezi ca s-a stricat ... scoti papucul si il izolezi (papucul) si pleci la drum daca se mai aprinde ... atunci poti sa ii pui papucul la loc ca sigur nu este ICP ... si arunci un ochi la placute si la lichid ... apropo ...daca ai placute tocite ...(destul de rau ) scade si nivelul de lichid in borcan ... nivel care nu tebue completat in acest caz ... pentru ca va reveni la normal cand placutele vor fi noi ... biggrin.gif
mihaivasc
Am si eu o intrebare vizavi de problemele discutate in acest topic. Are vreo importanta daca momentan am dot 3 si completez cu dot 4 (sau invers)? Sau probabil ar fi mai bine sa schimb tot lichidul... problema e ca nu am idee cum se face asta. Trebuie mers la mecanic sau o pot face acas?
mihai0070
Recomand schimbarea lichidului ... in nova merge pus DOT 3 sau DOT 4 depinde de specificatiile producatorului eu am dot 3 dar in carte specifica DOT 4 ... nu este scump lichidul de frana si pentru schimbare mai ai nevoie de o persoana...
apollo
intrebarea asta am pus-o si eu.

am avut dot3 si am completat cu dot4.

nu s-a intamplat nimic.a trebuit sa experimentez treaba asta smile.gif
Sudsemnatu
Problema Acceleratie !

Sa va spun mai pe inteles.!
Daca apas usor acceleratia nu e nici o problema , acul de la turometru urca usor.in fine..totul e ok.
Eh..daca o apas mai tare un pic ( a nu se intelege ca o bag in podea)..dar apas brusc pe ea gen...se tureaza mult ( adica deodata urca acul in 3000 de ture ) si masina nu trage ..doar se tureaza.Dupa ce s-a turat , revine la normal si trage .
In special am observat la viteza a 5( peste 70 la ora) ..daca apas sa o calc mai tare , sa se duca mai repede , se tureaza aiurea ( 3000 de ture ) si nu trage, trebuie sa ii dau usor usor ca sa fie totul normal.
sa fie cumva de la injectie? e cumva vorba de aer? am inteles ca ar trebui sa ma duc cu ea pe un tester de injectie ...dar chiar nu stiu unde..si mai ales sa fie acceptabil ca pret/
mersi
gti98
Salut!
Simptomul "se tureaza si abia dup-aia accelereaza" mie imi miroase a patinare de ambreiaj. Efectul e intr-adevar mai vizibil in treptele superioare, in cele inferioare demultiplicarea reduce cuplul aplicat mecanismului de ambreiaj.
1 Verifica reglajul ambreiajului; daca cablul e prea strans, rulmentul de presiune e permanent "angajat" si arcul placii de presiune nu apasa discul la maxim. Totusi acest lucru, desi simplu si ieftin de rezolvat se intampla ff rar. (doar daca ti-a umblat vreun nepriceput aiurea) Statistica arata ca hm, cablul de actionare al ambreiajului tinde mai degraba sa se intinda (lungeasca)....
2 Piedere de lubrifiant din CV pe la simeringul de priza cu imbibarea discului cu ulei. Se poate observa formarea de picaturi de ulei pe la capacul (daca exista) "carterului" (sa-i fi spus "cutiei"?) ambreiajului. Defect nasol, trebuie demontat motorul (la Nova) si dup-aia si cutia (figura asta trebuie sa o fac si eu, chiar daca nu-mi patineaza ambreiajul, curge ulei ca la balamuc din cutie...) Cu cutia jos, se demonteaza capacul (de fapt e un fel de "palnie" e ...carterul care acopera volanta si mecanismul ambreiajului) si se inlocuieste simeringul de priza. Cu ocazia asta recomand calduros si revizuirea simeringului selectorului si inlocuirea lui. Mentionez ca nu se poate inlocui "pe loc" pentru ca ar trebui altfel demontata caseta de directie....
3 Poate fi vorba, in fine, de o uzura avansata, aproape completa a garniturilor de frictiune (ferodo e o marca de asemenea produs, ca si delco!), caz in care scapi doar cu demontarea motorului si inlocuirea discului (aprox 70RON) (si eventual a rulmentului de presiune (aprox 20RON) si, daca e cazul a placii de presiune (120 sau 150-160RON)
Bafta!!
Este ca te-ai intristat? Poate doar am interpretat gresit ce-ai spus tu si nu-ti patineaza. Stii cum se face test de patinare a ambreiajului?
Toate cele bune...
Sudsemnatu
pai nu stiu ! poate imi explici tu, te rog.! totusi ...mi-a spus cineva ca ar fi de la injectie !
Mersi...
$$ilvviu
Pai daca motorul se tureaza iar acest lucru nu se manifesta si in cresterea vitezei e clar o problema de ambreiaj.

Incearca sa mai slabesti piulita cablului de la ambreiaj (asta daca nu cumva nu ai comanda hidraulica), asta cine stie, poate ai noroc. Insa sunt sanse mari sa trebuiasca sa schimbi discul.

mihai0070
pentru verificarea ambreajului daca patineaza incercati sa plecati de pe loc cu anumite trepte de viteza ... respectiv 1 2 3 4 daca masina pleaca ok atunci ambreajul nu parineaza ... daca nu pleaca atunci clar disc uzat sau ulei pe disc ... in cazul in care a luat ulei pe disc ... incercati cu 500 grame de benzina si stropiti ambreajul ... daca nu mai aptineaza ati gasit cauza ...

de altfel am inteles ca reglarea cablului de ambreaj se face in functie de cum intra in vit 1 si in R ... fara sa faca zgomot ...si sa intre relativ usor ... sursa cablului la nivelul prinderi trebuie sa fie de 2.5 mm 3 mm in functie de placa de presiune acesta cupleaza mai sus sau mai jos ... de precerat la jumatate de cursa pedala ...
codrin_ando
La fel am patit si eu cu acceleratia. La mine a coincis cu momentul cand imi schimbasem carburatorul si banuiam ca ar fi acesta o cauza.
Simptomele ce le aveam erau urmatoarele: daca acceleram brusc in viteza 3, 4, 5 masina parca ar fimers pe polei adica motorul se tura pe loc crescand brusc turatia pe la vro 3000 ture, iar masina nu inainta.Nu mai zic de necazul pe care il aveam la uract pante , sau la depasiri in panta mad.gif
Intr-o zi am luat un mecanic cu mine care nici nu a trebuit sa o accelerez de 2 ori ca isi daduse deja seama ca e ambreiajul dus.
Se poate verifica si vizual prin capacelul de plastic de pe cutie unde se afla si insemnele de reglare a avansului. Se poate vedea discul acolo Cu cat uzura e mai aproape de miez adica de centrul lui, inseamna ca trebuie alt disc.

Si asa a fost, cand am dat jos motorul am observat discul care mergea doar pe nituri. Am schimbat astfel intregul kit de ambreiaj :disc rulment si placa(uzura soarelui)
Sudsemnatu
pentru a schimba discut de ambreiaj..dureaza mult !? care ar fi procedeul? cat timp ia? sau manopera?!
mihai0070
schimbarea discului propiu zisa dureaza cam 15 min ... dar pana sesfaci si scoti tot motorul si cutia ... dureaza de altfel si pusul lor la fel ... dureaza cateva ore buna poate chiar si 8 ore daca esti migalos ... sad.gif
Sudsemnatu
e nasol ...atunci ! o sa ma coste o gramda de bani ...ca totul se taxeaza la ora
mihai0070
nu la ora depinde de service am avut un prieten care la o interventie la cutie minora de sudat o furca (care s-a rupt ) si schimbat semering priza si palier (problema cu uleiul in carcasa ambreaj)... l-a costat 200 ron si 1.5 zile masina in service ... lucrare fara factura si fara garantie dar merge asa de vre-o 2 ani fara probleme ... (service in colentina unde exact nu mai stiu)
Sudsemnatu
si e mult sau putin ? fara nici un misto..chiar nu imi dau seama!
mihai0070
este acceptabil ... avand in vedere ca lucreaza la greu
scoate motor scoate cutie desfa cutie schimba semering si pune totul al loc ... eu cred ca este acceptabil ...
Sudsemnatu
Un tinichigiu bun in bucuresti cunoasteti..binenteles bun si ieftin:)
mihai0070
Pentru ? ca se poate rezolva biggrin.gif
Sudsemnatu
nu e foarte mare problema ! pe vreo bucata de 10 cm la haion a mancat rugina si facut gaura ..si tot la fel in dreptul porbagajului ...un pic s-a mancat.in rest 1 sau 2 puncte maxim ..
zi-mi daca stii , pls ..sau te pricepi tu?smile.gif

am cumparat piesele pt problema cu ambreiajul:

disc - 56 lei..produs in macedonia...nu stiu cat de bun e...dar altul mai scump chiar nu avea ..garantie 18 luni
placa de presiune-romaneasca..cu toate ca codul nu coincide cu ala de pe placa veche ..probabil e produs pe la baia mare nicidecum la dacia.---154 lei
rulment pt placa ...40 lei...produs la dacia

am mai luat saboti...1 mil--originali
si cilindru de frana ...nu mai stiu exact

spuneti-mi ce vi se pare dubios la piese ...raportul pret...

mi-am adus aminte
disc de ambreiaj reune it-macedonia.

ce vroiam sa va mai intreb !
acum cand a scos motorul..normal ca a golit si radiatorul de antigel ( care continea 2+2 stop leak)..
credeti ca e probabil ca acum cand baga din nou antigelul ...sa inceapa sa curga iar radiatorul?sad.gif

ps. am gasit anvelope ..SH cu 60 de lei..import germania..e ok?

mi-au schimbat si contactul ...mi-au pus de logan ..si cheia la fel! acum e naspa ca stau cu 3 chei..una de la usi si rezervor , una de la portbagaj si una de la contact...Aaaaaaaaaa si telecomandat de la alarma
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.